Fórum - Téma


Rozvodový řetěz


Fórum Corsa B Rozvodový řetěz

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

1999 Corsa B

2 fotek  |  33 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2016-03-13 14:31:25

Zdravím sem neskušenej asi se to tu řešilo nevím jistě ale mohl by někdo poradit nebo li návod na víměnu sady rozvodoveho řetězu chci to skusit doma sám nemam na rozhazování do servisu děkuji moc za návody a rady mam Corsu b 1.0 12v

2016-03-13 15:01:14

Steuerkettenwechsel Opel 1,0 12V 3 Zylinder

Wir beschreiben hier den Steuerkettenwechsel beim Opel 1,0 12V 3 Zylinder Motor. Verbaut ist dieser Motor im Corsa B / C / D , Agila, Meriva und auch den Astra.

Das benötigte Spezialwerkzeug, welches auch wir verwendeten gibt es für wenig Geld in einem großen Auktionshaus. Mal schauen wie lange der Link abgerufen werden kann:

Wir übernehmen keinerlei Haftung für die Richtigkeit unserer gemachten Angaben! Wenn Sie so etwas in der Art noch nie gemacht haben sollten Sie ihr Auto lieber in eine Werkstatt geben!

Liked uns auch auf Facebook:

Vielen Dank an für das Intro

Unser Steuerkettenkit ist von Febi und hat die Artikelnummer: 33082

Die Anzugsdrehmomente nochmal im Detail in ordentlicher Reihenfolge:

Nockenwellenräder an Nockenwelle: 50NM + 60 Grad Drehwinkel (neue Schrauben verwenden)

Gleitschienen an Motorblock: 8NM

Andruckschiene sowie Kettenspanner: 8NM

Steuergehäuse an Motorblock: 8NM, die 2 unteren dicken Schrauben rechts von der Kurbelwelle: 35NM

Wasserpumpe an Steuergehäuse: 8NM

Schraube Kurbelwelle an Riemenscheibenadapter: 150NM + 45 Grad Drehwinkel (neue Schraube verwenden)

Nockenwellensensor an Steuergehäuse: 8NM

Ventildeckel an Zylinderkopf: 8NM

Zündmodul an Zylinderkopf: 8NM

Wasserpumpenrad an Wasserpumpe: 8NM

Arretierung Kurbelwelle / Verschlusschraube: 50NM neue Dichtung bzw. neue Schraube verwenden!

2016-03-13 15:05:03

martas5:...pokud nejsi ani trochu v obraze ,nemáš aretační sadu na rozvody(dá se koupit půjčit i vyrobit)momentový klíč a pořádnou dávku trpělivosti....tak bych volil cestu servisu.Možná ušetříš hodně peněz... i když se to možná nezdá,, už jsem se setkal s situací, kdy tkz. mekánik-šetřílek chyboval a dopadlo to katastrofou.Ovšem pokus jsi dobrodruch...jdi do to

Třeba ti to pomůže....http://www.club-opel.com/...002-1-2-16v-rozvody-97329

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-13 20:19:53

martas5: Když to dáš do dobrého servisu ne autorizáku, neměl by jsi se s cenou dostat přes 10 tisíc i s materiálem....

2016-03-14 05:33:30

Děkuji všem za příspěvky

2016-03-16 22:10:43

Jsem tu novej, dnes jsem koupil Corsu B 1,2 16V 48 kW, rok 1999 - myslím že to má řetěz.. nevíte kolik to vydrží? mám tam 117.000 Km - asi to je pravda, auto je hodně zachovalé.

Venca49  
Václav
2016-03-16 23:26:36

rollinman: Řetěz to má určitě.Výrobce uvádí,že se nemění,ale skutek je jiný.Záleží na vytahání,řetěz je o něco silnější než na jízdním kole.

Pozná se podle rachtání,nebo harašení při volnoběhu.Mění se řetěz,vodítka,hydraulický napínák a ozubená kola.Je-li hodně vytahaný,může i přeskočit a motor se může potkat.Většinou je nutné ho vyměnit kolem 120000 km.Záleží ale na skutečném stavu vytahání,nebo na tom,jestli již nebyl vyměněn.

2016-03-17 07:37:00

venca49: Diky, tak nechám svého dvorního mechanika aby to zkontroloval, motor táhne pěkně, bylo by ho škoda.

2016-03-17 07:41:39

Venco je na řetěz nějaká měrka , jako na kolo ?

Venca49  
Václav
2016-03-17 18:38:55

breathlless: Měrka není,ale na horním vodítku,mezi vačkami,se nesmí nazdvihnout a být volný.Jen toto ale není 100%.Nejdříve na vytahání upozorní zvuky.

2016-03-17 20:02:36

měl jsem Hyundai coupe 2.0 a mezi vačkovými řetězovými koly bylo plechové lízátko jako akustická kontrola v případě vytahaného řetězu, který do lízátka začal mlátit. Prosté, ale spolehlivé. To jen pro zajímavost Tento malý čtyřválec od Opelu jsem neviděl ani na fotce.

2016-03-17 20:35:07

mirpie: X12XE

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-17 20:44:26

mirpie: To mám v Corse ale bez jednoho válce.... X10XE

2016-03-17 20:48:17

díky Colommbo .

Ten patvar na levém řetezovém kole je co? Protikus snímače pro snímání polohy?

Venca49  
Václav
2016-03-17 20:48:40

colommbo: Jirko,chybí tam kluzná lišta,mezi vačkovými hřídeli, nahoře Jinak OK.

2016-03-17 20:52:56

Kopejda: výkonnější sekačka . Ale jo, na to městský poskakování to stačí.

2016-03-17 20:56:15

Venca: nebyl-li by to motor do Corsy, tak bych řekl, že tomu motoru hlavně chybí nejméně litr objemu a ideálně ještě dva válce

2016-03-17 20:57:54

venca49: Ta kluzná lišta tam ale nebyla, už když jsem přišel...

2016-03-17 21:06:48

shlédnul jsem to video, ale přehlédnul jsem, jak se nastavuje do správného úhlového natočení ten protikus k snímači polohy vačky. Dle toho pevného hliníkového třmenu (viz druhé foto od colommba)?Jelikož do dotažení to na řetězovém kole prokluzovalo, tak mechanické zajištění tam zřejmě nebude.

2016-03-27 22:08:25

venca49: má na stav rozvoďáku vliv způsob jízdy respektive řazení? Pokud mám automatickou převodovku tak by mohl být rozvoďák méně namáhaný rázy při řazení a teda víc vzdržet? Říká se přece o motoru v automatu že bývá zachovalejší, že nejde podtáčet/přetáčet.. tak i řazení je plynulejší a neškube to jako když s tím někdo jezdí drsně..


Odpovědět

1  2