Fórum - Téma


Ranní startování na tři válce 1.8 103kw


Fórum Vectra C Ranní startování na tři válce 1.8 103kw

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

2016-08-08 09:18:57

Zdar lidi, píšu sem, protože už jsem naprosto zoufalý !

Naprosto nejhorší startování mám při mírně chladnějším počasí třeba i 15°C a po dešti... když je venku vysoká vlhkost je to naprostá katastrofa. Motor naskočí hned na první otočení, ale záhy ho začne dusit a skáče jak splašené TDI při posledním tažení. Tím myslím tak 300-400 ot. - má velkou tendenci zhasínat (2*už mi zhaslo ale vetsinou to nejak ustoji ) pak si elektronika sama přidá tak na 1500-2000 ot a postupně padá na typický volnoběh. Následný rozjezd je středně škubavý ale pak po cca dvou třech rozjezdech na křižovatkách se vzpamatuje a do dalšího rána o problému zase nevím.

Co jsem měnil či zkoušel:

  • palivák, první věc co mě napadla - bez výsledku
  • svíčky vozím brisk iridium - hezky vypálené - mají nalitano 20tis ze 100 - bez vysledku
  • zapalovací lišta - bez výsledku
  • zkoušel jsem startovat s odpojenou váhou vzduchu - bez výsledku
  • zkoušel jsem startovat s odpojenými elektroventily pro VVT (řemenice mi klepou)
  • máznul jsem osičku klapky - bez výsledku

už mě napadá jen klapka ? třeba nějak propouštějí vstřiky ? lambdy ?

záhadou je, že diag nic nevyhazuje... kdyby nekdo poradil jak přes opcom zkontrolovat klapku / vstřiky / lambdy budu rád za každou radu či tip. díky!

2016-08-09 07:03:36

Nikdo nic ? tady video z dnešního rána, doporučuji se zvukem dá se slyšet co ten motor dělá.

2016-08-09 12:31:22

Tohle auto máš taky na plyn?

2016-08-09 12:43:13

ondra01: jop, na plyn se ale nestartuje... ten spíná až při 30-40°C napadá tě něco ?

2016-08-09 12:52:12

filip.kosut: Zkontroluj, jestli se ti nedostává přes reduktor plyn do motoru (sání). Když auto dlouho stojí, sání se naplní plynem a první starty studeného motoru jsou přesně v duchu toho videa, mě to dělalo taky. Takže, až přijedeš s autem, odpoj z reduktoru podtlakovou hadičku a nech to do rána rozpojené a pak uvidíš.

2016-08-09 12:56:21

ondra01: Ondro díky! rozhodně vyzkouším !

2016-08-09 13:16:21

filip.kosut: za pokus to asi stojí, přijde mi, že je ten motor "uchlastaný"... Hlavně nezapomeň tu díru do sání něčím zaslepit, aby to nepřisávalo falešný vzduch.

2016-08-09 13:22:55

ondra01: no právě toto si myslím taky - myslel jsem si na ty propouštějící vstřiky kdy při dlouhém stání se naplní válec a pak než se toho zbaví toto dělá ale svíčky jsou suché. Takže zkusím jít po tomto a uvidíme..

Volal jsem plynaři jestli je to možné a ten říkal že tlak drží ventil na nádrži a potom až vstřiky takže jediná možnost dojet na benzín, povolit hadici a odpustit tlak a ráno vyzkoušet... a když to bude ok tak budou vadné vstřiky... inu mají naběhané 50tis no...

2016-08-09 14:09:05

filip.kosut: nevim jake mas komponenty lpg, ale reduktor ma vetsinou podtlakove vedeni napojene do sani motoru a jakmile zhasnes motor, uzavre se privod, zavrou se vstriky a zbytek plynu v systemu je stale pod tlakem. Ten zbytek ti pres podtlakovou hadicku reduktoru naplni sani motoru, ne valec a pri rannich startech ti motor nasaje misto vzduchu plyn a spolecne s bohatou smesi benzinu to pak dela bordel. Ty vstriky muzes vyzkouset taky, odpojenim hlavni hadice pred listou, ale ten reduktor vyzkousej tak jak jsem psal. Rozepis co mas za komponenty a jaky system? Vstriky vetsinou vydrzi mnohem dele...az na vyjimky.

