Fórum - Téma


Rozdíl mezi 5W30 a 5W40, Dexos2 i oleje obecněji


Fórum Zafira B Rozdíl mezi 5W30 a 5W40, Dexos2 i oleje obecněji

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2  3  4  5 ......... 6

2015-02-10 21:45:35

colommbo:ohledně těch intervalu výměny oleje je pro některé jedince úplné tabu...mám kolegu který měnil olej naposledy v roce 2009 a najeto na tomto oleji 38tisicakorát prý jednou dolival(motor pořád jede benzin 1.6 franc. produkce)...tak uvidíme jak dlouho...je to 14 dni co olej nechal vyměnit..... na otázku proč to neměnil mi řekl "myslel jsem, že je to ještě dobré"... tož tak.

2015-02-10 22:01:56

Tak teďka v tom mam pěknej bordel

2015-02-10 22:03:05

mmaarry: Ale jo, nalij tam ten GM 5W30 Dexos2, ať mají kluci pokoj a na mě zapomeň...

2015-02-10 22:32:11

Z mého pohledu je výměna oleje z hlediska provozu zanedbatelnou položkou.. takže za mně experimentovat nemá smysl...

mmaarry:pokud máš svůj rád dej dexos 5w30 pokud myslíš ,že je ok dej cinol 5w40... tim ale netvrdim, že se něco stane...je to na tobě.

2015-02-10 22:35:44

přímo z návodu k autu

2015-02-10 22:44:31

blondak1975: A kde je ten Dexos2...? Mimochodem používání LL olejů a hlavně intervalů není dobré...

Venca49  
Václav
2015-02-10 22:48:45

Já mám předepsaný tento:

2015-02-10 23:00:28

venca49: Tak. Tedy Dexos2 není žádné dogma a kdo jej používá, dělá dobře, a kdo jej nepoužije (alternativní 5W40) nedělá špatně. Dexos2 je zase jen norma pro normu vytvořená jako sjednocující norma všech předchozích a kladoucí důraz v první řadě na ekologii... A s tou ať se milý GM jde vycpat...

Venca49  
Václav
2015-02-10 23:02:32

colommbo: Jirko,já vím,ale pokud je auto v záruce(5 let),tak to musím dodržovat.

2015-02-10 23:04:25

venca49: Jasan, Václave, záruka je iné kafe, tam není žádná diškus...

Venca49  
Václav
2015-02-10 23:19:11

colommbo: U Corsy B 1.4,motor X14SZ, dávám od najetých 1000km olej Castrol RS 10W-60.Najeto mám přez 92000km a motor si šepotá k mé i jeho spokojennosti.Olej mám,tak proč ho nedávat.Nikde nekape,nežere ho motor,není problém ani v zimě se startováním.S výměnou dělám kompromis,měním po roce a půl,najeto kolem 10 tisíc kilometrů.Určil jsem si to sám a nikdo z GM mi do toho nekecá

2015-02-10 23:28:27

venca49: Tak to je nářez, Václave, který ti naprosto schvaluju! Ono už i tu 5W50, kterou liju já, nepoužívá moc lidí a o té 10W60 jsem už uvažoval taky, ale dosud jsem nenašel tu správnou odvahu... Oba tyhle oleje nemají s omaštěnými vodičkami už nic společného.

Venca49  
Václav
2015-02-10 23:34:20

colommbo: Fakt,po najetí tisícovky kilometrů,jsem tu původní sr...u vypustil a dal 10W-60.Bylo to v roce 1997 to nejlepší v servisu,u nás.Záruční prohlídky jsem si dělal sám,podle svého.Razítka jsem si dával také sám,emise jsem dělal z povolání,tak co.Autíko bylo a je se mnou spokojené a já také.Proto jsem mu koupil družku

PS: S tou družkou D-čkovou,je to složitější,jsem již mimo hru a musím jezdit,jako každý jiný, do servisu.Prostě penzista

2015-02-10 23:47:16

colommbo: me treba vyslovne muj dvorni mechanik rekl, ze pokud se clovek chce svest, trochu vic a na delsi dobu motoru nalozit, tak 5W30 to nema sanci umazat, 5W40 tak napul... a 5W50 spolu s 10W60 jsou idealni volba. Rec byla o jizde treba po nemecke dalnici na max rychlost xxx km. U turbin to plati pry dvojnasob, coz tak nejak je logicke. A to je clovek, ktery uz par desitek let oply opravuje a nedam na neho dopustit.

