Fórum - Téma


rozvody MV6


Fórum Omega B rozvody MV6

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2012-07-04 00:28:53

zdravim a predem se omlouvam za caste sazeni dotazu, bylo mi hloupe psat o rozvodech do tematu uchlastani..

takze jsem zijstil ze moje omega nestartuje z duvodu posunutych rozvodu, kdyz mi startoval kolega a ja mel moznost stat primo nad motorem, slysel jsem lehke klepani na prave strane ktere tam jiste nema co delat. po dukladnem projizdeni fora jsem zijstil ze popis presne sedi, motor nestartuje, jiskru hazi, z vyfuku benzin smrdi atd atd..

inu, myslim ze se nejak dovedu dostat k rozvodum samotnym ackoliv bych byl rad i za rady k tomuto, ovsem jako hlavni problem vidim jak poznam s nahozenym rozvodovym remenem jestli je opravdu remen preskoceny... kde jsou rysky, jak maji spravne byt, nejake tipy rady tryky / intryky napady.

opravdu budu vdecny

predem dekuji :(

2012-07-04 09:18:23

Čau, ještě pro info, nebliká ti u startování porucha motoru (to by byl imobilizer).

Jinak k rozvodům musíš sundat klínovej řemen a odkrytovat rozvody, mělo by to jít v poho.

jestli ti přeskočil poznáš jednoduše nahoře na ozubenejch kolech hřídelí jsou rysky ty musí sedět proti ryskám na zadní straně krytu rozvodů a dole na klice je myslím také ryska proti bloku motoru.

napiš do googlu x30xe a dej obrázky, je to tam rozkresleny ;)

2012-07-04 09:24:57

ano blika, kdyz ale odpojim baterku, tudis reset, neblika ani nesviti. kdyz ale tocim starterem minutu a nic tak zacne blikat.. ne imobilizer to neni, ten neklepe :)

prosimte, na tom obrazku je ryska, to se bavime o rysce na remenu nebo jen ryska na ozubenym kole proti rysce na krytu?

2012-07-04 09:31:06

jj ryska na ozubenym kole proti krytu

2012-07-04 10:27:30

dobré mít knihu "JAK NA TO" nebo v pdf je tu někde ke stáhnutí.

2012-07-04 10:42:29

tam to neni ;) pisou tam, ze V6 se ma nechat na odborny servis ;) podle toho obrazku jsem to dělal a bez problému a to jsem neměl ani popis co kdy a jak, jen obrázek.

někde v autodata bych našel i popis jak co a v jakým postupu dělat, ale je to AJ

2012-07-04 10:58:31

Jo mrknul jsem do knihy a je to tak .Rozvody tam jsou jen pro 2,0 -8V a 16V.Ale hlavní jsou ty rysky a pokud nesedí tak je to špatné.Doufám že tam nebude ještě jiný problém související s posunutím rozvodu.I když si myslím když už do toho jde omrkl bych jestli nejsou na výměnu a taky vodní pumpu

2012-07-04 14:04:47

To je moudrá rada, když už to bude odkrytovaný a sundanej rozvoďák... Fajnšmekři u toho pro sichr dávají dokonce ještě rovnou i nový gufírka na vačky...

2012-07-04 16:55:59

tak jsem to sundal a koukam ze rozvody preskoceny nejsou, avsak napnuti remenu se mi nejak nezda.. kouknete prosim na fotky

2012-07-04 17:01:17

napnuty je min než by měl byt ,jinak rysky sedí pěkně!

2012-07-04 17:18:03

no vypadá že mu do výměny moc nechybí.Ale rysky sedí.Tak kde je zakopaný pes.Kabelypřece není normál že jde benzí a háže jiskru a nic.|Čidla by něco blokovaly.Jsem zvědavý v čem to bude.

2012-07-04 19:05:19

jen dodam ze se motor pri roztahovani chytl, ovsem udrzel se pouze nad 3000 a mel u toho dost zajimavej zvuk, jako sici stroj. takze imobilizer to na 100% proste neni, a i kdyz motor ´jel´, tak kontrolka blikala...

ps.:jak moc mam nasponovat ten remen?

2012-07-04 20:19:15

na obr, 3 by měla byt ryska proti dražce! protočit motorem račnou a skouknout to! ale asi bych to moc nenapinal ! to je muj nazor ,aby to řemen vydržel!

