Fórum - Téma


problém s chlazením a teplotou


Fórum Corsa B problém s chlazením a teplotou

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

1997 Corsa B 1.2

1 fotek  |  9 diskuzí

Výkon motoru 33 kW (45 PS) při 4600 ot./min. Maximální rychlost 145 km/h. Hmotnost 855 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 195 ccm (73 cui), X12SZ.



2015-07-03 21:34:03

Zdravím,

mám malý problém který se mi v těchto horkých dnech stává každonenní záležitostí. Když jedu třeba hodinu v horku a v koloně tak se mi teplota chladící kapaliny nebo termostatu vyšplhává před 90 stupňů až na 97,5 a na této hranici se zapne větrák na chladiči, ale zdá se mi, že by se měl zapínat už dříve a nevím jak to otestovat jestli třeba neni v háji.

Nebo jestli nejsou jiné příčiny jako třeba zanesený chladič nebo něco jiného...

Děkuju moc za rychlou radu

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-03 22:35:31

klajmy: Otestovat to jde jednoduše, vyndej čidlo z chladiče, uvař vodu v konvici, do nádoby namíchej vodu o teplotě cca 94°C, teploměr nech v nádobě. Na kontakty čidla upevni prodložení (nějaký drátek) připoj na ně multimetr (na prozvánění - zkouška vodivosti pípákem) a čidlo ponoř z části do vody. Pak přilévej vřelou vodu a sleduj teploměr, až začne multimetr pískat, koukni na teploměr a víš přesně teplotu sepnutí...... Stejně se zkouší termostat (tedy bez multimetru , je vidět, kdy změní rozměr....

2015-07-04 10:27:47

U corsy je to normální teplota na spouštění větráku, bohužel je to vyšší, pokud jí chceš snížit, tak si vyměň termostat, například za termostat, kterej se bude otevírat třeba při 85°C nebo 82°C

2015-07-04 11:44:40

Ono je to normalni u vetsiny...mozna u vsech aut, ze se provozni teplota splha ke stovce. Proc si kazdy hned mysli, ze je to spatne? Doby stodvacitek, ktere varily pri kdejakem prdu v kolone, protoze jim netesnilo vicko na expanzce, uz na sto stupnich, jsou pryc. Dnesni auta maji diky dukladnejsimu systemu chlazeni bezne teplotu i lechce pres sto stupnu. Chce to si neco o tom pocist i treba tady na foru, kde je to popisovane nekolikrat. Nektera auta jen proste na budiku vic neukazou, aby majitel nebyl hned na prasky treba vw, nebo bmw, tam rucicka leze vis az kdyz motor skutecne vari a do te doby se nehne, i kdyz teplota kolisa vselijak. Oni asi vedeli proc to tak udelat Resit 97,5*C je nesmysl. Az to poleze ke 110*C pak je problem a hned odstavit vuz a resit. A kupovat termostat ktery otevira naplno na 85*C ...proc? Pak to bude zase blbe topit v zime.

2015-07-04 13:35:56

ondra01: Ten termostat otevírající se na nižších teplotách bylo jen reseni, kdyby to chtěl opravdu snížit, už sem viděl hodně lidí co to dělalo, ale jako souhlasím s tebou , že se to řešit nemusí, ale také chápu, že ho to vystrašilo, protože v kabině auta máš tu teplotní ručičku někde uprostřed měřáku při této teplotě a když o tom člověk moc neví, tak ho to vyděsí


Odpovědět