Fórum - Téma


Rozsviti se TC a zacne cukat (x25xe)


Fórum Omega B Rozsviti se TC a zacne cukat (x25xe)

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2012-05-14 06:30:13

hele tobě v 35 taky nebude stejně jako ve 20 tak co chceš

2012-05-14 08:25:51

Tohle tvoje moudro teda podepíšu zfleku, Hansi...

2012-08-14 12:25:38

Ahoj, no když TC trvale nesvítí, tak se dá vypnout tlačítkem TC na středovym panelu u rádia. A tim že ho vypneš se vizualizuje tak, že pak ta kontrolka na tacháči trvale svítí.. :)

Když s tim něco je, tak to během jízdy začne taky trvale svítit, ale už se to tim tlačítkem nedá zapnout/vypnout... Prostě už to jen pořád svítí až dokud nevypnu motor...

Za tu dobu co mi to dělá sem vypozoroval, že se to stane jen když začne pršet a něco tam dole navlhne (asi káble? :) a pak to občas i zacuká.. Bohužel se eště nepovedlo mít zrovna po ruce notebook abych si přes diag. načet aspoň nejaký bližší info čim zhruba by to mohlo bejt.

Přes léto se mi to stalo jen 1x takže sem to tolik neřešil, ale na podzim bude chcát asi hodně, tak by to chtělo do tý doby nějak pořešit...

Asi poslední tip je na drát od lambdasondy... Čidlo otáček hřídele motoru a čidla kol jsem prozatim vyloučil (prostě sem si řek že tim to nebude :)

2012-08-14 13:02:37

Mně se po vyčištění škrtící klapky po pár kilometrech najednou rozsvítila kontrolka motoru a TC (ale u něj si už nevzpomínám, jestli zůstalo svítit či blikalo... ) Motor ztratil výkon a odezvu na plyn, tož jsem zastavil, vypnul motor, chvilku počkal, nastartoval a od té doby nic. A Rendys mi psal, že tahle reakce řídícího systému na manipulaci se škrtící (elektronickou) klapkou při čištění je celkem běžná.

2012-08-16 12:44:48

No může být, ale já s klapkou nic nedělal už rok..

Až se teď při výměně oleje dostanu pod auto, zkusim pořádně prostříkat konektory od lambdasond a nějak je víc zaizolovat, jestli to náhodou nebude třeba tim... Protože fakt hned jak začne pršet a voda se dostane na nejpřístupnější místa (takže buď na ty káble od lambdasond nebo na čidla u předních kol) tak se to začne dít...

A když to nepomůže, tak budou aspoň zaizolovaný a budu muset hledat dál :D

2013-03-19 14:43:53

Ahoj chlapi.

Tak po roce je vyřešeno - bylo to čidlo VAČKY!

Parchant jeden.. ale nakonec sem na něj přišel.. A stálo mě to jen nový zapalovací káble a cívku abych nakonec přišel na to, že při cuknutí to mění skokově předstih (to sem vyčet z důkladnýho zkoumání diagnostiky.. protože jinak tam v těch grafech bylo všechno naprosto v normálu.)

Jak tu někdo myslim tvrdil že se z něj berou impulzy pro tacháč - tak to neni pravda - berou se z čidla kliky. Zkoušel jsem to:) Odpojil jsem čidlo vačky a otáčky to stále ukazovalo, dokonce to i jelo, ale bídně. Bez čidla kliky sem to nezkoušel, ale to by podle všeho stejně ani nenastartovalo..

Takže až vám někdo přijede do servisu s tim že mu cuká motor a při tom kontinuálně až do vypnutí motoru svítí TC, doporučuju vyměnit čidlo vačky - je hned vepředu zvrchu na motoru,takže je to práce na 2 minuty... ale když u toho budete, klidně jim vyměňte taky všechny ostatní čidla, svíčky, cívku i káble :D .. a ještě palivový filtr a čerpadlo

2013-03-21 10:24:19

pro tachometr se bere impulz v čidle u kola a pro otáčkoměr bud v rampě nebo v řj motoru .

jinak super že jsi to vyřešil a je super že jsi to sem napsal jen nějak nevím sakriš proč ti diag to čidlo neukázala v měř hodnotách. Jo na toto je holt osciloskop k nezaplacení.

2013-03-21 11:25:31

Ajo sorry, ja sem spatlal dohromady tachac a otacky. takze samozrejme sem mel na mysli otackomer.. ten se ridi z ECU podle impulzu z cidla klikovky.. tak to bylo mysleno :)

Osciloskop by byl dobrej pomocnik, nicmene ho tahat porad sebou, kdyz to delalo jen cca jednou za mesic by taky nebylo uplne unosny.. Asi to cidlo uz davalo slabsi impulzy, nebo co a jednotka uz to nekdy nedokazala rozeznat. No to uz je ted snad jedno:)

Kazdopadne bych stejne nemel kam to oscilo pripojit, pac nemam zadnej spesl mezikonektor s odbockou a draty bych odizolovavat kvuli tomu urcite nechtel...

Mimochodem, nema nekdo tuseni, jestli se daji nekde sehnat nove tyhle auto konektory co sou tam v motoru, pripravene pro nakrimpovani dratu? 2,3 nebo 4 pinové? Abych ho moh pridelat k tem dratum z cidla a normalne to pripojil a nemel sem to do toho protikonektoru jenom nastrkany pinzetou? Konkretni konektor je na obrazku..

2013-03-21 12:22:31

jestli chceš jen ty piny tak sehnat se dají po méně kusech u nějaké firmy zabívající se autoelektrikou nebo po 100ks balení na netu.

2013-03-21 14:21:38

Hansdob: no piny a konektor do kteryho ty piny pak nacvaknu.. (nebo ja nevim v jake forme se to sezene)

Kazdopadne teda nevi nekdo o nejake takove firme v Praze a okoli? - Protoze ja bohuzel ne..

2015-02-18 13:04:44

Ahoj,

tak se zase po dlouhé době hlásím s dalšími poznatky.

Odvolávám co jsem napsal :) - čidlo vačky ten problém nevyřešilo. Jednalo se jen o shodu náhod, že to na dostatečně dlouhou dobu přestalo cukat po jeho výměně, ale spolu to asi nesouviselo.

Po nějaké době to začalo cukat nanovo.

Ale teď už to dělalo vážně často a prakticky hned od ujetí pár set metrů (za sucha, za mokra). Tak jsem si zlomil ruce, strčil jsem je k ABS jednotce a vyndal jsem ten konektor co do ní jde. Sice tam žádné oreznutí kontaktů apod. nebylo, ale pořádne jsem ho prolil kontaktolem a párkrát vyndal zandal a už to nedělá. Takže možná problém bude tady v tomhle.

Ono se totiž zdá, že v tom konektoru jsou ty jazýčky tak nějak časem nenapružené a asi se někdy stane, že na hrbolu se ztratí kontakt..

Nechci to zakřiknout, ale kdyby to bylo tímhle, tak je to dobrá zpráva. Příště až to začne by stačilo nějaké píchátko které se vleze do té dírky v konektoru (nebo hodinářský plochý šroubováček), napružit s ním ty jazýčky a bylo by po problému..


Odpovědět

1  2