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-07-04 20:35:31

Správně napnutý řemen jde poznat tak, že se na jeho nejdelší volné části vezme a otočí sním v ose ( do vrtule) úhel by měl být cca 90° to znamená zuby k chladiči nebo k motoru. Jestli jde zkroutit víc, je málo napnutý a obráceně. U tebe to je z pohledu na rozvody nejdelší kus od spodní kladky na pravou krajní vačku (výfuk)

DAQ
David Hynčica
2012-07-05 12:10:19

Určitě jej teď již nenapínej.Pokud napneš starý řemen tak něco brzy odejde a většinou ten řemen praskne nebo vyškube zuby.Dle té diagnostiky a toho co píšeš to vidím na čidlo klikové hřídele.Bez toho motor nechytí a při roztažení a chytnutí není schopný držet signál a to znamená že zapalování nemá správný předstih.Občas to ani diagnostika nenapíše že je blbý a když ano tak je schopná napsat klidně vačkový snímač.Ale bez snímače na vačce by to jelo i když blbě.

2012-07-05 19:48:13

Podle mého soudu jsou rozvody o zub přeskočený, Jiří, nemůžu si pomoct, rysky pořádně nesedí ani na jednom kole a když si představím jedno kolo ryskou přesně na značku, tak budu mít druhý už akorát o zub mimo... Ale v životě jsem to in natura neviděl, soudím jen dle obrázku, tož se omlouvám, možná je to takhle právě úplně správně...

2012-07-05 20:41:02

dik za nazor, je to ale uhlem fotky. kdybych tech fotek udelal misto 5ti 9, tak aby byla kazda ryska kolmo, slo by videt ze to vsechno sedi.. rozvody to bohuzel nejsou :((

2012-07-05 20:48:46

Na jednu stranu dobrá zpráva, na druhou, bohužel, furt nevíš, v čem je problém a to ti nezávidím...

2013-12-29 19:52:36

Ahoj, která dobrá duše pomůže s rozvodama x30xe? Nebojte, jenom teoreticky. Na OM2000, máme tento držák kladek http://www.fsrs-partswebs...xe-y26se-x30xe-y32se.html a řemen podle čísla motoru vychází na G5453xs, CT990, Bosch 1 987 949 548. V autě byl řemen Bosch 1 987 948 823. Teď nevíme podle jakého postupu napínat kladku, respektive ty značky na kladce. Už víme, že jsou 3 varianty držáku a dva řemeny. V JAK NA TO jeo MV6 ......, v Haynesovi je jen první varianta napnutí, v Autodatech zmatek. Odlišnosti tam jsou v mm, kde se mají nacházet rysky. Logicky proti sobě, tak to bylo při rozebrání rozvodů, ale asi to tak není...

Nejlepší by byl TIS, ale neuchodili jsme to ani s IT.

dík

 Venca49  
Václav
2013-12-29 20:40:31

gabka: Nastavení rozvodů na těchto motorech není až tak lehká záležitost.V každém případě se musí koupit vhodné kladky,držák a řemen.Jaké je třeba zjistit podle typu motoru a výrobního čísla motoru u OPLA.Jak je psáno,je více možností,které nepasují jen tak náhodou.Na seřízení je třeba použít přípravky na zajištění klikového hřídele,nastavení kol rozvodů a napnutí řemene.Je to celý kufřík a není toto dobré seřizovat od oka.Na obrázcích nahoře v příspěvku je určitě řemen o zub přeskočen,kouknu-li se od oka.Seřídit se musí správná poloha obouch vodících kladek a správné napnutí řemene.Od tohoto se odvíjí správná poloha kol na jednotlivých hlavách a celková poloha na rysky.Chce to trochu cviku a vědomostí.Nechá se toto udělat i beze všeho,ale časem je rozvod rozhozen a hrozí potkání a jiné starosti.Nesprávná poloha kladek a seřízení napnutí vede k opotřebování a lámání řemene.

Toto je moje zkušennost ze značkového servisu,ale nevnucuji ji nikomu.Jen radím,svěřit toto odborníkům na Opla,kteří ale o tomto vědí alespoň základy a jsou zodpovědní.


Odpovědět

1  2  3