Fórum - Téma


Problém s brzdovými světly a něco navíc


Fórum Zafira A Problém s brzdovými světly a něco navíc

Informace o modelu: Opel Zafira A



2013-07-09 00:07:10

jen se dělím s řešením konkrétního prožitého problému. Ve městském provozu mi za mnou těsně jedoucí a následně předjíždějící řidiči vehementně ukazovali, že je čímsi sejřím... V garáži mě napadlo oproti za mnou zavřenými vraty šlápnout na brzdu, jestli mi fungují brzdová světla... Brzdová světla nefungovala a tímto chápu výrazově genitální reakce za mnou jedoucích nasejřených lidí...

Řešení problému: vadný spínač brzdových světel umístěný nad brzdovým pedálem nad plasty... Jako laik to podle závěrů mechanika vidím takto a odborníci mě možná doplní...: spínač brzdových světel u Zafiry bez elektronického řízení ,,plynu" stojí údajně (pro toho zaběhnutého mechanika) cca 350,- Kč a pro Zafiru A (to je můj případ) z roku výroby 2003, s motorizací Z18XE s elektronickým ovládáním ,,plynu" a tím pádem i tempomatem cca 600,- Kč - to nemusí být minimální cena pro tkzv. jednorázového zákazníka a klasický servis vás spolehlivě omele o těžké peníze navíc...

Výsledek: brzdová světla opět fungují, jen bylo nutné nastavit moment sešlápnutí brzdového pedálu, aby to vzadu začalo správně svítit po sešlápnutí o asi jeden centimetr... Mě ten spínač stál šest stovek + dvě stě i s diagnostikou... Zjistil jsem totiž, že mi v té souvislosti přestal fungovat tempomat... Diagnostika ukázala v sekci motor (palivo a zapalování) chybu s číslem 57101. Po vymazání té chyby je tempomat opět OK a tempomatí k mé plné spokojenosti...

Třeba moje zkušenost bude někomu k užitku nejen technicky, ale i tím, že se nenechá někým při opravě okrást... Jen dodávám, že můj zmíněný nový mechanik se zatím jeví jako dost dobrá, ochotná a relativně levná a dílnou včetně diagnostiky vybavená volba... Za osm stovek bych to se spínačem za šest set a diagnostikou jinde těžko pořídil...

Din

2013-07-09 09:20:20

zndin: Děkujeme! A jen drobný přípodotek - brzdový pedálový spínač je u vozidel vybavených tempomatem (a zcela jedno, zda má vůz el. pedál plynu nebo klasické táhlo) trošku složitější (a tím i finančně náročnější) werk, má jakousi zdvojenou funkci, tedy jednak rozsvěcí brzdová světla a druhak v případě potřeby odpojuje tempomat, a za další dojde-li k poruše spínače, ŘJ to vyhodnotí jako kritickou chybu, zapíše ji do paměti závad a nadále nedovolí aktivaci tempomatu...


Odpovědět