Fórum - Téma


Repase Truba na Omeze 2.5TD


Fórum Omega B Repase Truba na Omeze 2.5TD

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2016-02-26 07:59:16

Marquis , tvůj závěr je kolosální blábol. To že si měl turbo opět rozváženo , není ani moc k podivu. Otázka je v jakých hodnotách to bylo mimo ! Pokud to bylo jen málo rozhozený , tak to moc vadit nebude , nevím konkrétně kolik točí turbo v tomhle starým autě ( určitě né víc než 50-60tis). Vezmi si že nové turba už točí víc jak 100-140tis otáček a tam už záleží na přesném vyvážení Síly působící na vrtulky už pak rostou s mocninou.

2016-02-26 11:06:00

dost odvážné tvrzení.. že blábol.. nejdřív než něco budeš tvrdit si to zjisti kolik točí.. nepiš sem své domněnky ale fakta.. 2.5 TDS nebo 2.5 TDI nemá o nic novější turbo..

2016-02-26 11:25:03

nechci se tu hádat evidentně si nerozumíme.

1, Kolik km si najel na repasované turbo.

2, v jakých hodnotách bylo turbo mimo

3, tvrdit, že koupit novej vnitřek bez vyvažování a ušetřit tím peníze , že stejně to vyvažování je k prdu - to je pro mě kolosální blábol.

2016-02-26 12:11:49

breathlless:

to si asi nerozumíme.. já nic netvrdím, ja jen vyslovil svůj názor.

na repasované turbo jsem neujel nic, vozil jsem ho půl roku sebou v autě. po půlroce jsem ho repasované nepouživané nechal preventivně zkontrolovat u jiného servisu. toť vše.. a zas ho tom autě vozím již půl roku.. pořád jezdím na staré turbo.. a jen konstatuji, co jsem konstatoval, že kdybych ho teď nechal opět zkontrolovat, opět by bylo rozvážené, neboť v servisu netuší, že jsem ho již 2x nechal vyvažovat a chtějí si vydělat.

2016-02-26 12:18:09

ještě doplním.. Zkusím najít protokoly, nejsem encyklopedie abych to nosil v hlavě. doufám, že si na to večer vzpomenu, dám je sem.. a když to byly malé odchylky, tak proč to nenechali být, a nezkonstatovali, že je ok za nějaký poplatek. Účtovali si za celý úkon vyvážení a seřízení.

Tazatel má pravdu, a v tom s ním souhlasím, díl je vyvažovaný při výrobě, teoreticky by nemělo být potřeba ho opět vyvažovat.

2016-02-26 12:35:02

marquis: Každé nové kolo do turba je vyrobeno v nějaké toleranci... potom jako celek se to vyvážit musí. Dost mě připomínáš lidi, co si myslí, že když má novou pneumatiku a nový disk, tak že se to nemusí vyvažovat.. takovejch tu na pneuservise máme mraky Jo a jinak turbo z tds a z TDi je uplně jiné .

2016-02-26 14:12:15

Koukám že se tu rozhořela pěkná diskuze . No já to vidím tak, že nechám zkontrolovat vše kolem turba (hadičky, podtlak, netěsnosti, sání) a když to bude přeci jen bude v turbu vůle a bude na odpis tak koupím od vlasttaz použitý turbo. Koukal sem že prodává starší turbo bez vůle. Předpokládám že u tohohle prověřeného uživatele nebude problém. A to moje starší si pěkně rozkuchám ať se něco přiučím

2016-02-26 14:16:34

xixaont: To použité turbo co Vlastik prodává bych osobně hodil tak akorád do popelnice. Podívej se na ty fotky , turbo má pěkně posekané hrany lopatek od drobných nečistot (asi sportovní filtr ) a takové turbo půjde rychle doháje. Já sem koupil 2x použité turbo a jedno vydrželo asi 4 měsíce a druhé se odporoučelo za měsíc. A to po umytí vypadali uvnitř jako nová ! Další takovou chybu už neudělám.

