Fórum - Téma


Ranní startování na tři válce 1.8 103kw


Fórum Vectra C Ranní startování na tři válce 1.8 103kw

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

2016-08-11 06:34:27

tak LPG to není. Jak přes vstřikovací lištu tak z reduktoru přes podtlak nic nejde... už nevím co s tim sakra... včera mi to udělalo i při odjezdu z práce - celý den pršelo.

2016-08-11 08:35:01

a zapalovaci listu mas funglovku? jakou znacku?

2016-08-11 08:37:36

zapalovací lištu jsem koupil funglovku minulý týden, když to udělalo znovu, vrátil jsem ji. Je tam delphi. Nemohl by takovou šílenost dělat třeba i dobíjecí systém?

2016-08-11 10:18:32

filip.kosut:Dobíjením to nebude... chtělo by to diagnostiku a po delším stání zkontrolovat data z čidel. Zkus ještě celý den jezdit jen na benzín, jednotku plynu odpoj, jestli to pak ráno udělá, nebo ne. Celé sání je bez děr, nikde žádná prasklina, jak jsou plynové vstřiky a jejich hadičky navrtané do sání, je to tam stoprocentně těsné?

Jako další krok bych před prvním startem odpojil čidlo teploty motoru, váhu vzduchu, popřípadě jestli to má ještě map senzor, aby jednotka nevěděla jaká je venku teplota a nastavila si mapu pro nouzový režim. Než ji to ale dojde, vždycky než nastartuješ, otoč klíčkem alespoň dvakrát jen do kontrolek.

2016-08-11 14:07:13

ondra01: diag mám, co za čidla zkontrolovat ? vím že hodně zmatku dělá snímač teploty chladiva nebo by to taky mohl být snímač polohy vačkového hřídele který upravuje zapalování že ano...

váhu vzduchu už jsem odpojoval a spolu s ní mám taky odpojit čidlo teploty vody na motoru ? map xer myslím nemá

2016-08-30 06:49:57

Hoj, dnes po nějakém čase jsem si napíchnul ráno telefon na OBD a koukám na teplotu chladící kapaliny a byla před nastartováním o asi 12°C teplejší než okolní vzduch. (vzduch 14° kapalina 26°) může být toto strůjce špatného startování? vím že čidlo teploty vody způsobuje právě hodně krávovin.

Mimochodem které čidlo to je ? u chladiče asi těžko, pak vím že je v termostatu? a nebo ještě nějaké další?

2016-08-30 09:00:32

filip.kosut: V LPG se nevyznám, ale systém startuje na benzín a pokud na plyn přepíná při dosažení teploty motoru dejme tomu 30°C, tož vlastně k přepnutí může dojít příliš brzy - jednotka si myslí, že je už ohřáto, ale ono ještě není...

2016-08-30 09:05:21

nemotejme tady do toho LPG to stím nemá co dělat. přepnutí LPG dochází při jízdě, slyším cvaknutí v nádrži. ne při startování. Už jsem měřil i tlaky ve válcích a ok, na jednom je prípustná odchylka cca 0,5 bar

2016-08-30 09:10:25

filip.kosut: "...Motor naskočí hned na první otočení, ale záhy ho začne dusit a skáče jak splašené TDI při posledním tažení. Tím myslím tak 300-400 ot. - má velkou tendenci zhasínat (2*už mi zhaslo ale vetsinou to nejak ustoji ) pak si elektronika sama přidá tak na 1500-2000 ot a postupně padá na typický volnoběh. Následný rozjezd je středně škubavý ale pak po cca dvou třech rozjezdech na křižovatkách se vzpamatuje a do dalšího rána o problému zase nevím."

Sorry, na souvislost s předčasným přepnutím na plyn jsem usuzoval z toho, cos napsal v úvodu... Ale už se ti tu do toho nebudu motat.

2016-08-30 09:34:04

ne to je v poradku, ja uz proste nevím na co sahnout/zmerit/vymenit abych tenhle pruser vyresil... to snad i vypada jako by přidíral válec nebo co... dale me napada - po výměně rozvodů jaro 2015 - řemen na alternatoru - je pořad totalně napnuty, napinací kladka je stále v mezní poloze. řemen jde strašně těžce nasadit. možná ten velký odpor řemenu by taky mohl být problem? po nasazení se napínací kladka ani trochu nesvěsí.

