Fórum - Téma


Prosím o pomoc s výběrem motorizace


Fórum Omega B Prosím o pomoc s výběrem motorizace

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5

2013-07-10 02:44:04

Clapci a chlapi,

oslovuji tak schválně protože usednutím za volant z nás jsou vždy zpět ti chlapci co si jako chlapi slňují svůj sen.

A tak i já , po té co jsem v 19ti letech nastoupil na brigádu k jedné elektro firmě, usedl jako spolujezdec do Omegy B caravan 2,5 TDS. Jediné co si pamatuju běhěm nekonečných cest Ostrava - Brno byl neskutečný komfort a šílený zátah auta při akceleraci na dálnici. Nikdy jsem na omegu pak už nenarazil, kdykoli jsem kupoval auto, nikdy nebyla taková jakou bych chtěl. A tak jsem si prošel utrpením s Fordem Probe, Škodou Octavii RS a podobnýma nesmyslama až jsem se dopracoval k Astře F 1.6 16V, kdybych s ní neměl nehodu kterou jse málem nepřežil, možná jezdím dodnes, ale poučil jsem se a přestal jezdit jako zvíře.

Teď je ze mne 31 letý otec dvou dětí a k životu a práci mi chybí jediné.... B caravan... Chci si splnit ten klukovský sen a udržet při životě jednu umírající legendu, proto jse mezi Vás zavítal a prosím o radu.

Motory 2,5 TDS znám, řetěz, spolehlivost, výkon atd.. Bohužel , nejdou téměř sehnat. Ptám se tedy i na jiné varianty.

Mohu vás poprosit o názory na :

2.0 16v benz

2.5 V6 benz

3.O 24v benz

?

Budu Vám vděčný za postřehy a osobní zkušenosti. Koho jsem znudil svým počátečním proslovem velice se omlouvám.

2.0i 16v - bojím se výkonu u tak těžkého auta a nějak laicky se i mozek snaží nalhat, že s více naloženou Omegou bude víc žrát a zápasit než větší objemy.

2.5 V6 - u Calibry jse slyšel dost často průšvih

3.0 24v - jediné co mne trápí ( spíše dvě věci :D ) je automat , zda jsou poruchy časté a taky rozvody u tohohle motoru , jelikož ta je řemen, bude to šílené pokud majitel přede mnou něco podcenil...

Spotřebu neřeším, poslal jsem na odpočinek Voyagera 4x4 při 620 000 km a přestože to chlapec byl s velkým srdcem 3.8 V6 , už jsem taťka a dokážu jezdit i s takovým motorem za 10,5 až 11,5 průměr.

Děkuju předem všem, kdo se zůčastní.

2013-07-10 04:22:42

A co motory 2,2 2,6 3,2 vše jsou to benziňáky a jsou modernější a novější(1999- 2003). Jestli neřešíš spotřebu, šel bych do nějakého benzinového šestiválce. Ten má dražší servis. Já mám osobně 2,2 106kw a není to špatné auto. Nicméně tomuto motoru chybí pružnost v nižších otáčkách. Osobně bych šel do 2,6.

2013-07-10 07:41:58

muscletom: nj 2.2 se mi uprimne zda taky malo jako 2.0i. 2.6 jsem ani neslysel a zatim ani nenarazil na inzerat, kouknu po googlim. 3.2 se mi zatim zamlouvalo ze vsech nejlepe, ale zase ten spropadeny automat.... narazim na auto po volovi co jezdil brzda plyn, rozjizdel se pres brzdu odtrhem, nemenil olej a filtr a jse v haji .... jak jsem koukal moc se tu automaty nechyti a vlastne proc by, ono v cz je celkove alo mechaniku na automaty nedejboze lidi co si umi samo domo :D poradit

Jeste se mi naskytla moznost Omega Caravan rv 2000,motorizace 2.5 TD, coz si nejse jisty zda uz to neni zase jiny motor. Nicmene auto je trosku skrable, coz ot o nejaky plech se da koupit druhovyroba neco koukam i tady od kluku , nastartovat jde jezdi vsecko, ale pan mi rikal, ze nekde za motorem tece voda

ze asi hadicka, no tak se bojim... Auto je za super cenu super vybava i mao najetych km , voda se neztraci, po zvednuti vika oleje neni ani naznak bile substance a to jsme ji nechali nastartovanou skoro hodinu a parkrat sla otackama na test nahoru takze by se to projevilo, protoze za tu hodinu uz byla expanzka skoro prazdna, tak ja nevim.. ale zamiloval sjem se do ni.. KOmbik 2000 a zlata metaliza...