http://www.club-opel.com/...tds-bmw-demontovano-26107

2016-02-26 14:28:33

dawetds: pneumatika a vnitřek turba to je snad velký rozdíl. i mezi turby 2.5 tds a 2.5 tdi asi bude rozdíl, asi tak jak mezi motory. mluvím o turbu obecně, je jedno do čeho je, ale asi tady neřešíme kamiony, ale obyč osobáky s obsahem motoru 2-2,5l. konkrétně mluvím o svém turbu (motor 2.2-DTi Garret GT1849V), nechtějte po mě, abych vám zase vyhledával po internetu, jaké jsou mezi turby 2.2-DTi 2.5 DTi a 2.5-TDS rozdíly. Když mi někdo tvrdí, že mé turbo je staré, a že určitě točí maximálně 50-60 tisíc otáček, tak by si to nejdřív, než něco napíše, měl ověřit. Turbo 2.2-DTi točí do 200 tisíc otáček a testuje se do 150 tisíc otáček. Stačí chvíli hledat, psát sem fakta a ne domněnky. A spíš to turbo 2.5-TDS bby na tom mělo být s otáčkami hůř, nevím ovšem, jak by pak stačilo udržovat plnící tlak na sání motoru.

vlastta  
vlastimil
2016-02-26 20:41:49

breathlless: starsi turbo samozdrejme nikdy nebude jako nove nebo dobre zrepasovane.to ze si koupil 2 starsi a "hned" odesli je proste smula, i to se muze stat - a muze se to stat i u me (dovnitr nikdo nevidi)......nicmene konkretne na TDS sem turba prodal 4 a o dvou vim ze jezdi dodnes (cca 1.5-2roky).tim samozdrejme nechci obhajovat ani sebe ani starsi dily, jen konstatuji ze si mel asi smulu

2016-02-26 21:24:00

marquis: Já to špatně pochopil..psal jsi "díl je vyvažovaný při výrobě, teoreticky by nemělo být potřeba ho vyvažovat". Já to pochopil jako jednotlivé díly a né jako celý střed turba. To jen pro vysvětlení

Když jsem kdysi oturbil škodu 120 ,tak jsem měl turbo rozdělané a vše jsem vyčistil a zase složil...vůbec jsem neřešil nějaké vyvažování (bylo mi 18 let ) a turbo fungovalo tak dlouho než popraskaly písty a tak to nějakej pátek bude fungovat i když je to uplně rozkoplé. Omega TD má velkou výhodu / nevýhodu, že má obtokové turbo. tohle turbo je skoro nesmrtelné (vím o případu,kdy to místo 1 baru tlačilo 1,8 a vydrželo celej rok) a tak bych se nebál koupit starší díl a už vůbec ne,když to prodává zdejší vážený člen. I kdyby to turbo bylo poškozené,tak nevěřím,že si Vlastta vezme svojich 2202 příspěvků a zdrhne.

Co se týče otáček, tak je jasné,že DTi turbo bude točit více..je to modernější turbo a těch 200tis ot. je správnejch.

Já koupil jetý turba 2 a oboje šly bohužel taky do kopru... ,ale to se bavíme o modernějších turbech.

2016-03-03 13:50:35

Tak po delší době mám menší update. Včera jsem mluvil s mechanikem, ten to projel a a zdá se mu že to někde kolem turba profukuje. Pro jistotu poslal turbo do nějaké firmy na kontrolu. Takže to asi bude opravdu prasklá hadice k turbu nebo někde v sání. Každopádně chci vyčistit to kovový sání od nánosů.

Otázka 1. Má cenu jít s autem na brzdu a zjistit skutečný výkon?

Otázka 2 asi na Dejwa. Co kdybych tam prdnul turbo s bmw 530, vejde se tam bez uprav uložení a jestli bych pak prošel to novou technickou? Oni to nějak fotí teď tak aby to nezjistili. EGR tam asi budu muset dát zpět kvůli tý technický s tím počitám.

V pátek bych měl vědět v jakym stavu je turbo.