Venca49  
Václav
2015-02-10 23:51:57

ondra01: Tak to je machr jako já

2015-02-11 00:05:02

Já na 5W50 před třemi lety přešel z předchozí 5W40 ne proto, že bych Omču bůhvíjak honil, ale protože jí trochu chutná olej (ventilová gufera.) Tabulkovou spotřebu oleje mám udávanou 0,6 litru na tisíc km a s padesátkou se do ní úplně s přehledem vejdu, se čtyřicítkou to bylo jentaktak. A protože jsem hodně línej chodit pěšky, mívám často i krátký jízdy kilometr tam a kilometr zpátky, proto radši pětku než desítku. I když myslím, že by ten motor i tu 10W60 zkousl. Nemůžu si pomoct, vyšší viskozity jsou mi prostě sympatický, omaštěnou vodu bych do motoru nedal, ani kdyby mi nebral olej vůbec. Podvakrát jsem nalil Mobil1, pak jsem objevil Sunoco Synturo Sportivo ACEA A3/B3, API SH (!) a jsme moc spokojení...

2015-02-11 00:08:38

venca49: tak jako...i kdyz neni nejlevnejsi, tak je na nej spoleh a vi co dela, na rozdil od tech v autorizaku, co mi tenkrat tvrdili, ze auto v plny vybave se na salonu prodavalo bez radia a proto mi kod nemohou zjistit. Slo o zakodovane NCDR1100 v mem becku

A co jsem jeste nevedel, ze tam kod k radiu ani neni a paruje se pres kod imobilizeru a oni evidentne taky ne. No a kdyz jsem s tim prisel za nim, tak behem peti minut vyreseno a hralo. Na moji otazku, jak je mozny, ze to ti "nejerudovanejsi" nevedi, mi odpovedel pry: nevedi a ja jim to rikat nebudu dostal tri kila a jel jsem a tak to bylo se vsim, s cim jsem kdy do autorizaku jel. Stejne jsem pak zkoncil s autem u nej na dvorku

Venca49  
Václav
2015-02-11 00:15:24

colommbo: Kolega,tehdy mladý kluk,měl také Corsu B jako já,ve stejný den nám je přivezli ze Španělska.Když GM dodal olej 0W-30,tak ho tam dal.Začlo mu ho žrát a teplý šel jako žentour.Tak se vrátil k 5W-40 a bylo po problémech.

2015-02-11 00:21:09

colommbo: predchozi majitel do moji vectry taky lil 5W50 za boha si nevzpomenu na znacku, ale kupoval to v nemecku a kdyz jsem videl tu cenovku Ja jsem presel na 5W40 protoze mam defakto za par haliru top tec 4100 od liqui moly a to si nemyslim, ze by byl olej na prd. ACEA A3B4 a C3 spolecne s API SN/CF ji asi neuskodi...aspon doted po120tis km zadna zmena k horsimu.

Venca49  
Václav
2015-02-11 00:32:31

ondra01: Já jsem také,mimo jiné,dělal v autorizáku Opel.Začínal jsem když ti bylo 11 let a končil v tvých 27 letech.Nejsme všichni stejní,ale i mně se zdá,že se to horší.Jsou i jiní,neautorizovaní,kteří umí více.To se již naučili,jako jsem se to musel naučit i já a ostatní.Když jsme začínali,nikdo z nás Opla neznal,byla to jiná auta než jsme byli naučený.Dnes již více jak šest let v Oplu nedělám,ujel mi tak trochu vlak.Je to samá ŘJ,mezi sebou komunikují,jsou potřeba počítače aj.Dříve nám stačil TECH-1,v němčině a rozum v hlavě.Važ si svého mechanika a na prachy nehleď.To je pro auto to nejlepší.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6