Fórum - Téma


Prosim o radu ROZVODY ASTRA F 1.4 16V


Fórum Astra F Prosim o radu ROZVODY ASTRA F 1.4 16V

Informace o modelu: Opel Astra F


1  2

2014-01-12 20:52:13

Dobry den chtel jsem se zeptat zda pri vymene rozvodu musi byt vymenena i vodni pumpa.dekuji

Venca49  
Václav
2014-01-12 21:04:21

romer: Podle výrobce ano.Jestli nechceš mít později problémy,tak jí vyměň.Pokud jí necháš ,budeš dělat rozvod později znovu.

2014-01-12 21:07:54

venca49: Dekuji za radu

2014-01-12 21:47:10

Kupř. u motorů V6 sice není pumpa "na rozvodech", ale spolu s nimi pod jedním krytem a při výměně rozvodů se dává automaticky i nová pumpa, při jednom odkrytování a při jedné práci. Není to povinnost, ale je taká prax a určitě to není od věci, bo když začne pumpa kapat, nemusí to být hned zřejmé, ale chladící kapalina kape na řemen a pak to může být už jen otázka času...

2014-01-18 21:44:48

Nemusí být dělána s rozvody ale pokud je na rozvodech je na 10000000% lepší ji udělat

2014-01-21 22:14:54

zdravím, chci se zeptat, mám problémy opel astra F 1.4 16V, měl sem měněny rozvody 4.4.2012 a najeto bylo 161 tis. km, v té době sem si vyměnil svíčky a olej, filtry, noo a jezdil sem vesele v pohodě vše, při najetí o 15 tis km více, mi začalo auto pocukávat, a cuká hlavně při akceleraci jedno na jakou rychlost, a jedno jestli za studena či za tepla, dále sleduji obrovskou ztrátu výkonu, prostě cuká a nejede, prvně sem myslel že se mi protáčí spojka nebo tak něco, a jezdil sem dál ale předevčírem už sem si řekl že to spojka být nemůže, motor má takové rázi, z výfuku je cítit něco ne moc dobře spáleného, jestli olej či benzín nejsem schopen říci, doteď tedy byl vyměněn od rozvodů dvakrát olej a 3x svíčky, dnes sem dával nové svíčky a pátrám po problému, dal jsem tam NGK momentálně auto jede dobře, hezky táhne, necuká, uplná báseň, ale ty staré svíčky měli všechny přepálenou keramiku a povrch který háže jiskru byl potažen černým povlakem suchým, takové jak saze a to tedy nehorázně, ty svíčky byly bosh super 4 a bylo na ně najeto tak 4-5 tis. km max. před těmato svíčkama tedy první svíčky po výměně rozvodů tam byly denso iridium a ty ten povlak mají také, ale ne tak velký, a bylo na ně najeto i s olejem BP 15W-40 kolem 20 tis. km olej tedy při 20 tis. a svíčky o pár stovek km později, auto začalo cukat právě až po výměně za nové věci, hledal sem trochu po netu, a našel sem něco o tom že může být větší bohatost směsy nebo špatné seřízení, nemáte s tím někdo zkušenost? moc by mi to pomohlo, normálně už mi moja přítelkyně řekla, že koupíme nové a mě to vehnalo slze do očí, jáá to auto nechci pohřbít :D ale zasej do něj nedám částky přesahující desetitisíce, to už by se fakt nevyplatilo.

usazenina vypadá jako obrázek č. 3

http://www.dt125.cz/servis/svicka.html

Díky za rady

Venca49  
Václav
2014-01-21 22:32:02

nemec.korin: Je možné,že je vadné čidlo teploty motoru pro ŘJ a ta potom dává více paliva.Je to jako při jízdě se studeným motorem.Není také větší spotřeba?Pak by byly svíčky taky černé jako na obrázku 3.Tyto motory jsou choulostivé na správné svíčky(dva kontakty)

PS: ty jezdíš na olej 15w40 a neměníš ho po max15ti tisících?Jak píšeš má najeto 20 tisíc km na oleji a další....

2014-01-21 23:43:16

venca49:

