Fórum - Téma


Problém s řemenicí a ztrátou oleje


Fórum Zafira A Problém s řemenicí a ztrátou oleje

Informace o modelu: Opel Zafira A



2016-09-26 14:25:50

Zdravím,

máme doma Zafiru A s motorem X18XE1 a cca 2 až 3 měsíce po výměně rozvodů se asi uvolnila řemenice a ustřihla zajišťovací péro na ozubeném kole kliky proti protáčení řemenice, mám doma motor X14XE a napadlo mě zda by nešlo tu část s pérem přehodit a jak? A navíc někde blije olej na straně u rozvodů, na cca 500 km zmizel asi 1 až 1,5 litru oleje ale to hlavně až teď ke konci než odpadla řemenice, na pohled nepoznám kudy to teče, jelikož je to tam od oleje zamrskaný uplně všechno a všude. Díky

2016-10-02 15:37:31

mastalirsky1: Zdravím, mám doma zafiru A 2,2 16V v lpg, máme jí od června 2016, najeto 6000km, jinak 246250km, motor dle servisky přetěsněn ve 160xxx km,byl také celý oblitý, umyl jsem ho, odmastil,ale stále to někdě ukapává když stojí,někdě pod vanou vždycky pár kapek,jinak kruh na silnici 8cm v průměru.budu muset za mechanikem, ten to zjistí.

2016-11-04 19:41:16

Tak chlapy,problém, motor Z 22SE,únik g 12 a oleje,motor klapal,dolil jsem přes 3litry,utíkám někde u vany vlevo,nevím co to může být tak doufám že mi to bude stát 10tisíc.

2016-11-04 19:49:05

lada.carodej.666: Vlevo jsou asi jen rozvody a tuším čidlo na hladinu oleje. To první je průs... to druhé o ničem Nepřibývá, nebo nepění olej, když vytahneš měrku?

2016-11-04 19:52:28

Ne,nic takového,dle servisní knihy byly rozvody měněny před 80tisíci km,tady je řetěz.

Ještě dodán že když auto stojí třeba 3dny,mapa pod motorem tak 15cm v průměru,oblitá je vana z levé strany.

2016-11-04 20:11:47

lada.carodej.666: Komplet se měnilo všechno, nebo jen vrchní řetěz přes vačky? Pokud to není nikde na hadici vidět, tak tipuju že povolilo vodní čerpadlo, ale od počítače můžem jen polemizovat...

2016-11-04 20:25:15

lada.carodej.666: 2.10. t.r. jsi psal, že budeš muset za mechanikem, aby zjistil, kde ukapává olej, teď jsi do motoru majícího +- pět litrů oleje tři litry () dolil a litr chladící kapaliny navrch a klapal motor. Předpokládám, žes u žádného mechanika (dosud) nebyl, či zjistil něco...?

2016-11-04 21:06:36

Ještě nebyl

Venca49  
Václav
2016-11-04 22:55:28

lada.carodej.666: To jsi čekal,že nějaký čaroděj mávne proutkem a ono to přestane? To je jen a jen lenost.Motor Ti za to nepoděkuje.Jestli teče olej,tak se to musí,ne potom,ale hned opravit,nebo nejezdit.

No nic ve zlém,ať to dobře dopadne.

2016-11-04 23:04:38

venca49: jak se to rika? Kovarova kobyla chodi bosa? Me taky odkapava z rozdvojky k reduktoru fridex uz aspon pul roku a ted zacal blit olej z pod vicka filtru - jen blbej o krouzek...ale proste neni cas a furt si rikam, musim to udelat co nejdriv...ale to jedes do prace, pak za kseftikem, zase do prace a tak porat dokola. Ale ja teda aspon vim, odkud, co a jak

Venca49  
Václav
2016-11-04 23:08:34

ondra01:

2016-11-05 08:52:19

Něco na tom bude, chlapci. Sám mám už mnohokráte v životě potvrzenou zkušenost, že když se něco trochu se*e a nechá(vá)m to zatím tak nějak být, tož se to po různě dlouhém čase ve velké většině případů srovná samo, ale jsou to vždy jen drobnosti a nejen kolem auta... Nejsem (resp. přestal jsem už být) puntičkář, ale musím tak nějak vědět, co si dovolit můžu a co už raději nee. Proto kdo je bez viny, ať hodí kamenem...

