Fórum - Téma


Rozvody a podobně Y26SE


Fórum Omega B Rozvody a podobně Y26SE

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2001 Omega B 2.6 V6

74 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) . Točivý moment: 240 Nm (177 ft/lb) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 597 ccm (158 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, Y26SE.


1  2  3

2015-09-16 09:54:44

marek1992: Není třeba hned myslet na katastrofu, tedy olej ve vodě nebo voda v oleji, nicméně časem někdy přestávají správně těsnit O kroužky a může se projevit lehké ubývání chladící kapaliny

2015-09-16 10:16:47

colommbo: Díky za uklidnění Jsem zvyklý počítat s tím horším.

 vlastta  
vlastimil
2015-09-16 10:56:45

marek1992: ja nechtel nikoho strasit......jen dnes uz vim ze tento v podstate "chladic" semo tamo taky odejde.treba u me byvale 3.0MV6 sem mel za 10 let provozu jen 2 "zavady" na motoru - a to tesneni pod vikama ventilu (kupoval sem novy - cca 7tis) a tento vymenik (byl v podstate zhnily ze spodni strany)........a protoze se ptas na co se zamerit,podivat,skontrolovat nedalo me to a musel jsem jej taky pripsat

......a jirka (colommbo) ma taky pravdu (jako vzdy ) - docela dost lidi me pise ze zhani "jen" ty 2 srouby i s tesnenim (i kdyz tohle bych osobne koupil nove)

2015-09-16 11:01:16

marek1992: Píšu ze zkušenosti vlastní a Václava (Venca49). Loni mi začala velmi mírně ubývat chladící kapalina, nikde jsem místo možného úniku nezjistil, tož jsem po dlouhém váhání nakonec použil tekutý utěsňovač od renomovaného výrobce. Únik se zastavil, následně mě Vašek jako bývalý oplí servisman přivedl na tuto možnost a poslal obrázek, není to z mé hlavy, tak dobrý, narozdíl od něho, nejsem. Možnost lehkého úniku tam je, kapalina se stačí odpařovat mezi horkými hlavami. Je-li to můj případ, nevím, nekontroloval jsem to, to spíš jen aby se o tom vědělo...

2015-09-16 13:05:49

Dík vám všem chlapi jestli bych mohl mít k vám prosbu-hledal jsem rozměry gufer na vačky a kliku, ale nějak jsem nebyl úspěšný...možná jsem hledal blbě, nevím. Mohla by mi to nějaká dobrá duše vypsat-na vačky a obě na kliku (řemenice i spojka)? Dá se tam vybírat nějak materiál? (abych nekoupil něco, co se třeba nesnese s olejem apod.).

2015-09-16 14:02:47

marek1992: Dám ti radu. Před časem jsem potřeboval nové přední gufero diferenciálu (jak je do něj napojený kardan.) Abych se (resp. můj mekánik) vyhnul případným nesrovnalostem, objednal jsem si gufero přímo v Oplu podle VIN vozu. Na tvém místě bych postupoval stejně.

Venca49  
Václav
2015-09-16 21:28:10

marek1992: Jak píše Jirka "Colommbo" je potřeba koupit gufera originál v Opel servisu.Nebudou o moc dražší než jiná,ale budou OK.

Jinak mám k videu postřehy.Mechanik by měl již před sundáním starého řemene použít k zajištění kol přípravky(červený a zelený).Po nandání nového je vyndat a seřizovat polohy kol bez těchto pomocníků.Ne jak je ukázáno,že seřizuje horní kladkou polohu levých kol a má mezi nimi přípravek.Navíc s ním nepíná i řemen napínací kladkou,což je špatné.Potom je třeba při utahování kladek momentovým klíčem,stále držet trubkovým klíčem matici kladky,aby se při utahování s ní nepootočilo.Toto udělal dobře jen při dotahování napínací kladky,kdy použil imbusový klíč.

 Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-17 21:05:16

marek1992:

Vačky: 35 X 48 X 7 - GM90298390 (2 ks za cenu 392,-) nebo GM90285291 (1 ks za cenu 353,-)

Olejové čerpadlo: 38 X 50 X 8 - GM90322669 (1 ks za cenu 813,- )

Setrvačník: 90 X 104 X 11 - GM90325572 (1 ks za cenu 1060,- )

Ceny s DPH dle Opel ČR bez záruky, dle poboček se mohou lišit.

Vše najdeš na tomto odkazu: http://www.partsbase.org/...y26se-ly9-petrol-engines/

Ono to moc poplést nejde, neboť od dob Ascony se používají stále stejné rozměry všech gufer snad na všech motorech....

To zjistíš kliknutím na katalogové číslo, potom se objeví GM číslo s přehledem záměnnosti:

Gufero vačky GM číslo 90285291 - Opel číslo (katalogové) 6 36 841

http://www.partsbase.org/parts/ope-636841/

2015-09-18 17:13:03

kopejda: Jsi zlatý, děkuji! přijde mi to, že v Opel nevědí, co by za těch pár gufer chtěli. Budu je brát někde jinde, nemyslím si, že věc, která ze stejného materiálu může stát u nich necelé 400 (gufera na dvě vačky) a v nejmenovaném specializovaném obchodě stojí polovinu, že to mají nějak vylepšený. Nejsou to žádný speciální součástky a v tomhle případě mi připadá zbytečné jim platit za značku...snad se nepletu a bude to všechno těsnit, jak má.

Teď, pokud nevadí, že změním téma, bych se chtěl ještě zeptat na jeden problém, co auto trápí. Nefunguje stahování oken ani ovládání zrcátek. Nejdou ovládat od řidiče ani přímo konkrétní okno. Setkal se s tím někdo? Pojistka (kdyžtak která), nebo ten hlavní vypínač u řidiče (4 el. okna), nebo něco jiného? Díky za tip.

2015-09-18 18:26:06

marek1992: Kde si koupíš gufera je, samosebou, jen a jen tvoje věc. Pojistky najdeš tady: http://www.club-opel.com/...anual_download.php?id=118 a pokud nefunguje ani ovládání zrcátek, může být chyba v hlavním ovladači na řidičových dveřích...

 Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-18 20:26:26

Jirka má s ovladačem pravdu, lehce do něj může zatéct a uvnitř jsou dvě desky s SMD součástkami nad sebou které rády korodují. Možná postačí jen vyčistit dosedací plochy tlačítek. Vypadá to identicky jako v kalkulačce nebo dálkáči od telky.....

2015-09-18 20:33:15

kopejda: Já už ho právě rozlousknul,ale uvnitř všechno vypadá jako nové, pomalu ani zaprášená ta deska nebyla,po tom jsem šel jako první...

Venca49  
Václav
2015-09-18 21:02:48

marek1992: Kup si gufera jaká chceš,ale uznáš časem na mojí dědkovskou radu : kup si originál,nešetři na nich.

 Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-18 22:57:46

S Vaškem jen souhlasím. Třeba ty na vačky jsem identické nesehnal v náhradě, jen origo Elring. Jsou červená se zvýšenou odolností proti teplotě a olejům a co je extra důležité, jsou směrová, tzn. na břitech mají šikmé vodící drážky. To má za funkci při otáčení hřídele v takovém břitu "nasávat" z venkovní strany dovnitř. Tedy mají i zvýšenou odolnost prolnutí oleje z vnitřní strany ven..... A navíc ty ceny jsou celkem OK. Za další nestojí za těch pár korun riskovat únik oleje do rozvodu nebo únik pod setrvačníkem, té práce s tím potom znovu....... Ale je to každého volba co svému plechovému miláčkovi dopřeje.....

