Fórum - Téma


Projekt motoru C20XE...


Fórum Technický koutek Projekt motoru C20XE...



1  2

2015-01-08 14:17:47

Zdravíčko opláci,

chtěl bych se zeptat , zda má řídící jednotka motoru C20XE (1992) s číslem motoru do 14142838 vliv na chod motoru C20XE (1994) s číslem motoru od 14142839. Jestli se nepletu tak by to vliv mít nemělo, když jsou oba motory se stejným palcovým rozdělovačem.

Další otazku bych chtěl směřovat na převodovku. Vzhledem k plánované úpravě motoru, potřebuji silnější převodovku. Zvolil jsem si tedy nahradit 5-ti kvaltovku F20 z C20XE, 6-ti kvaltovkou F28 z C20LET. Jestli se nepletu, tak jediný rozdíl mezi C20XE a C20LET je turbo a bytelnější klikový mechanismus s písty. Tudíž by měla F28 pěkně sednout na motor C20XE, otázkou je jak je to se silentbloky převodovky? Napadá mě že budou budíky špatně ukazovat rychlost, protože F28 byla v turbínách, které měli tachometr do 280km/h a F20 ve 2.0i 16V pouze do 250km/h. Ale to by se mělo vyřešit novýma budíkama, jestli se nepletu.

Jestli má někdo zkušenosti s touto úpravou či nějaké rady na co si mám dat pozor, tak za ně budu vděčný.

2015-01-08 15:09:57

Další věc co mě napadá je, zda budu moct použít osu z převodovky F20 na F28 nebo jestli jsou rozdílné a budu muset pořídit novou?

qpc
petr
2015-01-08 15:29:32

no,mě tak nějak při tom čtení napadá,že nejjednodušší by bylo dát tam C20LET rovnou s tou F28. Ušetří ti to čas,bastlení,výrobu pár věcí..

2015-01-08 15:48:41

qpc: to je bohužel problém, jelikož je ta kastle zapsaná s motorem C20XE a co se týká C20LET tak jen tak z fleku slušný kousek neseženeš . Dokonce i v německu je po něm nouze. Když se něco najde, tak je zralý na repas a to už vyjde finančně podobně jako kdyby jsi přestavil C20XE na LETko. Uvidím co z tohoto motoru dostanu, hrubé propočty hovoří o nějakých 250 koních.

qpc
petr
2015-01-08 18:50:08

chápu,ale variant je více třeba Z20LE. , atd....ty seženeš snadněji a pasují s podobnou úpravou,navíc se u nich také používal 6q....kdybys šel cestou oturbení stávajícího,vidim to na jiné válce,změnu hlavy,pasování převodovky,výfuk atd..nevim,jestli to stojí bastlit místo vyzkoušeného..

Ok,držim palce..

2015-01-08 21:28:42

qpc: kdybych šel do turba, tak bych určitě zvolil jiný motor, ale já mám v plánu snížit hlavu, ostré vačky, přímé sání lexmaul, sportovní filtr, 3barové čerpadlo paliva, vstřiky 315ccm, nerezové svody lexmaul, sportovní katalizátor, rozšíření výfuku, poladit ECU, odlehčený setrvačník, nové ojniční ložiska, odlehčit kliku (v rámci mezí) a budu doufat že mi to ta F28 tolik neutáhne. Klidně bych nechal i tu F20, ale bojím se že by to nedala. A pak další úpravy jako nový olejový chladič, silikonové hadice na vodu, větší chladič, větší brzdy nejspíš 330cm, 6-ti pístové brzdy tím pádem větší brzdový válec, pancéřované hadice na brzdovku (chtěl bych tam dostat DOT5 ale to se ještě uvidí) a tak dále... To vše za předpokladu, že nezakopnu o tašku s několika melounama. To by jinak byl projekt Toyota Supra 2jz-gte :D

2015-01-09 09:13:31

No plán je to sice pěkný , ale podle mě to za vynaložené peníze a úsilí nestojí. S přeplňováním je to opravdu jiná.

Upravotat atmosféru , kort dnes když jsou jiz zcela jiné možnosti v rámci peněz s upravami přeplňování...

Lepší by bylo rovnou koupit závodně upravenýho kadeta , který jsou celkem dostupný a použít ho jako dárce orgánů. Bylo by to skoro bez práce a už tam budeou veškerý úpravy co zde popisuješ , navíc i s odladěnejma čipama.

Určitě víš že u těhto jednotek nelze jen tak "nalej" SW.

qpc
petr
2015-01-10 14:25:37

tak jsem to myslel,to co jsi psal je drahá verze a výsledek nedosahuje verze přeplnování..nebo jak píš kolega,hledat již vyladěný motor a pak řešit..

2015-01-10 15:31:49

bm31: promiň nerad bych se tě dotknul ale tohle nedáš.

