Fórum - Téma


Převodovka záměna Omega 2,5td


Fórum Omega B Převodovka záměna Omega 2,5td

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2013-04-19 13:32:32

Zdravím. Myslíte si, že k motoru 2.5TD jde dát nějaká jiná převodovka, než z Omy? Protože mám pocit, že je "krátká". Třeba se starou jezdím třeba 50km/h na 4 cca 1500ot/min a s novou skoro 2500 ot/min. No a nevím, co tam původní majitel dal, když to překopával.. Nebo nevíte někdo, proč je tam takovej rozdíl? Díky

Mimochodem přestavba z automatu na manuál jde. Je to přes firmu SCC s.r.o v Praze. Na Opel je to p. Fiala tel 226226245. Potrebuje ofocenej TP a typ nové převodovky a stojí to cca 1400,-

2013-04-19 14:26:02

U omegy staci vymenit diferencial s jinym prevodovym pomerem. Prevodovky jsou vsechny stejny.

2013-04-19 14:49:17

To není pravda tak úpně pravda :

Tady máš i poměry převodů

http://www.opel-infos.de/getriebe/r5.html

Tabulka : Motoren & Ausstattung

http://www.opel-infos.de/modelle/omega_b1.html

2013-04-19 15:02:21

A tady máš poměry diferenciálů , tak a můžeš vlíst pod auto se zrcátkem a špekulovat :)

http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html

2013-04-19 18:34:52

Nedá se to někde přeložit rád si to přečtu

2013-04-19 18:59:41

No to je možností. Ale že by to dělalo rozdíl 1000 otáček?

2013-04-20 09:47:05

jo sorry, ja myslel automaty

2013-04-30 19:23:37

No zas tak velky rozdíly tam nejsou. Nevíte, jak to zhruba převést na otáčky motoru? Nemůže mi třeba blbě ukazovat otáčkoměr?

2013-04-30 20:13:11

pičma: Na tvou otázku přesnou odpověď neznám, ale jen pro porovnání - na pětku (jinak moc otáčky nesleduju) jsou rychlosti/otáčky u mojí Omči (V6) cca: 40/1000, 60/1500, 80/2000, 100/2500, 120/3000 atd... A na 4q 50/2500 u dvouapůlky nafty se mi zdá opravdu hodně - bo to by znamenalo na čtyřku při nejvyšších otáčkách (asi, myslím, nemám diesel...) cca 100km/h max. a to je málo...

Pičma, 2013-04-19 13:32:32 napsal:

Zdravím. Myslíte si, že k motoru 2.5TD jde dát nějaká jiná převodovka, než z Omy? Protože mám pocit, že je "krátká". Třeba se starou jezdím třeba 50km/h na 4 cca 1500ot/min a s novou skoro 2500 ot/min. No a nevím, co tam původní majitel dal, když to překopával.. Nebo nevíte někdo, proč je tam takovej rozdíl? Díky

Mimochodem přestavba z automatu na manuál jde. Je to přes firmu SCC s.r.o v Praze. Na Opel je to p. Fiala tel 226226245. Potrebuje ofocenej TP a typ nové převodovky a stojí to cca 1400,-

2014-06-01 17:07:07

pičma: takový rozdíl je nesmysl.. někde je chyba.. na 4-ku je mezi motorem a koly jenom diferák.. a převody diferáků u dízlových Omeg byly dva: 3,455 a 3,273. Když jsou otáčky motoru n [1/min], pak ti vychází otáčky kola za minutu nk1 = n / 3,455, nebo nk2 = n / 3,273. Když to spočítám, v prvním případě jsou otáčky kola za minutu nk1 = 1500 / 3,455 = 434, v druhém případě nk2 = 1500 / 3,273 = 458. Obvod kola je něco málo přes 2 metry, (cca 2,05 m dle sjetí dezénu). To znamená, že za 1 minutu ujedeš v prvním případě dráhu s1 = nk1 * 2,05 = 434 * 2,05 = 889,7 m, ve druhém případě dráhu s2 = nk2 * 2,05 = 458 * 2,05 = 938,9 m. Za hodinu bude dráha s1 = 889,7 * 60 = 53382 m, co je 53,382 km. Ve druhém případě bude za hodinu s2 = 938,9 * 60 = 56334 m, co je 56,334 km. To je rozdíl v rychlosti, pokud bys použil pro ten samý motor dva různé diferáky. Proto je nereálné, abys měl u jedné Omegy při 50-ti km/h 1500 ot./min a u druhé 2500 ot./min. Pokud bych uvažoval, že tvůj otáčkoměr a rychloměr opravdu měří správně, pak by to znamenalo, že na ujetí dráhy 50 km, což je 50 000 m (dráha, kterou bys měl dle rychloměru ujet za hodinu), se ti kolo musí otočit nk krát, tedy nk = 50000 / 2,05 = 24390,3 krát. Za minutu bude nk = 24390,3 / 60 = 406,,5. Převodový poměr tvého diferenciálu by pak měl být = 2500 / 406,5 = 6,15.. což je kravina.. Ověřil bych si, zda-li máš opravdu správný údaj o rychlosti z rychloměru, protože maximálně by mohl předchozí majitel vyměnit diferák za diferák z benzínu, ale i tak by tam nebyl vyšší převod než 4.22 (použitý s motory Z22 a převodovkou R25v2). Vem si GPS v mobilu, nebo navigaci, ty ti spočítají poměrně přesně rychlost kterou se suneš po silnici (mnohem přesněji než měří rychloměry vozidel), abys mohl vymezit kde je chyba. Může to být pochopitelně i v obvodech zpracování signálů pro výpočet otáček motoru.

