Fórum - Téma


Problémy s motorem


Fórum Omega B Problémy s motorem

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu



2015-03-09 13:04:22

Nazdárek,

automobil začíná nemile zlobit. Včera jsem večer jel do práce. Startování Ok. Jízda do teploty motoru 70 stupňů celsia OK. Do této teploty běžel motor normálně a jel dobře. Poté začaly problémy. Při stání na křižovatce začaly házet otáčky motor zhruba 600-900 ot/min. Motor sice úplně nechcípnul. Při rozjezdu motor jakoby netáhnul a od 2000 ot/min se zase rozjel. Po zastavení a stání se rozsvítila kontrolka motoru (klíč a motor). Vypnul jsem tedy motor a znovu nastartoval. Kontrolka svítila dále. Po zvýšení otáček ale zhasla. Při cestě zpět startování Ok. Kontrolka se nerozsvítila celou cestu domů. A znova do 70 stupňů celsia vše Ok a poté to zase začalo a bylo to ještě horší. Na neutrál se motor a celé auto hrozně klepalo. Volnoběh zase házel. Co je horší, že začalo něco klepat v motoru a auto šlo hrozně špatně za plynem. Vždy při přidání plynu se ozývalo z motoru klepání. Ale při držení 1/4 plynu motor neklepal. Při půlce plynu už klepal hrozně. Výkon hrůza. Otáčky lezly hodně mizerně nahoru. Jinak před 1/2 rokem měněn palivový filtr, svíčky, těsnění pod hlavou a věci s tím spojené ( gufera vaček, těsnění....), vzduchový filtr, olej. Do práce jezdím 10 km tam a 10 zpátky ve městě.

Díky za rady.

2015-03-09 13:13:57

muscletom: Jestli se nepletu, tož obě benzínové dvadvojky v Omeze (Y22XE i Z22XE) mají, kupodivu, ještě i EGR ventil, tož bych se zkusil zaměřit na něj - najít, zkontrolovat, vyčistit. Ale netuším, zda s tím může mít souvislosti i klepání v motoru, to mě docela znejisťuje...

2015-03-09 13:38:21

Colommbo: EGR ventil mám zaslepený. Dále mám odvod par z nádrže přímo do vzduchu. Odpojené potrubí na odvětrávání motoru. Dříve auto jezdilo i s těmito úpravami OK. Navíc mi nesvítí kontrolka motoru, což je právě divné. Škrtící klapka, sací potrubí, sací kanály, spalovací prostory hlavy a ventily vše důkladně vyčištěno. Možno to může být lambda sonda či čidlo teploty motoru. Jo a mám znovu prasklé svody výfuku.

2015-03-10 08:16:56

@ Muscletom:

  • neprisava si to nekde falesny vzduch?
  • promerit civky/kabely bo co to tam je. Zapalovani myslim
  • co vaha vzduchu?
  • co volnobezny ventil (je-li tam, z hlavy nevim)
  • co na to Jan Tleskac?

2015-03-10 09:36:47

Tak ako píše Beawer ten falošný vzduch som mal aj ja na mojej X20XEV môž to byť aj váha vzduchu sviečky znečistená palivova sústava keďže si tam niečo robil, vstrekovač upchatý. Čerpadlo môže dávať slabý tlak paliva.. Ja som pocítil že olej keď vymením auto ide oveľa lepšie.. Snímač polohy vačky, kľuky .. to by trebalo dať na diagnostiku lebo je toho veľa čo to môže byť alebo možnosť skúšať ak máš doma také diely na výmenu

2015-03-11 08:34:44

Tak jsem se včera na to díval. A napadla mě jedna věc. Odpojit první lambda sondu. Důvod byl jednoduchý, protože závada se objevovala při teplém motoru a navíc mám hodně prasklé výfukové svody a tudíš dochází k přisávání vzduchu do výfuku a tím ke klamavému měření lambda sondy, která tím říká řídící jednotce, že směs je příliš chudá a obohacuje směs. Tím lze vysvětlit házení volnoběhu a špatnou jízdu vozidla. Směs je prostě příliš bohatá. Jinak starty jsou dobré jak za studena i za tepla. Při první jízdě se závada objevovala stále (asi 3 km jízdy). Po vypnutí a opětovném nastartování motoru, ale motor jakoby obživl, závada je pryč a navíc motor s odpojenou lambda sondou jede lépe, než s připojenou. Spotřeba je asi o 1 l/100 km větší, ale auto jde strašně dobře za plynem. Uvidím dnes až pojedu do práce. Auto i tak raději dám na diagnostiku i když si myslím, že tam zjistí kulový a akorát vyhodím peníze.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-11 18:55:53

