Fórum - Téma


Rozvodový řemen


Fórum Astra F Rozvodový řemen

Informace o modelu: Opel Astra F


1  2

2014-08-21 19:27:35

Opel Astra F 16.16v 1996

Zdravím, měl jsem naprasklý rozvodový řemen takže jsme ho chtěly vyměnit a nešla povolit řemenice a tet sní nejde hejbat je možnast že se skříply ventily ??

jestli že ne byla by možnost nák otočit řemenici spátky povolit sundat rozvodák a seřídit rozvody ? prosím o radu

2014-08-21 19:39:02

opelf20: Která řemenice...? A povolit jste ji zkoušeli, když byl řemen ještě navlečený nebo už sundaný...?

2014-08-21 19:40:52

na nákou stranu s ní musí jít hnout pokud nejde vpřed musí to jít vzad leda by se vám povedlo nákej ventil ohnout

při povolování tý řemenice ste měli rozvodák nandanej nebo už byl sundanej ??pokud sundanej jak si měl klikovku zajištěnou proti pootočení když ste povolovali řemenici??

při tom otáčení bych se se stim nák nepral počítám svíčky máte vyndaný aby ste se neprali s kompresí motoru??

pokud sis ty rozvody rozhodil a nejde otáčet klikou musíš si patřičně pootočit vačkama a snažit se ty rozvody postupně dostat na značky

2014-08-21 19:43:58

colommbo: no nevím kteřá to byla byla to spodní jde i vydět když se stočí kola a rozvodový řemen byl nasazený

2014-08-21 19:47:27

p.s.: no otačely sme jí vpřed a nešla povolit a neměly sme jí jak zajistit nezajistily jsme jí za setrvačník ale na hoře u vačky majzlíkem na velkou P... abych řekl pravdu tak sme asi 3 krát zkoušel povolit a hlo se to takže tet radči ani nestarujem -- když jsme povolovaly rozvodak byl nasezenej akorat normalní řemen byl povolenej sundanej rozvodový byl nasazenej

2014-08-21 20:08:35

jestli je rozvodák nasazenej tak by to při povolování potkat nemělo co ty svíčky sou venku nepere se to jen s kompresí motoru??

2014-08-21 20:10:11

p.s.: ne svíčky sou nasezený zítra je vyndam a pokusíme se to nak povolit

2014-08-21 20:17:20

svíčky povolit řemen nechat dále zkusit ručně otočit motorem pokud to bez problémů pude pokusit se povolit řemenici nejlepší by byl rázovej povolovák já to na vébé povoloval metrovou rourou

a byl sem u případu kdy na to frajeři nasadili klíč s trubkou opřeli o zem a při odpojeným zapalování zastartovali a šlo to samo

2014-08-21 20:24:10

p.s.: budu se řídit instrukcemi zítra dam vědet jak to dopadlo jinak děkuji za radu snad to půjde

2014-08-21 21:06:42

Jedná se o řemenici na klice?

Mrki

2014-08-21 21:17:28

p.s.: To co píšeš mi moc nejde do hlavy. Matka má závit většinou vždycky tak, aby se to samo utahovalo.

Můžu se mýlit, už jsem viděl i opačný případ. Jen mi nejde na rozum, že když se někdo pustí do výměny rozvodů, proč si o tom něco nepřečte? I tady na fóru je toho hafo.

Mrki

Venca49  
Václav
2014-08-21 22:32:02

opelf20: Řemenice ne klikové hřídeli je utažená šroubem,ne maticí jak píše Mrki.Vždy jsme ho povolovali rázovým utahovákem.Šroub má pravý závit.Nikdy neblokuj za rozvodová kola strčením čehokoli mezi ně.Jednak poškodíš zuby a ty pak budou narušovat rozvodový řemen,nebo přeskočí řemen u té dolní řemenice,na klikovce.Pak nejde motorem otáčet,protože se to potkává s ventilama.Není jiná možnost,než nastavit opět rozvody na značky.To se ale musí něco znát a pročíst jak na to.Takovýmto způsobem,jak jste toto dělali,se akorát poškodí jiné součástky.Povolit řemenice se také nechá,jak již někdo psal,tak,že se nasadí gola s ramenem,opře se o zem a zastartuje,ale jen cuknutím.Zase se to musí umět.Také se nechá klepnout kladivem do klíče,tedy rázem,ne tahem bez zablokování setrvačníku.

