Fórum - Téma


Prosím o pomoc s výběrem motorizace


Fórum Omega B Prosím o pomoc s výběrem motorizace

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5

2013-07-10 09:24:18

V dnešní době kralují přímovstřikové přeplňované benzínové motory, které už táhnou od 1500 otáček, mají skoro stejnou spotřebu jako diesely. Mají však lepší dynamiku, vyšší maximálku.....Dnes už jedině benzín

2013-07-10 09:27:52

emcospeedy: no hele jsi mi nakopl jednu prihodu:D Voyager 3.8 V6 4x4, do kopce pohoda 50:D:D dvojita cara kopec tahly jako krava, silenou rychlosti me dohani ochcavka v nafte, bohuzel musel dost brzdit a ted vidim jak vykukuje:D podkopl jsem automat, tahal jsem furt vsecky 4 kola takze trakce v pohode a dupnul jsem mu na krk, ochcavka rozdejchavala prvnich 40 metru nez mu doslo ze musi podkopnout o dva kvalty, po sprintu jen oblak dymu a vystrazny smerovky:D:D To jsou holt mlady kluci vo maji na nafte nalepeny V RS :D

2013-07-10 09:33:29

muscletom: no jako ja se ty 3.2 nebranim , snad uz je koncepcne dost vyspely ten benzin. Ale musel bych z toho servat motorizaci nebo me chlapi v praci sezerou :) je to banda , ktera jest kulturne aktivni a s mechanikama Skoda auto uz si tyka :D hlavne ze jim to zere 5 litru, dusej to jak prdel, zaneseny to musej mit jak nevim co a vykon to ma jak muj labrador kdyz ma naladu typu panicku ja vim co po me chces ale ted na to nemam naladu , asi takovy maji charakteristiky vykonu jejich auta :D jsem mel jednu pujcenou ted kdyz se mi vysypal muj americky pritel a ne ne nechcu to doma ani pod truhliky

2013-07-10 09:37:25

muscletom: Zdar Omegám! Moje druhá Omega 2000, 2,5V6,manual, najeto s největší pravděpodobností poctivých 240 000km, z toho 20 000km již pouze na E85 s přidanou ř.jednotkou, zatím spokojenost. Myslím, že ideální by byl motor 3,0, ale i ta 2,5 jede pěkně.( Moje první Omega A 2,6i Lpg, která měla najeto v době prodeje přez 350 000km a zdaleka nebyl motor na konci životnosti, spíš byl problém s kastlí,hlavně zadní blatníky už tam skoro nebyly

2013-07-10 09:43:43

josefschanel: Ahoj, jeden z mala kdo se jal dat tam jednotku, ja minule resil kamosuv odtah, ma Huynday nebo jaks e ta nahera pise a miliardy tehhle inteligentu to tam rvou bez uprav hadicek, filtru a bez jednotky a nadavaji ze to je uplne na .... vec ten E85 :D

Mam na vas panove jeste dotaz, jelikoz doma mame velike psy, jsem doslova zavysly na vystupu ventilace klimy na zadni sedadla, moje zkusenost s Omikem neni tak valna a fotky na netu stoji za dve veci, chi se zeptat: Je vystupventilace na zadni sedadla standart? Nebo to nemaji vsechny omegy?

2013-07-10 09:47:59

No ona asi není jednotka jako jednotka. Pal. filtr jsem měnil a hadičky měnit netřeba.

K té ventilaci, myslím, že Omega B2000 má v základu zadní výstup, jak je to u starší Omegy nevím.

2013-07-10 09:52:21

josefschanel: Tak nemyslel jsem treba corsu z roku 1993 :D to mame vedle ve vesnici rodinku co ma jedno auto na naftu takovy lepcejsi a pak tu corsu. Bez jakychkoli uprav se leje 1:1 N95 a E85 no a jak maj tu naftu tak se pan mazel zapomnel cvrnknul tam skoro 10 litru nafty do toho uz slusnyho mixu nez se vzpamatoval a jak to jezdi asi vysvetlovat nemusim, silene se bavim kdz je to studeny, nez se roztahaj otacky , to auto nevi co s tim ma delat :D:D

2013-07-10 10:02:13

jefisale: Ahoj! O motorizacích Omeg se toho tady probralo už poměrně dost, počíst můžeš třebas tady: http://www.club-opel.com/...-tema/koupe-omegy-c-34045, i když to vlákno nakonec stejně usnulo... Takže jen stručně a trochu s rezervou, protože jsem ujetej na benzín, víceválcový motory a manuál... :

