Fórum - Téma


řešení teplých a studených startů u dieslů


Fórum Návody řešení teplých a studených startů u dieslů




2013-02-24 21:01:46

návod sem našel na dieselpower je původně určen pro tdi motory leč sem zjistil že to funguje i oplů

budeme potřebovat jedno přepínací autorelé 12V/30A ,odpor 2K2,jednu obyčejnou usměrnovací diodu na 1A,pojistku 3A, konektory ,barevný dráty,izolaci,trafopájku a cín

vememe relátko a mezi kontakty 87 a 87a vletujeme odpor 2K2

poté vemem asi 5cm kablíku na jeden konec nalisujem autokonektor a na druhej naletujem usměrnovací diodu kablík dáme dlouhý tak aby došel s místa kam si umístíte relé až k alternátoru

diodu zapojíme tak aby katoda-strana s proužkem směřovala k alternátoru a anoda k relátku -takto upravený kablík přijde na cívku relé kontakt č.85

pak vemem opět asi 5cm kablíku a na oba konce nalisujem autokonektory jedna strana pude na cívku relé kontakt č.86 a do druhýho nacvaknem jeden konec 3A pojistky na druhou stranu pojistky nacvaknem kablík s autokonektorem a to tak dlouhý aby dosáhl ke žhavícímu relátku

ted vodevřem motor demontujem ten plastovej dekl z něj,dále odpojíme konektor s váhy vzduchu a demontujem hadici i s tou váhou vzduchu to proto abychom se dostali k alternátoru

ted si s čidla teploty ŘJ schodíme konektor a přerušíme modrý drát vedoucí do konektoru na oba tyto konce si naletujem patřičně dlouhé kablíky spoje zaizolujem a dráty vedem k relátku a napojíme na kontakty relé 30 a 87a

podotýkám na čidle sou 2 dráty jeden je kostra a druhej vede do ŘJ motoru ověříme měřením

přerušujeme ten co vede do ŘJ motoru

ted vemem kablík na kterým je naletovaná dioda a připojíme ho na drát od kontrolky dobíjení ja na něj dal očko a šoupl ho přímo ke kablíku na alternátoru

dále vemem kablík od pojistky a přivedem ho ke žhavícímu relé tam si měřením najdem v kabelech plus 12V po klíčku je to silnější černý drát viz foto a kablík k němu připojíme

napětí po klíčku lze také najít na spínači zpátečky a v konektoru váhy vzduchu

tím máme hotovo relé a dráty si vyvážeme a schováme dle libosti namontujeme zpět hadici s váhou vzduchu a plastovej dekl

funguje tak že zapneme klíček sepne relátko které do obvodu čidla teploty vřadí odpor a ŘJ dostane info o studenějším motoru tím upraví podmínky startování

po nastartování se relé odpojí a zapojení čidla teploty se vrátí v původní stav

dělal sem to na VB 2L DTI a VB 2,2DTI

2013-02-24 21:35:50

Šikula, děkujeme!

2013-03-08 20:08:35

Tento návod je dobrý stejně jako pro TDI kam je původně určen. Fungovat musí na každém autě ne jen na dieselu ale i na benzinu jen je třeba vždy dobře zapojit. Jen už je u TDI (vw group dokázano a zjištěno) že když se tady pak stane porucha stávají se potom věci že vůz nejde chcípnout , propustí to do 5V větve řj 12V no a tak tak proto už se to moc nedělá.

2013-03-18 09:39:41

s tím že to nejde chcípnout sem se už taky setkal ale tento problém odstraní jedna usměrnovací dioda zapojená tak aby katoda-strana s proužkem směřovala k alternátoru a anoda k relátku

viz návod

2014-05-18 18:20:45

p.s.: nemas tam prosimte vic tech fotek chtel bych to zkusit pokud mas posli na wantted@email.cz dik


Odpovědět