Fórum - Téma


Repase Truba na Omeze 2.5TD


Fórum Omega B Repase Truba na Omeze 2.5TD

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2016-02-25 13:21:32

Milý kolegové Omegáři mám takový dotaz. Dnes jsem byl v servisu kvůli pravděpodobnému odcházejícímu turbu,Chtěl jsem koupit nový vyvážený střed a doma si ho namontovat ale bylo mi řečeno že se turbo musí vyvážit i po zkompletování. Co je na tom pravdy? Mám najeto 261 tisíc KM, auto kolem otáček turba netáhne jak má asi na 1/3 výkonu.Turbo docela píská. Mám novou váhu vzduchu a vyndaný EGR.Jinak motor šlape, drží otáčky a startuje v pohodě.Olej měním jednou za půl roku. Lze jen turbo rozdělat a dát nový vyvážený střed?

2016-02-25 16:45:37

xixaont: Pánové mají pravdu tutrbo se vždy musí vyvážit představ si že točí kolem 250tis..ot/min.To doma nevyvážíš.Kup nějaký na inzerát nebo kup od zdejšího člena pokud ho má,ceny se pohybují kolem 3tis..

2016-02-25 16:52:45

Cyril: Díky moc za odpověď asi to nakonec udělám tak, že koupím nový střed z Německa za 3800,- a nechám to pánům ať to vyváží celé. Ty součástky z Německa sou totiž o dost levnější než u nás. A to budu mít i se zárukou Začal sem se tím autem zabývat teprve nedávno tak se asi budu ptát i na jiné věci, ale to je na jiný tread

2016-02-25 20:51:55

Tak mi to pořád vrtá hlavou . U turba se točí přeci jen ten střed respektive ty vrtulky a obal se nehýbe. Tak když tam dám už vyváženej střed do vyčištěnýho obalu mělo by to být ok ne? Celej den koukám na videa na youtube jak si to tam týpci dělaj sami doma. Přikládám foto rozdělanýho turba.

2016-02-25 20:54:48

A kdo to bude vyvažovat? jestli to teda není tajné...

Ono tímhle šetřením si klidně můžeš zadělat na velkej problém. Turbo se vyvažuje jen kola střed (to co jde koupit na netu) jinak turbo nejde vyvážit a tak je kravina že se dovažuje ještě při zkompletování. Další věc ale je ta, že je potřeba zjistit v jakým stavu máš hliníkovou kompresorovou část a turbínovou část.Když to budeš mít vylítaný (okem to nepoznáš), tak i fungl novej střed nebude fungovat a bude to třeba jezdit stejně jako teď.

Ty levný středy turb z ebay a pod. jsou sestavené z dost nekvalitních dílů. Známej co se zabývá turbama říkal, že některé ani nejdou vyvážit (jiný materiál kol atd.) a turba potom houkají jako sanitky.

2016-02-25 20:57:53

A co když to není turbem a máš jen vypadlou a nebo vadnou hadičku od čidla tlaku turba? celkem častá závada a auto jede pomalu jako atmosféra.

2016-02-25 21:00:56

Aha já právě chtěl koupit střed z Ebaye, takže spíš se teda spolehnout na servisáka že mi to repasuje jo? Říkal tak 10k s tím že bude novej střed.Aĺe hlavně mě tvrdil že se to vyvažuje celý jako komplet, takže to asi bude nějakej servisák na prachy.

2016-02-25 21:05:51

Na to se mi mrknou na tu hadičku, já si to bohužel sám neudělám sem na to fakt levej. Snažím se alespoň nasát co nejvíc informací. Jediný co sem zvládl bylo vyndáni EGR a stejně mi spadl šroub někam dolu do motoru

2016-02-25 21:07:46

Dawe , ale turba se vyvažují , jak celá ( smontovaný střed) ale i zkompletovaná , byl se u člověka co to dělá a má obě vyvažovačky. Ono je rozdíl turbo roztočen venku jen tak a turbo roztočený pod zátěží zkompletovaný .

2016-02-25 21:07:50

xixaont: Tak od toho servisáka rychle pryč... a za ty prachy už by se dalo sehnat i turbo z 2,5dti a měl by jsi spodek jako tdičko. Uplně jiný auto. Myslím,že ideální je koupit jiné (pokud nemáš dost peněz) a nebo si ho nechat zrepasovat u nějaké vyzkoušené firmy turbosport a nebo turbo power.

