Fórum - Téma


Problém s vodou


Fórum Astra G Problém s vodou

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

2000 Astra G 1.7

41 diskuzí

Výkon motoru 50 kW (68 PS) při 4500 ot./min. Hmotnost 1 175 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 700 ccm (104 cui), 4-válec, Řadový.


1  2  3

2016-09-03 16:13:29

Zdravim všechny... Mám problém se ztrátou vody v nádržce. Když ji doplním tak se ztratí. A zustane tam tak 1,5cm od spodu. Nadržka od vody je černá zevnitř,ale nejsem si jistý zda sem to už nekoupil s takovou nádržkou. Na povrchu vody je nějaký film a všichni mě říkají ze to bude těsnění pod hlavou. Že voda jde do oleje. Ale vysvětlí mě prosim někdo proč když doleju vodu tak se ztratí a zůstane jen 1,5cm od spodu? A když se auto nedostane teplotou nad 90 stupňů tak je nadobka z venku suchá a vše okolo taky a když příjde kopec a já jdu přes 90 stupňů tak otevru motor a nádobka je mokrá z venku a vše okolo taky. Dokonce je mokre i ulozeni leveho předniho kola . Nemůže byt třeba jen vadná nádobka a ten film na povrchu je z té černé špíny vevnitř nadobky ? Chtěl bych rady zkušenych než se pustím do přetěsnění hlavy. Děkuji předem za rady :)

bad64  
2016-09-03 16:19:13

luko: Nejprve vyměn víčko explanzní nádoby pak uvidíš.

2016-09-03 22:33:38

luko: Něco tu špínu v nádobce způsobilo...takže, jak ta voda smrdí? Po oleji, po naftě? Pominu li to, že může být špatné jen víčko nádobky (asi spíš ne) tak ti motor tlakuje do vody a v kopci, kdy mu přidáš, už tlak naroste tolik, že ti to vyhází vodu ven.

2016-09-03 23:31:59

Vyzkousim vymenit to vicko. Pokud to udela znovu tak je to tim co psal ondra.

2016-09-03 23:33:43

Ondra01 : prosim te a ty tlaky co by teda sly do te vody je duvod netesnosti tesneni pod hlavou?

2016-09-04 00:35:02

Já osobně bych nechal motor pracovat na volnoběžné otáčky až k dovršení maximální teploty chladící kapaliny.

Sledoval bych nádobku jak se chová kapalina, a pokud by byl zjevný vír v nádobce, čili zvýšeného tlaku, sázel bych na podfouknuté těsnění.

Černá sedimentace může značit špínu z výfukových plynů, podfukování těsnění pod hlavou výfukových plynů.

2016-09-04 00:58:55

lladislav: tak jak píšeš, to nemusí udělat nic až do té doby, kdy se rozjedeš a motoru trošku přidáš. Pak se začnou dít věci. Jde jen o to, jak moc a v které části je to těsnění vadné.

Vyměnit víčko expanzky může trochu a na čas pomoci, je přecijen nové a pokud motor netlakuje až zas tolik, může tam tu kapalinu ještě udržet, ale časem se to vrátí.

Jedna z indicií pro špatné těsnění je, že v případě jak píše, jízdy do kopce, začne voda lítat ven, auto mu přestane i topit. Jestli ano, je to jasné.

Každopádně, chladící kapalina musí být čistá, maximálně nějaká malá, seschlá, usazenina na boku nádobky, ne že bude černá a plná sajrajtu, pak je něco špatně.

2016-09-07 21:50:50

ondra01: Tak jen chci oznámit že sem se naštval a koupil novou nádržku i s víčkem... Při výměně sem zjistil že pod jednou hadicí co je nahoře je rozpraskaný ten držák hadice a svorka to držela asi jen tak na oko.. do 90stupnu to vydržela a pak to tama šlo ven... vyměnil zahřál dostal sem se nad 90stupnu a voda drží a všude sucho.. tak budu týden sledovat a snad to bude v poho.. kámoš mě říkal že kdyby to bylo těsnění pod hlavou tak že na víčku kde dolévám olej bude jakási bíla mazlanina... a tam je jen černo od oleje.. Takže děkuju Vám za rady čím by to mohlo být.:) :)

2016-09-07 22:01:08

luko: Na víčku dolévacího hrdla ani tak nee, hlavně na měrce bys měl kapučíno... A že expanzní nádobky po čase takhle vlasově praskají, není žádnou výjimkou. Když půjdu na vrakoviště hledat expanzku do mojí Omegy, bude jich prasklých osm z deseti. Expanzka pak neudrží přetlak a kapalina se vyvaří.

