Fórum - Téma


Regenerace filtru pevných částic


Fórum Zafira B Regenerace filtru pevných částic

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu


1  2  3  4  5 ......... 7

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-02 20:34:55

zitka: No právě, je to potřeba zvednout a překontrolovat vedení tlakových hadiček a samotný snímač. Ještě je bezpodmínečně nutné mít v naprostém pořádku výfukové potrubí od motoru k DPF. Nesmí nikde utíkat tlak mimo, nejslabší článek je vlnovec. V diagnostice jsou zobrazována všechna potřebná data.

2015-01-02 20:39:29

kopejda: na ten vlnovec myslím pokaždé, když přidám plyn. Mám pocit, že mimo turba je slyšet i něco co mi přijde jako únik vzduchu.. Mohl by to dle mě být právě vlnovec, ale nedokážu posoudit. Bratr má Zafiru A 2.2DTi a tam při zabrání turba tento zvuk není..

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-02 20:49:10

zitka: Jak píšu, auto zvednout a vše pořádně zkontrolovat, jinak to jsou dohady... Fičet něco jako vzduch by němělo. Jediné co je slyšet zvenčí je když začíná plnit turbo, takové to klasické pištění.....

2015-01-02 20:58:10

kopejda: Jasný, pokusím se u známých zajistit zdviž a kouknou tam. Do servisu se mi to dávat nechce jen pro zjištění, ale když nic jiného nezbyde tak tam bude muset. Každopádně děkuji za ochotné odpovědi a rady, které se vždy hodí. Nyní mám naději, že filtr není úplně marný a nebude muset ven.

2015-01-05 08:39:32

Ahojky, výše rozebíraný problém jsem si už zažil taky, příznaky byly totožné.

Značkový servis mi vyměnil EGR ventil, 6000 Kč, po asi 500 Km zase stejný problém.

Nakonec pomohl neznačkový servis v Polsku (mám to kousek), kde si proměřili těsnost podtlakové soustavy a zjistili únik v nalomené pryžové hadičce. Od té doby mám přes 1 rok klid.

DPF neměnit, pokud se neprokáže, že je opravdu KO.

Hodně zdaru.

2015-01-08 08:15:30

Zdravím všechny, tak jsem v úterý jela po práci domu. Mám to 50Km a rozhodla jsem se naposledy vyzkoušet, zda se regenerace podaří při jízdě. Pokud by se tak nestalo, byla jsem rozhodnuta ji provést pomocí OP-COMu. nasadila jsem rychlost kolem 100Km/h a nechala jsem zařazenou 4. Otáčky motoru se pohybovaly kolem 3000/min. jela jsem cca 20Km přibližně 7-10 min a ejhle.. Kontrolka zhasla Filtr úspěšně vypálen. Z toho usuzuji, že můj problém byl celou dobu mezi volantem a sedadlem

Každopádně děkuji za společné řešení možných příčin a věřím, že se to hodí i ostatním kdo má problémy.

2015-01-08 10:23:37

zitka: "...nasadila jsem rychlost kolem 100Km/h a nechala jsem zařazenou 4. Otáčky motoru se pohybovaly kolem 3000/min. jela jsem cca 20Km přibližně 7-10 min a ejhle.. Kontrolka zhasla Filtr úspěšně vypálen. Z toho usuzuji, že můj problém byl celou dobu mezi volantem a sedadlem "

To by měly být přesně ty správné podmínky jízdy po započetí regenerace a hlavně pro její úspěšné dokončení, chce to prostě trochu hlídat a naslouchat motoru. A k té poslední větě - nic si z toho nedělej, takových je nás tu povícero...

2015-01-08 10:35:12

zitka: Ahoj, jsem taky rád, že se to obešlo bez drahé výměny či servisu. Nemyslím si, že jsi byla příčinou. Asi byl víc zanesen než je zdrávo a potřebovalo to větší dobu a určitě tomu pomohly ty otáčky. Dle návodu a doporučení se u diesla má využívat otáčky od 1500-2500 a zde by měl být optimální i vypalování v tom horním rozsahu. Jezdím po dálnici na šestku s otáčky lehce nad 2200 a vždy se vypalování stihlo cca pod 5 minut (na dálnici pravidelně jedu cca 20km).

Možná když jsi to zkoušela předtím, tak jsi často brzdila motorem a to se vypalování pozastaví a kapku to schladne a pak se ten čas prodlužuje.

Hodně štastných km v Novém roce.

2015-01-08 16:46:22

No to mi povídejte, sama jsem šťastná, že to tak dopadlo

Na druhou stranu je tady vidět, že ačkoli to nejde hned, tak nemusí být automaticky DPF v háji. To je hlavně pro ty co řeší stejný problém. Pokud by jim to nešlo s pomocí řídící jednotky je tu stále možnost přes OP-COM. na youtube je několik ukázek jak to probíhá a ačkoli to není to samé jako když si regeneraci provede sama ŘJ, je lepší provést právě pomocí diagnostiky. V servisu mě to vyšlo na 800,- a to samé stojí OP-COM v češtině, kde se to dá snadno najít. Po čase si myslím, že každý přijde na ten správný fígl jak reg. provést automaticky.

