Fórum - Téma


Regenerace filtru pevných částic


Fórum Zafira B Regenerace filtru pevných částic

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu


1  2  3  4  5 ......... 7

2015-01-02 12:37:05

zitka: Ahoj, mám jinší motor. A vypalovaní á cca 900km, možná v zimě o něco častěji. Pokud to chce znovu do servisu, tak je něco v nepořádku. Nepíšeš, proč regenerace neproběhla. Všimla si si, že započala? A pak nějakou dobu běžela. Nebo započala a hned to zahlásilo chybu?

Jirka

2015-01-02 12:49:10

Ahoj u mé 1,7 probíhá regenerace tak že cca 1-2 krát za tankování podle stylu jízdy proběhne regenerace , zjistím to jen zvýšenou spotřebou kdy okamžitá spotřeba neklesne pod 6 litů ,probíhá cca 8 ujetých kilometrů .

Signalizace pomocí žárovky žhavení probíhá jen při nucené regeneraci kde je filtr ucpán (tohle info mám od Romana s Brna který mě dělal diagnostiku ,kvůli vadnému žhaviči.

2015-01-02 14:03:22

všem vám děkuji, ta regenerace ani nevím zda začala, ale pak začala blikat kontrolka žhavení, V manuálu jsem se dočetla, že to začne blikat, když se regenerace nepovedla a nyní čeká na optimální podmínky pro započetí.. a po skončení zhasne. Jenže ať se snažím jezdit jak chci, nakonec spadne do nouzového režimu a rozsvítí se kontrolka motoru. Pokud chybu vymažu pomocí diagnostiky, vše začne nanovo. Jenže nechci o filtr přijít a tak pokud se to nepovede mě, radši Záfku zavezu do servisu, kde to provádí podle diagnostiky.

Používám diagnostiku Op-Com CHina Clone a nyní mám ScanMaster a interface ELM 327 BT. Samotnou Diagnostiku dokáže provést i autorádio co jsem nedávno instalovala..

ale na tohle si sama moc netroufám

2015-01-02 14:10:03

jurapee: nevšimla jsem si, že by započala. Vlastně si ani nejsem jista jak to pořádně poznat.

2015-01-02 14:22:00

zitka: Obecně jsou tři základní průvodní znaky (započetí) regenerace - zvýšení okamžité spotřeby paliva (ŘJ začne přidávat naftu do vstřiků), což lze sledovat na displeji PC, změna zvuku motoru a auto začne víc hulit a nevonět (tedy vzadu za autem)...

2015-01-02 14:30:20

colommbo: jj tak to kouřilo jak blázen a několik kilometrů, nejezdím krátké vzdálenosti a tak je mi divné, že regenerace neproběhne sama. Není možné, že by bylo vadné teplotní čidlo a tak by ř.jednotka neměla optimální podmínky k započetí regenerace?

2015-01-02 14:35:34

colommbo: Souhlas,

  • pokud je palubní počítač, spotřeba stoupne o cca 2 litry, volnoběh cca 3l/hod, dálnice 120km cca 7l/100km (běžně 5-6l/100km)

(takže pokud zastavím, tak se kouknu, zda je spotřeba pod 1l/hod (nejčastěji 0.3-0.7) a vypnu motor, pokud ne, tak se jedu projet. Na místě mě to nebaví .

  • na volnoběh to má dunivější zvuk, ale je to si na zvuk motoru zvyknout
  • jak jsem psal, ještě to poznám, pokud jedu sám a nemám rádio zapnutý, tak je slyšet ze zavazadlového prostoru cvakání relátka při sešlapávání pedálu
  • kontrolka žhavení má, tedy začne blikat, když samočinné čištění bylo přerušeno, či z nějakého důvodu se nedokončilo. A blikání přestane, až se správně dokončí. Prostě to má upozornit, že při předchozí jízdě se to nepovedlo a nyní po nastartování by to chtělo udělat delší výle

2015-01-02 14:42:29

jurapee: tak tyto příznaky moje Záfka měla. Jenže jsem nevěděla, kdy to dokončí. Respektive to nedokáži posoudit a tak je možné, že jsem to ukončila nevědomky vypnutím klíčku.

Pokusím se ji dnes opět zapnout, ( vymazáním chyby diagnostikou ).. U nás nyní nejsou ideální podmínky pro jízdu a tak bych to zkusila spíš před garáží na místě. Jak dlouho to trvá a jak bych měla držet otáčky?

2015-01-02 15:11:03

zitka: Jsa odjakživ benzínový tvor, praktické zkušenosti s provozem na naftu nemám, ale pakliže regenerace započne (a řidič má kliku, že to zaregistruje... ), naléhavě se doporučuje nevypínat motor a pokračovat v jízdě zvýšenými otáčkami, dokud regenerace neproběhne (neukončí se). Je to prostě vychytané, že by člověk blil, Velebnosti... Konkrétní otáčky popř. dobu či délku jízdy už musí poradit naftaři, ale při stání na místě bych to nedělal, teploty výfukového systému bývají vysoké, prý to dokáže i rozpraskat dlaždice na podlaze...

2015-01-02 16:11:37

zitka: Na místě jsem to zkoušel jen jednou u benzínky na asfaltu. Držel jsem otáčky cca 1700-2200 a občas jsem to přišláp k 3000 (cca po 1 minutě), abych u toho neusnul a kapku víc poškádlil saze.