2013-07-10 08:32:58

ahoj tak ja taky něco napíšu.... pěkně od začátku. Moje první auto bylo Omega A 2.4 benzín, plyn..moc pěkné auto,kdyby tak nerezlo tak bych jí měl snad dodnes,plná výbava,motor najeto 580000 a porad to šlapalo až na tu kastly ta se rozpadla..ale předtím jsem měl jenom škodovky,takže mi věř že vím,o čem mluvíš

Druhá moje omča byla B 2.0 16v taky v plynu nechal jsme ho tam dát před 5 lety, Auto slušné,ale oproti tý 2.4 se častejš srala,víc alektroniky,ale tomu se dneska neubráníš, to je všude. Je pravda, že jí chyběl občas výkon,na tu váhu dost slabej motor,proto nedoporučuju.Jezdím často s vlekem nebo hodně naloženej na ryby,a občas jsem dost nadaval že to nejede ale nikde mě nenechala,byl jsme v chorvatsku,itálii a ve španelsku a uplně v pohodě.Spotřeba po městě tak 13,když jedeš dalky tak 10 litru LPG.Ted jsem jí dal kámošovy a jezdí sní pro zeleninu chudák malá ta dopadla

Ted mám asi tři měsíce jednu libovou, v plný palbě 2.6 V6 taky LPG. Moc krásná omča,po jednou duchodci ze švícarska.Oproti tomu dvoulitru je to letadlo,jede a řídí se opravdu nádherně.Je to sice automat,ale nějak jsem si zvykl a nevadí mi to Spotřeba je kupodivu na dalku menší,jezdím i pod 10 LPG. Ve městě papá tak 13-15,záleží na tobě jak máš lehkou nohu,ale já to neřeším,miluju zvuk 6 válce takže se rozhodni. Jestli mužu ale za mě poradit,tak jedině 6 válec,je na tobě jestli benzín nebo nafta. S naftou nemam zkušenost nikdy sem naftu neměl...podle mě patří na pole...ale nechci uražet,fakt jsem ji nikdy neměl....tak to je asi tak všechno zatím

2013-07-10 08:45:07

jardiiik: dekuju ti moc, ja sam tvrdival nafta patri do kamen :D:D jak jsme rikali LTO kdysi :D ale pojdme k tematu ted mi proklouzla pod rukama kouzelna 2:0i original Steinmetz uprava , sice pochybuju ze nekdo nevi ale tato firma dela dost uprav na znacce Opel, fotku pridavam. Miluju zvuk vseho co je do V a ma 6 a i vice valcu, moje prvni auto byla Cortina MKII 1972, racing red , 3,2 V6 , naprosta brutalita, jak vykon, tak zvuk, zadohrab, krasa.

K diskuzi nafta/benzin , domu hodlame koupit jednu naftu na praci a nakupy a druhy poradny benzin na dovolene a vylety. POkud se muzu zeptat, vsechny benziny jsou remen? nebo existuje i nejaky retez rozvod?

S automaty mam odjezdino dost, jak starsi 3+OD, tak novejsi "sragory" s prominutim, s razenim pod volantem. Je mi jedno jaky tam bude automat, jediny co jsem schopen zkontrolovat je kvalita "oleje" v prevodovce, pardon on to neni olej a to jak dalece a plynule radi v urcitym rezimu a stylu jizdy. Na automatech mam najezdino cca 200 000, na manualech pres 200 000 ,snad uz neco poznam .