ten olej byla největší blbost, teď už je 10w-40 tak jak uvádí výrobce, řešil sem ten olej v servise,řekli mi že by tato změna neměla dělat potíže, akurát byla hovadina tam dávat tehdy tu 15-ctku protože dříve se tam dával nějaký repasovaný olej, nic značkového, až sem to auto osedlal chtěl sem tam strkat to nejlepší atd. a akorát sem došel na to že někdy to nejlepší neni zrovna nejlepší, může teplotu motoru ovlivňovat i tapecírung na kapotě zevnitř? dával sem tam tepelnou izolaci, aby se motor hezky zahřál a dřív a aby vydržel déle teplý, je to obyčejná stříbrná folie s polyst. co se dává za radiátory, funguje, ty bosh svíčky byly právě čtyři kontakty, ale výrobce je také uvadí, vše sem objednával u známého co má tabulky, neprodal by mi nic co by tam nepatřilo,, akurát sem dnes zjistil že čím ty svíčky mají víc kontaktů tím potřebují větší šťávu, takže podle mě nefungovali správně proto se tak rychle usazoval na povrchu ten povlak, uvidíme co mi budou dělat teď ty dvoukontaktní NGK, palivo bych řekl že neubývá rychleji, tak klasicky jak myslím že by v zimě mělo, najeto před víkendem 700km dohromady, a v přepočtu spotřeba 7-8 litrů na 100km když vemu v úvahu, že byly zanesené tak ty svíčky a kdo ví jak to vypadá ve válcích když byly takové svíčky a když vemu že jsem s tím jel 130-150km/h po dálnici a 90km/h po okreskách při venkovní teplotě -2 až 5 stupňů celsia a vemu také v úvahu, že jsem přitom chvíli po nastartování poslouchal motor na volnoběch, což bylo min. 4x 2-5 minut tak ta spotřeba neni extrémní, míval sem tu spotřebu i větší na jízdu ve městě v zimě, to jsem počítal i kolem 10 litrů někdy, ale to bylo třeba minulý rok, chyba byla opravdu ten olej a to že sem ho nechla trošku déle, ale konzistenci měl pořád dobrou i barvu hezkou, tento co tam je teď má konzistenci také dobrou, nevypadá špatně, akurát trošku ztmavnul, ale myslím že 5 tis. km už ten olej tmavý je, dostal sem radu, nechat zkusit změřit tlaky, a diagnostika že to neví jestli mi něco řekne u takového auta, ještě jednu věc musím říct, na té dálnici to už potom problémy nemělo, cukalo to chvílema ale tahlo pěkně, problém byl jen při moc nízkých otáčka a nebo při moc vysokých otáčkách, a při akceleraci, dnes po výměně svíček sem s tím jel, zkoušel sem na pětku po městě, tak z 1300 otáček to hezky tahnulo, necukalo, zvuk také hezký ani se nedusilo, před výměnou by to ze mě vytřepalo duši to stejné na dvojku když sem chtěl akceleraci tak po výměně paráda, hezky tahlo i ve 4 tis. a výše, před výměnou by to ze mě vytřepalo duši a ve čtyřech tisících by to nezrychlovalo a jen se tomu zvyšovali otáčky, opravdu nevím co s tím může být, noo a za ten olej ještě jednou bych si nafackoval, ještě jednu věc sem opomněl, když teď měřívám olej ve vaně, tak mi to každou chvíli ukazuje jinak, jednu chvíli se mi ztrácela voda v chladiči a olej přibýval, jednu chvíli se mi ztrácel i olej i voda v nádrži, jednu chvíli mi voda v nádrži zůstavala a olej mi skákal všelijak, těsnění pod hlavou myslím že špatné nebude, voda mi třeba mizne ale nikde neutíká, pod autem nemám ani olejové ani skvrny od fridexu, ve expanzce od chladiče mám takové bílé nečistoty, ale když mi ubývá tak bych chápal že spíš budou ty mazlavé bílé skvrny v oleji, tam nejsou, olej je krásný, a s tím olejem jednu chvíli sem tam měl uplně nad měrku, byla mokrá celá, jednu chvíli mezi značkama jednu chvíli pod značkou, nevím je možné že olej zůstává někde v čerpadlu třeba, před výměnou svíček mi auto i špatně chytalo, chytlo na poprvé ale jako by si to po první otočení motoru chtělo rozmyslet a zdechnout, teď po výměně svíček paráda, vrní si nádherně, akorát bych řekl že tam pořád slyším cvakání, taťkovi měnili po potkání ventile na BMW E36 318i a jemu to za studena také cvaká, jako by se to tomu zvuku podobalo, oprvdu tam každou diskuzí přibývá tolik problém které to mohou být, že už jsem z toho jeleň

2014-01-21 23:47:48

ještě expanzka pokaždé přetlakovaná, pokaždé mi letí tlak ven výčkem když otevírám

Venca49  
Václav
2014-01-21 23:59:40

Další možností je AGR ventil,který bude zakarbonovaný.Má za úkol zlepšit emise tím,že při lehké jízdě a zahřátém motoru,pouští část výfukových plynů do sání a ty se spalují ještě jednou.Jestli je přichycen v otevřené poloze,bude plynů moc a motor nejede,cuká,dusí se,nechce někdy nastartovat.Při sportovní jízdě se to trochu zlepší a jede lépe.

Vyndat a skusit ho pomocí KONKORU vyčistit a rozhýbat.Ventilek se musí lehce pohybovat od dorazu po dosednutí a nesmí se zasekávat.AGR ventil je za motorem připevněn na potrubí( sací )dvěma šrouby M8 na vnitřní torx 45.

PS: expanzní nádržka je vždy natlakovaná,otevírat se má za studena.

