Fórum - Téma


Řízení motoru VectryB 1.8l 16V ERROR


Fórum Vectra B Řízení motoru VectryB 1.8l 16V ERROR

Informace o modelu: Opel Vectra B



2008-07-09 20:15:13

Zdravím všechny přátele a příznivce automobilů,

se známým řešíme problém na Vektře B, co o motoru vím že je to 1.8L a má 16V, dál přikládám foto, znalí jej určitě identifikují.

Problém :

Cca před dvěma týdny byla Vectra ke známému motoráři dotažena, natočit šla ale vůbec nic - jela nejela zhášela. Známý sehnal jine PALIVOVÉ ČERPADLO, VÁHU VZDUCHU, ZAPALOVACÍ MODUL, KABELY mezi SVÍČKAMA a MODULEM, SNÍMAČ otáček VAČKOVÉHO HŘÍDELE (na autě je ještě snímač kliky-ten se myslím neměnil). Komponenty se vymněnily a motor už běžel relativně normálně, postupně se začali montovat zpět původní a dopadlo to tak že se ZPĚT namontovalo VŠE - prostě se motor rozběhl, ale neví se kvůli čemu nebo co bylo špatné, mohl to být nějaký konektor, ale nemusel. Pro úplnost byl sundán a zkontrolován výfuk vč. lambdy.

S autem se zajelo na STK kde měli vhodnou diagnostiku, bylo nalezeno 7 závad (7 proto že jak se to zkoušelo po dílech tak se motor asi nenatočil např. bez senzoru teploty nasávaného vzduchu a chyba se do ECU takhle uložila). Závady se z ECU vymazaly a po natočení motoru byly již zjištěny jen dvě : Snímač otáček vačkového hřídele a váha vzduchu.

Dělám "trochu" do autoelektriky a tak jsem se za známým stavil, prvně jsem se koukal na snímač - když jsme měli zapůjčený snímač jiný, tak motor běžel uplně stejně jako se stávajícím, jedinné co jsem našel tak dost zeleně zakorodovanej konektor - řádně jsem ho vyčistil, pak jsem ještě rozloupnul bužírku kolem přívodu ke snímači a zkontroloval zda jsou kabely OK a vše vypadá OK.

Pak jsem šel na váhu vzduchu, vymontoval jsem ji, důkladně pročistil dekarbonizačním sprejem, a namontoval zpět, pak jsem ještě očistil konektory

.

Po nastartování se opět rožne kontrolka Check engine, a motor se sice točí ale dost se chvěje, je vidět že je něco v nepořádku špatně jde do otáček a nelze ho vytočit, jakoby to ECU omezila někde odhaduju 3-4tis. ot. (v autě není otáčkoměr), střílí do výfuku a zapalovací elektrody svíček jsou bílě jak papír. Po několika startech najednou kontrolka motoru ZHASLA a motor běžel klidně, šel i dost vysoko vytáčet a řekl bych že byl OK ale pak se zase kontrolka z ničehonic rožla a motor se opět chvěje.

Zkoušel jsem kroutit konektorem kolem vačkového snímače a nic, pak jsem zkoušel kroutit konektorem VÁHY VZDUCHU a když jsem ho zatlačil zvrchu dolů motor se začal chvět, když jsem dráty pevně začal tlačit směrem k váze zase se rozjel pěkně (nevím jestli zrovna zhasla kontrolka motoru, ale už se nám povedlo že když motor běžel normálně - po chvilce zhasla, pak se ale zase motor začal za chvilku třepat a rožla se). Když měl motor tendenci jet normálně, váhu jsem odpojil (za chodu) a motor se začal chvět přesně tím stylem jako když blbl předtím, pak jsem ji připojil a jel zase normálně ale jen chvilku.

Zlikvidoval jsem na konektoru váhy vzduchu (samčí přípojka co se připojuje do váhy) krycí gumu a dostal jsem se přímo na tenké drátky, těmi jsem pak zkoušel kroutit každým zvlášť, ale motor se stále chvěje a už nemá tendenci jet normálně jako předtím.

Takže potřebuju radu : buď je vadná váha, nebo je vadný konektor.

Váhu jsem připojil do vozu, nastartoval a udělal následující měření (váha má 4vodiče, beru to zleva, motor se chvěje jako předtím). Vodič úplně nalevo (1) a vodič úplně napravo (4) jsou záporné póly baterie. Druhý vodič zprava (3) je + napájecí napětí co je na baterce cca 13,5V. Druhý vodič z leva (2) je pravděpodobně signální vodič kterým jde signál do ECU. Když se motor chvěl naměřil jsem na něm cca 15mV,. Měřil jsem to elektronickým multimetrem v dostatečné vzdálenosti od svíček (kvůli rušení). Mohl by někdo něco k těmto hodnotám říct ??? Moc by nám to pomohlo.

Motor se chvěje přesně tím stylem jakým se chvěl když běžel normálně a zrovna jsem ODPOJIL váhu. Když ji ale odpojím teď chvěje se furt stejně jakoby tam váha ani nebyla zapojená. Otázkou je jestli je vadný kabel - ale na třech vodičích jsem naměřil jasné hodnoty, kromě signálního - tam nevím co má být.

