Fórum - Téma


Problémy s turbem


Fórum Astra H Problémy s turbem

Informace o modelu: Opel Astra H

Diskuze o vozidlu

2006 Astra H 1.7

1 fotek  |  22 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 700 ccm (104 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z17DTH.


1  2

2014-06-06 08:09:42

Ahoj všem,

před šesti měsíci mi z ničeho nic po přidání plynu začalo houkat turbo, když jsem ho více vytáčel, tak nouzový režim, ne vždy. Přesně při 120 000 km. Nechal jsem ho tedy v servise vyměnit, když mi to předávali, tak jsem hned říkal, že taky houká a navíc mělo takový pištivý zvuk. Asi po 1300 km se jeho stav zhoršil, řekli mi, že to mám přivést, ale já jsem jel do vzdáleného 50 km města a tam to v serpentinách začalo, bohužel sežralo, než jsem vypnul motor polovinu obsahu oleje, který vylítl výfukem, zůstalo tam na spodní čárce. Dali nové, údajně ho koupili sami, protože jim ho ten původní prodejce nevyměnil. Původně jsem platil 15000. Jenomže to druhé mi začalo v 2000 km srkat, pískat, nevím jak ten zvuk popsat vždy při točení mezi 2-3 tis. otáček. Jel jsem zpátky do servisu, dali mi nové, tentokrát jim ho prodejce vyměnil, ačkoliv jim řekl, že mu nic není, ale vzhledem k tomu, že mělo malou vůli tak dal nový. Doporučil zkontrolovat výfuk, zčásti byly kat zanešené, tak mi je vymlátili a dali už třetí. Ovšem zvuk, úplně stejný se začal ozývat již při 250 km. Rozdíl je v tom, že to před tím, co vyměnil, to dělalo i na volnoběh a k tomu ještě trocha foukání. Tohle co mám, to na volnoběh nedělá. Když motor na 3 tis. otáček vytáčím postupně, tak to neudělá, ale když chci jet dynamicky a sundám nohu z plynu v 2,5 otáček, tak to jakoby pískne, srkne. Studený to nedzpočátku nedělalo, ale teď ano, sice míň, ale dělá. Když budu točit na 2,5 otáč. a nohu z plynu sundám pomalu, tak to neudělá. Výfuk to nedělá. Točil jsem to max. na 2000 otáč. po 250 km na 2500 otáč., jak mi řekli, teď mám 500 km a točím max. do 3000 otáč. Někdo říká, že je v hajzlu turbo, ale třetí? Mechanik je z toho taky na nervy, už mi chce vrátit peníze, abych si to opravil někde jinde, ale to není řešení. Vždy dal nový olej, filtr, vypláchl interkoler, turbo předmazal. Změřil tlaky mazání. Už jsem z toho zoufalej. Nemáte někdo radu? Originál turbo stojí okolo 56 tis. Výfuk okolo 55tis. To je hrůza a děs. To co tam mám je repas za 8 tis. Katy bych koupil v druhovýrobě za 11 tis. Zadní tlumič by měl být v pohodě. Ten taky prohlédl s tím, že tam nic není, co by mohlo vracet spaliny zpět. Tak nevím.

2014-06-06 20:32:44

boss: To je strašný. Poradit neumím, ale soucítím s tebou.Taky už jsem se s vleklou závadou potkal, ale tohle je extrém.

Mrki

2014-06-07 17:10:01

Tak jsem nechal vyměnit měnič tlaku turbodmychadla a zvuky se o 60% ztišily, ale pořád tam jsou. Když jezdím a především řadím v klidu, tak to nedělá, ale když se např. na dvojku rozjedu na 2500 otáček a prudce sundám nohu z plynu s tím, že zařadím za 3, tak to, ale jak říkám o 60% méně vydá zvuk v podobě srknutí. Když točím dvojku až na 3000 otáček, tak to neudělá. Nevím, jestli to mohlo být tím měničem tlaku, již dávno jsem jim říkal, že by bylo dobré ho vyměnit, měl jsem na něj podezření. Nebo jestli je možné, že by ten špatný měnič turbo načal? Těžko říct, nejsem mechanik. Myslím, že by tam mohl být ještě nějaký problém v tlaku. Nevíte také někdo, jestli vadí vytlučený katalyzátory? Nemám koupi nové, zadní tlumič je v pohodě.

Děkuji za každou radu.

2014-06-08 19:27:33

Nicméně po výměně měniče tlaku se zvuky ztišily asi o 60%, jak jsem psal.

Proto jsem udělal průzkum "skrytou" kamerou, abych přiblížil můj problém.