2016-09-07 22:37:50

luko: Sleduj to a uvidíš, možnost to byla taky Určitě to je levnější než rozebírat půl motoru... Možná by to ale chtělo chladící kapalinu vyměnit a okruh vyčistit, ať je do budoucna jasno.

2016-09-08 20:49:50

colommbo: I na měrce je pouze černý olej... Budu to sledovat a zároveň doufat že to bylo jen tímto.. dodal sem ke svému příspěvku i fotku ..snad se ukáže..

2016-09-08 22:08:39

luko: Tak. Sleduj to a dej vědět.

2016-09-09 08:47:00

Klasika , objevil jsi "kurvítko" :D Opel by potřeboval facku za to řešení.... Kdybys viděl můj motor ... ted mi "pustila" hadice od vody a dojel sem domu jen s 2 litry v okruhu. Jen kolem domečku termostatu mam 12 vodních hadic ! K posrání , u 20letýho auta je to časovaná bomba.

2016-09-18 10:44:59

Ahojte.... Po týdenní radosti že voda drží přišlo opět zklamání. Po zahřátí přes 90stupňů sem koukl na motor a nádržka byla úplně plná a víčko pustilo vodu ven... Auto sem nechal stat a jak bylo studené tak sem koukl do nadržky na vodu a ta byla prázdná... Nemůže to být třeba termostatem že by byl špatný a furt mě bral tu vodu z nádržky do hadic a tim že já potom doleji tak je jí tam zase dost a víčko to pustí ven ???

2016-09-18 11:18:14

to vypadá na zavzdušněný okruh. Celé vypustit,pomalu lít s občasným promačkáním hadice chladiče a zkontroluj odvzdušňovací hadičku z chladiče vedoucí do expanzní nádoby. Nadále nelze vyloučit špatné nebo špatně dotažené víčko.

2016-09-18 12:26:41

mirpie: voda se musí taky odvzdušnit? Měnil sem nadobku i vicko cca tyden . Nevypouštěli jsme vodu jen prohodili nádržky. Kdyz zmáčknu hadici od chladiče k termostatu tak v nádržce to bublá a bere to vodu. A to i při studeném motoru. Nevím zda je to dobře.

2016-09-18 13:09:41

je-li vše v pořádku, tak se systém odvzdušní sám tou malou hadicí z chladiče k expanzce. Bublá-li ti to při studeném motoru, tak ti komprese z válce utíká do chladícího okruhu - ruplé těsnění pod hlavou.

2016-09-18 22:50:26

luko:Taky jedna z možností. V jakém stavu je čerpadlo chladícího okruhu?Je v tam voda nebo "fridex"?Pokud zásluhou vadného oběžného kola čerpadla kapalina necirkuluje a v systému je voda tak bod varu je snížený vzniká pára a vytlačí vodu ven.Ale může to být i to těsnění pod hlavou.

2016-10-08 21:45:05

Ahojte .. Tak jsem zpět po výměně těsnění pod hlavou .. po cca. týdnu sem koukl na motor a u těsnění pod hlavou byl olej... než se pustím do servisu chtěl sem to ukázat Vám a počkat na Vaše názory. Vysvětlí mě prosím někdo z přiložených fotek zda byla výměna těsnění např.špatně provedena nebo kde by mohl být problém ? evidentně jde vidět že jen čtvrtina motoru je od oleje.. Děkuji :)

2016-10-08 21:52:57

neni to jen z víka ventilů?

nechávals rovnat hlavu na magnetce?


Odpovědět

1  2  3