Fórum - Téma


Problém po vyčištění EGR ventilu


Fórum Meriva Problém po vyčištění EGR ventilu

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2005 Meriva A 1.7

2 servisních knížek  |  18 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 668 ccm (102 cui), 4-válec, Řadový, Z17DTH 74kW.



2016-09-12 11:45:20

Dobrý den, prosím o radu, mám Merivu 1,7 CDTi r.v. 2005, najeto cca 170 000, auto mi začalo pocukávat a kouřit černým dýmem, ale jen prvních cca 10km, pak dobrý, jen se dým projevil ve vyšších otáčkách při přeřazení na nižší stupně, jak kdy. Demontoval jsem EGR i potrubí a perfektně vyčistil, všechno mi chodilo úplně perfektně, lehounce, tak jsem to namontoval zpátky a moc se těšil na provoz. Při první jízdě se mi zdá, že start motoru je lehčí, motor tišší a že jede trochu líp, ale ten kouř ze začátku hrůza, myslím, že ještě horší, než předtím, jel jsem to pořádně protáhnout a asi po 60km, se to trochu zklidnilo, ale nevím jest-li to tak zůstane, zítra to zkusím projet znovu, no jsem zklamaný, byla to nepříjemná práce a výsledek co se týká kouřivosti je nula, kromě té kouřivosti jede auto v poho. Mockrát děkuji za odpovědi a rady, Mira

2016-09-12 13:35:00

Chcel som sa toez pustit do cistenia egr, ale vidim, ze este pockam kde by mohla byt chyba, ked to dymí. Ak na nieco prides, daj vediet. Dik

2016-09-12 15:24:50

Posílám nápady, co by se dalo ověřit - zatím neinvazivní metoda - tedy není potřeba nic rozebírat

a) podívat se na ovládání EGR ventilu - nemám znalost, zda se hýbe (otvírá a zavírá) elektricky nebo podtlakem, ale každopádně samotné vyčištění nemusí znamenat opravu - může být špatné jeho ovládání a on pak zůstává mírně otevřený, což znamená že část vzduchu z turba jde rovnou do výfuku.... no a poměrově je tam tedy víc paliva protože vzduch utekl = černý kouř

  • od cca 3000 otáček se má EGR zavřít, takže po překonání těchto otáček by to mělo jet normálně a nehulit, pokud to hulí dál bude možná potřeba hledat jinde
  • pak je ještě možnost to kvůli ověřování buď zaslepit, ať 100% víš jestli to je EGR, nebo případně odpojit ovládání - konektor? hadičku? (auto bude mít cca 85% výkon, ale hulit by nemělo pokud to způsoboval EGR)

b) dost často je s EGR ventilem provázaná váha vzduchu - stálo by za to se na diagnostice podívat na její funkci - měla by tam být možnost porovnat teoretické a reálné množství vzduchu

c) když už budeš mít připojenou DIAG, mrkni i na korekce vstřikovačů - někde by měly být hodnoty v mg, uvádí se že by korekce neměly být víc jak 2mg na 1 vstřikovač

Informace jsou z praxe, ale z jiného motoru - řešil jsem to na JTD a tam mě EGR potrápil. Delší dobu to víc kouřilo až se jednoho dne seknul otevřený a já měl J-D (tedy JTD bez turba, protože vzduch utíkal rovnou do výfuku). To pak auto má cca 1/4 výkon a hulí jak postřelená stíhačka.

Možná počkej na kluky, kteří budou vědět kam přesně sáhnout na daném motoru.

2016-09-13 09:14:38

Děkuji za tvůj čas a pomoc, v současné době auto projíždím a docela ho vytáčím v kopcích, u nás jsou, opravdu to po 3000ot nehulí a je to každým kilometrem lepší, zatím budu měnit palivový a vzduchový filtr a váhu vzduchu právě objednávám, před složením EGR do auta jsem důsledně nechal přeměřit cívku a obě strany, jak pístek tak i hřídelka v cívce chodili úplně nádherně, no,aspoň už nesvítí kontrolka emisí, jen při první jízdě 2x, pak už nic, až dojdu k vyřešení a nebo nějakému výsledku určitě dám vědět a budu vděčný za každou radu.

2016-09-13 09:46:53

Za mě jen poznámka - kdysi jsem to taky řešil tak hrrr, že jsem objednával díly a zkoušel co tomu je. Často jsem vyměnil zbytečně moc věcí. Ta váha vzduchu může být úplně OK a chtělo by to před zběsilým objednáváním ověřit její funkčnost. Navíc jsem si párkrát vylámal zuby, když koupený díl z druhovýroby byl horší než léta používaný originál... takže v klidu, pomalu a opatrně, ať do toho neliješ zbytečně prachy.

2016-09-13 11:44:26

To pravda, díky.