Jinak jsem hledala na netu nový DPF a s pomocí Google jsem našla v druhovýrobě již za 7500,- včetně katalyzátoru. To je v té horší variantě lepší řešení, než kupovat originál. Mimochodem pracuji v automobilovém průmyslu jako el-mechanička pro servis strojů a programování průmyslových tiskáren. Závod ve kterém pracuji je rozdělen na dva. V jednom se vyrábí sedačky pro různé automobilky a v tom druhém výfukové systémy. Proč to píši? Aby si někdo nemyslel, že druhovýroba je nekvalitní.. U nás se nevyrábí jen pro dané automobilky ale část výroby jde do prodeje právě jako druhovýroba..

Takže pokud máte někdo potíže jako já, nezoufejte a zkoušejte, no a když už budete muset měnit DPF máte možnost ušetřit a nevyhazovat desetitisíce..

Každopádně doporučuji pořídit OP-COM a naučit se sním . je to další kde můžete ušetřit. Já jsem si jej koupila před rokem kvůli předchozí Záfce (1.8 16V rv 99) , kterou jsem měla a na servisu pak ušetřila několik tisíc, když jsem sama přišla na problém s EGR (tenkrát mě vyšel na 1200,-), apod.. Výměna trvala cca 10´. A dnes ji využívám pro tuhle krasavici co mám, jen si ji musím "oťukat" protože je tam přeci jen troch víc možností

Venca49  
Václav
2015-01-08 21:05:52

zitka: Gratuluji k úspěšné regeneraci,hlavně k šikovnosti a vědomastem.Ne každý řidič,buď chlap,si umí takto poradit.Jen pozor při možné statické regeneraci(pomocí OP-Comu)na možnost požáru.Vozidlo musí být na nehořlavém podkladu a potom se stejně musí dokončit regenerace jízdou.Ta statická je nouzové řešení,jen na max 80%.Někdy se stane,že je filtr tak zanesený,že již motor ani nenastartuje a pak je vše v pytli.Jedině nový filtr a výfuk.

2015-05-04 18:08:19

Takže je to cca dva měsíce, kdy už moje Záfka nedokázala provést regeneraci filtru ani pomocí diagnostiky a tak jsem se rozhodla, že je nejvyšší čas jej vyměnit. Filtr jsem koupila na nejvyfuky.cz kde mě vyšel na přibližně 7500,- abych měla plnou záruku (3roky), musela jsem splnit pár podmínek jako jsou nové veškeré závěsy, spojovací materiál a také odbornou montáž v servisu. Takže jsem dovezla Záfku do BestDrive tady u nás v Prachaticích a domluvila se.. Vše jsem nechala na servisu, tedy i nákup spoj.materiálu. za vše jsem v servisu nechala přibližně 3000,- a dnes vše funguje jak má.

Navíc si servis nechal kontakt na prodejce kde jsem filtr koupila pro další zákazníky co tam přijdou.

Dnes mám s novým filtrem najeto přes 6-tis. Km a jsem maximálně spokojená. Většinou ani nepoznám, že regenerace proběhla a tak vše radši namátkou kontroluji přes OpCom.

Pokud tedy někdo máte potíže s DPF a myslíte, že jej budete muset vyměnit, doporučuji.

...lepší druhovýroba, než zničit motor

2015-05-04 18:16:20

Dva měsíce zácpa je dost - zkoušelas ještě před výměnou přidat do nádrže Gutallax...?

2015-05-04 18:21:27

colommbo: Zafiru jsem koupila koncem listopadu 2014 a měla najeto 164-tis. Od začátku jsem měla potíže s vypalováním a ke konci jsem už musela jen pomocí diagnostiky. když se interval zkrátil až na 300 Km usoudila jsem, že bude třeba vyměnit. Navíc přeci jen jsem nevěděla kdy byl naposledy měněn a dle ujetých kilometrů by měl být na konci své životnosti.

2015-05-04 18:25:46

Předchozí majitel nebyl zrovna dbalý, tys s tím už nic nezmohla...

2015-05-04 18:33:57

spíš mi přijde, že předchozí majitel ji sem dovezl jen za účelem prodeje. Dle TP ji vlastnil jen rok a pak ji šoupnul do bazaru. Já měla tu smůlu, že jsem se do ní hned zamilovala a spoustu věcí jsem ani nechtěla vidět. K dnešnímu dni jsem za opravy nechala kolem 100000,- ne všechny peníze ale padly za nutnou opravu. Například jsem koupila autorádio s Androidem které komunikuje přes Can Bus a letní kola, což mě přišlo celkově na 30000,-

Já jen chci aby byla moje Záfka spolehlivá a bezpečná. Jezdím s ní každý den za prací a týdně najedu min. 600 Km.

Venca49  
Václav
2015-05-04 18:51:49

zitka: Opravdu šikovná Ještě jednou,klobouk dolů

2015-05-04 19:01:25

venca49: děkuji, ale osobně si myslím, že je to spíš blbost, kterou dnes musím napravovat... ale jsem spokojená a doufám, že už mě nic dalšího nepřekvapí... ačkoli mám trochu strach s turba a čerpadla které snad servis ještě neviděli...

2015-05-04 19:35:09

zitka: Hlídej si převodovku, Zitko, máš choulostivý šestikvalt M32WR, když začne zlobit, bývá to údajně kolem 170tis.km+...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-04 20:22:24

zitka: Ta cena filtru je celkem fajn.... Díky za info. Jak často se spouští obnova filtru? Jednou za cca 700 až 900 km??

2015-05-04 20:33:19

kopejda: Jedna hodně dobrá 5W40 pro DPF a splňuje i Dexos2...

http://www.znackoveoleje....acco-VX-1000-FAP-5W-40-5l


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7