Fórum - Téma


Rozvody a podobně Y26SE


Fórum Omega B Rozvody a podobně Y26SE

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2001 Omega B 2.6 V6

74 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) . Točivý moment: 240 Nm (177 ft/lb) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 597 ccm (158 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, Y26SE.


1  2  3

2015-10-12 22:51:53

Chlapi díky za poklony, ale teprve se ukáže, jestli to k něčemu bylo...nejdřív jestli to pojede, a potom, jestli motor zůstane suchý. Chytám z toho docela respekt, když vím, jak to bylo rozebraný. Všechno jsem dal jak bylo, nic nikde neulomil ani neztratil (dokonce ani jeden půlměsíček z ventilu) uvidím, jak klapnou ty rozvody, každopádně se budu před otočením klíčku do polohy start asi dost klepat...snad jen já a motor si poběží to svoje sametový šestivalení...dám vědět

 Venca49  
Václav
2015-10-12 23:12:59

marek1992: Držím palce! pokud budeš měnit gufero na klikovce,tak si dotáhni šrouby na olejovým čerpadle.Jsou to M8 x 45 a M8 x 25.Utahovací moment je 12 Nm.Pokud se budou natahovat,nebudou natvrdo utažené,dávej pozor na utržení.U starších motorů (X25XE) byly M6 s torxovou hlavou a ty se natahovaly a tekl olej pod těsněním.Já je zákazníkům měnil za imbusové(české) a ty držely.Bylo po tečení oleje.Ani jsem nemusel měnit těsnění.

2015-10-12 23:19:18

venca49: Ty jo, dík moc za radu! není lepší dát hned ty imbusy, když už mám stejně všechno dole? Stojí to doslova pár kaček a pokud by to měla být jistota, nerozmýšlím se. Byla by to už kapka v moři.

 Venca49  
Václav
2015-10-12 23:24:48

marek1992: Tady jsou již dány silnější šrouby a ty se již nenatahovaly tlakem oleje,jako ty M6.Ty byly navíc od výrobců měkký a po výměně za pořádný oceláky,to vydrželo.Ty originál vůbec nešly dotáhnout,pořád se nedotáhlo natvrdo.Utahovaly se jen 8Nm.

Pokud je pod čerpadlem sucho,není tam tekoucí olej,tak jen pro sicher dotáhni.Měnit je nemusíš.

2015-10-14 00:19:49

Takže pánové, je to tam! Dnes vyměněno gufero na klice, nepatrné dotažení šroubů olejového čerpadla, nastaveny rozvody (tímto bych chtěl těm, kteří z toho mají strach, říct, že je zcela zbytečný - měl jsem celý vršek motoru včetně vaček dole, stačí dávat pozor a nic se nemusí aretovat. Všechno jsem pečlivě nastavil na značky, nasadil řemen a začal šponovat zprava odspodu kladky...šlo to bez problému, asi 3659721 krát jsem radši ručně protočil motor a za půl hodiny rozvody nádherně vyladěné=kdo nemá úplně olšové ruce a má základní klíče, trochu trpělivosti a preciznost, zvládne to taky), nasazen kryt rozvodů, nová kladka klíňáku, namontovány řemenice na kliku a vodní pumpu, nasazen klíňák,sání, podtlaky, nalita směs do chladiče, a potom to přišlo...zhruba v 16.20 SELČ jsem otočil klíčkem, motor se překulil jednou, podruhé a naskočil. Mě se přestaly nervama třepat ruce a zuby zimou, motoru trvalo odhadem 5 s, než se dotlakovala všechna zdvihátka a potom už následovalo jen kočičí předení ještě si zakouřil, protože nějaký olej natekl do válců při vytahování původních svíček, ale potom už nic. Běžel půl hodiny a nenašel jsem nikde ani známku úniku oleje, tak snad to bude OK, zítra to snad projedu. Celá operace (rozvody+vodní pumpa SKF, gufera vaček, gufero kliky, gufera ventilů-vše Elring těsnění vík ventilů-Victor Reinz,svíčky, olej GM 10W-40, filtry olej,vzduch,palivo a kabinový mě stála cca 6500 Kč, práce vše svépomocí, takže za 0 kč, jen mraky hodin. To samé se dá říct o zbytku, kdy všechny 4 tlumiče SACHS vyšly na 4500, tyčky stabilizátoru Lemforder 500 obě,silentbloky a čepy ramen Meyle dohromady cca 1000, klínový řemen+kladka 1300, řídící tyče 600 obě, prachovky+ložisko horního uložení tlumičů 600 a přední brzdy komplet kotouče i desky Brembo 2300. Dohromady je to vcelku dost, ale auto jsem koupil velmi levně a tímto podvozek po generálce a na motor bych teoreticky nemusel dlouho šáhnout (mimochodem má přes 250 tis. km a komprese jako hovado), svezu se tak, jak už to dnes jen tak nějaké auto neumí a relativně za pár korun...zlatá tahle starší poctivá auta. Třeba jsem tím někoho inspiroval...nejsem mechanik, jen zručný amatér se základním vybavením, trochou technického citu a láskou k autům. Kdyby někdo něco podobného dělal, rád poradím.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-14 07:31:35

