Fórum - Téma


Rozdíl mezi 5W30 a 5W40, Dexos2 i oleje obecněji


Fórum Zafira B Rozdíl mezi 5W30 a 5W40, Dexos2 i oleje obecněji

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2  3  4  5 ......... 6

2015-02-09 20:48:05

Ahoj chtěl jsem se zeptat jakej je rozdíl mezi oleji 5w 30 a 5w40. Mam motor 1,8 103kw a mám tam olej 5w 30.dostal jsem od známého olej 5w 40 a chci se zeptat jestli bych ho mohl použít na další výměnu jestli by to nějak motoru uškodilo nebo ne.dik za info

2015-02-09 21:01:38

mmaarry: Základní rozdíl mezi 5W30 a 5W40 je ten, že čtyřicítka je za provozní teploty motoru viskóznější ("hustší") a teplotně zatížitelnější. Zda je konkrétně tato vhodná do tvého motoru, záleží na tom, JAKÁ je to čtyřicítka... O jaký olej se zcela konkrétně jedná...?

qpc
petr
2015-02-09 21:47:10

v případě atmosférického benzináku bych se ho nebál...i když ten 5w 30 stojí kolem peti set Kč,což není tak nedostupné

2015-02-09 22:05:49

qpc: Jasně, žádná čtyřicítka motoru neublíží, jen se snažím z kolegy vydolovat nějaké další informace (ACEA, API), abych mu mohl napsat mno, tuhle radši nee, dobrý, anebo velmi dobrý, šup ho tam! a měl čistý svědomí. Ale je to marný, je to marný, je to marný...

2015-02-09 22:24:37

Cinol

2015-02-09 22:33:13

mmaarry: Cinol 5W40 anebo Cinol 5W40 PD...? Použitelné jsou teoreticky oba, akorát ten první je pro tvůj motor prakticky vhodnější...

2015-02-09 22:38:56

To pd tam není.

2015-02-09 22:46:18

mmaarry: Tož to je dobře, olej můžeš bez obav použít, je z pohledu aditiv pro tvůj benzínový motor "výživnější" než ten PD. Cinol sice není žádná extrasuperznačka, ale ničemu neublížíš, naopak si myslím, že motor bude spokojenější než s třicítkou. Hlavně dodržovat interval výměny max. 15tis.km (při převaze krátkých a studených jízd klidně méně) nebo jeden rok a měnit vždycky i filtr.

2015-02-09 23:11:36

Tak dík za radu.olej měním vždy co zacne svítit inspekce tj.každý rok.

2015-02-10 19:43:48

colommbo: No já vám do duelu nechci mluvit, ale pokud je to motor s variabilním časováním ventilů, DEXOS2 by to jistil, tzn. 5W30. Kdysi mi jeden známej, který byl u Opela celkem dost roků povídal, že do těchto motorů "jen" DEXOS2. Nevím, co tam mají za opičí kapky, co jinde nejsou. A DEXOS2 zase není tak drahá. A pokud bych vzpomenul jedno přísloví, "Koupil jsem si opici, jdu koupit banány...."

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-10 19:50:58

jazeta: Souhlasím s Honzou, v tomto motoru bych nechal co tam patří, tedy DEXOS2 5W30 a nevymýšlel použití cinolu...... Kór když 5 litrů stojí cca 650,- i s poštovným

http://maziva.heureka.cz/...m-dexos-2-5w-30_5-l/#!o=2

2015-02-10 20:00:19

kopejda: Pravidlo, že kdo maže ten jede platí u těchto motorů asi tak 100 násobně že?

2015-02-10 20:06:22

Možná můžete mít i pravdu, chlapci, já jsem ještě ze starý školy, takže si pod pojmem motor představuju motor a má-li zrovna tento motor přenastavování čehosi někam, tím jsem se fakt nezabýval. A taky jsem jaksi vnitřně proti "olejům" 5W30 a méně, naopak jsem pro používání olejů vyšších viskozitních tříd (i než výrobci doporučují). Pokud jsem tedy někomu případně narušil kruhy, tož se omlouvám...

2015-02-10 20:07:21

jazeta: Mělo-li by platit zmiňované pravidlo, tož čtyřicítka maže lépe než třicítka...

2015-02-10 20:18:19

colommbo: Je otázkou, co je pro motory, které jsou vyhnané časováním vaček, naklápění vrtulek ve výfuku, sedadlo s katapultem a pod. dobré a co není. Pokud výrobce dá tuto specifikaci asi věděl proč. Kdysi dávno jsem si myslel, že mému motoru X20XEV udělá dobře plně synteticky olej Castrol, to byla ale volovina! Nakonec olej, který Omeze chutnal nejvíce - neztrácel se, od výměny k výměně bez ubývání byl ELF 10W40 - ventily natlakované okamžitě, když tam byl Castrol, když jsem nastartoval, bylo to jako když se přesýpá železářství a trvalo to na můj vkus moc dlouho. A ještě jeden postřeh, jezdil ke mne známej, /Zafira B 1,8/ dával 5W40 a v 90 t. km se právě musel měnit ventil variabilního naklápění vačky. Těžko říci, zda to bylo tím, že dával o trochu hustější olej. Myslím si, že hlavně rozhoduje co v tom oleji je nadopovaného, výrobce oleje DEXOS má složení patentované nevím to, nechutnal jsem ho....

