Fórum - Téma


Problikavaji svetla a budiky


Fórum Zafira A Problikavaji svetla a budiky

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2014-01-30 21:38:59

kopejda: Řízením to není. Žárovky nepraskaj.

2014-10-30 10:53:05

Zdravím,můžu se zeptat, zda-li někdo popisovaný problém vyřešil? Mám podobný problém,ale jen někdy, alternátor má být vyměněný a prý je to způsobeno konstrukcí alternátoru. Moc se mi to sice nezdá,ale zatím jsem na nic nepřišel.

2014-10-30 11:58:15

tomu alternátoru nevěřím mě to dělalo také na několika AG (konstrukce AG a ZA je stejná) a vždy byl bud velký odpor a to hlavně na dvou na přechodech k řízení a mezi starterem a alternatorem (+kabel jde na starter a až pak na alternátor na vlastních mám klemu z plus polu přímo na alternátor NEDOPORUČUJI DĚLAT NĚKOMU BEZ DOSTATEČNÉ PRAXE NENÍ TAM POJISTKA A TEČOU SILNÉ PROUDY JE TO PRUŠVIH NA POŽÁR POKUD TO NEUMÍM) nebo ukostření samotného alternátoru či motoru a párkrát i kostra na karoserii.

2014-10-30 12:36:38

aha, problém že to nedělá pořád. jsem vyučený el, ale moc mi to nejde dohlavy že jednou tam odpor je podruhé ne. Pak se to dost špatně měřit. Svorky jsem kontroloval hned na začátku a jsou dotažené. Navíc to v pohodě dobíjí. hmm zkusím na to znovu mrknout. Kdy se to projevovalo vám? Mi se to projevuje většinou když auto po zahřátí tal 2-4hod stojí.

 DaveX
David Suchna
2014-11-08 21:48:53

Mám stejný problém... Ať jedu rovně, nebo do zatáčky, nebo je motor ohřátý nebo studený...

Tady je řešení...

Jezděte za světla...

Na altíku jsem naměřil 13,9 na volnoběh a 14,2 při cca 2500ot.

Při rozvícených světlech o 2 desetiny méně...

2014-11-09 01:12:14

no na altíku 13,9 a 14,2 a kolik bylo ve stejnou dobu na baterii??

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-09 12:35:22

I na altík je to minimální mez...... Na baterii bude ještě míň....... Takže jsme zase u altíku a silové kabeláže..... Projev je naprosto typický, průtokem proudu přes kontakt s malým přechodovým odporem dochází k jeho ohřívání a zvyšování přechodového odporu..... Tím vzniká úbytek napětí a teplo, které dále poškozuje kontakt a tím se zvyšuje jeho přechodový odpor.......

Může to být i v kabelu samotném, zaleze do něj sůl a uvnitř pod opláštěním začne korodovat a tím se zmenšuje jeho průřez a tím pádem jsme zase na začátku. Průtokem proudu žilou kabelu o menším průřezu buď proud neprochází v požadované hodnotě a nebo se místo se sníženým průřezem vodiče začne při průchodu proudu zahřívat....... Je to pořád to samé........ Jen se to špatně hledá.

A proto je nejlepší silové kabely nahradit novými a všechny jejich šroubová připojení řádně očistit......

2014-11-10 11:40:22

Můžete mi poradit jak se nejlépe dostat na kontakty, posilovače a alternátoru? A ještě kolik má být napětí na alternátoru a na baterce?

 DaveX
David Suchna
2014-11-10 18:56:50

Tak teda nevím, dneska jsem zkoušel kdy to vlastně přesně dělá. Dělá to vždy, když pustím plynový pedál. Příklad: Jedu z kopce lehce pod plynem, pustím plyn(bez spojky, bez vyřazení) a probliknou světla, takže si myslím že závada nebude nikde v dobíjení, ale někde nějaký ,,zkratík"... Jelikož a protože je alternátor napojený řemenem na kliku, tak se točí v cca stejných otáčkách i když pustím plyn, takže by teoreticky měl dobíjet pořád stejné proudy... Nebo se pletu? Ještě jsem po tom nešel, ale nemá Zafira el.plyn?

A ještě malinká oprava, ty volty jsem naměřil na baterce, špatně sem to napsal...

2014-11-10 19:49:19

davex: Všechny naftové motory v ZafA už mají elektronický "plynový" pedál...

 DaveX
David Suchna
2014-11-10 19:57:08

colommbo: Tak si myslím, že chyba bude někde tam... Kabeláž, nebo pedál...

2014-11-10 19:59:36

davex: Být samosebou může, nicméně poruchy samotného el. pedálu jsou opravdu velmi, velmi výjimečné, to už spíš vedení...

Velda  
Laďa
2014-11-10 20:09:55

Ahoj. Tak mě ještě napadá, jestli nemá kolega málo napnutý klín. řemen a při puštění pedálu, dochází k prokluzu řemene. Chtělo by to měřit napětí klasickým ručičkovým voltmetrem (digitál pomalu reaguje na změnu) právě při povolení pedálu. Asi to je hloupost, ale já bych to zkusil.

2014-11-10 20:42:21

Zdravím. Probliknutí světel za jízdy. Chyba v naftovém čerpadle. Projevovalo se to i na místě při volném přidávání plynu a ubírání. CCA 1500 -2500 Ot.za min.Motor začne škubat nebo škubne.Tato chyba se mi projevovala po výměně čepadla. Eletkro magnetický ventil.Pozor na spuchřelé kabely na čerpadle co vedou na el.magnet.Ta izolace se časem rozpadá.Dojde k propojení a tím to nejspíš začne zlobit.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-10 20:44:59

Což když je to takto, tak bych prověřil zdali je altík vybaven volnoběžkou. Ta může být nějaká načatá a třebas blbne. Je to jedno z dalších kurvítek moderní doby. Sundám nohu z plynu, otáčky motoru klesnou ale volnoběžka altíku se postará o to, že otáčky roztočeného rotoru neklesnou tak rychle jako motoru...... Většinou se to "opravuje" výměnou za pevnou řemenici nebo se vadná volnoběžka prostě zavaří..... Plochý drážkový řemen náhonu altíku by při prokluzu strašně kvičel......

Velda  
Laďa
2014-11-11 21:47:35

kopejda: Ahoj Michale. Třeba nekvičel..třeba ho má namazaný Ale ta volnoběžka by to mohla být

 DaveX
David Suchna
2014-11-12 05:41:03

Diagnostika nehlásí chybu čerpadla ani jakoukoliv anomálii v el. instalaci. Divný...

2014-11-25 13:43:03

Zdravím chtěl jsem se zaptat jak jste pokročili v zjištování závady? Je nějaký posun?

 DaveX
David Suchna
2014-11-25 21:22:31

jarda_zafira: Posun je takový, že to nejspíš bude opravdu již zmiňované řízení. Jak již psal dříve tuším Kopejda. Ze začátku to nedělalo, ale teď to začalo dělat i když stojím s autem na místě a pohnu volantem a bliká o něco více než dřív.

2014-11-26 06:22:17

Hmm, no nevím vzhledem k tomu že je to elektrický posilovač nebude to spíš tím že při pohybu to má větší odběr a tím pádem se projeví pokles napětí a pohasnou světla? Spís mě zaráží proč to dělá,když člověk jen prošlápne plyn.


Odpovědět

1  2