  • motor 2.0 8v je na Omču slabý, zato je to stará poctivá kovářská práce a koncepce ještě z r. 1986, takže v podstatě nesmrtelná záležitost, tahá krásně odspodu (178Nm/2800),
  • motor 2.0 16v je modernější varianta, ale taky žádný zázrak, točivý moment posazený do vyšších (vysokých) otáček (185Nm/4000), takže trochu líp jede, ale musíš na ni šlapat a trošku si připlatíš u pumpy,
  • motor 2.2 16v v podstatě obdoba šestnáctiventilového dvoulitru s vyšším výkonem a krouťákem, ale už modernější koncepce vynucená emisními normami (karoserie Omega B facelift (Omega "C"), výroba od 10/99, el. pedál plynu, el. škrtící klapka, žádný volnoběžný ventil, žádný EGR, dvě lambdasondy), je ho potřeba trošku víc točit, aby táhl (205Nm/4000)
  • motory 2.5 V6 a 3.0 V6 (MV6) - původní koncepce oplí véšestky, výroba od 1/94 do 8/00 resp. 12/00, dobré motory s maximem točivého momentu na 3200 (227Nm) resp. 3600 (270Nm) otáčkách, nicméně s ohledem na koncepci mají dostatek točivého momentu prakticky už od volnoběhu, volnoběžný ventil, EGR, škrtící klapka ovládaná klasicky mechanicky táhlem, tyhle motory byly jak v Omegách B tak i ve fraceliftu, co se spotřeby týče dokážou jezdit stejně nebo i za míň než čtyřvály, ale záleží to hlavně na elementu mezi volantem a pedály...
  • motory 2.6 V6 a 3.2 V6 podobně jako u 2.2 16v (žádný EGR, žádný volnoběžný ventil, el. pedál i klapka, čtyři lambdy...) už pouze ve faceliftu, motor 3.2 výhradně s automatem, spotřeba u těchto motorů (s manuálem) +- stejná jako u 2.5 či 3.0 (240Nm/3400 resp. 290Nm/3400)

Shrnu-li to, prázdná Omča má 14 až 15 metráků, tož za mě osobně jedině V6 a komu nevadí automat, tož třidvojku. Kdo radši šaltuje, tož MV6 z konce výroby anebo 2.6 (mám čtyři roky a zatím naprostá spokojenost - ťuky, ťuk... ) V současnosti je největší problém v tom, že Omegy dosluhují, kdo ji má a je spokojen, ten ji neprodává a co se nabízí, bývá dost olítané nebo utahané s neznámou či všelijakou historií... A nejvíc záleží (což víme) na tom, jak se k autu choval předchozí majitel(é)...

P.S. Výstup větrání (topení) k zadním sedadlům budou mít už z principu všechny Omegy...

2013-07-10 10:13:06

jefisale: http://www.sauto.cz/osobn...mega/12592549?goFrom=list

2013-07-10 10:25:11

colommbo: Dekuju za privitani, jako cloveka ktery ma nalitano na jedno nejmenovanem portalu musim rict ze mi to ten portál tady smajlikama, cert. uzivatelem i modrou hvezdou pripomina:) a je to hezky si zavzpominat :)

Dekuju za vycerpavajici odpoved, pochopeno spravne , nejvetsi bubak je pro mne uzivatel predesly :) svatou pravdou jest 2.5 nafty je malo a omegy co stoji za to a majitele maji mozek sedi doma v obyvaku vedle pohovky.

Rozhodl jsem se pro 6 valce at uz radu , ci V, at uz naftu ci benzin, chi mit sanci predjizdet aniz bych mel pleny a pocit ze to nestihnu. Dostatek tociveho momentu je u tohohle macka samozrejmou nutnosti.

K timu vyvodu klimy, at se zda komukoli zvlastni, muzete mit dvouzonovku jak chcete, ale dva labradori na zadnich sedackach vygeneruji tolik tepla a vlhkosti ze je to silene, nehlede na to ze nehodlam ty zvirata trapit v kufru, ona zakoupena vana ktera vyplni prostor mezi prednima a zadnima sedackama je zazrak, auto bez chlupu, bez spiny, uprostred dole je sitka, ktera ma 20x20 cm a je urcena k privadeni vzduchu od panelu pro posadku vzadu.