Kastle, neresim, je to jejich bolest, da se s tim neco delat a ja nechci nechat tohle auto vymrit. PO 650 km praha-svycarsko, co jsem jezdival az trikrat tydne tuhle trasu mne z aut koncernu VW vždy vysypal kolega a sbiral jak lego... S kymkoli jsem Omegu sdilel na jakykoli najezd km, vysednul jsem odpocaty, nespoceny a klidny. ten prostor a komfort a design fakt nejde najit dneska u jinyho auta

2013-07-10 08:48:35

Opel Omega 2,2 106kw/205Nm maximálka asi 210(moje by šla asi na 220km/h), nevýhoda malého ideálního rozpětí otáček 4000- 5400. Vsice je to malý motor, ale ve středních a vysokých táhne hodně dobře. Opel Omega 2,6 šestiválec 132kw/240Nm maximálku tipuji na 225- 230km/h(samozdřejmě půjde asi víc). Tento motor už má dobré rozpětí ideálních otáček 3400- 6000. A hlavně je v manuálu. Automat je naprd. Pouze pro idioty co neumí řadit s manuálem. Pokud jde o dieselové motory tak ty moc neznám. Diesely nesnáším. Počkej ještě na rady ostatních a uvidíš co ti napíšou. Za mne 2,6 benzín.

2013-07-10 08:49:32

jo benzíny mají všechny řemeny,poslední řetez měla asi moje A 2.4

2013-07-10 08:54:20

muscletom: ok diky, zacinate me postupne tahat k tomu co jsem si po taji nejak vymodlid ze bude asi optimal:D

Jinak auto a manu ... Pro kazdyho jina kase. Moje cortina s 222 Kw jiste manual, sranda zabava, ale kdyz jsi v praci, v jedni drape mas cigaro, v druhy bagetu, treti rukou telefonujes, volant drzis kolenem :D:D automat te spasi :D nevim cim bych radil rychlosti. Ale prevodovka je fakt nazor osobniho "FKUSU" :)

2013-07-10 08:55:40

jardiiik: To jste me nepotesil, ani ja vas nepotesim, musim delat rozvody hned, to je jasny :)

Dik za info pane.

2013-07-10 08:57:35

automat pro idioty jo...ty jsi inteligent teda dneska už tech krasavic Omeg už moc nejezdí...takže si nemužeš skoro vybírat jestli manual nebo automat...třebas 3.2 se vubec v manualu nedělala..ale tvuj nazor neberu tě ho

2013-07-10 08:58:46

Čtyřválec má zase oproti šestiválci lehkou výměnu rozvodů, kterou zvládne každý. Šestivál to má těžší.

2013-07-10 08:59:57

jardiiik: jardiku neber mu to, jsou lidi co tomu neprijdou na chut nikdy...

2013-07-10 09:01:11

muscletom: ted jsem koukal na montazni sady, presne jak pises, zo to sestivalu do V hlavne se mi chtelo

2013-07-10 09:03:36

Kdybych chtěl velký motor s manuálem tak si koupím BMW e38 4,0 v8 benzín vyráběl se v automatu i manuálu. Já mám prostě rád pocit, když si sám volim otáčkyve kterých chci řadit.

2013-07-10 09:03:52

Ahoj taky prispeju,aut jsem uz vystridal mraky...

Zacal jsem na felde 1996 1,9D combi,dobrej pracant hroznej jezdec...

mazda 1992 1,6 16V 323F bg proslula mrkacka,spolehlivost byla u ni vic nez doma ale bouhzel i rez

323F 1,5 16V 1996 spolehlivost a rez zdedila ale bylo to opoznani lepsi jen to chtelo silnejsi tak jsem koupil...

323F 2.0 v6 1997 Perfektni auto po vsech smerech,ale taky jsem mel obcas namale nebyo poznat jestli uz nejezdim za hranici

Alfa Romeo 156 2,5V6 140kW kdo nemel alfu muze rikat ze benzinovy auta jsou takovy a takovy ale vi o tom prd Alfa je alfa kdo se nesvezl neuveri zvlast s timhle motorem i 3,0 e46 mel smulu =D

Ale jak uz tak byva alfe veme za sve a prisel rozum

K omeze jsem prisel jak slepej k houslim a uz ji nikdy nedam... 2,5TD 96kw (mimo jine stejny motor jako TDS ale pouze nema chladic oleje) pokud dobre koupis a vis jak se k Dieslu chovat za studena a budes menit olej ve spravnych intervalech tak nemas co resit.... obcas strcim neco do nadrze aby se mazlo cerpadlo a tradaaaa

a na spotrebu muzes kouknout u me na profilu mam ji poctive vedenou,ze zacatku trochu bastila ale po vymene vyfuku a vyciteni vstriku vsech filtru a dalsi drobnosti je to celkem slusny...

