Fórum - Téma


Problém s elektrikou (asi dobíjení)


Fórum Omega B Problém s elektrikou (asi dobíjení)

Informace o modelu: Opel Omega B



2009-04-20 22:42:34

Tak a mám tu další poměrně složitej(alespon pro mě) problém. Oma na jednu baterku jede pět-dvacet minut a je konec,rozsvítí se kontrolky všechny..a je po! Někdy to začne i mín svítit po chvilce se to třeba malinko srovná no ale každopádně znova nenastartuji...Alternátor jsem měl vyndanej je prej ve slušnym stavu,jen má replikovej ale dobrej diodovej můstek..byl deset min.na měřáku a dával pořád 14.4 14.5 což je v pořádku..Po namontování to vydrželo malinko dýl ale konec byl stejný...Nevím už co s tim.Podle mě je blbost někde seklej drát nebo něco protože to by se podle mě vybíjelo i postupně nenastartované,ale dělá to jen za jízdy..Nestalo se vám někdy něco podobného?neno nemáte nápady co s tim?...ocením každý nápad a radu(který hned nebude radit demontovat půl auta Díky Honza

2009-04-20 22:46:25

no a zkousel si to dobijeni i na aute nebo jen na zkusebnim stavu?

2009-04-20 23:20:07

No i na autě..Bud to prostě po nějaký době přestane něbo se něco někde přeruší a podělá se to až za jízdy a to ještě v určitym časovim intervale..I na autě měřením na baterce to dobíjí normálně..

2009-05-07 08:32:01

Zkontroluj pořádně veškeré kostry.

2009-05-07 10:42:31

Tak elektriku mám projitou pomalu celou a nakonec to byla uplně dementní závada v alternátoru,která se prostě skoro nedala odhalit.Spojení diodové desky s uhlíkovou deskou je provedeno přes pružný postříbřený měděný plech..toto spojení bylo chatrné,byla na tom i pecka jako klasicky na kladívkách.Tudíž auto jelo do té doby než se přejel bud hrb,nebo se motor roztočil více(tudíž vybrace udělaly své) a plech se odpojil po spadnutí otáček nebo rovné cestě se to uklidnilo...Elektrikář mi tyto dvě věci spájel kablikem dohromady aby se tomu v budoucnu dalo věřit a je snad pokoj..jinak díky za rady!

2014-03-20 12:48:30

Astra G 1.6 74kW 12/99 ... Starty mám v pohodě. Kontrolka nesvítí. Večer za tmy při volnoběhu na místě se zapnutými světly jsem zjistil, že při otáčení volantu svit světel zeslábne. Při zvyšování plynu na místě naopak mírně zesílí. Dnes dopoledne asi po 11 hodinách stání měla baterka 12,4V .... po startu na volnoběh 14,68V a během volnoběhu asi 10 minut na místě po celou dobu s vypnutými světly i rádiem napětí postupně klesalo až na 14,46V a pak už jsem vypl motor. Myslím, že by to šlo ještě dolů. Zajímá mě, jestli je to normální jev. Napětí bylo ještě v normě, ale klesat by nemělo. Může být špatný altík, regulátor nebo uhlíky? Dá se podle toho projevu určit závada? Díky

2014-03-20 13:41:06

@ Calibreakcz:

Pohasinajici svetla pri zatezi/poklesu otacek je normalni jev 'starsich' vozu ... toho se nelekej.

Jinak 12.4 V na baterce v klidovem stavu je na hrane, jako minimum se udava 12.5 V, ideal 13.1 V po 24 hodinach v 'klidu'.

A 14.68 V na volnobeh je nadhera, dobiji jak ma.

2014-03-20 14:43:21

calibreakcz: Má pravdu předseda... Psává se, že energii spotřebovanou pro nastartování dodá altík zátky do akumulátoru až cca po 10 km - osobně se mi to zdá až moc, ale prostě se to tak píše. Pokud nejezdíš dlouhé trasy a bude-li se ti chtít, doporučoval bych pro klid duše cca jednou-dvakrát do měsíce akumulátor nabíječkou dobít do plna, tím nic nezkazíš...

2014-03-20 22:48:59

oběma díky moc. Dává to smysl. Myslel jsem i na to, že po zahřátí motoru lehce klesnou otáčky a tím vlastně zpomalí i altík a může lehce klesnout dobíjení. Ještě mě tu neznáte. Astra je moje třetí auto, ale nejsem až tak vyježděný. Nikdy jsem nějak nevyrůstal u aut. U nás nebylo. Ale rád na nich dělám. Pokud umím, opravím, pokud ne, zjistím si a učím se. Někdy nad problémem až moc přemýšlím.


Odpovědět