Chapu vase nadseni ted jsem koukal na internetu na omegu ktera mela na tacho 308 000 polsky chrabry hoch ji rva pres S rezim na 240 Km/h :D:D vyl to 24v 6 valec, holka jak vidno tahne od 4 tisic nahoru ochotneji, nebo to je snad muj subjektivni pocit. Sice chudak auto ale usvedcuje me to v tom ze ty motory si tu povest lidi co se o ne neumi starat nezaslouzi.

2013-07-10 10:26:35

colommbo: To snad neni pravda se na ni jedu zitra podivat :D jsem tam vcera volal. Tak asi jsem se trosku trefil no :D:D Dik za radu tahle se me libi moc uz tyden , cekal jsem kdy dostanu dovolenou at muzu vyrazit :D

PS: a jelikoz tam budu rvat MAGICAR, tak ikdyby to webasto nefachalo je mi to jedno :D

2013-07-10 10:46:24

Dekuju vsem kteri se podileli a byli ochotni poradit. Dekuju i za mile privitani a to i presto ze jsem prehlidl ze na foru neco takoveho je. I tak vase osobni zkusenosti a nazory byly pro mne dost velkym odrazovym mustkem, Zmatenost v motorizaci byla silena. Pripisu podrobnosti jak jsem dopadl, pokud to nebude zamceno, neznam zdejsi podminky:)

Kazdopadne vsem preju jeste mnoho spokojenych km a snad i let v tom korabu, ktery ma sve kouzlo az dodnes.

2013-07-10 10:48:33

jefisale: Tahle má krásnou světlou kůži, tož by dozadu kvůli psům nějaký krycí klůcek opravdu chtělo... A k uzamčení vlákna musí být už opravdu vážný důvod...

2013-07-10 11:02:24

jefisale: "...holka jak vidno tahne od 4 tisic nahoru ochotneji, nebo to je snad muj subjektivni pocit..." Není to jen tvůj subjektivní pocit - motory V6 mají v systému sání tzv. předřadnou objemovou komoru (takovej velkej bazmek vpředu mezi motorem a chladiči), v níž je podtlakem ovládaná klapka, která zhruba při dosažení pásma otáček max. kroutícího momentu (3500-4000) svým překlopením změní délku sání a subjektivně je to vnímáno jako "kopaneček do zad" a další nárůst výkonu...

2013-07-10 11:03:54

colommbo: Ona je to vana z tvrde tkaniny zespodu pogumovana, pouzivame jiz leta, chrani zada prednich sedacek po poerky hlavy, zadni pak take po operky hhlavy, suchy zip ma v miste vsech pasu kde pes postrojem je nuceny lezet a zaroven ma dopredny smer vuli jen 15 cm, kineticka energie narazu zachycena luxusne, pes se nezrani, nevstava neslinta na okna a sedacky, mohu jen doporucit. Cena obyc varianty 350 korun v "kutil housu" kvalitni vec s atesty kolem dvou tisic, zadrzaky a "vesty" pro jednoho pa vyjdou na 1500, za zdravi a zivot psa to stoji. On pes a auto maji pro mne jednu spolecnou vlastnost. Jedina laska a vernost kterou vraceji za peci, kterou si muzete na svete koupit :)

Kuze je pro mne plus na udrzbu, super vec. Jestli se nekomu poti podozek: Panove nejezdete v kozenych sedackach v tesilkach nebo kratasech od Adibasu :D

Jen pokud mohu abych byl alespon trosku k necemu. Pokud nekdo z vas bude montovat systemy s pagerem, at uz alarmy, centraly, nebo i s dalkovym startem, rad poradim.