A abych nazaostal Omegu jsem si nechal jako cestovni auto a koupil jeste BMW E34 Tour 2,5TDS a tam uz s tim trochu delam psi kusy jako vetsi turbo zadnej kat ap. V rodine mame 3x motor TDS musim rict ze naprosto v pohode neni lepsiho =D a na vsechny ty famy jako praskaj tomu hlavy mladej-proste blbost kdyz mas v poradku vodni cerpadlo a nedavas tomu kour za studena taky je to drzak... to je asi moje doporuceni...

2013-07-10 09:05:18

muscletom: to ams auto od auta, i debilni M3 uz ma typ prevodovky neco jako (DSG nasr*t )...

2013-07-10 09:11:41

emcospeedy: dore on. Diky. Umim se chovat neboj. mel jsem turba mel jsem i nafty. Turba i v benzinu. Vim jak jezdit za studena, vim jak nechat dotacet turba, jak nepretacet naftu, na vymenu oleje uz si davam pozor po tom co mi to probe vymlatilo malem ventily predni kapotou :D

Jinak dik za dobrou zkusenost. Jelikoz me k lasce k autum dostala zavodni rodina Autosport Valek, vim co BMW je, co BMW motory jsou a co dokaze BMW. I proto se snazim dost k ty pracovni variante drzet koncepce 2.5 nafta a to i z jednoho duvodu:

Maloktery mladas co dava autu zahul si koupi naftu, kor tak tezkou krasavici. Toto ryze preventivni mysleni pri pokusu neuletet pri nakupu.

takze zacinam myslet nasledovne: 2.6, 3.0, 3.2 benal, 2.5 ropa

2013-07-10 09:13:04

Nejdříve si polož otázku. Chci benzín či diesel? Manuál či automat? Čtyřválec či šestiválec? Jakou chci výbavu? Povinné ručení, cena náhradních dílů, spotřeba.......?

2013-07-10 09:17:30

jasny pochopil jsem ze v tom litas ale rikal jsem to tak vseobecne ono clovek porad narazi na lidi co td a tds proste srazeji kvuli tomu ze to je nafta a ze se to tamhle jinymu(nekomu uplne cizimu) posralo

tak proto ocistuju kvalitni dieslovy motor od tech fam a od lidi kterym to krachlo kdyz sprintovaly s autem co je vytrvalostni =D

2013-07-10 09:21:36

muscletom:

1. je mi to jedno, neresim to. Vse ma sve pro a proti. Rdeji bch naftu, nemuzu to znasilnovat nafty je malo semtam nejaky auto.

2. manual automat je mi uplne jedno, protoze rad mam oboje a nelze preferovat u me osoby.

3. uz asi ty 6 valy no, vykon me teda zajima , preci jen Omica je macek

4. vybavu chci co nejlepsi to jde, min dvouzonovka a nejlepe digiklima, alektrika v oknech je zaklad , pokud budou 4 bude lip, neresim, vyhrivany zrcatka, tempomat mit musim, jezdim ranec km

5. ceny dilu, spotrebu mam na haku , firma mi proplaci km tak hezky, ze mi to musi zrat 9Kč na km aby se mi to nevyplatilo, dily jsem koukal jsou dost podobny, az na servis automatu, coz teda na rovinu sebehezci auto , jakmile automat vykaze jediny mylny vterinovy okamzik letim z toho jak nudle z nosu :)

6. povinny neresim, a. zena dela v nejmenovane pojistovne, b. tchan ma flotilu pojistenou a uz tam je 120 mesicu bez nehody, na 3.2 litr mi vysla pojistka 3155 korun rocne, karle neber to :D


Odpovědět

1  2  3  4  5