Dnes, když jsem jel do kopce na čtyřku s klimou a sešlápnul jsem plyn, tak to vůbec netáhlo, jakoby ta klima to brzdila a pak to hodilo nouzák, klimu jsem na chvíli vypnul a po opětovném zapnutí klimy, asi za minutu se posléze kontrolka sama vypnula. Nevím, jestli to tak má být, pravděpodobně neměl motor dostatečný výkon kvůli klimatizaci.

Zvuky jsou ve vozidle slyšet, ale na videích 1-5 ne. Na videu 6 jsou slyšet jak ve vozidla, tak i na videu.

Myslím, že to dělá ten vykuchaný výfuk, ale nechápu, proč se zvuky ztišili výměnou měniče tlaku. Logiku to nemá, ale může to tím být?

Děkuji všem za každou radu.

(1) https://www.youtube.com/w...BK1p-w4Q&feature=youtu.be

(2) https://www.youtube.com/w...pW5B-vTE&feature=youtu.be

(3) https://www.youtube.com/w...MqzdgRio&feature=youtu.be

(4) https://www.youtube.com/w...CTNBNwHI&feature=youtu.be

(5) https://www.youtube.com/w...JO5v7BGg&feature=youtu.be

(6) https://www.youtube.com/w...BiNBOr0w&feature=youtu.be

2014-06-10 06:15:38

Mechanik mi poškodil membránu v pouzdře, do které jde tlaková hadička z měniče tlaku, tak proto asi nouzák, protože to ztrácelo výkon, profukoval hadičku kompresorem a víčko pouzdra se utrhlo.

sháním nové katy asi bosal, nic jiného mě za dobrý peníz nenapadá. Pak to nechám vše namontovat a uvidím.

Nemáte někdo nějaký typ ohledně nákupu katů?

Děkuji za každou radu.

2014-06-10 06:49:48

Mno , u TD motorů je to s výfukem asi tak: Je tam jen kvůli hluku. I kdybys tam měl jen rouru , výkon ti to neubere. Katalyzátor je u nafťáku , řekněme tak trochu na oko , naše STK stejmě měřit emise u naftových motorů neumí. Takže s katem bych si moc starosti nedělal, klidně bych použil kterýkoli univerzální.

Add: ono kdyby byl někdo v okolí s diagnostikou kdo tomu rozumí, tak by na grafech bylo vidět co to ne/dělá a kde je nejspíše problém.

To stím "měničem tlaku" je zvláštní , jak ho mohl mechanik poškodit ? Pochopím když praskne membrána mechanickou námaho , nebo vadným kusem , ale že by jí mechanik nějak poškodil ? To se do ní šťoural špejlí ?

2014-06-10 10:10:02

NN když montoval měnič tlaku, tak kompresorem profukoval hadičky, tu k turbu měl vyndanou, ale ta do zařízení z membránou ne, říkal jsem mu, že to není normální, řek mi, že to vede do motoru. Říkám mu, že by tam mohlo něco vlétnout. Pak uš jenom rána a ulítlo víčko. Teď, ale netěsní a prodávajíá to jen jako celek. 6500,-.

2014-06-10 10:21:21

Aha , no tak to si snad ten patlal zacvaká ne ? Přeci nebudeš platit za hloupost a toho člověka.

2014-06-10 14:16:12

JJ zcela určitě, jen doufám, že tím skončí moje trápení s autem. Už jsem s tím objednal i oba katy, trochu mi, ale jen opravdu trochu zdeformovali zadní tlumič, Ten i s rourou nechávám původní, tak se mi ta investice snad vyplatí.

Pak jsem, dám info., jak to vše dopadlo. Nevíte někdo, z čeho se ten zadní tlumič skládá? Měl jsem tam sondu, ale furt tam vidím z obou stran roury přes celý tlumič, nic víc.

2014-06-10 15:20:29

třeba takto :

2014-06-10 16:08:51

breathlless: JJ děkuji, ale to není ten můj.

2014-06-10 17:08:13

To je jen ilustrace , vnitřní provedení bývá různé. Vetšinou průchozí jsou středové tlumiče , koncové jsou většinou přepážkovité. Ale říkám - VĚTŠINOU. Sám si zkus vygooglit pár obrázků.

2014-06-22 14:28:43

Tak mi vyměnil oba katy, zadní tlumič nechal. Tlakový "hrneček", před tím ještě ten tlakový měnič, z něhož de hadička do "hrnečku". Vyčistil egr a auto jezdí dobře, není hlučný, „nesmrdí“, zvuk zmizel a zatím je to super, tak uvidím. Mimo jiné se měnil pilový, naftový, vzduchový a samozřejmě i olejový filtr s olejem. Což dělám každý rok. Podařilo se mi sehnat katy z Belgie Bosal, jinak to ostatní originál včetně zadních destiček za 18 tis. Ten hrneček normálně stojí 6500,- oba katy v kelly 19 tis., Tak myslím, že desky, oba katy, hrneček, pilový a naftový filtr za 18 tis. je super cena. Nebýt známého, tak zaplatím víc, navíc ten mechanik to musel vyměnit zadarmo.