2016-08-30 11:28:30

filip.kosut: Kapalina může být ještě ohřátá z předešlé jízdy...teď v létě je to běžné a 26°C není nijak závratná teplota. Kdyby tam bylo třeba 50°C a venku jen 5°C, nebo spíš opačně, kdy čidlo ukazuje -20°C a venku je teplo, pak to dělá problémy, ale tady si myslím, že zakopaný pes nebude, ani řemenem.

Zkus ještě odpojit pojistku od jednotky LPG a jezdit dva dny jen na benzín....nějak se nemůžu zbavit dojmu, že to souvislost přece jen má.

2016-08-30 18:29:03

vis co udelej? zmer kompresni tlaky na valcich.

2016-08-30 19:12:21

biggest: mrkni na můj dnešní příspěvek z 09:05:21 ve třech válcích stejný, ve čtvrtém přípustná odchylka 0,5 bar

2016-08-30 21:54:39

tak jsem zkontroloval podle VIN délky řemenů na alternátoru a pro mě jsou možné dva (když nepočítám auto bez klimy)

řídí se to typem alternátoru buďto nějaký typ GN - délka 1546mm a druhý typ JQ 1570mm.

Inu samozřejmě že jsem tam měl ten kratší (taky že to byla pěkná morda ho tam dostat) pochybuju že by to mělo nějaký vliv na starty ikdyž naděje umírá poslední, každopádně jsem ho vyměnil za správný... alespoň jsem na to přišel a snad jsem na všem za ten rok neodrovnal ložiska...

2016-08-31 08:00:15

Někdo zkušenosti s live daty z opcomu? jaké hodnoty mají dávat lambdy, klapka, vstřiky atd ? Předem díky chlapi.

2016-08-31 11:07:30

filip.kosut: kolik přesně, ti asi nikdo nenapíše, ale lambda sonda na ranní startování vliv skoro nemá, protože ta měří až to, co jde z motoru a ta druhá už vůbec ne, ta jen vysílá hodnoty pro kontrolu do ecu. Klapka bývá otevřená při volnoběhu na 5%+- u teplého motoru. Vstřiky musí ukazovat skoro stejně, žádná odchylka v podobě třeba dvojnásobných hodnot tam být nesmí.

Na nastavení mapy ecu při startování má hlavně vliv správná teplota vody a nasávaného vzduchu. To další už zjišťuje ecu z aktuálních hodnot během startování a běhu motoru.

2016-09-01 07:09:10

dneska neskutečně nastartováno na první otočení jako za mlada nechápal jsem co se změnilo... a pak mi to došlo... včera jsem odpoledne natankoval do prázdné 100 oktanový OMV MaxxMotion. Jestli toto bude řešení mých problémů tak to bude zázrak. Je třeba to ale ještě ověřit.

Co to ale přesně udělalo v motoru to nevím... Jestli to, pročistit nějaké usazeniny (včera cca 40km), vstřiky nebo že by se to jen více kamarádilo s iridiovýma svíčkama netuším.

Mimochodem klapka při startování otevřená na 15%, teplý motor jsem neměl možnost kontrolovat.

2016-09-01 09:48:51

kup si VIF pro benzinove motory a nalej tam postupne dle navodu celou pixlu - muzes klidne i neco navic. taky bych do nadrze nalil velfobin ci jiny prostredek na odstraneni vody z nadrze/benzinu. jestli to bylo tim ze si nekde natankoval smejd tak huraaa, usetril sis prasulky. jen skoda tech nervu okolo

2016-09-01 12:09:44

Hlavně opravdu POSTUPNĚ, ne celou pikslu naráz, to bys zabil motor... Tyto a podobné prémiové benzíny by měly být bez biosložky a navíc VIF by měl její negativní účinky eliminovat. Myslím, že sto oktanů je zbytečných, MEŘO je horší...

2016-09-01 12:51:41

podle této recenze to vypadá na opravdu dobrý matroš

http://www.petrol.cz/petr...isticich-ucinku-6499.aspx


Odpovědět

1  2  3