Fórum - Téma


Problém s tygrů 14.16v


Fórum Tigra Problém s tygrů 14.16v

Informace o modelu: Opel Tigra


1  2  3

2016-10-10 11:25:41

Zdravím už si nevím rady ...dával jsem do svoji tygry 14.16v hlavou z vectry b 16.16v ..ale pořád by jde na dva někdy na tři válce a otáčky max.4000 svíčky in kabelky jsou nové i modul

2016-10-10 12:10:35

tlaky ma dobre? skus diagnostiku ak sa ti rozsvieti kontrolka motora

2016-10-10 12:29:51

auto bude stopro v nouzáku. Ty hlavy jdou zaměnit? (úhel vaček, časování, velikost rozvodových kol, kompresní poměr). Prvně bych zkontroloval mechaniku - kompresní tlaky a nastavení rozvodů. Pak napíchnout na diagnostiku.

2016-10-10 14:38:17

multiplex: "...dával jsem do svoji tygry 14.16v hlavu z vectry b 16.16v..."

Počkat Jednačtyřky v Tigře mají vrtání 77,6 (X14XE v TA) popř. 73,4 (Z14XEP v TB), zatímco všechny oplí jednašestky jsou vrtané na 79,0 - jak jsi mohl montovat hlavu z VeBe na Tigru...?

2016-10-10 15:37:27

platí-li to, co napsal Colommbo, tak to opravdu fungovat nebude..

2016-10-10 20:55:35

kontrolka svítí ..tlaky jsem měřili jsou ok.jaké má vrtání to nevím ale zjišťoval jsem to na netu a z mechanika a prý sou stejný ..nehraje tam roli třeba rj.?z 16.16v?

2016-10-10 21:06:42

multiplex: Nechápu... Jaký motor v Tigře máš a z jakého motoru šla hlava...?

2016-10-10 21:09:52

blok motoru 14.16v polomotor hlava válců opel vectra b 16.16v auto nastartují ale nejde pravidelně jde na 2-3 válce maximum 4000 otacek

blok x14xe hlava x16xe

2016-10-10 21:22:00

multiplex: Oba motory se do Tigry montovaly, i řídící jednotka je stejná (Multec S.) Motor jde nepravidelně, možná na tři či dokonce na dva a nechce se mu přes 4000ot. - já se prostě pořád nemůžu zbavit dojmu, že nemá (díky rozdílnému vrtání válců a hlavy) kompresi. Pokud ti ji měřil ten mekánik, který tvrdil, že je to stejné, tak mu už radši nevěř...

2016-10-10 21:33:54

takže myslis že bych tam měl spíš dát celý motor 1.6 ?blok mám schovsny

2016-10-10 21:40:56

multiplex: Nejde ani tak o to, co si kdo (třeba i já) myslí, ty chceš/potřebuješ, aby ti motor fungoval a auto jezdilo... Psals, že komprese je OK, mně se tomu stále nějak nechce věřit, nemyslím, že by jen pouhé těsnění pod hlavou dokázalo eliminovat téměř dva milimetry rozdílu ve vrtání... Co svíčky - jestli jsou některé po demontáži mokré a přitom venku mimo hlavu jiskru hází, pak ve válci sice pálí, ale směs nehoří...

2016-10-10 21:58:00

přesně tak to sítěmi svíčkami je ....čím to je?

2016-10-10 22:11:47

multiplex: Můj osobní názor je takový, že v těch konkrétních válcích není vytvořen správný tlak (v malém prostoru po stlačení pístem) potřebný k tomu, aby svíčka směs zapálila - tlak se směsí někam utíkají, válce nemají kompresi. Palivo do válců jde, vstřiky tedy fungují, svíčky taky (mimo hlavu hází jiskru), ale řádně nestlačenou směs zapálit nemohou... Znovu opakuju, nech pořádně a důkladně změřit kompresní tlaky, rozdíl mezi jednotlivými válci by neměl být vyšší než 1 bar (100kPa)... Kolik by měl být správný tlak u těchto benzínových motorů, ale přesně nevím (odhaduju kolem 12-15 barů.)

2016-10-11 05:38:21

nechám je teda premerit a dám vedet

2016-10-11 07:32:27

příklad z mé osobní zkušenosti je takový, že např. jedno těsnění pod hlavu na Peugeota 106 pokryje motory 1.1-1.4, kde 1.1 motor má vrtání 73,0 mm, resp. 75,0mm v případě 1.4, tedy rozdíl ve vrtání 2mm. Díra v těsnění je 76,0 mm a funguje to. Rozhodující je tvar hlavy.

V případě motorů X14XE a X16XE je rozdíl vrtání sice menší, těsnění pod hlavu pro oba motory však STEJNÉ NENÍ.

2016-10-11 08:19:35

je pravda že těsnění pod hlavou tam je z x16xel ale jestli že není správně těsnění nemělo by to vařit?

2016-10-11 08:21:25

v hlavě ale není pouze voda , je tam i olej , a jesli si tam dal těsnění co ti překreje mazací kanálky , tak promiň ale si blbec.

Navéc teda takhle spatlat motor ... jinej blok , jiná hlava a uplně jíná ŘJ... to je jak u bláznů.... bůch ví jaký tam jsou data , kolik vzduchu to nebude nikdy fungovat..

2016-10-11 08:42:43

když sem tu hlavu kupoval bylo by řečeno že je stejná jen nevím to těsnění ..a rj.je původní z 14 puvodni

2016-10-11 09:11:59

Daj tam hlavu ktorá tam patrí a všetko bude OK.

2016-10-11 09:12:04

Všechno špatně, kombinace bloku X14XE s těsněním X16XEL a hlavou X16XE bude fungovat leda tak na tažném laně s autem vepředu.

Motor X16XE se do Tigry dával, z něho máš jen hlavu. Tak si buď sežeň spodek X16XE nebo vršek X14XE a k tomu novou sadu šroubů (ty namontované již nelze použít), novou sadu těsnění (hlava, ventilové víko, sací potrubí, výfukové potrubí, atd) a řídící jednotku nebo si sežeň celý motor, kde je to risk dle jeho stavu. Vyhodil si peníze za nové šrouby a nová těsnění, pokud jste vůbec dávali nová. Co půjde použít, je rozvodová sada, která je pro X14XE a X16XE stejná.


Odpovědět

1  2  3