2015-02-10 20:33:31

jazeta: Průser je v tom, že v poslední době už člověk není s to rozlišit, jestli doporučení výrobce je myšleno dobré pro motor a jeho části anebo pro spotřebu paliva a emise...

2015-02-10 20:51:32

colommbo: K tomu jen jedno, a bude hůř! Dneska jsou nejdřív emise, pak emise, pak spotřeba, pak dlouhá díra jako nic a na konci řady občan, který si koupil auto..... Jak jsem popisoval tu mojí převodovku v Suzuce. Co bylo lepší v 50 t. km, nechat tam původní olej jako celoživotní a nebo ho vyměnit jako já. No teď hučí. Hučela by stejně, kdybych ten olej neměnil a nechal tam ten celoživotní? Nevím. Ale pokud to těchto motorů je předepsán (přímo předepsán) DEXOS2 a teprve až potom je tam specifikace, když nemáš DEXOS k dispozici, jen dolít max 1 l jiného oleje se stejnou specifikací. U ostatních automobilek uvádí zpravidla jen specifikaci, výber oleje je na tom, kdo chce olej měnit. Tak asi pan GM s panem Opelem a Chevroletem vědí, proč to tam napsali a přímo předepsali DEXOS2. A někde jsem četl, že některé náhražky (Castrol, BP, VAT) mají celkem fušku, aby jejich oleje plnili to, co chtějí ti tří GM.......... a byla schválena jako maziva do motorů.

2015-02-10 21:04:42

jazeta: GM všechny "své" tři oleje (5W30 10W40 a 15W40) označuje jako DEXOS2, ale CO to přímo znamená, netuším, zkusím pohledat. Že by to byla ale nějaká zázračná kombinace ingrediencí si opravdu nemyslím, dle mého soudu to jsou naprosto obyčejné dobré oleje, jakých (podobných, i mnohem lepších) je na trhu přehršel. Je zcela pochopitelné, že GM do svých výrobků bude doporučovat (předepisovat) své oleje, nicméně osobně bych to nepovažoval za nějaké dogma. Snad s výjimkou podobných vychytávek, jako má tento zmiňovaný motor, ale ani tam bych si nebyl jist a jsem názoru, že totéž, co třicítka Dexos2, zvládne každý jiná dobrá třicítka. A jsme znovu u toho, že si nejsme jisti, PROČ je předepisován zrovna DEXOS2... S ohledem na ovládání ventilové techniky tohoto motoru je možná logicky předepsán řídký olej, ale že by k tomu musela být extra speciální aditiva v něm, to se mi nechce věřit. A to jsme ještě nenakousli téma intervalů výměny oleje 20tis.km i více...

2015-02-10 21:16:26

colommbo: Trochu bych to poupravil, DEXOS 2 je jen jeden olej 5W30, pak GM dělá i 5W40, 10W40 a 15W40. Znal jsem z hlavy i označení, kouknu se, přiložím to k tomuto tématu ale jak jsem napsal, většina výrobců ti dává jen specifikaci oleje např. Motorový olej splňuje specifikace: SAE 10W-40, ACEA A3, B3, API SL/CF. - ale Opel přímo předepisuje konkrétního výrobce + doplnění v případě že nemáš DEXOS!

Dexos 2 nahradil GM-LL-A + B a splňuje ACEA A3/B4, C3, B4,API SL/CF, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, LPG/CNG/DPF, BMW LL-04, VW 505.01, MB 229.51. Oleje do motorů jsou obrovská věda, mnoho zkušených se mnou bude souhlasit, a každý motor byl udělán podle oleje, ne olej podle motoru. Takže když píšou DEXOS2 dávám DEXOS2 a šmitec. Když tam napíšou, hoď tam hrst lentilek, hodím tam hrst lentilek výrobce asi ví, proč to tam píše.

2015-02-10 21:26:35

jazeta: Máš pravdu, je to jen třicítka, našels to rychle... Když jsem si to přečetl celé a narazil na "Nízká viskozita při vysoké teplotě motorového oleje umožňuje při jeho použití výrazné snížení spotřeby paliva a současné zvýšení výkonu motoru", tož je mi to už jasné, olej jako každý jiný, žádné extra ovládání čehosi, ale spotřeba a emise, zase jen ty pitomý kecy...

P.S. Motorové oleje resp. mazání motoru není až zas taková věda, tu se z toho snaží (a, bohužel, mnohdy úspěšně) udělat někteří výrobci automobilů (zářným příkladem je koncern, který má téměř na každý motor extra normu...) Někdo se halt řídí striktně tím, co je psáno v dokumentaci k autu, někdo třeba spíš převládajícím jízdním režimem a provozními podmínkami nebo si nechá poradit... A jen ještě k té třicítce - je určena jak pro benzínové tak i pro naftové motory a proto má snížený obsah popelovin (ACEA Ccosi), bude tedy MID SAPS nebo možná i LOW SAPS, což ale pro benzínové motory není to pravé ořechové... Ale to je jedno, každý ať si do svého motoru lije, co je mu libo...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6