2016-09-13 13:00:08

Ještě doplním info k tomu ověření váhy - opět z pohledu JTD, ale myslím že se to nijak významně lišit nebude... Cílem je, auto připojit na diagnostiku a vytáhnout si do grafu, nebo do tabulky (v nejhorším i na dva budíky) množství vzduchu: - čteš 2 hodnoty - REÁLNÉ a TEORETICKÉ. Teoretické je, že si jednotka sama, na základě ostatních údajů dopočítává kolik by měla dostat vzduchu (auto tedy dokáže jet i bez váhy vzduchu). No a to reálné je množství které zjišťují senzory ve váze vzduchu. Ty pak vlastně porovnáváš ty 2 hodnoty a pokud se to někde výrazně odlišuje tak je to špatně. Hlavně v případě kdy to teoretické množství je o kus větší než reálné.

Nic nepokazíš ani tím, když mrkneš jestli to píše správnou teplotu vzduchu, aby to třeba neukazovalo v létě, že vzduch má -40.

No a když už je váha úplně kaput a nekomunikuje (nebo posílá úplné blbosti), tak to vyhlásí chybu na palubovce - tu předpokládám zatím nemáš.

Co se týká diagnostiky, tak by mohl jít použít ELM-327 bluetooth na Android + program Torque PRO - tuto diag. používám na benzínovou Merivu a funguje (komunikuje, čte chyby a zobrazuje hodnoty z jednotek). Stav váhy by z toho SNAD měl jít vyčíst (aktuálně nemám čas se detailně podívat, přesně bych ti to musel zjistit příští týden ale nevím jestli to u benzínu uvidím).

Samozřejmě lepší bude něco na PC. Na JTD jsem měl FiatEcuScan a ELM 327 verze 1.5 s USB koncovkou do PC. Tam jsem si to krásně hodil do grafu a výstup byl navíc i Excel soubor, kde ty hodnoty šly hezky porovnávat.

2016-09-14 09:31:56

Děkuji moc, v pátek jsem objednaný na diagnostiku, tak se pak ozvu, díky.

2016-09-14 09:43:58

no ale aby to byla opravdu diagnostika , ne jen nějaký vyčtení kódů , za tohle rozhodně neplať !

2016-09-14 09:53:15

breathlless: No, mám to objednané u mého oblíbeného servisáka, tak doufám, že to bude ok

2016-09-14 12:28:46

Souhlas s názorem výše - takoví ti servisáci co přijedeš na diagnostiku a oni okamžitě mažou chyby a po nastartování řeknou, že je to cajk... to je k ničemu.

Navíc diag stojí dnes 300kč a podle mě se vyplatí investovat ty prachy, protože přece jen nějaká ta elektronika v autě je.

Teď mám dva týdny dost nabité... ale pokud jsi z Oder, tak jezdím občas do města o 10km vedle. Jak říkám - nechci slibovat termíny, ale klidně se na to můžeme podívat spolu. Zkusíš tu moji diag a když bude použitelná, tak si ji koupíš taky. Když použitelná nebude, tak vypálíš 20km za cestu tam a zpět.

2016-09-14 16:23:19

Mockrát díky za nabídku, ano jsem z Oder, pokud budu v pátek nespokojený určitě se ozvu, teda ozvu se i tak, děkuji.

Tak teď mi kolega v práci nabídl na půjčení diagnostiku a doporučil mi si stáhnout do telefonu prográmek, přesně ten co používáš, tak po mém servisákovi to zkusím sám a pak, pokud bych v tom plaval, tak bych tě poprosil a určitě bych se rád setkal

2016-09-14 18:11:11

Chlapi, tak je to spravne, tak to ma byt!

2016-09-26 12:07:22

Zdravím vás, tak na diagnostice zjištěna porucha P 1243 a dále, že při jízdě mezi otáčkami cca 1 800 až 2 600 vůbec počítač nekomunikuje (na připojené diagnostice), prostě žádné otáčky, žádná rychlost, spotřeba, prostě nic, budíky na palubovce fungují normálně a žádný symbol nesvítí. Tak hledám ve svém okolí nějakého odborníka, který mi to dá dohromady, zatím nějaké nabídky mám. Ještě jedna věc, toto se děje vždy až při druhé jízdě ve stejný den, když jsou ráno teploty pod 10°C, tak jezdím v pohodě, třeba dnes jsem ráno, kolem 9 hod. najezdil asi 60km a dobrý, pak jsem skočil do obchodu a po rozjezdu to zase začalo, odpoledne ještě jedu do práce, tak jsem zvědav, no jsem ve zmatku, a zvědavý, co z toho vyleze.

2016-10-09 19:59:58

Zdravím, tak jsem sehnal vyhlášeného servisáka, ten to napíchl na diagnostiku a byla bez hlášky, vlezl do auta, projel ho a říká prasklá trubka od škrtící klapky a vadné těsnění vstřiků, po opravě by měli problémy zmizet, tak jsem zvědav, protože teď, když je teplota vzduchu kolem 10°C, nebo pod, tak Meriva jede jak ďas. Auto opravím a počkám na vyšší teploty a zase se ozvu. Všem kolegům děkuji za čas, který mi věnovali, díky.


Odpovědět