  • ---------------

Nová váha stojí cca 5500kč, a byl by to docela problém zjistit že je vadný konektor. Závada nemá bezpečně nic společnýho s paliv. čerpadlem, podtlakama v motoru, zapalovacím modulem+kabely+svíčky, snímač teploty vzduchu, lambdou. Vymněnil se i vzduchový filtr. Paliv. filtr jsme zatím neměnili ale tlak v potrubí hned nad nádrží je vpořádku.

Přijde mi to že ECU zdiagnostikuje závadu, proto se rožne kontrolka a ECU se přepne do "nouzového režimu" (nevím jestli tam něco takového je, já se spíš zaměřuju na japonce Nissan, Toyota, Opel neznám) a zabrání vytočení motoru.

Fakt moc díky všem, každá rada dobrá.

Moc by pomohlo kdyby někdo napsal jaké napětí má být na tom signálním vodiči váhy. Dám příklad - když někdo napíše že tam má být konstantně třeba 5V, pak je jasné že je někde poškozený vodič...

2008-07-09 20:31:23

Čauky. zkoušel si po každe vyměně dilu odpojit baterku? jestli ne tak ta chyby se nevimaže a budeš to dělat pořad znovu!! odpoj baterku na 20 vteřin a pak by to mohlo fakčit nebo si taky pak udělej diagnostiku sam!

2008-07-09 20:36:50

Bazzi dík, mohl bys mě pls poradit já právě vůbec nevím jak to u oplu funguje s tou ECU.

Když ECU zjistí chybu, uloží se nafurt až do doby vymazání diagnostikou nebo se všechny chyby smažou když odpojím baterku cca na minutu ??? Vůbec netuším jak to u Opelu je. Když dělali tu diagnostiku přes kabel tak jsem u toho nebyl takže jsem si nemohl se servisákem pokecat. Jak to teď myslíš s tím udělej si diag. sám ??? Já mám Toyotu Celicu a tam když vhodně proklemuju diag. konektor začnou se mě "vyblikávat" chyby, lze to u Vectry taky tak udělat ? Poradil bys konkrétně jak ? Dík.

Baterku jsme po každém dílu neodpojovali, teď ale jak nám zbyly ty dvě závady tak se to průběžně odpojovalo určitě déle než na minutu.

Další dotaz, představ si že budeš mít auto komplet OK, když otočím klíčkem tak že se mě rožnou všechny kontrolky, zhasne po chvilce kontrolka motoru nebo zhasne až když se nastartuje (předpokládej že vše bude ok) ?

2008-07-09 20:37:26

Tady si najdi co potřebuješ! je to vše popsany postup!

http://www.opelastra.cz/technika/zavady.htm

2008-07-09 20:40:01

tak uloži se a musiš to vymazat přes diagnostiku ale ja to dělam přes baterku pre diagnostiku nemam! a blikani chyb je i u OPELa každyho stejny!

A stou kontrolkou tak zhasne až po startu!

2008-07-09 20:40:15

OK, prostuduju, ještě se zeptám k té váze - nevíš náhodou něco o tom napětí na signálním vodiči ? A jak je to s těma kontrolkama před a po startu.

2008-07-09 20:44:03

nevim jak tam jde napěti! ty kontolky mě se rosviti všechny a zhasnou jen nějaky zustane mě svitit TC a Kontrolka motoru mazani a baterky! jak nastartuju vše zhasne

2008-07-09 20:46:59

Ja po každe když něco dělam na auti a potřebuju mit odpojenej konektor musim odpojit baterku abych nejel v "nouzaku"! pak mě nesviti chyba! někdy taky chyba nemusi svitit ale je tam!! to znam z vlastnich skušenosti!

2008-07-09 20:48:37

OK, ještě kontrola a upřesnění, ten návod na diagnostiku je dobrej, ale je to i pro VectruB ??? Chci se jen ujistit, jinak diagnostika pomocí konektoru ALDL - to je jen ABS ???

Já mám provádět propojení na tom OBD2 konektoru ? Píše se tam že je u pojistek, ale u Vectry jsou konektory upostřed pod ručkou - je to tak správně ?

(možná to vypadá blbě ale radši se víckrát zeptám... měj trpělivost )

2008-07-09 20:49:37

Ještě - pro Vectru B mám použít jakou tabulku závad ?

2008-07-09 20:53:12

v tom navodu sou tři ukazky diagnosticke zasuvky vyber si ktera je pro tebe a propojišto jak tu na abs! tabujka je pro všechny stejny ja tu zasuvku mam pod volantem a mam 16 pinovou!

2008-07-09 20:53:15

v tom navodu sou tři ukazky diagnosticke zasuvky vyber si ktera je pro tebe a propojišto jak tu na abs! tabujka je pro všechny stejny ja tu zasuvku mam pod volantem a mam 16 pinovou!

2008-07-09 20:57:23

Jasně už tomu rozumim, a tek konektor ALDL je další diag. zásuvka akorát že u motoru ?

Takže když třeba rozeberu kryt u ručky a najdu tam OBD2 konektor normálně můžu proklemovat podle návodu a vyblikávat ? Mě tam mate že u toho obrázku nahoře 1. zprava je po jeho otevření vlevo nahoře napsáno OPEL OBD2 a vpravo ALDL

2008-07-09 21:00:48

ja vim že mam 16 pin zasuvku a jak je to popsany fakt nevim!

2008-07-09 21:04:06

OK


Odpovědět