Fórum - Téma


rozvody


Fórum Combo rozvody

Informace o modelu: Opel Combo

Diskuze o vozidlu

2003 Combo C 1.7

1 fotek  |  57 diskuzí

Výkon motoru 55 kW (75 PS) při 4500 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Y17DTL.



2013-03-05 20:04:09

zdravím

Vlastním Opel Combo C 1,7DTI 55kW r.v. 2003. Hledal jsem všude možně i se vyptával, a nemůžu přijít na jednu věc.

Má tento motor rozvodový řemen nebo řetěz? Někdo tvrdí, že řetěz, ale v manuálu se píše: výměna řemenu každých 150 000 km. Zase tolik km mi připadá na řemen docela dost

Nebo je možné, že by montovali do určitého roku řetězy a pak řemeny?

Každopádně autíčko má skoro 280 000 a už pořádně hlučí, takže uvažuji o výměně řemenu/řetězu, popř. podle stavu i kladek,... Doporučili byste nějakou konkrétní značku? Já osobně preferuji BOSCH.

Předem děkuji za odpovědi

2013-03-05 20:14:10

bolldar: http://www.autokelly.cz/#...t+MiJW3+4hxLz6huM+qCBUv9Q==

SKF je taky dobrý. A v manuálu je skutečně 10 let nebo 150tkm, ale to je dost hrozný číslo... Nicméně na tvém místě bych nechal udělat rozvody co nejdřív, zase taková raketa za celou sadu to není a budeš mít klid.

2013-03-05 21:15:33

má to řemen. a doporučím Contitech nechat udělat někoho kdo to umí nebo o tom ví je tam předepsaný postup kvůli olejovému čerpadlo.

2013-03-05 21:42:06

Moc děkuji za odpovědi

Původně jsem to chtěl nechat tak na červen a vyměnit je s tchánem (automechanik), ale jelikož je tam opravdu řemen tak na to půjdem co nejdřív. Autíčko chudáček dostalo pěkně naprdel loni ve Skandinávii kdy se vysypal startér ve Stockolmu --> zbytek dovolené jsme museli roztlačovat (cca 20 startů přes kvalty)

Tak nic... jde se objednávat. Ještě k tomu přihodím olej s filtrem. A když už jsem v tom, napadá vás ještě něco, na co se třeba dost zapomíná a co potřebuje nějakou pravidelnou údržbu?

2013-03-05 21:47:40

bolldar: V chytrý knížce píšou u motoru Y17DT i o ventilech - kontrola vůle popř. její nastavení...

2013-03-05 22:02:09

Colommbo: No, není nic hezčího než když proletí píst ventilem

Tou chytrou knížkou.. to myslíte manuál od výrobce, který dal k autu spolu s návodem na použití, nebo existuje ještě nějaká publikace o tomto autu jako bylo v dávných dobách na škodu 120, psanou stylem: "porucha--> udělej si sám"?

2013-03-05 22:05:58

no u tohoto motoru hlavně kontrola dle TIS olejové čerpadlo jelikož s tohoto důvodu je nejčastěji umírající motor Y17DT

2013-03-05 22:11:17

bolldar: Jen ten výrobní manuál...

2013-03-05 22:11:47

Hansdob: děkuju za upozornění. I když si nedokážu představit jak by mohl motor od ISUZU umřít jinak než po havárii, ale asi to možné je

Colommbo: Děkuju... zítra si ho pořádně pročtu. Mám ho v autě a venku je teď pěkná kosa než abych pro něj šel

2013-03-05 22:38:46

jak protože rozvody dělají lidi kteří neví jak je dělat ( prostě to nafixujou sundají nandají a jdou od toho) u ISUZU to tak nejde a PS: doma jich mám již 13 mrtvejch z toho 10 na olej čerpadlo a 3 na neudělaný rozvody vůbec.

2013-03-07 22:05:17

Hansdob: Tak teď jste vzbudil mojí zvědavost. Sám bych se do rozvodů beztak nehrabal ani u Š120 , ale docela by mne zajímalo, co je tam u ISUZU ještě za fígl. Logicky když nechám vše ve stejné pozici jak bylo těsně před sundáním řemenu a nasadím nový, tak by to mělo být bez problému. u ISUZu ne?

2013-03-08 17:23:01

no a právě zde je ten defekt. Je tam olejové čerpadlo které vyžaduje důkladnou kontrolu středového šroubu hřídele a dosedací plochy pak správné dotažení (nejlépe nový šroub) Jelikož když se to neudělá tak MUŽE dojít (a mnohokrát už došlo) pak k poruše na rozvodech a následné destrukci motoru.

2013-03-10 23:01:11

Hansdob: Aha! Moc děkuji za upozornění Tchána na to upozorním a pokud řekně že se s tím nikdy nesetkal tak to hodím někam, kde s tím mají praxi. Ještě jednou děkuji

2013-03-14 11:10:34

Není zač. Jinak přesný popis je v TISu


Odpovědět