Kontroloval jsem to vždy, když už jsem si myslel, že už by to mohlo být, tím, že jsem pomalu ubíráním plynu nechal klesnout skoro na volnoběh a pokud to nekleslo pod 1l/hod, tak jsem to přišláp na ty 2000 a držel..... Určitě to trvalo kolem 10 minut. Prostě vopruz. Raději se projet, pokud silnice dovolí.

2015-01-02 18:37:57

tak jsem byla u Záfky a snažila se o regeneraci. Dělala jsem ji na místě protože ji tady u nás nemám kde projet. Strávila jsem v ní cca 20´ kdy jsem držela otáčky kolem 2000 a sem-tam jsem je vytáhla až na 3000. Sledovala jsem jak spotřebu, tak teplotu když mi spotřeba klesla na 1,2L/hod při 2000ot/min usoudila jsem, že už není v čem pokračovat, ale bohužel kontrolka stále bliká Tak teď už opravdu nevím. Ještě zítra se pokusím donutit řj provést regeneraci pomocí diagnostiky, ale pokud to nepůjde, pak je to pro mě Tabu...

Dříve se mi povedlo ji začít pomocí diag., ale po dalším zapnutí klíčku ji chtěla dělat znova nuceně.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-02 18:48:45

zitka: Koukám, že bylo řečeno vše. Není ještě na voze jiná závada, právě v žhavení? Op-com ukáže co je potřeba. Jestli je vše Ok a závada se týká jen samotného DPF, možná bude zacpaný natolik, že je KO. Diagnostikou lze zkontrolovat údaje diferenčního čidla. Teké by bylo dobré zkontrolovat tlaková vedení pod vozem, jestli náhodou není vypadnutá některá ze dvou hadiček od DPF k diferenčnímu snímači. To je jediné zařízení, které vyhodnocuje průchodnost filtru DPF a na jeho údajích se spouští regenerace. Samotný diferenční snímač může být taky vadný. Ale na toto by měli v servisu přijít......

2015-01-02 19:17:48

kopejda: žhavící svíčky jsou na voze cca 3 týdny. Když jsem auto koupila nechtělo startovat a tak jsem svíčky nechala vyměnit. Dnes startuje absolutně v pořádku . Jediná další závada o které vím, je vadný alternátor, který nedobíjí dostatečně. Ten ale mám připravený nový a po svátcích se tam bude měnit. Ovšem nemyslí, že ten by měl vliv na funkci regenerace DPF. Osobně mě napadlo teplotní čidlo, které tam je ?! Ale nevím. nad tou hadičkou jsem také přemýšlela. zrovna dnes, když jsem seděla v autě.

Co se týká ucpání, tak jsem si nevšimla ztráty výkonu motoru a tak bych řekla, že by to být nemuselo.

zítra budu připojovat OP-COM a uvidím co z něj vyleze. jen doufám, že nebude filtr na výměnu. Toho se docela bojím

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-02 19:35:15

zitka: Než bych vyměnil filtr, tak bych dal nové čidlo, senzor teploty filtr a zkontroloval funkčnost trysky pro naftu... Teploměr může být také načatý... Po rozpálení může přestat fungovat.... Když to nepomůže, tak bych DPF odstranil a funkci op-comem vypnul...

2015-01-02 19:58:18

kopejda: jj děkuju za radu, kterou se budu řídit. Jen se chci zeptat zda OP-COM dokáže detekovat chybu tlakového snímače? U teplotního snímače nevěřím, že by chybu detekoval jelikož nemá teploto s čím porovnávat. Bohužel je tam jen jedno a tak pokud nebude přímo ve zkratu, nemá možnost chybu zjistit . Filtr se mi vyndavat nechce, ale cena mě nakonec donutí pokud k tomu dojde.

2015-01-02 19:59:07

zitka: jen tak pro forma, kolik má auto najeto? Sám s tím (zatím) nemám zkušenost, ale fitr je prý tak na 120-150.000km za ideálních podmínek. Mám ku příkladu na služební octávii 135.000km, tak čekám, kdy to nastane a bude halooo kolem výměny nebo zrušení filtru z auta.

2015-01-02 20:01:14

teď koukám, že jsi kupovala s 164.000km, tak teď má o kapku víc. Možná je ten fitr fakt KO. Ale nechci strašit. Záleží jak se s autem v minulosti jezdilo.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-02 20:09:29

veselik: Máme na Vekine cca 175 tisíc a DPF maká na výbornou..... Tak bych spíš řekl, že než kilometry bude rozhodující jak dobrá nafta se leje do nádrže, jestli se aditivuje a jestli se s vozem jezdí stylem "DPF Friendly"

2015-01-02 20:16:21

no já se snažím do Záfky tankovat co nejlepší naftu, ale skutečnou kvalitu nedokážu posoudit. Co tam lil majitel přede mnou nevím..

2015-01-02 20:21:24

mmj včera jsem na internetu našla DPF (druhovýroba) za 7500,- což se mi nezdá zas tolik. Jen je třeba nakonfigurovat řj. No tak uvidím jak to dopadne. Ještě jsem chtěla připomenout, že filtr prošel regenerací týden před vánoci a to v servisu. Neměli s tím prý žádný problém a tak je mi divné, že po několika stovkách KM poté by byl filtr KO.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7