Fórum - Téma


Provozni teplota motoru


Fórum Astra G Provozni teplota motoru

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2  3

2014-11-23 14:42:37

Zdravim lidi. Prosim Vas nevite někdo v jakych provoznich teplotach pracuje motor u astry? Nejak jsem tomu nevenoval pozornost, ale az dnes jsem si toho všiml při cestě z Chomutova do Jablonce n. Nisou při téměř plně naloženém vozu se mi rucicka na ukazateli teploty motoru nedostala pres 80°C ... Vždy se dostala k 80 při jizde do kopce ale pak se vratila k 60 az 70 ℃ a drží se okolo techto hodnot. Tak me zajima jestli je to OK a nebo jestli tomu mam venovat pozornost... Myslim si že pravdepodobne bude neco špatně, protože mi ty teploty prijdou dcla nizke.

bad64  
2014-11-23 14:44:15

manifesto: Nejprve bych asi vyměnil čidlo teploty a pokud to nepomůže asi termostat.

2014-11-23 14:51:58

manifesto: Já bych neměnil zatím nic a máš-li tu možnost, nechal bych teplotu motoru zkontrolovat diagnostikou a porovnal s údaji budíku. Bude-li motor mít teplotu správnou (tedy předpokládejme, že vyšší než ukazuje budík), tož bych to vzal na vědomí a jezdil. (Některá auta ani budík teploty nemají...)

P.S. U mého šestihrnku se celé roky, co jej mám, teplota motoru podle budíku pohybuje mezi cca 80 a 93°C, kdy spíná větrák chladiče - hodnoty jsou to taky poměrně nízké, ale dá se s tím žít, auto topí a funguje, jak má. Teplotu jsem diagnostikou ani neměřil.

2014-11-23 15:18:19

To je prostě klasika...zima se zeptá a hned pořát dokolečka dokola, mě to netopí, mě se špatně ohřívá, atd. Je to tady a všude jinde po webech popsané tolikrát, že stačí jen věnovat deset minut hledání a pak hodiny číst U všech motorů v os autech je provozní teplota +- stejná, v rozmezí 80 -95°C v krajních případech může být i o trochu vyšší. U tebe se skoro vsadím, že to bude termostat, protože to je ohraná písnička, klasika, běžná věc... . Popsané úkony jak to zjistit, najdeš zde na webu

2014-11-23 22:53:06

Ondra01: Ja jsem nepsal nic o tom že mi to NEtopí. Právě že naopak.... nejsem de*il.... jen mě zajímalo v jakem teplotním rozmezí pracuje ten motor... jen jsem chtěl vědět zda-li je to normalní či naopak. Tak se pls nevzrušuj.

2014-11-23 23:11:27

ahoj podle autodat by měla být teplota 92 ℃ při otevřeném termostatu stejně jako umé béčkové vectry a na budíku mi to drží 80 ℃ tak soudím že by jsi to měl mít stejný

2014-11-23 23:17:40

gabrielb: Díky ti. tohle jsem potřeboval vědět.

2014-11-24 17:04:41

není zač kdyby jsi chtěl přeměřit teplotu chladící kapaliny tak já to dělám tak při ohřátém motoru odšroubuju víčko nádobky a strčím tam teploměr třeba z kotle a mám jistotu že znám správnou teplotu pak je řešení čidlo termostat nebo budík

bad64  
2014-11-24 17:46:40

gabrielb: Tak to bych asi nedělal z bezpečnostních důvodů už jsem viděl pár lidí opařených chladící kapalinou.Na měření teploty existují budíky které mají v lepších servisech.Ten se vloží třeba na kovový držák termostatu a je to bezpečné.Takto jsem absolvoval přeměření teploty u bývalé VeA kde mi budík špatně měřil budík byl tak na 60°C a skutečnost byla 80°C.

2014-11-24 21:01:14

manifesto: Já jsem v klidu ale zaráží mě jedna věc. Tohle jsou všechno základní věci, které by měl znát každý kdo sedne za volant...kolik stupňů, kolik oleje, kam s chladící kapalinou a jakou a kam a co do ostřikovačů. A zvlášť by si to měl znát ty, jako řidič z povolání. Pokud máš v profilu správné aktuální údaje Tohle totiž ve mě zas a jen utvrzuje to, že jak se říká "to dnes může dělat každej"...