muscletom: V podstatě jsi si odpověděl sám. Jen je to obráceně, přisáváním do výfuku se tam dostává kyslík, který je měřen a tím pádem je ubíráno na palivu do chvíle, že už je tak chudá směs, že nejde zapálit (nejhorší válec začne klepat), oprav výfuk a bude to OK. S odpojenou lambdou to pojede "dobře" neboť nedochází k regulování směsi v závislosti na měřených emisích. Vlastně i proto dobře startuje, protože je směs hodně obohacená kvůli studenému motoru......

2015-03-12 10:24:02

Kopejda: No jo máš vlastně pravdu. Já mám v hlavě už trochu bordel.

Jenom tě opravím, starty jsem měl co mám Omegu vždy na první pokus, protože motor nepotřebuje informace lambda sondy při startu. Dokonce ani při ohřáté lambda sondě. Co jsem jsi všiml, tak mi ještě hází volnoběh (+-50 ot/min). Toto bych ale přisuzoval svíčkám (jedna či více nemají stejnou elektrodovou vzdálenost-zkušenost).

2015-10-18 12:48:42

Zase Omega zlobí.

Včera jsem jel do práce a auto jelo normálně (start,jízda OK), ale v půli cesty asi po 5 km auto začalo z ničeho nic klepat, házet volnoběh, z volnoběhu rozjezd znamenalo neskutečnou lenost a hrozné klepání. Motor na volnoběh ale nechcípal. Nejvíce motor klepat od rozjezdu do 3000 ot/min, když jsem motor držel ve vysokých otáčkách asi 4500-5500 auto jelo normálně. Hodně motor cukal a klepal při prudkém přidání plynu. Při brzdění motorem bylo vše OK. Při návratu domů jsem se rozhodl dát motor do nouzového režimu a odpojil jsem lambda sondu. Start byl na první pokus a jak jsem očekávával tak se rozsvítila i kontrolka motoru. Začal házet znovu volnoběh, ale méně. Jízda byla ze začátku trochu cukavá a byl cítit nižší výkon. Po 3 minutách jízdy se ale závada vrátila zpět v plné síle. Jsem docela nasraný, protože dneska jdu zase do práce a nechci jet MHD.

Zkusím ještě odpojit baterii na 5 minut a zapojit zpátky lambda sondu. Jestli to nepomůže, tak zkusím odpojit čidlo teploty chladící kapaliny pro ŘJ či váhu vzduchu. Pokud to nepomůže, tak se pokusím ve čtvrtek autem dojet do servisu vzdáleného asi 500 m na diagnostiku.

Nějaké nápady čím by to mohlo být?

2015-10-18 14:25:36

Nové poznatky.

Dnes odpojena baterka a čidlo teploty pro ŘJ. Auto nastartovalo na první pokus a volnoběh házel minimálně. Po minutě jízdy ale nadšení opadlo. Staré problémy se vrátily zpět. Po zastavení a vypnutí motoru jsem počkal asi 20 sekund a chtěl znovu nastartovat, ale motor se točil a nechytal. Po zpětném připojení čidla teploty motor s obtížemi chytl a běžel hrozně nepravidelně. Vypnul jsem tedy motor a odpojil lambda sondu. To samé. Lambdu jsem znovu připojil a odpojil tedy váhu vzduchu a samozřejmě to samé.

Nevíte co s tím? Ve čtvrtek pojedu na diagnostiku, ale chtěl bych problém vyřešit sám. Další co mě napadá může být svíčky či zapalovací lišta. Dále čidlo kliky, vačky, čerpadlo paliva.... potažmo celá ŘJ.

2015-10-20 12:07:41

Odpovím si sám.

Dělala to svíčka na čtvrtém válci. Prasklý izolátor u horní elektrody.


Odpovědět