2014-06-02 18:46:15

marquis: Díky za reakci.. No mě o taky přijde divný. Diferák mám z mého předešlého auta,takže je to z TD. Převodovka je tam od minulého majitele a měla by být na TD. A otáčky na volnoběh cca 950, což je moc.. Dá se nějak(mimo diagnostiku) zjistit, jestli otáčkoměr ukazuje dobře? Někdy se jakoby zadrhává, ale jen někdy a trošičku. Z čeho si teda bere data?

2014-06-02 22:12:28

pičma: Není zač.. Otáčky by měly jít v určitém rozsahu seřídit na ŘJ motoru. Zatím budem předpokádat, že do ní nikdo nelezl. Kontrola otáčkoměru asi by možná byla, ale teď přesně nevím, odkud bere data.. Zkusím to zjistit z dokumentace, jestli to je někde uvedené. Pochopitelně, nejjednodušší je změřit otáčky na klice (od senzoru polohy kliky), ale to by nám asi moc nepomohlo. Čidlo buď dává, nebo nedává.. ale nemůže lhát.. Zkusím zjistit, odkud se berou ty data..

2014-06-07 22:16:52

marquis:

z dokumentace jsem zjistil, že signál od kliky vede do ŘJ motoru, což je jasné, ale signál pro otáčkoměr se pravděpodobně odebírá z modulu ABS (pin23 nebo 24, podle verze motoru) (sice nevím proč, ale to je jediné místo, kam vedou nějaké dráty od otáčkoměru dle TiSu); ŘJ ABS komunikuje s ŘJ motoru po obousměrné sběrnici; i naváděná diagnostika TISu odkazuje při problémech s otáčkoměrem na výměnu jednotky K95, což je ABS & TC. Jde jen o to, jakou jednotku ABS máš - verze jsou ABS, ABS+TC, ABS+TC+ESP. Asi nejjednodušší by bylo zkusit záměnu, ale je k ní prý obtížný přístup (informace z fóra, ale nevím přesně kde jsem to četl... )

2014-06-07 22:34:12

marquis: Jestli se nepletu, tož jednotka ABS typu DX je pro modely s TC, jednotka DY pro modely bez TC a ještě existuje jednotka DZ, ale o ní podrobnosti neznám...

2014-06-08 12:15:19

A kde tu jednotku najdu? A dá se nějak normálně vyměnit, nebo je to opruz? Jinak taky nejde tempomat, může to být taky tím? Díky

vlastta  
vlastimil
2014-06-08 12:27:01

pičma: jednotka ABS je v motor.prostru na L strane (po smeru jizdy).vymena je celkem - blbej pristup.....

2014-06-09 08:44:27

marquis: Ještě doplnění informace k otáčkám dle TiSu. Otáčkoměr má opravdu co do činění s ŘJ ABS a počítačem. Otáčky se vypočitávají dle osazeného motoru, v konfiguraci počítače se zadává druh motoru - 4 válec (je nastaven default - tedy standartně), nebo 6-ti válec (ten nutno zadat). Pokud nevíš kdo a co s tím autem dělal, a pokud se měnila převodovka automat za manual, je hodně pravděpodobné, že někdo provedl i RESET - tedy vymazání ŘJ a počítače, čímž smazal předchozí nastavení (6) na (4). Důsledek je to, že elektronika očekává na 2 otáčky kliky 4 impulzy místo 6-ti. Správně by mělo být: - volnoběh: 950/6*4 = 633 ot/min, jízda: 2500/6*4 = 1666 ot/min. To je moje domněnka, zkusil bych se na to podívat u Oplů přes Tech2 a případně překonfigurovat, měnit ABS by asi bylo zbytečné. Jestli s tím může souviset i nefunkční tempomat, to zatím nevím..

2014-06-09 16:39:59

marquis: Tak to je super poznatek. Díky moc.. Jen mě napadá, že řj tam mám teď z mojí staré 2.5TD. Otáčky trošku klesly, ale tak o cca 50-100. Fakt o malinko. A ve starym fungovala dobře. Jak se muže zresetovat? Jen odpojenim? Nebo se tam dá zresetovat ještě něco? Může na to mít nějaký vliv palubní PC s barevnym displejem, protože ten mi pořád píše "Automatic gearbox". Se starou jednotkou jsem to musel odkliknout a s tady tou to po chvilce zmizne samo. Teda ještě jsem odpojil řj automatu, jak mi tady někde radili.

2014-06-09 23:14:51

pičma: Ono v tom TiSu se mluví také hodně DISPLEji, a z popisu jsem nepochopil, která jednotka to přesně řeší.. Diagnostka Tech2 si najde konfiguraci otáček motoru, a je jedno kde to je.. Popis až tak dokonalý není, jen se v něm mluví, že se konfiguruje pro 4 nebo 6-ti válec.. a to je podstatné.. Než cokoli měnit, bych asi zaplatil u Oplů a nechal to zkontrolovat.. (možná se domluvíš a udělaj to i za stovku.. maximálně snad 500,-) Nic víc bych je nenechal dělat. Ještě jednou - může to být v ŘJ motoru, ale jelikož ta je k motoru nezáměnná, bylo by to zadrátované natvrdo - a to zdá se není, spoléhal bych spíš na to, že ta informace se ukládá v jednotce ABS, nebo displeji.

2014-07-11 12:08:48

pičma:

Ahoj Oplisté,

dovolím si vrátit se na začátek, logicky by měla jít napasovat na 2,5TD i převodovka z BMW. Máte někdo zkušenosti, informace...?

Samozřejmě pouze manuál u automatu si to nedovedu představit s ohledem na komunikaci ŘJ.


Odpovědět

1  2