Třeba takové slépky. Jedna nám v srpnu přestala nést a začala kvokat, pořád jen seděla v kurníku "na vejcích", ač žádné neměla, musel jsem ju dycky vyndat ven, aby se nažrala a napila, jinak by asi zdechla hlady a žízní. V takových případech se radí třeba polít ju studenou vodou, zavřít pod bednu, v horším případě udělat z ní polívku nebo na paprice. Ale já jsem to neřešil, každodenně slépku vytahoval z kurníku na vzduch, v pondělí už začala vylézat sama s ostatními a dneska už zase první vajíčko!

2016-11-05 11:52:36

Mastalirsky: řemenice pohonu příslušenství je aretována drážkou pro pero? Takto řešené jsem to viděl na Tatře T613 . Obvykle je totiž přišroubována k řemenici rozvodů ozubeného řemene, která na peru je prakticky vždy. Střihla-li se tato řemenice (rozvodu), tak je potkaný motor. Jde-li až o druhou řemenici pro vícenásobný klínový řemen pohonu příslušenství, tak vyměň pero (pravděpodobně společné pro obě řemenice = rozvody dolů) a řemenici. Je-li poškozená drážka v klikové hřídeli, je to na výměnu kliky, ale to nepředpokládám. Průřez pera v hřídeli je vždy větší než průřez pera v náboji (zde v řemenici), právě z důvodu případné výměny při přetížení a následném střihu.

K tomu oleji druhého tazatele: na poblitém motoru nezjistíš místo úniku, či úniků. Tzn. umýt motor, ujet pár km a sledovat, odkud to teče. Moc míst externího úniku není - těsnění olejové vany, gufero kliky, gufero vačky, těsnění ventilového víka, nedotažený olejový filtr, výměník olej/voda.

2016-11-05 18:17:29

Řemenice se snad rozumí že je na klínový řemen ne? :) Jelikož nikdo nic nepsal vyřešil jsem si všechno sám už dávno :) Kvůli úniku oleje jsem vyměnil všechna gufera na straně rozvodů a těsnění pod víkem ventilů, co se týče řemenice tak jsem pastorek na klice a řemenici vyměnil za jiné co jsem měl doma z motoru X14XE a hle všechno je v cajku :) Já jsem to teda nehrotil tak abych umýval motor a ještě pozoroval odkud to teče, na to nebyl čas, prostě jsem vyměnil gufera vačkových hřídelí, na klice a těsnění pod víkem, podle mě to neni až tak drahá záležitost abych koumal který z těch všech tečou, možná to je zbytečný ale na škodu to taky určitě neni ;)

2016-11-05 18:54:38

Mastalirsky1:

Tak trocha terminologie.

Řemenice je kolo, které je poháněno řemenem. Jedno zda klínový, vícenásobný klínový (laicky tzv.drážkovaný) nebo ozubený (např.rozvodový). Ve spojení s řetězem se jedná o řetězové kolo, pastorek, či rozetu.

Hlavně, že ti to už šlape. Těch pár těsnění opravdu není velkou položkou a bude to v cajku. To bylo stejně směřováno k tazateli pod tebou, který se také ptal na únik oleje.

Právě jsem přišel z garáže a měnil gufero kliky na Z22XE. Tam je řemenice příslušenství přišroubována k ozubené řemenici rozvodů čtyřmi šrouby, proto můj údiv, že X18XE ji má na peru.


Odpovědět