Fórum - Téma


Rozsviti se TC a zacne cukat (x25xe)


Fórum Omega B Rozsviti se TC a zacne cukat (x25xe)

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2012-05-07 14:22:57

Ahoj, tak jsem tu po nějaké době zase s technickým problémem...

Na podzim mi cukal motor neznámo proč. Pak jsem to rozebral, vyčistil jsem volnoběh, klapku a zaslepil EGR a přestalo to, takže jsem to neřešil..

Nicméně teď to zase začíná.. Dřív to za jízdy nepatrně cuklo jednou, rozsvítilo se TC ale jelo to v pohodě.. Jenže včera to za jízdy cukalo celkem hodně..spíš se skoro nedalo jet...

Mám podezření na senzor klikovky, protože se tu všude o něm mluví.

Myslíte že by to mohlo být tím? A má to souvislost s tím TC???

Diag kabel mám doma a dostanu se k němu až zítra (jestli dojedu:) takže teprve pak možná dostanu nějaké přesnější údaje co se ECU vlastně nelíbí. Jenže je potřeba tu diagnostiku pustit před vypnutím motoru, protože hned po nastartování je všecko v pořádku a žádná chyba se nekoná..

Druhý dotaz je, co se na tom čidlu tak často rozesírá? Dá se nějak opravit, nebo je nutná výměna?

Každopádně doufám že to neni někde v kabeláži co je skrytá buhví kde... To bych se z toho zbláznil hledat v tý změti správný vodiče... :(

2012-05-07 20:08:20

Čidlo kliky signalizuje řídící jednotce, že se točí motor a podle mého soudu nemá s rozsvícením kontrolkyTC společného nic. Co se na něm se*e, přesně nevím, a dává se nový, na starý áčkový Omě jsem ho za 10 let a 150000km měnil dvakrát.

2012-05-07 20:24:04

No je to divnější a divnější :) To TC mě na tom taky nějak nesedí.. Uvidim co mi zítra řekne OpCom.. Jestli se to teda rozsvítí, protože dneska kupodivu ani cestou do práce ani cestou z práce nic.. Všechno jelo perfekt..

Na jednu stranu doufám, že to bude to čidlo a ne nic jinýho.. Nejvíc bych u toho v případě že to bude to čidlo předpokládal špatnej kábl, protože je to asi tažený někde za motorem blízko vejfuku a tam je horko.

Bohužel bude dost prča najít ten správnej kábl a hlavně konektor.. vim sice kde to čidlo je dole u filtru (jednou sem na něj koukal :) Ale kam to vede dál nevim :( Ani nevim přesně kterej konektor je to za tim motorem (za hlavou sání).. -> Nemá někdo nějakej přesnej nákres nebo fotku??

2012-05-07 20:32:04

TC = kontrola trakce která když sepne tak ubere motoru výkon čímž cukání a nízý výkon muže být způsobené TC ale ted otázka máš vadný kroužek?? čidlo?? nebo řj??

2012-05-07 21:47:33

no právě.. toť otázka. Chápal bych, že to jednou cukne a rozsvítí se TC jako že porucha, ale pak by to mělo být ok, protože už to tu kontrolu trakce ignoruje...

Jenže proč to pocukává i když už je TC v poruše, to je vážně divný.. Snad bude ecu vědět.. :( Každopádně to taky mohlo mít souvislost s tím že od pátku auto stálo na dešti, tak tam třeba něco navlhlo?.. A možná to má trochu souvislost i s drncáním auta.. A teď babo raď..

PS: Rozhodně to necuká proto, že by prokluzovaly kola.. :D

2012-05-07 22:03:58

ee cuká protože řj motoru má chaoticky info od řj TC a ta říká že má výkon ubrat a tak řj motoru chaoticky ubírá.

2012-05-07 22:21:24

No dobře, ale proč, když TC ví že je (kvůli nečemu) rozbitý, začne motoru posílat info.. to mě nejde do hlavy...

Každopádně když procházim možný kódy, který by mi to mohlo vypsat a nejspíš se týkaj TC, tak nacházim jenom: ,,97 Ignition/Injection cut off - voltage high (traction control signal)" a z toho nejsem moudrej.. Že by se zapalování a vstřikování týkalo TC jednotky? To má snad řídit/vypínat ECU.. No chápu to čim dál tim míň.. :(

2012-05-07 22:50:56

oono nemusí vědět že je rozbitý a řj motoru to taky nemusí vědět . TC když zjistí že hrabeš tak řekne řj motoru uber a to nezávisle na tom co chceš pedálem plynu ty proto také je na 98% aut na TC (ASR) vypínací tlačítko takže pokud je tam to že TC si myslí že hrabeš posílá trvale řj uber uber uber a t ubírá auto nejede mezitím nějakej nesmyslnej signál a auto cuká. diag by pomohla

2012-05-07 23:06:31

ale ona ví že je rozbitá.. nebliká.. trvale se rozsvítí.. A když kontrolka trvale svítí, tak to značí buď vypnuto nebo poruchu...