2015-09-18 23:07:39

kopejda: Přesně ty jsem našel taky a kupuju je, jsou z nějakého odolnějšího materiálu, mají ty drážky. Akorát je beru z obchodu, kde nakupuju pro své plechové milenky i pro ostatní, když mi někdo přistaví něco na servis, jsem s prodejcem spokojený, a oproti origo opelu jsou o hodně levnější...věřím, že budou fungovat. Pokud ne, nebude to zase tak drahá zkušenost, a alepoň to budu už mít nacvičené na případnou nápravu

2015-09-20 16:29:08

Ad nefunkční okna:dnes jsem zkontroloval pojistky,všechny OK. Zkusil jsem i očistit desku v tom ovladači (mimochodem uvnitř vypadá jako nový,žádné viditelné poškození) a okna ani zrcátka nefungují. Poradí někdo, po čem mám jít? Vedení elektriky do dveří vypadá taky neporušené, repraky hrají výborně...

2015-10-12 22:18:38

Po delší odmlce jsem zpět. Mám za sebou výměnu všech 24 gufer na ventilech, dělal jsem to svépomocí přímo na motoru v autě...trvalo neskutečné hodiny, než jsem zjistil co a jak, udělání samodomo přípravků na pružiny a odhodlávání se, no a potom samotná práce ale zadařilo se, nic jsem neztratil a všechna gufera vyměněna,stará byla jako beton a cca pět jich bylo rozpadlých (chyběla třeba polovina těsnícího břitu po tou pružinkou). Překvapila mě dokonalá čistota dříků ventilů! Stejně tak vyměněna gufera vaček, opět na šutr tvrdá a opotřebovaná, svíčky a těsnění pod oběma ventilovými víky (levé jen teklo, pravé doslova chcalo a svíčky byly až po zapalovací modul utopené v oleji...nechápu, jak to vůbec mohlo jet, a už vůbec ne, že to jelo po všech šesti). S vypětím všech sil povoleno také spodní rozvodové kolo (1,5 metrová trubka), zítra bude následovat i zde výměna gufera na klice, čekám ho opět rozpadlé...tím by měl být celý předek motoru přetěsněn. Na motoru dána nová vodní pumpa a všechny kladky rozvodů, zítra dám nový řemen a pokusím se vše správně nastavit...potom start a buď win nebo fail (ten si ale po tom, co mám za sebou s především s gufery ventilů nepřipouštím). Auto má nové přední brzdy, silentbloky v ramenech, spodní čepy, stabilizační tyče a táhla řízení. Vepředu i vzadu namontované nové tlumiče SACHS (stahování předních pružin opět žádná slast, přežil jsem to já i ony) včetně uložení. Zadní brzdy zánovní, měněné předchozím majitelem. Pokud se zadaří, zítra mimo ostatního proběhne výměna vzduchového, olejového, palivového a kabinového filtru,Omáčka (zatím mě nic lepšího nenapadlo) dostane nový olej do motoru, převodovky i difu, brzdovou kapalinu a směs do chladiče. Než se zima naplno přihlásí, proběhne ochranný nástřik spodku, seřízení geometrie a pokusím se rozleštit přední světla. Interier mám vymontovaný a předpokládám, že nejpozději do středy mě chytne ta správná nálada na tepování, abych se vevnitř cítil jako doma. Do víkendu by teoreticky mohlo být hotovo a potom se mi snad ten "nový" vůz odmění pěkným svezením a minimem problémů...snad si to za ty hodiny venku na mraze pod přístřeškem zasloužím

Venca49  
Václav
2015-10-12 22:35:32

Fakt,dobrá práce!

 Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-12 22:37:15

marek1992: Tý brďo, nenapadá mě nic lepšího: " Když ji miluješ, není co řešit " .....

2015-10-12 22:41:46

marek1992: Souhlasím s Vaškem a co se výměny ventilových gufer přímo na motoru týče, opravdu klobouk dolů! Jen tiše závidím...

P.S. A svíčkám koupel v oleji fakt nevadí, o gumových koncovkách zapalovacího modulu už to říci nelze.


Odpovědět

1  2  3