Fórum - Téma


Radiátor topení - výměna


Fórum Frontera Radiátor topení - výměna

Informace o modelu: Opel Frontera

Diskuze o vozidlu

1999 Frontera B 2.2 VIN: WOLO6B1VFXV628424

1 fotek  |  23 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 85 kW (116 PS) při 3800 ot./min. Palivo diesel. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 171 ccm (132 cui), 4-válec, Řadový, X22DTH.



2014-08-26 09:54:25

Vážení kolegové, před cca rokem jsem v této rubrice měl dotaz na neustálé mlžení čelního skla. Rada, že se patrně jedná o "rosení" radiátoru topení se ukázala jako ta správná. Zjistil jsem to důkladně až když jsme za jízdy měli náhle plnou podlahu horké vody..... Jako nouzové řešení jsem ucpal oba přívody do radiátoru a jal se shánět opravu radiátoru. Podle odborníků na chladiče se tento radiátor neopravuje, ale vyměňuje. Jeho nabízená cena se pohybovala od 5 000,- až 7 000,- Kč! Obrátil jsem se proto na firmu pana Zdenka Haramula (měl jsem s ním již velice dobré zkušenosti s opravou chladiče na RENAULTA ESPACE, který také nikdo nechtěl opravit) a ten mi sice potvrdil původní názor, že se radiátor neopravuje, ale zároveň mi nabídl nový radiátor za 1 150,-Kč !! Tak jsem neváhal a radiátor jsem do týdne měl doma. Bohužel jsem ale nenašel firmu ochotnou jej vyměnit - je to prý hrozná práce! Tak jsem se po nějaké době váhání do výměny pustil sám a musel jsem jim pak dát za pravdu, že je to opravdu pěkně šílená práce. Nejsem automechanik, ale televizní mechanik a tak mě to docela dalo zabrat. V zápalu boje s vyjmutím všech komponentů souvisejících s radiátorem jsem si neudělal poznámky o postupu demontáže, ani mě nenapadlo si to nejprve vyfotografovat, takže jsem se dostal do situace, kdy mám radiátor topení i klimatizace a větráku namontován (tam je to poměrně jednoznačné), ale nevím si již rady, jak tam patří držák s počítačem a jak tam patří dvě jakési vzpěry, které jsem z pod palubní desky vymontoval, abych ten radiátor uzavřený v pouzdru z umělé hmoty mohl vyndat! Když jsem je vyndaval, tak jsem si říkal, že tam jinak dát nejdou, ale dnes s odstupem několika neděl si již nemohu vzpomenout a nikam mi to nepasuje. Kdybych je sám nevyndal, tak bych se vsadil, že tam nepatří! Také na tom pouzdru s radiátorem jsou dva vývody s konektory ke kterým jsem nenašel protikusy a nejsem si ani jist, jestli to bylo původně někam připojené.... Žádám Vás proto o radu, jestli někdo víte, kam to vše patří, nebo máte fotku "odstrojené palubní desky, kde by to zapojení bylo vidět, případně nějaký manuál s touto částí auta. S autem sice jezdíme dál, bez autorádia a indikace času, ale je to pro ostudu...... Za každou použitelnou radu děkuji předem.

2014-09-15 09:07:47

nasukar:

Tak se mi již podařilo dát palubní desku do pořádku. Našel jsem u jednoho prodejce náhradních dílů katalog, kde byly vyobrazeny díly palubky ve 3D a tak jsem zjistil, že ty "roury" tam patří svisle a ne vodorovně..... Jediné, co jsem nezapojil jsou ty dva vývody pro elektroniku, které opravdu nevím kam patří. Jelikož mi ale žádné "dráty" s příslušnými konektory nezbyly, tak se domnívám, že ani před demontáží nikde připojené nebyly.....

2015-12-23 13:47:38

Přeji pěkný den, mám stejný problém co potkal i vás s výměníkem topení. Koukal jsem na fota toho radiatoru a máte ten samý co mám já. Jen mám velký problém ho sehnat na internetu jsou různe odkazi a nákresi ale ten správnej vývod co mám já jsem nenašel a když jsem volal přímo do Opla a chtěl zjistit číslo náhradního dílu tak mi řekli že jim pouze dodájí celé topné těleso sevším kompletně za 25 tisíc. Tak mám na vás prozbu jestli byste mi nemohl napsat kde jste ten radiator sehnal. Jestli vás můžu poprosit a mohl byste mi poslat na sebe číslo zavolal bych vám ano to je někdy lepší a hlavně rychlejší komunikace díky moc předem. Přeji pěkný zbytek dne a také štastné a veselé Vánoční svátky.

S pozdravem Josef Šenk. Jo posílám fota toho svého topení.


Odpovědět