Fórum - Téma


Řazení zpátečky přes zuby


Fórum Astra H Řazení zpátečky přes zuby

Informace o modelu: Opel Astra H



2010-04-25 18:32:02

Dobrý den všem zde na fóru. Potřeboval bych odpověď na otázku, zda je normální, že při sešlápnutí spojky a zařazení zpátečky to jde jako by přes zuby. V servisu mi řekli, že je to normální, že na zpátečce nejsou synchrony, což se mi ale nějak nezdá. Tak bych se rád zeptal zde, jestli o tom náhodou někdo neví víc.

Model auta je Astra H r.v. 2008.

2010-04-25 20:34:05

Auto musí zcela stát,...vyřadím na neutrál, pustím spojku, po cca 2 sekundách znova sešlápnu a řadím zpátečku. Pokud ji tam řadím rovnou z kvaltu, tak z 90 procent mi jde přez zuby. Podle výše popsaného prakticky nikdy.

2010-04-25 20:42:33

Ano, auto při řazení zpátečky stojí. Když chci například vyjet z garáže, nebo couvám z místa na parkovišti. Není zařazena žádná rychlost, jednoduše nastartuji, zmáčknu spojku a řadím zpátečku, ozve se nepříjemný zvuk. Pokud ale spojku pořád držím, vyhodím zpátečku a opět ji tam zařadím (pořád mám sešlápnutou spojku) tak to neudělá. Když ale pustím spojku a opět sešlápnu a zařadím, tak se zvuk zase ozve.

Ptám se hlavně proto, že 28. dubna končí záruka, tak abych věděl, jestli auto dát do servisu na reklamaci, nebo je to normální věc. V servisu jsou schopni nakecat spoustu řečí, jen aby měli pokoj.

2010-04-25 21:03:04

A jde teda klasicky přez zuby.....takový to rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr???

Nebo se ozve jenom taková tupá rána, jakoby kov o kov???

2010-04-25 21:07:39

Klasicky přes zuby. Jde to cítit i v řadící páce. Pokud ji tam sunu pomalu, tak je zvuk tichý, ale i přesto je v páce cítit jasné přeskakování přes zuby až nakonec zapadne. No a pokud ji tam narvu rychle, tak je zvuk hodně hlasitý a v páce jde cítit, že to skáče přes vícero zubů.

A servisní technik mi na to řekl, že to je prý normální, že tam nejsou synchrony, to by i celkem odpovídalo, ale ty by přeci měly být i u zpátečky.

2010-04-25 21:15:03

pokud se nepletu tak ani u 120l to nešlo přes zuby ,rozhodně to není normální zvláště u nového auta,Rozhodně bych to řešil,Ten mechanik to prostě zahrál do autu a po propadnutí záruky až se to zhorší tak to bude palba.Možná jde o ohlou vidlici nebo táhla řazení ale normální to není a synchrony tam jsou??

2010-04-25 21:24:33

Je to ale zvláštní, jelikož pokud pořád držím spojkový pedál sešlápnutý a ze zpátečky vyřadím a znovu ji tam hodím, tak už žádný zvuk vydáván není.

Jestli tam jsou, nebo nejsou synchrony, to opravdu nevím.

Nedalo mi to a proto se ptám, jelikož přeci není možné, aby toto dělalo takovéto auto. Ani Fiat Brava, který jsme měli před tímto, to nedělal

2010-04-25 21:56:22

U Opla nevím, ale jakmile toto dělá japonec, tak je na vině spojka - přilepená, sjetá nebo přidřená na tisícihranu

2010-06-17 12:15:10

unáší se ti spojková lamela- reklamovat!!

2012-05-20 10:30:41

Mám Astru H r.v. 2011, 1.6 16V a mám stejný problém, neděje se mi to teda vždy při řazení zpátečky, ale taky se mi ozve.

Řeším to hodně volným řazením. Pak je ten zvuk pěkně tichej, nebo žádnej.

2012-05-20 12:17:46

Ono obecně se tvrdí, že Oply mají řazení takový nějaký gumový, na šaltpáku se musí víc zatlačit, prostě nic moc. Něco na tom bude, už jsem měl v ruce auta, který řadily zlehýnka a fakt jak v kulise. Moje Omča není žádnou výjimkou, obzvlášť studený to chce trošku citu v ruce a nepřeřazovat stylem hrc!, ale pěkně raz-dva, jako nás to kdysi učívali v autoškole Po ohřátí je to mnohem lepčí, nicméně se zpátečkou dycky maličko problémek, ne že by šla přes zuby, ale prostě se jí nechce zalézt. A jelikož ji nechci rvát silou, vychytal jsem to tak, že na jedno vyšlápnutí spojky zařadím nejdřív čtverčičku a z ní hned vlastně obráceným účkem zpátečku a šup! - je tam, milostivá... Asi by to chtělo zkontrolovat a seřídít mechanismus řazení, možná vyměnit olej v převodovce, ale zatím to neřeším, žádný jinší trable s převodovkou a řazením, zaplaťpánbu, nemám a ona každá holka má nějaký ty svoje mušky a přesto je máme rádi...

2012-05-20 12:35:23

Jo problémů může být vícero.Mám opět asi štěstí.Nikdy mě nešlo blbě řadit.Pouze pokut to nezblbnu já Jo a olej v převodovce jsem samozřejmě měnil.To je u ojetiny základ.Pak se opravdu neskutečně zlepšilo řazení v zimě u studeného auta....jinak zpátečka se řadí při stojícím vozidla a njdřív se dá neutrál

2012-05-20 13:27:36

Za 1 olej v převodovce

Za 2 seřízení řazení

Za 3 problémy se spojkou - lamela opotřebovaná

Pokud má kapalinovou spojku skusit ještě odvzdušnit

NORMÁLNÍ TO 100% NENÍ

2012-05-20 14:29:58

Etzold (Omega B - Jak na to?): "...můžeme dosavadní olej v převodovce vyměnit za nový. Vypustíme všechen olej ... a nový olej doplníme ke spodní hraně kontrolního otvoru. Provedeme zkušební jízdu cca 20km, poté olej opět vypustíme (vyplachování). Nový olej doplníme asi 9mm pod plnící otvor." Potud šedá teorie a co na to zkušení praktici - nejde mi o peníze (celková náplň je cca 1,2 litru, takže dle Etzolda summasumárum tři flašky oleje), nicméně je to vyplachování převodovky jednou dávkou nového oleje nutné či jaká je prostě zelená praxe...? Děkuji!

2012-05-20 16:19:06

dle stavu starého oleje a četnosti špon v něm


Odpovědět