A k webastu snad jednu poznamku, vzdy vodni variantu, neni nic lepsino nez predehraty jak interier, tak i blok motoru v zime. Je to setrnejsi zpusob nez prirozeny zahrivani zevnitr, teplem. Tot ma zkusenost, webasta pouzivane ve 3 autech, nikdy mi motor nechcal olej pres nejaky tesneni nebo tak. A par automechaniku uz konstatoalo, ze rvat auto bez rozumu v zime, nejen ze lagruje motor, ale zpusobuje tak rychle teplotni roztaznosti, ze motory netesni o to vice, nemluvim o autech co chcijou olej uz z vyrobni linky :D

Colommbo, 2013-07-10 11:02:24 napsal:

jefisale: "...holka jak vidno tahne od 4 tisic nahoru ochotneji, nebo to je snad muj subjektivni pocit..." Není to jen tvůj subjektivní pocit - motory V6 mají v systému sání tzv. předřadnou objemovou komoru (takovej velkej bazmek vpředu mezi motorem a chladiči), v níž je podtlakem ovládaná klapka, která zhruba při dosažení pásma otáček max. kroutícího momentu (3500-4000) svým překlopením změní délku sání a subjektivně je to vnímáno jako "kopaneček do zad" a další nárůst výkonu... ..

2013-07-10 11:10:39

colommbo: aha, tak tahle technologicka vec, radeji tomu taky budu rikat bazmek :) o tom jsem ani neslysel. To ja ani neznam no, na ty stary Cortine byly Obrovsky Webery a do nich chcal tobogan benzinu :D 28l na 100 km, astala vista baby :D Nadrz 65 litru, ostrava - brno, pred brnem rezerva:D tatinek tehdy sebral a uz nedal:D diky tomu asi ted nekde dal nekomu dela radost jako veteran, ja , generace odchovana na Favoritech na zadek nebyl zvyklej, prvni den jsem ji poslal na snehu do skarpy, jeste ze tam bylo snehu a odskakal to jen vyklepany spojler. Ale od ty doby uz uplynulo spousty benzinu a na zadohraby nedam dopustit :)

2013-07-10 11:13:39

jefisale: Tu psí vanu znám, kamarád ji s úspěchem používá v Ochcávce... A co se oleje týče, počítej radši už dopředu s tím, že jeho spotřeba u V6 motorů už z výroby není nulová, Herr Adam uvádí dokonce až 0,6 až 0,75 litru oleje na tisíc km a výrobní nemocí těchto motorů je únik (průsak) oleje pod ventilovými víky... Víka jsou plastová, časem a teplem se kroutí a těsnění nestíhá. U motorů 2.5 a 3.0 lze plastová víka nahradit (nedostatkovými ale věčnými) hliníkovými z V6 Vectry B, u motorů 2.6 či 3.2 to nelze "díky" již samostatným zapalovacím modulům pro každou řadu válců...

2013-07-10 11:19:08

colommbo: teda s tem aplastovyma vikama udelali soudruzi z NDR chybu :D to napadne jen slabomyslneho jedince :D Ty kyble nahoru z hliniku to asi nesezenu no :) uvidim co ma ta potvora z inzeratu, zas bazar, jak ja bych rad koupil omegu od nekoho kdo lasku k ni mel.. tady u tyhle me bude dost zajimat i rocnik majitele :D:D

Doufam ze neurazim nikoho ale ja jsem zamilovany, do B s klasickyma kulatyma autodigi cudliko budikama, ted design hranateho niceho v sedym pplastu me na ty C omeze stve :D:D nebo asi spise upgradnuty B? snad vite do myslim, panel jak ovladani jaderny elektrarny, nad tim 5 milimetru display klimy :D:D ale to neni to co by me od toho auta mohlo odradit, jen uz to nema to kouzlo jaky to melo, proste naskok modernizace no :D

2013-07-10 11:34:08

vem si s sebou do toho bazaru notase a hned si jí tam napíchni...dozvíš se taky leccos kámo doporučuju

2013-07-10 11:43:58

jardiiik: rad bych, kabel mi pujci tady znamej tchana automechanik, ale co sw? ja naposledy delal s com VAG a to je VW group myslim jen ne? SW se da taky nekde potahnout? Pan z bazaru byl docela mily, zato majitel byvaly je kre*ten na desatou , google je mocny nasel jsem na nej telefon, bazarnik mi praskl jmeno a obec a jak to byl pan podnikatel ma rozseto na netu cislo snad vsade, serval me co si dovoluju ho otravovat, kdyby se chtel s autem crcat tak ho prodava sam a ne pres bazar, de fakto me poslal do "nekam" a rekl mi jeste co chcete vedet o aute za blbych 35 tisic, tak jsem mu rekl ze jestli podnika jak mluvi se mnou ze mu fandim a to uz jsem jen slysel prerusovany ton ve sluchatku :D:D ....

Cim vic poznavam lidi, tim mam radeji zvirata...


Odpovědět

1  2  3  4  5