Fórum - Téma


Řazení apod. - 1998 Opel Vectra B


Fórum Vectra B Řazení apod. - 1998 Opel Vectra B

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B 1.8 VIN: W0L0JBF19W1177816

11 fotek  |  7 servisních knížek  |  80 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) při 5400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 799 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X18XE.



2014-07-09 16:53:35

Zdravím,

jelikož mám čerstvě řidičák, zajímal jsem se o řazení jak jezdit, aby mě to auto nesežralo.

A narazil jsem na jednu zvláštní radu v příručce viz. foto. Je to vůbec možné?

Dále může mi někdo poradit, jak správně řadit, abych neničil motor a naopak, aby mi to nežralo i asfalt?

Děkuji. :)

2014-07-09 17:01:35

marx.von.asch: Ta čtyřka se ti zdá málo nebo moc...? "Jak jezdit" a "Jak řadit" může být téma na dlouhé zimní večery, ale neboj, všechno ti přejde do krve časem a zkušenostmi, ono se to poddá... Jeden můj dobrý kamarád, m.j. i konstruktér motorů nyní již v důchodovém věku, tvrdí, že "motor se má točit radostně a vesele" - co to obnáší postupem doby prostě poznáš, vycítíš...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-07-09 17:07:05

marx.von.asch: Hodně záleží na práci s plynovým pedálem, chce to velice citlivě. Padesátkou se dá jet i na pětku, ale i na trojku. Musíš to vyzkoušet a poznat jak to tvému motoru vyhovuje. Ta poslední poučka při podřazování "až přestane jít motor pravidelně" je dosti divoká......

2014-07-09 17:11:30

colommbo: Zdá se mi to moc, jelikož po přeřazení na 4 r.s. klesnou otáčky pod 2000 a chování auta se mi vůbec nelíbí. Jenom se ptám, protože plno lidí mi potvrdilo, že ve městě se jezdí nanejvýš na 3 r.s. a kort, když je to v horách.

2014-07-09 17:13:44

Zajímalo by mě v jaký otáčkách řadit na vyšší r. s., jelikož to má údajně vysokootáčkový motor, takže ho člověk musí vytáčet. Podle mě je u tohoto typu auta dobré řadit na vyšší r. s. mezi 2500-3000 ot./min, abych udržoval rychlost.

2014-07-09 17:14:01

kopejda: Souhlasím s tebou, Michale - v době dvouhmotových setrvačníků umožňujících do jisté míry tlumení rázů od klikové hřídele je okamžik "až přestane jít motor pravidelně" na podřazení už hodně pozdě...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-07-09 17:16:18

marx.von.asch: I ta trojka může být, mě třeba při padesátce na trojku motor točí cca 1800 otáček a jet to čtyřkou je 1300, což se mu evidentně nelíbí.......1.9 CDTi 88kW

2014-07-09 17:16:50

marx.von.asch: Žádný, opravdu žádný motor ve VeBe není vysokootáčkový a kdy má člověk řadit na vyšší stupeň záleží na mnoha okolnostech, nicméně otáčky kolem 2500/min. budou při pohodové jízdě u tvého motoru tak akorát...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-07-09 17:18:53

marx.von.asch: Řazení nahoru vyzkoušej tak, že po přeřazení na vyšší stupeň by otáčky neměli poklesnout pod tebou uvedené cca 2000, což si myslím že Tvému uvedenému rozsahu 2500 - 3000 plně vyhovuje......

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-07-09 17:20:45

colommbo: To je věc

2014-07-09 17:24:11

marx.von.asch: Jen pár (ale důležitých) drobností:

1. nevytáčej nikdy studený (krátce po startu) motor,

2. teplota chladící kapaliny (na budíku) není totéž co teplota motorového oleje, ten se zahřívá mnohem pomaleji, může mu to trvat i klidně dvacet kilometrů...

3. je-li motor (tedy chladící kapalina i olejová náplň) už dostatečně prohřátá, nebývá na škodu čas od času jej trochu prohnat ve vyšších otáčkách ("vyhnat pavouky")...

4. pamatuj, že rozjet auto umí každej blbec, včas zpomalit či zastavit ale může být někdy problém...

5. jak už jsem psal, všechno zjistíš časem, přejde ti to do krve, neboj se toho, zas tak moc na to nemysli a užívej si ježdění...

2014-07-10 12:11:43

Marx.von.Asch : Ahoj, koukám že jsi se dal na čtení návodů :) v tom návodu také nalezneš optimální otáčky ve kterých by jsi to měl držet. U většiny starých aut je ten rozsah 2000-3000. Pro klidnou jízdu naprosto dostačující. Pokud se zařadíš do kategorie závodníků, koukni na youtube. Tam pod 4,5k nejdou :D. Pak smůla takové auto koupit.

Klidně na 4 jezdit můžeš, ale v případně nutnosti nejde tolik za plynem jako při 3, tak s tím musíš počítat. Druhá věc je ta, že na 3 motor má větši tendenci brzdit bez plynu, tedy nohu nesundáš. Když dáš 4, většinou to utahne motor bez potřeby přidávání, ale záleží na profilu cesty. A "vyhnat pavouky " občas není na škodu, zároveň zjistíš jestli někde není problém.


Odpovědět