2016-08-09 14:14:37

ondra01: Ondro mám dojem,že podtlak ovládá membrány v reduktoru které pouštějí plyn do vstřikovací lišty jejíž trysky jsou navrtané do sání :) (lpg trysky nejdou do válce) každopádně vyzkouším obojí ;)

2016-08-09 14:22:28

filip.kosut: o valci si psal ty ale jinak ano a ty membrany mohou propoustet plyn i opacne, pres podtlak.

2016-08-09 14:33:00

ondra01: zajimave zajimave, jsem zvědav jak zítra pořídím :)

2016-08-09 19:44:34

ja bych odpojil 4x vstriky - tenke hadicky. do nich sroubek a presponkovat at mas tesne sani. jinak co tam je za system? 50tkm je uz na lpg vstriky az az. jinak uzaviraci ventil bys mel mit jeste pred reduktorem. u lpg byva - melo by byt vse zdvojene. jen problem toho druheho u reduktoru byva v tom ze diky zmenam teplot zanedlouho ztraci funkcnost. ten ventil u nadrze naopak funguje roky bez uhony.

jeste si dovolim poukazat na mnou oblibeny system Stag - vite kolik stoji oprava vstrikovacu pro tento system? cca 150,-/ks u naproste vetsiny jinych systemu se musi menit cely vstrikovac a u takoveho BRC prijde klidne i na 3000,-czk/ks a ani za tyhle prachy neda vic jak 60tkm. Magic FX prijde tusim okolo 1200,-czk/ks i tak je to ale paleta proti Stagu.

2016-08-09 21:10:06

biggest: zas nepřeháněj FX kupuju výměnou za 300,- kus a s tou výdrží je to jak kdy. První sadu jsem stihl ještě reklamovat, takže výměna za jiné a ty najezdily už kolem 70tis.km, kdy ze 4ks kleknul jeden, takže jsem je vyměnil komplet. Jinak je běžná cena za FX kolem 500,- za ten pomalejší asi o stovku míň.

2016-08-09 21:38:52

ondra01: donutil si me si to overit psal sem "tusim" a bylo to 1600,- za celou listu, 1200,- na trivalec... mas pravdu. to relativne jde. rozhodne lepsi jak brc - ten sem si taky overil a da se za 80€ tj. cca 2000,- ale KUS. takze se omlouvam za nepresnosti.

2016-08-09 21:41:17

A já mám na BRC už 120.000 km a plně bez jakýchkoliv problémů

2016-08-09 22:01:13

p.somik: to buď rád!

2016-08-09 22:35:23

biggest: Teď jsem zvědav, kolik dá Dragon za 690,-kus. Dost plynařů si je chválí, že mají výborné vlastnosti a tak. Podle výrobce až 200tkm, takže teoreticky asi E36ku přežijí.

2016-08-10 06:08:26

tak dneska ráno jsem startoval s odpojeným LPG a odpuštěným tlakem od reduktoru a bohužel pořád stejné. zítra zkusím ten podtlak.

Mimochodem vozím stag w01 s reduktorem magic

2016-08-10 12:27:59

filip.kosut: tak jestli máš reduktor ten co myslím, tak prý když koupíš nový, vydrží méně, než když uděláš repasi starého A je to u něho prý normální věc, že po čase membrány propouští. Někdy do vody, někdy do podtlaku. Když za chodu motoru na plyn, odpojíš tu hadičku a ucítíš plyn, je to skoro jasné. Až s autem přijedeš, tak to ještě za chodu odpoj a nech to do rána. Můžeš to hadičku z reduktoru strčit na zkoušku do vody, jestli nedělá bublinky. Ten únik nemusí být velký a znatelný, ze začátku určitě ne, ale přes noc to uteče všechno do sání. Mě to ze začátku dělalo jen to co máš na videu, ale pak ke konci už motor dlouho točil i při startování za tepla během dne a po odpojení podtlakové hadičky z ní plyn vyloženě foukal ven.


Odpovědět

1  2  3