2016-02-25 21:13:34

breathlless: Nechci se dohadovat (nikdy jsem to neviděl) ALE turbo se roztáčí bez výfukové a turbínové komory ,proto, aby se možný nevyvažek mohl odbrousit a vše bylo vyváženo. Zkompletované turbo již vyvážit nejde. Roztáčí se jen aby se zjistila jeho funkčnost. U VNT turba se tímto nastavuje dosedací červik co je výchozí poloha lopatek atd. Tím roztočením kompletního turba ještě i zjistíš v jakém stavu jsou právě ty housingy (výfuková a kompresorová část). Viz můj předchozí příspěvek.Nový střed někdy neřeší problém.

2016-02-25 21:15:27

10k je opravdu hodně , u nás dělá komplet repasi 5-7tis .

2016-02-25 21:16:27

No tak to ste mi nasadili brouka do hlavy pánové . Ještě to celé zvážím, mrknu se na nějaký ty firmy co to dělaj profi. S penězma sem na tom dost bídně právě. A se servisákem si řádně promluvím. Každopádně moc děkuju za odezvu, je fakt dobrý se s nekym poradit.

2016-02-25 21:19:38

A co ta hadička? dívali jste se? aby to nebyla závada za 50,-

2016-02-25 21:24:12

Dneska sem to tam odvezl, takže zatím nic nevím musím počkat až servisák zavolá. Dělal mi už kola (vyvážení) a udělal to fakt dobře a měnil termostat a funguje. Tak snad to bude ok a půjde se s nim nák domluvit. Je to takovej mladej kluk v malý garáži, žadnej autorizovanej servis kde ani kola neumí vyvážit.

2016-02-25 21:26:19

Dawe , no to základní vyvážení dělají skoro všude , ale zkopletovaný turbo když ho natlakuješ , tak má určitej průběh a jak tlačí vzduch může se ještě rozvážit , ukazoval mi to , normálně vyvážený turbo bylo do cca 50tis ot vpohodě , ale jak se to přehouplo přez 100k ot tak to šlo doháje, ... vpodstatě si tím simuluje ostrý chod , jako na motoru. Kdybych to neviděl , nevěřil bych

2016-02-25 21:37:46

xixaont: Právě proto se ptám... projede to, zjistí,že to nejede jak má a že turbo netlačí a tak se vymění turbo a ono to bude třeba tou hadičkou. Mi takhle koupili BMW 325tds se závadou turba, Chlápek dal 10000,- slevu a mi za rohem nasadili hadičku a frrr domů... je to už nějakej pátek,ale furt si to pamatuju.

2016-02-25 21:39:04

breathlless: Tak vidíš, člověk se učí celej život

2016-02-25 22:53:01

Zdravím, výborná firma je ve Strakonicích, jsou vyhlášený a neslyšel jsem na ně jedinou stížnost. Dělají to výměnným stylem, cena 5-8tk. Ještě opravdu zkontroluj zda to není nějaká maličkost, jak radí DaweTDS, je znalý TDčkář.

2016-02-26 00:00:14

pánové.. Zkušenost osobní mám jen takovou, že jsem si připravil náhradní turbo (nechal zrepasovat vyjmuté z jednoho auta dovezeného z Německa, které bylo včudu, vnitřek se klepal, přesto že jsem to nechtěl tak jsem dostal kus za kus - repasovala to nějaká firma u Hradce Králové), a protože již mám najeto 273 tisíc, a chtěl jsem preventivně provést výměnu, tak mě napadlo, že si to radši nechám dokud je venku ještě jednou zkontrolovat vyvážení. Podotýkám, že od toho Hradce jsem to dostal i s vyvažovacím protokolem a tak jsem to přes jednu firmu poslal do Strakonic a stálo mě to 3 tisíce (to jsem netušil, že to ta firma nedělá sama, ale dělá jen prostředníka). Co myslíte? V jakém bylo stavu? No pochopitelně rozvážené. Mám pocit, že kdybych to tam poslal po půl roce opět, tak by bylo opět rozvážené a stálo by mě to další 3 tisíce. O to bych se snad i vsadil. Takže si osobně myslím, že pokud je nosná konstrukce turba vpořádku, tak stačí vyměnit vnitřek a nenavyšovat si zbytečně náklady. Dnes stejně dle mého názoru nemáš žádnou jistotu, že díly které pořídíš jsou originály. To bys je musel nakoupit u autorizovaného zástupce, co se ti asi nepovede, nebo nechat udělat u něj. Za ty prachy, na kolik mě repas vyšel i s kontrolou vyvážení jsem se dostal na stejnou cenu.


Odpovědět

1  2  3