Fórum - Téma


Regulátor napěti..


Fórum Tigra Regulátor napěti..

Informace o modelu: Opel Tigra

Diskuze o vozidlu

1994 Tigra A 1.4

1 fotek  |  37 diskuzí

Výkon motoru 66 kW (90 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 394 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový.

Mám Tigřicu rad ale ludra zlobí ))



2015-08-05 17:56:54

Ahoj oplaci, potřebuji poradit s Tigřici...Kde je umístěn regulator napětí????Mam problém že mi malo dobiji baterku ...Jsem zkoušel přes zapalovač otestovat napětí při volnoběhu a dává to jen 12,3V ....To je podle mně malo mnělo by to dávat min 13V-14,2V ... ??

2015-08-05 18:07:54

Nejsem (auto)elektrikář, ale regulátor napětí bude přímo na alternátoru.

2015-08-06 17:59:28

Ahoj Kolombo, jo maš pravdu ja si to neuvědomil ale je to divny že mi při jízdě se nerožne kontrolka dobijení ???? ja jsem si vzal do auta měřak a zapojil na zapalovač a při jizdě pouze ze světli mi to ukazovalo 11,5 V a při zapnutí ventilatoru a klimi 10,4V Při vypnuti všech spotřebičů mi to ukazovalo 13,5v ...Je altik v haji? nebo jen to blbě měřim přez zapalovač...a proč mi nesvítí kontrolka dobijeni když je takovej pokles napětí? poradte prosím ...

2015-08-06 18:17:57

warior: Měření přes zapalovač asi možné je, ale přímo na svorkách akumulátoru je to (nej)lepší a nejpřesnější. A můžeš tam měřit i se stejnými zapnutými spotřebiči, v případě zvýšení otáček motoru ti pomůže pomocník. Naměřit bys měl na volnoběh bez spotřebičů těch už udávaných cca 14,2V, při zatížení klidně "jen" kolem 13V, ale pokud je to o hodně méně (píšeš dokonce 10,4V), vidím to na kontrolu a případnou repasi alternátoru. Kolikpak toho už má asi tak za sebou...?

A kontrolka dobíjení se může rozsvěcet třeba jen v případě poruchy altíku, takhle ještě dobíjí, ale prostě málo. Jen na kontrolku se spoléhat nedá, měření je měření.

2015-08-06 18:33:14

Jdu to Jirko znovu změřit..Ale altik ma asi už dost zasebou na tachometru mi to ukazuje 122 000 Km.

2015-08-06 18:45:34

warior: 122tis.km není pro altík mnoho, ale čert tomu věř... Tož měř!

2015-08-06 18:52:51

Tak při měřeni před nastartovaním mi dava baterka 12,34V Při nastartovani bez zapnutí světel atd..dava 13,56V při volnoběhu..Při zapnutí světel a ventilatoru a klimi a radia atd.. dava od 12,10V do 12,65V DOST dost kolisá ?? se nedostanu přes 13V Při plné zátěži a ani při otáčkách 3 000 Min.

2015-08-06 19:02:56

warior: 12,34V na svorkách je poměrně málo, plně nabitý by měl mít min. 12,6V, tohle je tak 50%, teď v létě starty a provoz vcelku bez problémů, ale až se zima zeptá... Akumulátor potřebuje dobí(je)t... Navrhuju oslovit nějakého slušného autoelektrikáře, ať řekne (poradí) co a jak...

2015-08-06 19:16:40

Jasny asi maš pravdu akorat jsem předevčirem dobijel baterku..Možna že je po baterce....ale to přece nemá vliv na dobijeni co?

2015-08-06 19:22:59

warior: Dle mého by stav akumulátoru na kvalitu dobíjení vliv mít neměl. Pokud jsi akumulátor dobil do plna a teď má půlku, jsou dvě možnosti - pokud jezdíš, tož se aku nestačí dobíjet a jeho kapacita stále klesá anebo už sám o sobě kapacitu opravdu neudrží. Aku je vpodstatě potřebný pouze při startu, za provozu už motor s příslušenstvím musí zabezpečit alternátor, přebytečná energie se pak ukládá do akumulátoru. A samotné nedostatečné dobíjení akumulátoru na životnost taky nepřidá...

2015-08-06 19:33:05

Jasny Jiři ja zítra volám do servisu sám na to nemám ...ale moc ti děkuji za radu a odpověd, pak písnu čím to bylo,

moc dik..


Odpovědět