2014-11-24 21:08:35

ondra01: ale ja se neptal na nic závratnýho... ty základy znám, jen jsem chtěl poznatky. Jo jezdim pro Stebal Spedition ... v Ustí n. Labem.... ;)

2014-11-24 21:22:33

manifesto: V pohodě, já jenom rejpu Chtěl jsem taky napsat, ať to přeměříš teploměrem a budeš to vědět hnedka. bad64 sice odrazuje z důvodu bezpečnosti, ale pokud člověk není úplnej lempl tak si snad s otevřením nádobky poradí i u ohřátého auta Já zas používám teploměr na zavařování

2014-11-24 21:33:41

ondra01: K tomu měření teploty v expanzce po jejím otevření jen drobná noticka: fyzika mě fakt nikdy nebavila, ale ventil ve víčku nádobky udržuje přetlak v systému a zvyšuje tím bod varu chladící kapaliny. Po vyšroubování víčka se tlak rychle sníží a kapalina v expanzce může začít vřít. A ptám se zkušenějších - bude v nádobce naměřená teplota směroplatná...?

2014-11-24 21:45:46

colommbo: Záleží na tom jak to měříš, v jaké fázi, jestli po klidné jízdě, nebo naopak, každopáně ale jestli začne vřít v nádobce, začne i v trubkách kolem motoru. Je to slyšet a dá se očekávat, že se zvedne i teplota na budíku... . Já jsem to měřil jinak. Ne hned po jízdě, ale s otevřenou nádobkou už od začátku, kdy vozidlo mělo třeba jen 40°C a nechal ohřát až do maxima, kdy sepnul větrák chladiče. Takže bez přetlaku a voda neměla šanci začít vařit.

pue
Roman
2014-11-24 21:50:11

colommbo: http://www.converter.cz/t...lky/teplota-varu-vody.htm..

jeste zkusmo termostat do vody na sporak a merit teplotu,kdy se zacne termostat otvirat.

2014-11-24 21:57:23

Ondra 01: Takto ano, to máš pak pravdu, Ondro.

pue: Tady ani tak nejde o termostat a jeho otvírací teplotu, Romane, ale o to, zda údaj na budíku teploty zakladatele vlákna tak nějak odpovídá skutečné teplotě v chladícím systému jeho vozu...

pue
Roman
2014-11-24 22:14:59

http://www.autoweb.cz/d-fens-soumrak-teplomeru/

2014-11-24 22:36:31

pue: S autorem článku naprosto a ve všem souhlasím, včetně krásného termínu "idiotizace automobilu" - viz rovněž můj příspěvek (názor) ve vlákně o nové lifestylové Astře J Sport Tourer, již má momentálně zapůjčenu Kopejda...

2014-11-24 23:59:11

pue: Taková tabulka má pro běžného uživatele, který provozuje svůj vůz v řekněme "normálních, či běžných" podmínkách, pramalý, skoro žádný význam. Už jen proto, že v autech měříme teplotu ne vody, ale směs vody a přípravku proti zamrznutí a takováto směs bude mít odlišné vlastnosti. Nehledě na to, že jak psal colommbo, tady nejde o bod varu, ale o porovnání naměřených hodnot vícero způsoby A ano, jak jinak zjistit funkčnost termostatu, když ne na sporáku

2014-11-25 00:28:29

pokud mu ukazuje budík kolem 60 nebo 70 a voda má tolik kolik má mít tak je jasný že je budík v háji pokud mu to ukazuje dobře tak je jasný že to bude termostat ale já radši než abych vyndával zbytečně termostat tak si radši proměřím teplotu pokud souhlasí s udaji na přístrojovce tak je jasný že termostat nedovírá nebo je otevřen pořád ale to se zase řeší termostat a to jestly to topí nebo ne přitom chtěl vědět kde se mu má držet ručička na budíku teploměru ne každé auto se drží na 80 škodovka se drží na 90 jako celej koncern to že se mu nedrží tam kde by měla už ví ted už je na něm jestly si nechá změřit teplotu teploměrem nebo se pustí do výměny termostatu když je i možnost že budík ukazuje za ta léta kraviny


Odpovědět

1  2  3