Fórum - Téma


Převodovka Vectra A a Vectra B


Fórum Vectra B Převodovka Vectra A a Vectra B

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

2015-08-28 06:49:05

vlastním Vectru A i B obě r.v. 1995 a chtěl bych se zeptat, byl nějaký rozdíl mezi převodovkou v A-čku a B-čku? Obě dvě jsou 1,7TD.

Děkuji za případnou odpověď

 vlastta  
vlastimil
2015-08-28 09:32:57

maca: na prevodovce je nejaky oznaceni.ja mel treba na VB 16 16v oznaceni F18.jeste by tam melo byt i GM cislo.pokud budou cisla sedet sou stejne i prevodovky

2015-08-28 09:51:22

maca: Oplí databáze uvádí, že VeA s motorem 1.7TD 60kW (17DT) byla osazována převodovkami F16WR nebo F18WR, oběma se stálým převodem 3,72 a VeBe s tímtéž motorem, ale označeným X17DT, převodovkou F18WR se stálým převodem 3,74.

2015-08-28 12:04:40

Děkuji za informace...ptám se jen proto, protože mám pocit, že Áčková Vectra je taková živější, dravější než Béčko. Motory tam mám stejné... Isuzu... spotřeba u obou v rozmezí 5 až 5,5 L/100km. No snad jediný rozdíl je v tom, že v A-čku mi zabírá motor v pohodě už od 1500 ot., ale B-čko musím točit min. na 2200 ot., aby se rozjelo a mělo zátah. Ale to si myslím spraví kontrola vůlí ventilů a vstřiků u Béčka. Ale jinak auta bez větších problémů.

2015-08-28 19:00:26

maca: Určitý rozdíl v projevu motoru (pokud to není jen subjektivní dojem, notabene každý motor, ač stejného typu, se může chovat jinak, to není nic neobvyklého) může být způsoben tím, že motor VeBe X17DT splňuje, pokud se nepletu, už emisní normu Euro 2, zatímco stejný motor v předchozím modelu bude mít, předpokládám, Euro 1 nebo možná vůbec nic. Proto může být motor ve VeBe přiškrcenější...

2015-08-28 21:18:26

Nemyslím že by to bylo normou. Spíše se přikláním k rozdílu hmotností Ačka a Bčka. Mě pomohlo k lepším rozložení otáček výměna za jiné turbo. Ve svém VB mam motor z astry a stejně se to před výmenou turba sbíralo až u 2340 ot.

Převodovka v tom tak bude hrát asi roli , podívej se podrobne na jednotlivé zpřevodování. Mě teda ta mrcha jezdí za 6,5l.

2015-08-29 08:08:37

Taky si myslím,že hmotnost hraje svou roli ( B-éčko je totiž v plné výbavě a A-čko jen základ). Pokusím se to B-éčko nějak rozpohybovat v první řadě se pustím do vstřiků a ventilů popřípadě čerpadla. A-čko mám už 6 let a teď se mi náhodou naskytla dobrá koupě B-éčka tak jsem do toho šel. No chce si to pohrát, aby to fungovalo jak si představuju. No vlastně koupil jsem ty B-éčka dvě (úplně totožné včetně barvy) takže mám z čeho brát. Jedno chci dát do super stavu, tak uvidím jak se mi to podaří. Samozřejmě A-čko zůstává taky doma...to bych neprodal za žádnou cenu...domácí miláček .

2015-08-30 09:31:10

Pak dej vědět co a jak si dělal s jakým výsledkem. Tyhle věci mě zajímají :)

2015-08-31 07:33:40

VLASTTA : maca: na prevodovce je nejaky oznaceni.ja mel treba na VB 16 16v oznaceni F18.jeste by tam melo byt i GM cislo.pokud budou cisla sedet sou stejne i prevodovky

jen upřesním GM číslo které bude u F18 je číslo obalu F18 z vectry B nebude stejná jako F18 v astře F nebo calibře nebo AG nebo vectře A a to se F18 dělá i pro 4*4

Takže je třeba najít typ převodovky (třeba těch) F18 poté jít z boku (od kola) a pod víčkem 5 rychlostního stupně na mezikusu držáku hřídelí je kompletní značení převodovky druhé trojčíslý je typ převodovky a poslední je převodový poměr první písmeno je k jakému motoru patří

Pro štouraly ano vnitřky dost často pasují (dost jsem stím před X lety experimentoval) ale pozor taky ne z každé a kamkoliv.

2015-08-31 07:38:37

pokud bere až od 2200 turbína je něco špatně. měřil jsi tlaky?? je dovřený ventil obtoku turba?? není netěsnost na EGR

2015-09-08 13:31:13

měnil sem spojkovou lamelu,přitlačák, ložisko na veB 2,0di 60kw.ale nesedí lamela!při složení sem zistil ,že můžu zešlapnout jen na čtvrt pedálu a dat plný jinak se nerozjedu.lamelu a zbytek sem kupoval podle winka.kde se mohla stát chyba když to mělo sedět.dík za rady.

2015-09-08 14:26:57

U tak starý vrány tam může bej cokoli z čehokoli , nehledě na to že to klidně mohli zvorat v krámě (dodavatel) a poslai ti uplně jinou lamelu/ložisko. To už se mi taky stalo.

Add2, Isuzu (8-mi ventil) se skutečně sbírá až od 2300/ot. Měl sem několik těhle motorů i turbín a všechno stejný.

2015-09-08 14:26:57

cycun: Není možné nasadit lamelu obráceně (a tedy špatně)...?

2015-09-08 14:29:28

lamela by měla mít označení nebo nápis , např.: To flywheele ( tuto stranu přiložit k setrvačníku )

2015-09-08 14:38:31

breathlless: Taky si právě myslím, že to není jedno a strana se při montáži musí dodržet. Stalo se tak v tomto případě...?

2015-09-08 19:24:16

není nasazena opačně jak si tu někdo myslí očekávál sem radu né nesmyslné odpovědi. zadal sem v auto jasu o jakou převodovku jde a o číslo převodovky a velikost lamely,u 2000 se to puli v mesících výroby! a kurva mechanyk mi přišel z tím že to tam nepasuje!!

tet si kladu otázku zjebal to onen opravář který hrajemachra nebo obchodák který bude hrát jako ,že nic???

měla by to být F23.pokud si dobře pamatuji a nezmýlil sem se.

2015-09-08 20:07:56

cycun: "není nasazena opačně jak si tu někdo myslí očekávál sem radu né nesmyslné odpovědi..."

Myslel jsem si to já a ne někdo a nebyl bys asi první ani poslední, kdo lamelu nasadil obráceně. Měl by sis uvědomit, že tohle není žádná profesionální či dokonce placená poradenská služba, tady se pohybují, scházejí lidé, kteří se o auta s bleskem ve znaku trochu zajímají či je mají dokonce rádi a snaží si tak nějak vzájemně pomoci. Tvoje reakce mě dost překvapila, takže u mě osobně máš plot...

Venca49  
Václav
2015-09-08 21:03:32

cycun: Jak jsem nyní četl Vaši otázku,tak mi připadá rovněž nesmyslná.je to spletenec všeho dohromady,bez ladu a skladu.Každý zde na klubu se snaží poradit,nikdo nejsme neomylní,ale urážet dobrý úmysl,to je drzost.Já dávám také plot.

2015-09-08 21:15:21

2015-09-09 18:21:15

závada vyřešena! v prodejně zaměnili při předchozí ukázce předešlému kupujícímu přítlačné ložiska..pro mně dobrá zpráva.


Odpovědět

1  2