2014-01-22 08:15:46

no právě že po rozvodech si pamatuju že sem ji měl i podtlakovanou, a udělalo to takový srkavý zvuk, teď to mám vyloženě jako když otevírám natlakovanou petku, ještě sem nad tím únikem té vody z chladiče přemýšlel jestli to třeba nemůže dělat nějak odpařování nebo takového něco, protože jak začlo být chladno tak sem měl i 4 cm pod normou za studena, teď se to zase ustálilo, mrknu na ten Ventil s tím jsou u oplu prý také problémy no, jak jednoduché auto až je něco tak jak složité, ale jsem rád :D že ho mám, je to věda

2014-01-22 15:08:09

ještě je tu prosím někde nebo nevíte kde bych našel návod jak na ten AGR ventil?

2014-01-22 15:10:55

nemec.korin: http://www.gm-club.cz/navody-opel/egr

2014-01-24 22:18:42

tož EGR v tom problém nebyl, trošku sem ho oškrábal a odmašťovadlem očistil, zvuk motoru se nemění, cuká při prutkém sundání nohy z plynu, tam to zůstalo, jinak při akceleraci už necuká ale to bylo již novýma svíčkama. počítám že se stále dál zanáší. Napadá někoho něco dalšího? tlaky nebo diagnostika?

Venca49  
Václav
2014-01-24 22:32:11

nemec.korin: Co jsi na něm oškrábal,musí se volně směrem dovnitř a ven,pohybovat ventilek.Je na něm vnitřní torx asi 20 nebo 25.Ten ventilek uzavírá otvor kudy proudí výfukové plyny.Na něm je zakarbonovaná jeho hřídelka a ta vázne.

2014-01-26 14:32:47

Dolíváš mezi výměnami olej?? Kolik??? jaký auto jezdí nejčastěji vzdálenosti. jedeš z baráku a kolik je to do prvního chcípnutí?? no 1300ot/min na 5 rychlostní stupen je dost prasárna . Jaký hodnoty ma lambda sonda (tady je jen jedna) funguje její předehřev??? v oplech vždy 100% fungovali svíčky origo GM a stojí méně jak NGK či BOSCH . Tlaky určitě změřit ale z důvodu častých problému s hlavami na motorech 14 16v a 16 16vje třeba měření tlaků provést za studena a pak co nejvíce při provozní teplotě (opravdu auto ohřát jízdou) dále 14 myslím nemá váhu vzduchu ale jen snímač jaké dává ten hodnoty??

2014-01-26 20:58:07

vím že je prasárna na pětku po městě, jen sem chtěl nějak přiblížit co to dělá, normálně jezdím na 3-4 spíše na 4. rychlost, ten EGR ventil sem měl celý zasraný, aj z venku, trošku takého prachu usazeného, takže sem ho čistil tak celý, právě je problém že sem nevěděl jestli to dělám dobře, tak sem se snažil to očistit celé, měl sem ho problém aj sundat :D abych se přiznal, šroubíky vůbec nešly dolů :( ještě takový poznatek když přidávám plyn lankem u motoru nebo táhlem, tak slyším vždycky takové srknutí někde zezadu od motoru, tam jak je sací potrubí :/ i to přemýšlím jestli nemůže být problém, tohle chce už servis, diagnostiku a ty tlaky budu muset někde nechat změřit, jsem to včera startoval po těch mrazech co u nás byli, tak ráno asi -8 C tož to chytlo na poprvé, ale nechtělo se tomu, tak pomalu se to točilo, a eště se to zakuckalo, nevím estli mi to nestřelilo aj do výfuku :D a po nastartování to mělo takový kolísavý zvuk, při mírném poklepnutí na plyn to na mě brblalo :D

ROMER, 2014-01-12 20:52:13 napsal:

Dobry den chtel jsem se zeptat zda pri vymene rozvodu musi byt vymenena i vodni pumpa.dekuji

2014-02-11 13:34:16

Zdravím vás tady.Prosím o radu,koupil sem astru F,motor 1,4-44kw,najeto 120 000km.Nevím kdy tam jestli vubec někdo dělal rozvody,jaká je to investice??a dost se mi ztrácí olej,má někdo nějaké zkušenosti? děkuju za rady.

Venca49  
Václav
2014-02-11 14:52:34

pája007: U tohoto motoru byla předepsaná výměna rozvodů po 60 tisících km,nebo po 4 letech.Je třeba vyměnit řemen,kladku napínací a vodní čerpadlo.Cena je různá,nemá význam dávat to nejlevnější.Mělo by se toto vejít do 5 tisíc.Když se bude dělat rozvod,doporučuji vyměnit těsnění pod olejovým čerpadlem.Starší bylo papírové,novější kovové.Dej nové šroubky M6 s imbusem.Při každé příležitosti lehce dotáhni.Toto těsnění kolikrát(hlavně papírové)prasklo a unikal rychle olej.Při výměně originál šroubů za české imbusové a dotažení,bylo toto vyřešené.Originální šrouby se při utahování natahují a není možné řádně utáhnout.

Pokud ti nikde olej neteče,tak ho motor pravděpodobně spotřebuje,záleží kolik.Pak by mohly být vadná gufera na dříkách ventilů,v horším případě stírací kroužky na pístech.

2014-02-12 15:08:41

venca49: Dík za radu,zkusím se podívat po nějaké rozvodové sadě,nějakou střední cestu finanční a to těsnění určitě vyměním.Díky.


Odpovědět

1  2