Fórum - Téma


Problém s motorem 1.8 16V (X18XE1 - 85kW)


Fórum Zafira A Problém s motorem 1.8 16V (X18XE1 - 85kW)

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2016-03-27 21:20:32

Zdravím Vás, kolegové...

Mám takový problém s mojí Zafirou... motor jinak jede normálně, jen při akceleraci, kousek přes 3000 ot. to zaškube a potom kolem 4000 už zase jede normálně, občas motor začne jet vyloženě na 3 válce(i na volnoběh), ale když se chcípne a znovu nastartuje, tak už jede normálně... diagnostika píše "chybná funkce zapalování - válec 2" a občas tam vyskočí i válec 3, ale svíčky jsem zkoušel prohazovat, cívku jsem zkoušel jinou, řídící jednotky další dvě mi psaly taky to stejné... dnes jsem zkoušek i jiné vstřiky a žádná změna... stalo se to už někomu ? Nevíte kde by mohla být chyba ?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-27 21:45:45

paseka21: Jestli jsi zkusil co píšeš, tak je buď závada v kabeláži zapalování, nebo i ta druhá zapalovací lišta je vadná.....

Jak vypadají ty gumové nástavce? Nejsou "děravé"? Zkus je cvičně omotat izolačkou a projet to s takovou úpravou. Jinak fakt nevím.....

2016-03-27 21:53:30

kopejda: Nejsou děravé, nijak porušené nejsou, je tam sucho, zkrátka nevím co víc by tomu mohlo chybět... zítra asi zkusím ještě třetí cívku a nebo jinou kabeláž.... ale že by obě cívky vyhazovaly úplně stejnou závadu ?

2016-03-27 22:06:42

Takže motor bude zřejmě spíše X18XE1 že?? Cívku jsi zkoušel jinou novou nebo jiné auto které nelobilo nebo vrakáč??? Měřil tomu motoru někdo tlaky?? studené teplé??

2016-03-27 22:20:35

hansdob: Jojo, díky za opravu, dosadil jsem tam špatné písmenko... Cívku jsem zkoušel, co tu doma mám, nemám jistotu, že fungovala... zítra zkusím třetí z funkčního auta, ať to můžu vyloučit. Tlaky nikdo neměřil a myslím si, že ani není důvod měřit, když to jinak jede v pohodě... motor chytá dobře, jede pravidelně, jen při těch 3000 tis. to zakucká... jinak jestli za tepla, nebo za studena, to nevím, nikdy motor studený tolik nehoním... ale myslím si, že to dělá nezávisle na teplotě...

2016-03-27 23:49:18

Vyzkoušej 100% cívku. Z vlastní zkušenosti s tímto motorem vím že je háklivý na svíčky třeba na BOSCH svíčky určené pro tento motor nechtěl vůbec jezdit a měl vysokou spotřebu a v ruzných chvílích též škubal nejlepší pro něj byli origo GM a NGK

2016-03-28 01:43:09

hansdob: Jojo, vyzkouším a dám vědět, jak to dopadlo... díky za radu...

2016-03-28 07:11:37

čau, jestli ti to dělá při 3000 stále, chtěl jsem se zeptat jakou máš škrtící klapku ?? jestli elektronickou mohlo by to být v ní (první bych ji vyčistit a pak by se vidělo).

2016-03-28 08:34:02

ak máš možnosť,tak vymeň aj váhu vzduchu

2016-03-28 11:10:55

zachr: Klapka je tam mechanicky ovládaná lankem, to je ten starší systém...

oron72: Váhu vzduchu jsem zkoušel jen odpojit, ale klidně zkusím jinou... mám jí doma...

2016-03-28 13:33:28

Tak jsem zkusil přehodit z druhého, plně funkčního auta váhu vzduchu, svíčky a cívku... no a dělá to pořád to stejné... zkusím přehodit ještě kabeláž a uvidíme...

2016-03-28 15:06:58

S jinou kabeláží je to taky stejné... ještě nějaký nápad, co tomu může být ?

Ty svíčky mám všechny Brisky, tak přemýšlím, jestli nezkusit ty origoš... jinak už nevím...

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-28 17:19:35

paseka21: Brisky?? Však už Hansdob psal, že buď origo nebo NGK...... A když to bude dělat i s kvalitníma svícema, pak změřit komprese jednotlivých válců jak za studena, tak za tepla.....

2016-03-28 17:51:04

Bylo to na diagnostice?? Pozor klapka je zde na tomto paskvilu obojetná je ovládaná lankem od pedálu plynu ale volnoběh chcípnutí možnost nevracení otáček při přeřazení atd dělá potom ta elektronická čast klapky. Bylo to na diag?? Váha vzduchu by rozsvítila kontrolku.

2016-03-28 18:45:14

paseka21: pozri palenie sviecok ci su jasne hlinene alebo cierne ako uhol.

2016-03-28 21:14:31

kopejda: Ale tak mám tu další dvě Zafiry s tímto motorem a ty jezdí s Briskama úplně v pohodě, tak proto se mi to nějak nezdá...

Hansdob: ano, bylo to na diagnostice, však to píšu v prvvním příspěvku, že mi to vyhazuje "chybná funkce zapalování - válec 2". Klapku v tomto případě vylučuji, vím, že volnoběh si to řídí samo, ale tohle se projevuje ve chvíli, kdy stojím na plynu, tudíž klapka je na plno otevřená a víc se nehýbe...

jagus1982: svíčky jsou všechny pěkně vypálené, jen na druhém válci je malinko, ale opravdu malinko černá, občas se totiž stane, že řj ten 2 válec na tvrdo odstaví a zůstane běžet jen na 3...

2016-03-28 22:26:19

změřit tlaky nedivil bych se kdyby zůstavali občasně vyset ventily. Kolik má nalítáno v realu ne na budíku

2016-03-29 09:29:57

Presne nieco podobne som mal s octaviou proste chlapi v servise boli mimo co je s tym autom menili na skusku vsetky dostupne dieli elektroniky aj s riadiackov proste vsetko a motoru stale drbalo chodil presne na 3 a 4 valce ako sa mu chcelo.az nakoniec ho vybrali do sroby rozobrali dali sa nove tesnenia pod vlozky valcov nove hydrosteli hlava sa dala na repas a blok motora namocili do dakej vane s neakim sajrajtom na dva dni, uz presne neviem co tam bolo no ked to zmontovali tak auto jazdilo a vlastne stale jazdi bez poruchy ako vychor.tak tazko povedat co s tym mas.oktavka bola podobna 1,8 92kw.bez turba.

2016-03-29 10:59:20

vše chápu jen "těsnění pod vložky" vždyt u X18XE1,Z18XE, nejsou vložky

2016-03-29 11:27:57

Chápu, kam tím míříte, ale že by se mechanická chyba v motoru projevovala pravidelně jen v rozsahu cca 3000 - 3500 ot. ??? Jinak ten motor jede dobře, tiše, prostě v pohodě... jede jak drak, i za tím zakuckáním...


Odpovědět

1  2