marek1992: Takže gratuluji a přeji spoustu šťastných km. S rozvody máš pravdu, jen člověk musí vědět co dělá, použít hlavu a stačí na to pár klíčů.....

2015-10-14 11:16:28

marek1992: Dobrá práce, Marku, taky blahopřeju - o to víc, že stejnou Omču mám, tož trochu vím, o čem je řeč... . Rozvody mi dělal před třemi lety (to to utíká...) kamarád a taky bez přípravků (takto už asi potřicáté...), stačil opravdu jen cit, vědomosti a zkušenosti. A když pak protáčel motor golou, taky si pochvaloval, jak moc se musel do ráčny opřít, aby se motor pohnul... Tož hodně spokojených kilometrů přeju!

2015-10-14 11:29:39

Díky díky :) no já si málem káknul při povolování toho spodního rozvodového kola, vzhledem k mým třiceti kilům i s montérkama nic příjemnýho byly to moje třetí rozvody v životě, z toho první šestiválec. Zkušeností tedy moc ne, ale stačí nespěchat a bejt pozornej, potom vše v cajku

Jinak nefunkční okna vyřešilo odpojení baterie. Vytáhl jsem ji, když jsem ještě dělal na motoru, dobil a včera při startu vrátil zpět...všechno šlape jako zamlada, takže i tento problém vyřešen

2016-01-28 13:58:41

Pokud by to někoho zajímalo, přidávám zkušenosti po ujetí cca sedmi tisíc km od celé anabáze...motor šlape skvěle,tiše, průměrná spotřeba se i při častých trasách do 5 km (ale i dalničních sprintech na 140 tempomatových) drží neskutečně nízko, okolo osmi litrů (dle dotankování do plné 8.1/100 km), a jde to i níž, stačí využít váhu auta. Ale hlavně,motor je uplně suchý, kombinace nových těsnění vík a motorového tmelu+všechna nová gufera přední strany motoru zatím funguje. Jinak je to skvělý auto, na novém podvozku ideální na naše cesty

2016-01-28 14:32:29

marek1992: marek1992: Souhlasím s tebou, osm litrů na sto zcela s přehledem, využívání hmotnosti vozu je taky nasnadě a velmi pomáhá. Chce to jezdit hlavou, předvídat a pak to nemá chybu! Benzínovým šestihrnkem s MT v Omče jezdím šestnáctý rok a nemohl jsem si vybrat líp. Jsem rád, že i ty jsi spokojený.

2016-01-28 15:09:41

colommbo: Jsem velice spokojený když chci, papá málo,když chci jet, tak to jede...především nájezdy na dálnici, kdy podržím trojku s plynem na podlaze skoro až do omezovače, do toho ten jemný,ale jasně zřetelný zvuk šestiválce,ručičky budíků letí vzhůru a to skoro skoro dvoutunové hovado se neskutečně dere dopředu...jak by řekl Jimovo táta z prciček,to je čistě tantrický okamžik

2016-01-28 15:13:23

marek1992: Ano, trojka vytočená k omezovači je už docela hukot...


Odpovědět

1  2  3