1. 250 koní z toho nedostaneš.

2. I kdyby tak Calibra má problém s ovladatelností už s 200 koňma jenom na předku takže to ani nechceš.

3. Jestli ještě nemáš krytky pro hever v prahách tak si představ jak asi budeš shánět ty další věci jako F28 apod. (pokud tedy nechceš jít cestou tuningu což podle světel a bezlišt možná asi jo).

4. Ve tvém věku má snad každý takové plány, málo kdo koupí auto na projekt a tak promile lidí projekt skutečně dokončí.

5. Zamysli se nad svými příjmy a výdaji, kariérou a potenc. vlastním rodinným životem. Tyhle projekty nejsou jako tuning jde to v konečných částkách do statisíců a to nepřeháním.

Pokud příjde dítě = konec, pokud se ti nezvedne příjem = konec, atp.

Osobně bych na to rychle zapomněl pokud už teď nemáš na účtu zhruba čtvrt miliónu vyhrazených čistě na tento projekt kterýchžto nedostupnost v příštích 2-3-5ti letech tě nijak neovlivní v každodenním fungování.

Pokud máš peníze vyhrazené - nebylo by lepší za ně koupit už nějaké hotové kompletní auto?

Jen tak abys věděl do čeho jdeš.

2015-01-12 20:41:55

kopa: Vpohode, nejsem jeden z tech co by se urazel po kritice. Nicmene jak jsem psal, jsou to jen hrube propocty a 250koni je teorie. Praxe bude urcite jina, s tim pocitam. Fotka co tu mam je starsi, prahy uz na aute nejsou a mam jeste jednu karoserii nachystanou na tu predelavku. Kazdopadne mam 2motory C20XE a jednu prevodovku F20 a druhou F28, ktera je po repasu a staci ji slozit. Svetla jsou tuningova diky havarii, jelikoz to byla levnejsi varianta nez origo svetla. Naprava se bude taky resit, ale az po motoru. Co se tyka financi, tak mam celkem slusny prijem, tudiz si mohu dovolit tento projekt. Samozrejme mam vypracovany hospodarsky plan a vim do ceho jdu. Nicmene dekuji za tvoji starost, nejspis jsem jeden z mala mladych lidi co premysli i hloubjeji a promysli sve vklady. Mam Cali jako konicek, takze me nevadi do ni investovat. Kazdy ma to sve

qpc
petr
2015-01-12 22:09:30

http://www.sbdev.co.uk/Hi...tory_BudgetHorsepower.htm

http://www.mathijssentechnics.nl/?View=zoeken

http://www.dsop.net/tuning/tuning.php?mkb=C20XE

2016-08-22 09:47:01

To jsou hodne hrube propocty. Ted sem dostal z 2.0 turbo 240-260 koniku a vyslo to na cca 50 tis. Tak si to predstavte u atmosfery :)

2016-09-07 20:42:02

Zdravim je tu nekdo?Mam taky dotaz

2016-09-07 20:51:15

fiky123: tohle ale neni chat....

2016-09-07 20:58:00

fiky123: Pavel má pravdu, tož to zkus ještě jednou a pořádně. Copak potřebuješ...?

2016-09-07 21:20:52

colommbo: Jakej chat? Spis me ze zacatku zajimalo jestli tu je vubec nejaka aktivita

wisastar: Jo v poho.Jen dotaz.Mam Kadetta D C20let ale jen 5 kvalt. Mam tam setrvak z C20Xe a spojku taky ale nedela to dobrotu.Domnivam se ze by tam mel byt spis setrvak z F28.Mas nejakou zkusenost?

2016-09-07 21:25:42

fiky123: co to presne dela nebo nedela?

2016-09-07 21:28:20

wisastar: Musim mit na lanku matky aby to bylo lepsi.Spojka se musi hodne proslapnout.Prijde mi ze pritlacak je dost utopeny

kopa: Hele mam motor C20let phase 2 v Kadetu D z roku 84 v petikvaltu a ver tomu ze to ovladatelny je.

2016-09-07 22:07:35

fiky123: zkratit lanko? Predelat na hydrauliku?

bad64  
2016-09-08 15:21:37

fiky123: Dobrý den při registraci na club Vám mimo jiné byla doporučena stránka o doplnění profilu o vozidlo a motorizaci kterou jste zřejmně opomenul(a).Pokud vozidlo Opel nevlastníte stačí zapsat v Nastavení Změna profilu a dále ve VZKAZUJI vozidlo Opel nevlastním.Pokud budete tyto údaje nadále ignorovat může se stát,když budete potřebovat nějakou radu tato ignorace se obrátí proti Vám tím,že se nedočkáte odpovědi.Pokud máte vozidlo utajené je to jako by nebylo doplněno jelikož ho nevidíme.Super-Administrátor


Odpovědět

1  2