2016-03-03 14:28:37

xixaont: Je rozdíl jestli z 530d E39 a nebo 530d E60. Turbo z E39 se tam vleze a v pohodě (kus za kus) ,jen se musí upravit držák motoru (flexou), ale tohle turbo není uplně nejlepší varianta. Lepší je z 525d Je to GT2052V. Kdyby jsi ale chtěl honit koně, tak z 530d E60 bude lepší. Bude mít o něco pomalejší náběh jako 525d,ale zase to bude pořád rychlejší než s origo turbem. S technickou to projde. Nejde to skoro poznat tady máš fotky jak tam z 530d E60 vypadá http://www.club-opel.com/...tds-caravan-17038?kols=14

Jo a kdyby jsi chtěl ten upravenej držák motoru, tak ten jedinej mi ještě z omegy zůstal

2016-03-03 15:06:28

xixaont: Na STK technik fotografuje jen identifikační znaky vozu (štítky, VIN apod.) a stav km.

2016-03-03 15:24:29

Tak sem koukal na to turbo a je možný že to stojí tak málo?

http://www.ebay.com/itm/A...c008dd:g:UtEAAOSw5ZBWKeJx

Colombo: takže ani nepozná že je pryč EGR?

2016-03-03 15:33:12

xixaont: To nevím, myslím, že spíš nee, to by ten konkrétní motor musel dobře znát. Jen jsem psal, co se při kontrole povinně fotograficky dokumentuje.

2016-03-03 16:18:43

Egr pozná při diagnostice, pokud ji bude dělat.

To turbo musí být z BMW to co jsi našel je z Audi. Tohle je 2,5

http://www.turbosport.cz/507-r710415.html

a tohle na 3,0

http://www.turbosport.cz/350-r725364.html

Cena je stejná. Jsou tam i oe čísla,tak si to najdi i na ebay.

2016-03-03 16:36:36

Diky moc pánové

Dawe: Už sem to našel asi za 8 tisíc

http://www.ebay.com/itm/T...m:mHGU6bZTPwUs1i7a5IHBYIQ

Tak ted si to musím důkladně promyslet

2016-03-03 17:23:26

xixaont: Ještě jeden detail ať seženeš z 530d nebo 525d budeš vždy potřebovat přívodní (tlakovou) olejovou hadici a taky přepadovou trubku co posílá olej zase do motoru. Každé turbo to má totiž jiné.

2016-03-07 16:15:34

Tak mám tu update po důkladném rozhovoru s mechanikem

1. Netěsnost v sacím potrubí neobjevil, žádná hadice není prasklá.

2. Za repasi turba mě řekl asi 8 tisíc takže s tím sem ho slušně poslal do

3. Až auto vyjede z lakovny tak mi dá do ruky sání, turbo a kolektror výfukových plynů a já si vše doma řádně prohlídnu a vyčistím

4. Po vyčištění a namontování zpět do auta se udělá pořádnej jizdní test a ne jen "kolečko" aby se zjistily údaje z řídící jednotky (vzduch, tlak turba a tak)

Hodně jsem se snažil najít informace a repasi turba a o jeho vyvážení a podle toho co jsem zjistil není problém vyměnit střed za nový střed. Turbo se totiž vyvažuje nadvakrát to je pravda, ale jako první jen vrtulky nasazené na hřídeli a pak ještě znovu po zkompletování celého středu na 150 000 otáček což jsou otáčky v plné zátěži. Po zkompletování turba celého se již nic nevyvažuje.

Jinak z auta mám pocit že při sešlápnutí plného plynu je moc bohatá směs proto se mu nechce do otáček. Na půl plynu je živé na disela až až. Před pár lety jsem měnil váhu vzduchu, je možné že neorigo váha blbě měří jenom při plnym plynu?

Už se mi o tom i zdá

Tak si dám teď abych se tím furt nezabýval.

Dawe: koukal sem na to turbo jak z E39 tak z E60 a nový na Ebay je asi za 10-12 tisíc. Budu si muset teď nechat zajít chuť zvlášť po tom co zacáluju lak. Do budoucna bych tam dal to z E39 , je potřeba úprava softwaru řídící jednotky u takové výměny?


Odpovědět

1  2  3