Fórum - Téma


Provozni teplota motoru


Fórum Astra G Provozni teplota motoru

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2  3

pue
Roman
2014-11-25 05:56:24

ondra01: mas pravdu,voda - smes za ruzneho tlaku ma jiny bod varu. tabulka byla jenom pro ilustraci, tak to bude i s budikem - hodnota na nem bude orientacni ,tudiz i hodnoty kapalina - budik se budou lisit. otazkou prave zustava o kolik

2014-11-25 08:11:59

Závislost teploty varu vody na tlaku lze přibližně vyjádřit rovnicí, u které jsou odchylky v intervalu (0,9 - 1,075) .105 Pa od správné hodnoty menší než 0,1 %:

t = 71,6 + 28 x (p/1 000 000)

  • ------------------------------------------------------------------------------

p - tlak (v Pa)

t - teplota varu (v °C)

Další věc co si musíme uvědomit je, že na motoru jsou 2 snímače teploty. jeden pro řídící jednotku a druhý "informační" pro palubku. Ověřit jejich funkce v nejjednoduší formě je, připojit se diagnostikou a podívat se jaká je mezi nimi vzájemná odchylka. Měření teploty externím čidle v expanzní nádobě jde, orientačně , ale dochází horší cirkulaci vody v soustavě. Soustava je projektována umyslně jako přetlaková a narušení tohoto procesu zanáší chybu.

Měření povrchovou sondou je ještě více nepřesné, měříte totiž někde nějaký povrch který je vědšinou dost velký a kovový a teplota média uvnitř se může lišit o několik stupňů

Pokud mam podezření že se mi motor málo ohřívá prostě je jejednoduší dát někomu stoku za připíchnutí na diagnostiku a porovnání hodnot obou čidel. Dle výsledku pak zvažovat výměnu čidla nebo termostatu.

2014-11-25 16:09:42

breathlless: Porovnavat hodnoty cidel taky nejde u kazdeho motoru-auta. Ja jsem treba mel, mam, u vecter jen cidlo jedine. Vcera mi to nedalo a i u cecka jsem za pomoci teplomeru na zavarovani zmeril teplotu kapaliny a porovnal s tim, co ukazuje diagnostika a kontrolni mod BC. Zkutecnost byla takova, ze se vsechny tri udaje defakto plynule schazely, s rozdilem asi dvou stupnu, jak kdy. Takze takovato metoda je dle meho i celkem spolehliva a nenarocna na vybaveni. Staci cajznout babicce teplomer a je to:-D

2014-11-25 16:31:55

a přesně o tom mluvím pořád do kola ta voda bude prostě stejně horká at ji měříš čímkoliv čidlem teploměrem nebo kdo ví čím a to že tam je směs fridexu a vody znamená jen jedno je to hustčí a má to jinej bod varu a tuhnutí ale když to ohřeju na 80 tak tam těch 80 musí prostě bejt nebo je snad rozdíl teploty mezi polévkou která má 60 nebo svíčkovou která má 60℃ snad už všichni chápou

2014-11-25 17:49:37

gabrielb: Vsak ano, ja nevim proc tady do toho porat pletou tabulky s hustotou a kdovicim jeste Ja ti davam za pravdu a s tim, ze to opravdu takovou metodou zmerit lze a jestli je v okruhu pretlak, nebo ne, natom nezalezi.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-25 17:49:45

gabrielb: To jak jsi psal že se drží ručička na 90°C u koncernu, rozumím VW, je dáno tím, že to tak je uděláno SW naprosto úmyslně. Aby byli ovečky v klidu a drtili ty seaty, škodovky a kdoví co ještě.......

Ručička, tedy pokud tam vůbec je ukazuje krásných 90°C ale skutečná teploty chladiva se pohybuje v šílených rozmezích (od 63 do 104°C) jsou-li tyto hranice překročeny na obě strany, teprve potom se začne něco dít. Do té doby se vůz tváří normálně a ručička sedí na devadesátce jako přibitá......

2014-11-25 18:10:01

kopejda: jo jo přesně tak jsem to myslel a ten kdo stím jel tak si rychle zvyknul na to že ta ručičkam prostě vyleze a je tam 90 prostě pořát zatím co u našich oplů to lítá kolem 80 proto se může někomu zdát že tam je málo že jeho audi mělo 90

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-25 18:16:36

gabrielb: JJ u našich Oplů je krásně vidět funkce termostatu, tedy okamžik, kdy začne otvírat. Ručička mi u Corsy vyšplhá na 90°C a pak poklesne na cca 85 a zase dostoupá na 90 a tam pak drží - termostat vpustil do motoru studenou vodu z chladiče a ta než se prohřeje na plnou teplotu tak na chvilku ochladí ohřátou....

Za určitého počasí (mráz) je krásně vidět regulování termostatem, kdy se ručička v pravidelných intervalech lehce pohybuje mezi 85 a 90°C.........

2014-11-25 18:20:40

kopejda: jj stejně jako u staré škůdky tam to taky pěkně lítalo teda pokud na to někdo koukal je spousta takovích co koukaj jen na palivoměr a že tam je budík na teplotu vědí jen obrysově

2014-11-25 18:23:30

kopejda: Funguje mi to naprosto obdobně, jen (dle budíku) o cca 5°C níž - ručička po dosažení cca 90+ klesne na 80 a vystoupá na (obyčejně provozních) 85. Jaká je skutečná teplota chladící směsi, to netuším, ale funguje to takhle celých pět a půl roku, co s tou mojí černou holkou jezdím...

pue
Roman
2014-11-25 18:27:56

mi to taky tak nejak podobne funguje .

2014-11-25 18:42:14

Když já už jsem trochu profesně postiženej :D promě neni měření jako měření

pue
Roman
2014-11-25 18:55:02

breathlless: ja to mam taky z prace

2014-11-25 19:29:19

breathlless: to je sice hezké ale pro nás obyčejné a normální lidi je těch 38 z teploměru plně dostačující

2014-11-25 19:32:39

manifesto: tak jak jsi dopadl kolego měřil jsi teplotu?

pue
Roman
2014-11-25 19:40:34

gabrielb: verim,ze i Tonda je normalni , snad jsme to vysvetlovali trochu "nestandartne"

2014-11-25 19:47:10

pue: otom že by nebyl normální ani nepochybuju jen jste to tam vysvětlili trochu fyzicky ale pohoda je videt že se vyznáte

pue
Roman
2014-11-25 19:50:47

gabrielb: v poho, priste zkusim jinak formulovat

2014-11-25 19:58:19

pue: hlavní je že jsme se dorozuměli

2015-09-22 00:49:22

Čau všichni! Připojím se k tématu abych nezakládal nové. U Astry H Z18XE pozoruji také divné chování teploty a někde čtu že je to dobrý a jinde že zase ne. Auto se ohřívá myslím normálně jak by mělo, když se ohřeje do maxima tak ventilátor sepne při 105 ℃. Ale PROBLÉM vidím v tom že když jedu normálně plynule po státovce nebo třeba po dálnici tak je teplota dle palubního PC(servisní menu) 78-82 ℃ a na vyšší teploty se auto ohřeje pouze při popojíždění po městě apod.


Odpovědět

1  2  3