2014-08-29 16:33:02

zdravím, jen s prominutím trochu vniknu do této diskuze .. mám opel astra f 1,7 td (50kw) psal jsem o té závadě už v diskuzi o přehřívání protože nastala při testování větráku chladiče.

no k věci ... auto strašně kouří, klepe něco v motoru a při přidání plynu to zaklepe jako když se mlátí kladivem do něčeho tvrdého.. mohl by to být přeskočený rozvoďák ? nechci totiž do auta investovat, kdyby to byl jen rozvod, tak bych to nechal opravit, ale jinak jde do šrotu. přikládám video co jsem teď natčil. děkuju moc za radu

opel astra F 1.7 td závada motoru ?

rozvody? čerpadlo? vstřiky?

2014-08-29 19:59:43

máš v motoru olej??

rozvody překontroluj, to nebude problém.....pak ještě vstřik v háji.

Já si bohužel nemohu pustit zvuk u tvého videa

2014-08-29 23:23:45

zdenda: to je divný, mě zvuk jde .. no ale stejně není nic moc slyšet, mlátí to až při větších otáčkách, ale nechtěl jsem vykouřit sousedy olej tam je, trochu ho to žere, ale to může být i netěsností, trochu totiž kape. kontrolu rozvodů už mám domluvenou na příští týden u kámoše ( já se v motoru nikdy nehrabal) a ty vstřiky bych mohl nechat vyzkoušet v JZD tam maj nějakou zkoušečku pro traktory :-D

dík, snad to bude něco z tohodle, co se dá dohledat dřív než se koupí nový díl

2014-08-30 08:49:04

záleží jak starý máš rozvoďák....pokud to nepřeskočilo, tak bych to viděl na vstřik

olej se ztrácí jen mimo motor? nejde třeba do vody? koukal jsi?

2014-08-30 09:19:59

zdenda: s tím olejem si nejsem jistý, možná ho to trochu i žere a voda taky byla mírně mastná na hladině, ale já jí kupoval za pár korun z bazaru prej po nějakým dědovi, tak je možný že tam je ta voda už hodně dlouho. no a kdy byly měněny rozvody právě že nevim, štítek tam není a v bazaru nevěděli mám najeto 215 000 takže bych řekl že rozvdy budou mít před výměnou.

a od té doby co to začlo klepat a kouřit jsem nikam nejel, takže jestli se nějak rapidně zvýšil únik oleje nebo tak něco, to těžko zjistím, když auto jen stojí před barákem.

a zkusím tedy nechat zkontrolovat oboje, rozvoďák i vstřiky

2014-08-30 13:53:09

ajé ..... takže bych opravdu začal u těch rozvodů a nebylo by na škodu koupit novou sadu (záleží jak na tom ten motor bude, jestli to má cenu)

jinak pokud je voda mastná, tak to také není nic dobrého (těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava)

určitě to nech zkontrolovat nějakým mechanikem

2014-10-10 19:21:36

Tak po dlouhém stání jsem byl u mechanika, ten překontroloval rozvody s pomocí nějakých speciálních přípravků, a prý skočené nejsou.

Poradil mi ať se toho zbavím dokud jezdí. což byl i můj plán, když to nejsou rozvody.

No problém je, že zbavit se toho je celkem těžký, nikdo to nechce :-D

Volají většinou lidi kteří nejspíš neumí číst, protože se vyptávaj na věci který jsou jasně psaný v inzerátu. no a když jim to převyprávim až po tu část s vadou motoru, a že bych se s tim asi bál jet přes celou republiku domů, tak ztratí zájem.

Přemýšlím tedy zase nad opravou, ale nehodlám do toho vrazit majland, nevíte náhodou někdo na kolik by vyšel repas hlavy a ventilů popřípadě jestli by to mohlo být ještě něčím jiným, ale řekl bych že chyba bude někde v hlavě. (zaslech jsem zvěsti, že tam prý jsou nějaký okousaný ventily, ale přímo mechanik to neříkal, jen jeden kluk co tam často chod na dílnu)

nebo jestli je tu nějaké takové téma (nic jsem nenašel) práci bych možná zkusil udělat sám, teoreticky o tom něco vím, ale motor jsem nikdy neměl rozdělanej :-D ale láká mě to a u takového auta nemám moc co ztratit. jen aby se to vůbec vyplatilo no.

2014-10-10 20:38:25

wakis: Budu Ti držet palce, kdysi mě to "vrtání se v motoru" taky bavilo.

Ale dneska už na to nemám čas ani chuť.

Motor býval motor, ale dneska je to ověšený spoustou "kurvítek" který hlídá BC a tam to prostě už není jen o znalostech motoru.


Odpovědět

1  2