Pokusim se to vždycky hned po nastartování vypnout, jestli jí to vyřadí, mrchu..

Diag bude zítra.. možná.. pokud se to během večera projeví... Nakonec to bude čidlama otáček kol a mě z toho klepne.. :) Ale takovou poruchu asi ECU ukázat neumí.

2012-05-08 08:15:14

čidla kol ukázat umí. diagnostika umí ukázat skoro každou závadu i poškozený kabel ale musí se stím umět pracovat ne jen vyčíst závady. Chce to praxi a hlavně čas a klid ne pospíchajícího majitele za prdelí z blbejma kecama že jinde mu vyčtou chyby za 10 minut

2012-05-08 09:18:13

když se rozsvítí to TC, tak ABS svítí taky?

2012-05-09 07:48:02

Ee, ABS se nerozsvítí.. Je pravda že když by byly blbý údaje z kol, tak by mělo svítit taky..

Každopádně data z diagu zatim nemám a to protože se to od neděle za víc než 200km neprojevilo.. Teda vždycky hned po nastartování sem pro jistotu TC vypnul.. Ale včera jsem to vlastně na 50km nechal zapnuté a zkoušel jsem dle návodu provést kalibraci kol (zrychlit na 100 zpomalit na 60 a to celé 5x).. A auto jelo v pohodě.. Nicméně to teda tím pádem ukazuje spíš na něco v TC/ABS jednotce a ne v ECU.. V létě mi to nevadí vypínat, ale v zimě mi to maličko bude vadit..

Hansdob: souhlasím že to chce čas.. A asi to chce taky umět. Kabel mám OpCom a soft taky. Doteď jsem ho použil jednou a to jsem jen vyčet chyby. Víc s tím neumím. Mohl bys poradit jakým způsobem vyčíst ty data/chyby z ABS jednotky? jestli to teda tímhle kabelem jde...

2012-05-09 23:05:04

live data , nebo logs a anojde tto op-comem jen nevím zda klonem (klony doooost lžou taky jsem na něm začínal) pokud svítilo jen TC tak je to to co jsem psal posílalo info do řj motoru a chtělo aby ubrala a je najít důvod aktivace TC

2012-05-10 12:58:30

tjn. najít důvod proč se to rozsvítilo a chaoticky to posílalo signály, bude asi hlavní :)

No kábl asi bude klon.. I když nevim, je na tom napsáno Op-Com. Každopádně to mám z dealextremu za 42 dolarů :) A stopro to umělo live data z ecu, tak to snad nejak zvládne i tu abs jednotku...

Ale nevim kdy, protože teď už to cukání ani jednou nenastalo.. Jestli tomu pomohla ta kalibrace kol?? Jako na jednu stranu sem rád že to teď neblbne, ale na druhou stranu mě štve, že naprosto netušim, čim to bylo a že se to nejspíš může kdykoli zase objevit.. A nerad bych aby mě to nechalo někde 200km od baráku :(

2012-05-10 16:06:43

KALIBRACI KOL MÁ CENU DĚLAT POKUD MÁŠ OPRAVDU VELMI JINÝ ROZMĚR KOL NEŽ JE POVOLEN V TP

2012-05-10 21:13:24

No asi se tim nic nezkazilo..

Mimochodem dneska najeto dalších 140km a všechno v pořádku... To auto mě prostě mate :)

2012-05-10 21:20:47

tak jezdi

2012-05-11 08:06:50

jj jezdim

a na vikend je planovana cesta Šumperk a zpět, takže to bude dalších 400km.. doufejme že bude poslušný a nenechá nás na poli u Hradce, jako když nám loni prask klíňák :) ...

2012-05-13 21:46:52

to dojede

2012-05-13 22:41:23

Jo nakonec dojelo :)

Cestou tam se to teda zase v půlce cesty rozsvítilo a pak to za těch 100km párkrát cuklo, ale jinak dobrý. Akorát sem neměl sebou diag kabel,takže data stejně zase žádný nemám. A cestou zpátky sem to TC radši po nastartovani vypnul..

Ale spis me v patek nastvalo zjisteni je je asi prazdna klimatizace, protoze to nechladí.. Snad bude stacit to nechat naplnit.. snad nekde nespuchřelo nějaký těsnění apod.. Pokud vim, tak to nikdy za těch 18 let doplňovaný nebylo a loni to jeste fachalo, tak jedine ze to chladilo jeste z nejakyho zbytecku...

Ale to auto se zacina nejak srat ze vsech moznejch stran :( ...


Odpovědět

1  2