Fórum - Téma


Prokluz spojky automat 2.2dti


Fórum Vectra C Prokluz spojky automat 2.2dti

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Vectra C  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2005 Vectra C 2.2

1 fotek  |  19 diskuzí  |  2 otázek

Palivo diesel. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 200 ccm (134 cui), 4-válec, Řadový.



2016-02-06 01:12:52

Zdravím všechny,

mám problém s mojí automatickou převodovkou na Vectře C, 2.2dti. Při zahřátí celkem dost škube, pokud jedu na tiptronic je to o něco lepší. V servisu mi řekli, že hlásí chybu - prokluz spojky. Poraďte mi prosím co s tím.

Předem děkuji.

2016-02-06 10:05:11

jiridrtikol: Automat spojku nemá, namísto ní hydrodynamický měnič točivého momentu, v němž skutečně může být problém. Pokud v servisu mluvili o spojce (a tys to jen špatně nepochopil), změň servis... Při podobných záležitostech se jako první doporučuje výměna oleje a filtru převodovky.

2016-02-06 13:12:18

colommbo: Ahoj, spíš jsem to jen špatně pochopil, děkuji za pomoc a nechám vyměnit olej s filtrem. Přeji hezký víkend a ještě jednou díky :)

2016-02-08 03:07:41

Ahoj, máš tam robotickou 5-ti kvalt od GM, nebo 6-ti kvalt AISIN TF-80 ?? Pokud tu druhou, může být chyba v elektrickém svazku (snímač tlaku oleje), nebo selenoidy, je potřeba specifikovat jestli je převodovka zahřátá / studená a přesně popis závady, např. při řazení 1-3 trhání a při 4-6 prokluz, atd., pak lze teprve fundovaně poradit. Výměna oleje v převodovce nic nepokazí, pokud vyměníte správný olej -pozor na specifikace A u japonských Aisinů není filtr

2016-02-08 08:42:28

colommbo: Né všechy automaty mají hydroměnič Robotyzované převodovky jsou vpodstatě normální převodovky , jen za tebe řadí a mačkají spojku solenoidy. Hydroměniče mají spíše starší převodovky typicky Omega B , Astry H a vectry C už mají většinou roboty

"Zjednodušeně lze říci, že jsou to klasické manuální převodovky s automatickým systémem řazení a vypínání spojky.

Základem bývá běžná pětistupňová nebo šestistupňová přímo řazená převodovka, ovládání spojky a řazení však od řidiče přebírá elektronika pomocí akčních členů. U osobních vozů se většinou uplatňují dva základní typy, elektromechanický a elektrohydraulický.

Do první skupiny patří například pětistupňová převodovka Opel Easytronic, která coby akční členy používá malé elektromotory, dva pro volbu rychlostního stupně, zatímco třetí šnekovým převodem spíná a vypíná spojku. Díky přesnému snímači polohy je krok spojky minimální, elektronika bere v úvahu i opotřebení obložení"

http://www.automobilrevue...-pedalu-spojky_42832.html

2016-02-08 09:23:29

breathlless: Ano, Tondo. Pokud ale někdo napíše "automatická převodovka", předpokládám, že má na mysli automatickou převodovku (tedy s HDM) a já taky. O ostatních derivátech se nebavím. Ale přiznám se, že o používání zmiňovaného sajrajtu ve VeCe jsem nevěděl, myslel jsem, že mu už odzvonilo a používají klasiku s HDM.

2016-02-08 09:37:45

breathlless: Vectra C v motorizaci 2.2 a 1.9/110kW s automatem má až na výjimky AISIN TF-80, což je plnohodnotná 6-ti kvaltová hydroměničová skříň. 5-ti kvalt robot se montoval většinou s motorizací benzin 1.8. Takže ta poznámka, že Vectry C mají většinou roboty NENÍ PRAVDA. Ostatní je popsáno přesně.

2016-02-08 10:59:16

milan99: Už jsem tu někde psal kdysi, že je dobré nazývat věci pravými (a správnými) jmény, člověk se pak vyhne zbytečným nedorozuměním a nutným doplňujícím dotazům. Platí to obecně v životě, nejen na fórech. Ale je to marný, je to marný, je to marný...

2016-02-08 11:00:37

colommbo: Ahoj, jo, jo, ten sajrajt bohužel dávali i do V-c a to do motorizace 1.8 benzin a najde se i pár kusů ve 2.2. Bohužel

2016-02-08 11:06:53

milan99: Nejsem vůbec příznivcem automatického řazení, ale když už, tož klasická pořádná bedna s HDM plná oleje. Všelijaké deriváty (Easytronic, dvou- tří- či ještěvícespojka apod.) - lidi na to slyší, ale upřímně - nevím, nevím...

2016-02-08 11:13:00

milan99: máš pravdu od AWTF-80 , co sem koukal na Wiki , tak sem z toho právě nevyčetl že by to byla "klasika".

Díky

2016-02-08 12:51:14

colommbo: Souhlasím, v tom jsme zajedno ... K automatkám AISIN mám podrobný seznam nejběžnějších závad, včetně příznaků, chybových kódů, a návodů jak opravit, a také doporučení přímo od Opelu k termínům výměny náplní, a přesné specifikace olejů pro AISINy, které jdou při dodržení specifikace sehnat samozřejmě levněji. Dotazy tohoto typu se hodně množí, zvažuju že k tomu napíšu stručný manuálek a vyvěsím ho, asi by se šiknul. Milan

2017-03-18 15:37:41

milan99: aho mam presne ten problem co jsy tu popisoval ale u audi a6 quatro 5 stupnu tiptronic y jednicky na dvojku skube y dvojkz na trojku vzleti otacky ale zaradi a 4 a 5 prokluz prakticky naprosty.prosim radu.ma smysl menit olej co jsem vypustil smrdi jak spalena lamela.

2017-03-27 11:24:47

bedastanda: Ahoj, je potřeba vlízt pod auto a na převodovce (někde zboku v dolní části) najít výrobní štítek, zjistit přesně co máš za typ automatky. Pak hledat na webu dokumentaci, přesně podle typu. Výměnou oleje v automatce rozhodně nic nepokazíš, ale taky se nic neopraví Viděl bych to na selenoidy.

2017-05-26 22:43:29

Ahoj mam 2.2dti automat a po vymene oleje a filtru v převodovce mi strasne klouze 2-jka.spise jen při zatezi do kopce mirneho,z kopce to není tak znat protože to není tak v zaberu.Jede to jako kdybych jel přes spojku.Pred vymenou to sice vletělo vic do otáček ale nebyl s tim problém ze by to prokluzovalo.Nevite někdo co s tim.Diky za rady.

2017-05-29 07:22:49

chachrac: Ahoj, máš tam robotickou 5-ti kvalt od GM, nebo 6-ti kvalt AISIN TF-80 ??

2017-05-29 09:44:34

Ahoj milane 5 kvalt

2017-06-09 19:10:58

Ahoj tak dnes radit 1 a 2 nejde ani na manual az od 3 nahoru

2017-06-09 19:41:55

tak bud odchází solenoid nebo klasická lamela+přítlačák. Robotizovaná převodovka je stejná jako klasická.


Odpovědět