Fórum - Téma


Problikává kontrolka diagnostiky Omega B 2.5dt96kw


Fórum Omega B Problikává kontrolka diagnostiky Omega B 2.5dt96kw

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

 Meloun
2014-07-10 14:58:32

Ahojte všichni, mám problém s 2,5 DT 96kW, při přeřazování, prostě při vyšlápnutí spojky a padání otáček na volnoběh z vyšších otáček než 2000 problikne kontrolka diagnostiky (ponorka) na necelou sekundu při cca 1500 otáček a jako by se to zadusilo, ale nechcípne sapdne to na normální otáčky volnoběhu. Problém je když řadím nahoru např. 1 a 2 tak při mém normální řazení když to stihne spanout k těm 1500 otáček tak to cukne na tu necelou sekundu jako by to chcíplo (vyplo naftu), ale hned jede dál, je to dosti nepříjemné a mám strach aby se něco ne . Nevíte někdo co by to mohlo dělat? Je to častější ráno teď při nižších teplotách a vlhkém vzduchu, odpoledne to taky občas udělá, ale ne tak často. A mám vysledované, že je to pořád jen okolo těch 1500ot./min. Díky za jakékoliv rady

2014-07-10 16:08:18

Čau! Mě to dělalo taky. Všichni mě strašili,že je to čerpadlo (to je univerzální odpověď :-D), ale já jsem vyčistil EGR a vyměnil čidlo tlaku turba, vyměnil všechny podtlakovy hadičky a vyčistil jejich napojení(třeba na sací potrubí,tam se to rádo ucpává,stačí do hadičky fouknout a špuntík vyletí) a je po problému. Diagnostika hlásila malá hladina paliva.. Každopádně u těchto starých motorů to může být X věcí.. Snad ti to pomůže

 Meloun
2014-07-10 16:26:14

pičma: Čau, díky za typy, taky si myslím, že to bude něco za bordelem, to čidlo turba najdu kde, pomalu je to můj první nafťák kromě Z6711 .

2014-07-10 16:40:23

meloun: Je to taková kostička cca 2x2x2cm u nádobky serva za baterkou ve směru jízdy. Vede do něj zespodu hadička od sání, právě ta, co se ucpává. Napřed to zkus odpojit od té kostky a foukni do hadičky. Já jsem ucítil, jak ten špunt povolil a vyletěl do sání. S motorem to nic neudělá,neboj. Pak to zase napoj a vyzkoušej..

 Meloun
2014-07-10 16:59:19

pičma: Jo, vím jaká, říkal jsem si na co asi bude když jsem to nedávno prohlížel taková podtlaková kostka. Na tom jednom vývodu mám malej (bývalej průtokovej benzínovej) filtr, asi odfuk, je to tak? Druhý konec z toho filtru totiž nikam nevede jen ten jeden konec do té kostky a samozřejmě i ty další hadičky. Vyzkouším a dám vědět. Díky!

2014-07-10 17:08:13

meloun: No to taky vyčisti,ale já myslel kostku nad tím,co popisuješ. Je tam jen jedna hadička do sání a pripojený konektor..

 Meloun
2014-07-10 17:21:35

pičma: máš pravdu, tu hadičku jsem měnil, když jsem měl sundané sání, byla prasklá, zkusím jestli se tam nedostalo kousek gumy, když jsem ji nato tlačil, šlo to ztěžka. A když už tak k čemu je to druhý . Dík

2014-07-10 17:48:52

meloun: To je na ovládání EGR ventilu.

 Meloun
2014-07-10 20:20:39

pičma: Tak jsem prošel ty hadičky, profoukl, vyčistil a pořád stejné. Ten egr funguje přesně kdy, jak a co ho ovládá za jakých podmínek, dá se pěkně rozdělat? Všiml jsem si, že jak tam je trubička na tu podtlakovou hadičku, tak vedle je díra asi od membrány a z toho kape olej, to by asi neměl ne? Je ten egr špatnej? Zjistil jsem, že to někdy udělá i když jedu z kopce bez rychlosti a pomalu pouštím spojku s rycchlostí bez plynu abych jako brzdil motorem a při okolo těch 1500 ot. to zas blikne. Ještě jedna vypozorovaná, musí se jet plynule cca při 2000 ot. aspoň 5-10 sek. a pak vyřadit, tak to blikne, nebo jak z toho kopce nechat to taky aspoň těch 5-10 sec. klapat na volnoběh a pak pomalu pouštět tu spojku. Vše se tedy odehrává bez plynu a pořád jen u těch 1500ot., ale když to chci zkusit ve stoje jen plynem, tak to nenasimuluju.

2014-07-10 21:16:05

meloun: Asi by to chtělo někde půjčit a ty 2 věci vyměnit. EGR je jen na pouštění výfukových plynů zpět do sání. Kvůli emisím.. Ovládá ho podtlak. Nevím přesně,kdy a co přesně ho ovládá,ale mě z něj taky trochu kape olej. Co jsem zatím viděl,tak to dělá všem. Někdy je místo dírky taky trubička a na ní hadička někam pod motor,právě aby nebylo všechno za. Mě to dělalo i na místě, když jsem protočil motor nad 3000 a pustil plyn. Problikla taky. Ještě by to mohl být špatný reostat na plynu. Co praví diagnostika?