2014-06-22 15:28:54

První problém dle mého názoru byl ten že nikdo neměl venku intercooler a vedení vzduchu před montáží nového turba noa než jsi namontoval toto tak to vše už prošlo motorem proto toto už drží takže za naprosto vše včetně KO katu muže špatný postup a práce mechanika.

2014-06-26 13:18:50

hansdob: Omlouvám se, ale nerozumím tomu. Co bylo tedy špatně?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-26 16:27:30

boss: Špatně bylo to, že když kleklo první turbo tak nikdo nevyčistil od oleje celý sací trakt a všechna ostatní turba co odešla to udělala za mechanika ale zaplatila za to svým životem..........asi tak.

2014-06-26 18:55:51

kopejda: Právě, že vyčistil a navíc první turbo kleklo v pístu na podtlak, takže bylo škoda, že jsem nezajel do Soběslavi, kdy by ho opravili. Až druhý turbo, když kleklo "pustilo" olej, ale interkoler vyčistil, ale spíš bych to přikládal k tomu podtlaku, co jsme měnili.

2014-08-10 08:49:24

Ahoj, všem

tak nakonec to všechno bylo tím měničem tlaku, škoda jen, že se na to nepřišlo dřív. Hned po jeho výměně zvuk z 80% procent zmizel. Mimo tlakového kloboučku, který mechanik ustřelil, jsem ještě koupil oba katy, z Belgie Bosal, tak doufám, že budou OK. No každý tvrdil, že je pryč i to třetí turbo, ale nebylo, byl to ten měnič tlaku, který mě dlouho trápil a který pravděpodobně odepsal i to druhé turbo. Kupoval jsem, přes známého, měnič tlaku (2500), tlakovou nádobu (6500), oba katy (20000), destičky, pilový a naftový filtr, vše mimo katů originál celkem za 20 000, což byla pro mě úžasná úspora. Auto v Chorvatsku bez problémů, žádná chyba, jezdí, jako když bylo nové, prostě super. Jen jsem chtěl upozornit, že chyba P0500 signál rychlosti jízdy Porucha funkce se kterou jsem se trápil, je nefunkční tlakový měnič turba a pravděpodobně zatuhlé (páčka na turbu) podtlaky turba. Ano jezdilo to i tak jak se popisuje a že tato chyba nic nezpůsobuje a je sporadická, ale pak odešlo i turbo. Přitom by stačilo jen vyměnit ten měnič a někde, kde opravují turba ho nechat zkontrolovat a popřípadě opravit tu páčku. Navíc ty katy při 120 000 byly také pěkně zaprášená a přitom jezdím na naftu jen od jedné pumpy Agip a navíc jsem každý rok měnil naftový filtr, který nebyl "černý". Turbo i to poslední bylo hned u prvního katu po 500 km lehce očouzené a u těch nových nic, tak to asi taky není dobré a něco to znamená.

Děkuji všem za rady.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-10 14:29:42

boss: Díky za info K té naftě, zrovna Agip bych nikdy netankoval. Vybírám čerpačky podle toho, jestli mají v naftě příměs někdy až nehorázných 10% meřo. Tam mě vživotě nikdo neuvidí, jezdím jen naftu bez přídavku meřa, maximálně bylo zjištěno cca 0,8% podílu meřa v naftě. Ten sajrajt ničí vše od vstřikovačů přez turbo až po katy nebo DPF filtry......

Začni tankovat naftu bez příměsí (meřa) a dej aditiva a poznáš ten rozdíl.......

2014-08-10 19:16:46

Aditiva dávám a právě kvůli spotřebě a problémům, které jsem měl, špinavý filtr, velká spotřeba, žádná akcelerace, jsem přestal tankovat u jiných pump a začal u AGIPU, asi před pěti lety. Někdy dám i Shell. Tankuji jen en590 a tu drahou naftu, jsem i na to pojištěný a beru si účty pro případ. Před tím jsem jezdil za 6,6 a po přechodu na Agip za 5,1. To co mě potkalo, nebylo kvůli naftě a navíc si nechávám přes palubní počítač pravidelně kontrolovat vstřiky apod. Celkově vůbec nafta v Čechách stojí za hovno, bohužel. Je znát i rozdíl Agip, Shell u nás a v Rakousku, opět bohužel.


Odpovědět

1  2