 Meloun
2014-07-17 21:34:15

Tak mám k tomu další poznatek, jestli to má souvislost. Když stojím a lehounce přidám tak podle OPCOMu mezi 850-950ot./min se motor lehce "houpe" jako by se hádal (vynechával) a podle sluchu jako by šel z těžka. Na volnoběh a ve vyšších otáčkách jde krásně hladce. Co by mohlo být špatně, nastavený špatný předvstřik? Nebo se musí plynový pedál nějak doladit vůči ŘJ nebo čerpadlu. Jinak diagnostika čistá. Ještě jednou bych zopakoval, že problém s problikáváním je hlavně při nízkých okolních teplotách, jen když je okolní teplota nad 22 stupňů tak to nedělá, tzn. se snižující se teplotou se to lineárně zhoršuje a to ikdyž třeba podřadím a pouštím pomalu spojku bez plynu tak kolem 1500 ot./min to problykne, takže ne jenom když otáčky padají, ale i když stoupají. Dělá to celkem nepravidelně.

Díky za rady a nápady.

2014-07-18 00:06:22

zkus se podívat ještě jak jsou na tom kontakty ŘJ motoru, i když nic nepůjde vidět prostříkni je kontaktolem.

Nevím zda-li tam není ještě jedna ŘJ, u astry G je k ní přístup zespodu. Byla to ovšem jiná motorizace ale tam byly kontakty úplně zasrané.

Jestli se porucha projevuje i vlivem teploty zkusil bych odpojit váhu vzduchu, sice bude svítit kontrolka motoru ale můžeš to projet a zkusit jestli to dělá pořád to samé... Určitě zkontroluj komplet podtlaky. Možná bych zkusil kdyby jsi měl možnost přehodit z druhého auta ten snímač tlaku (ta kostka s hadičkou) a el.mag.ventil ovládání turba. Když zkusíš vyčistit EGR, taky tím nic nezkazíš, může se zádrhávat a špatně se zavírat. Snad ti to pomůže, kdyby mě napadlo ještě něco tak napíšu

 Meloun
2014-07-18 07:42:39

zeloš: Díky za rady, ještě jeden poznatek mám, když jen tak o milimetr šlápnu na plyn (otáčky jsou stejné) a stoupnu na brzdu tak otáčky poklesnou pod volnoběžné a drží se tam dokud nepustím brzdu a když nestojím na té brzdě tak jsou pořád stejné nic se nemění, jen s tou brzdou. Když plynový pedál volný tak na brzdu šlapu jak chci a nic se nemění a když mám sešláplý plyn nad 950 ot./min tak se taky nic nemění. Ale když šlápnu na plyn tak o 2 milimetry tak motor jako by se hádal jak píšu víše (ot./min 850-950). Nemá se plyn nějak sladit (zkalibrovat) s něčím?

Ty podtlaky sjem už čistil a na nic jsem nepřišel, zkusím ještě jednou, EGR jsem ještě nedělal, udělám, kontakty jsem dělal jako první (jsem slabodráteník akorát mě napadá, že ještě pročistím konektor na snímači otáček (nějak jsem zapoměl), mohl by to dělat, když to jinak normálně jede? Kontrolka problikne nepravidelně, ale vždy při těch cca 1500ot/min, ale nepravidelně dosti těžko se to dá nasimulovat.

Poznatky určitě napíšu.

Ještě jednou díky všem za rady.

2014-07-18 11:00:09

meloun: Máš elektronický plynový pedál a ne klasické táhlo a sešlápneš-li k němu současně i brzdu, řídící jednotka to zjistí a automaticky sníží otáčky, aby se pedály mezi sebou "nepraly" - je to v pořádku.

 Meloun
2014-07-18 11:37:55

colommbo: A to dělá jen při těch do 950 ot/min a při jakýchkoliv vyších otáčkách mimo ten zmiňovaný rozsah to nedělá?

2014-07-18 12:21:24

meloun: Ptáš se nebo konstatuješ...? Tož to schválně zkus...

 Meloun
2014-07-18 12:56:24

colommbo: Tak jsem to byl teda znovu zkusit, kdybych náhodou jsem zapoměl od dnešního rána co to dělá a je to přesně tak jak jsem psal víše. Ale díky tomu z toho mám další poznatek, když mám sešláplou brzdu, tak při nepatrném šlápnutí na plyn (předtím jsem postupoval přesně naopak) poklesnou ty otáčky pod úroveň volnoběhu, ale zase když pomalounku pokračuji v přidávání, tak při těch 850-950 ot/min motor běží hladce, ne jak bez té brzdy, že se to jakoby lehce motor (válce) hádá, nejde to rezeznat jestli to kolísá nebo jako vynechává válec, jen tak lehounce motor pohupuje.

 Meloun
2014-07-18 22:20:06

Nemáte někdo plánek jaké kam mají být napojené podtlakové hadičky?

Díky

 Meloun
2014-07-22 20:39:52

Jelikož problém stále trvá, tak jsem dnes opět napojil Opcom a je tam vypsaná chyba "64- Řízení množství paliva mimo rozsah- Not present", nic jiného, podtlakové hadičky vyměněny. Nevěděl by někdo?

Díky

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-07-22 22:24:43

meloun: A když už jsi byl připojen OP-comem, tak proč jsi se nepodíval na live data snímačů na sání??? Tam by jsi našel, který nejde. Teploměr nasáveného vzduchu (může být i snímač tlaku) .......


Odpovědět

1  2