Fórum - Téma


Převodovka (nejde zařadit) za studena


Fórum Omega B Převodovka (nejde zařadit) za studena

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2016-01-03 02:23:38

kobler: kobler: mal som ten istý problém .. no tratil sa mi aj kúsok oleja .. ja som postrehol že to ide z pod vika ventilov .. ale najmä som mal povolené všetky šrúby na olejovej vani :) Skús skontrolovať možno máš to isté . .:) Na viku zo zadnej strany pri zap. cievke .. no ale ja mám x20xev..

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-01-03 10:52:19

kobler: Podle toho, co vidím na fotkách, tak jde o únik motorového oleje. Odkud? Pravděpodobně netěsní plastová víka ventilů, je to dost častá závada těchto V6. Stačí ji trošku víc zahřát (dát ji počudit po dálnici je snadné) a víka se pokroutí a přestanou těsnit.....

S převodovkou a řazením, nejprve zkontroluj stav náplně jak píše Colommbo, potom uvidíme dál....

Správnou funkci spojky ověříš třeba s vypnutým motorem, zařadíš třeba 1 a budeš stát s vozem z mírného kopce, kde vůz udrží samotný motor na místě. Postupným stlačováním pedálu spojky by se vůz měl pozvolna dát do pohybu zhruba ve 2/3 zdvihu pedálu spojky. Jestli se toto děje až u podlahy, bude problém se spojkou...... Jestli toto funguje správně a dolití (výměna) oleje převodovky nepomohla, bude nutné seřídit táhlo řadící páky do základní polohy.....

2016-01-03 13:37:52

kopejda: Tak co co tece mi vypada taky na motorovy olej. Z tim cichanim mi to moc nejde , cich jsem skoro ztratil( jako vazne) takze jsem dnes zapojil svoji milou pritelkyni (ktera sice autum vubec nerozumi ale rekla mi ze to co tece je olej z motoru:D). Tak nejak jsem to obhlidl a myslim ze je mozne ze to leze z vik motoru (pro jistotu jsem vycistil vsechno tak uvidim kde to potece znovu) . OTAZKA: jak to vyresit?.. rozumim ze vymena vik nic nevyresi protoze se muzou zase pokroutit? Nedelaji se nejake hlinikove?

Ad napln prevodovky: jeste jsem se k tomu nedostal, nenasel jsem klic a ta moje draha polovicka taky nemusi jak cely den sedim pod autem (dneska se mi to snad podari)

Funkce spojky: tak jsem to skusil z mirneho kopce tak jak si rikal a auto se dalo do pohybu tak 1/3 nad podlahou.( mysleno, musel jsem slapanim urazit cestu 2/3 smerem k podlaze) abyjsme si rozumeli , protoze nevim jestli jsem ja dobre pochopil tebe:-D

David7: mrknu taky na ty srouby u vany

2016-01-03 14:33:30

kobler: Tady jsem ti zkopíroval něco od Colommba ptal jsem se ho na to samé : mc.bůček: Informaci máš správnou, ale jen napůl. V6 motory ve faceliftu mají ventilová víka, bohužel, taky jen plastová a jen v originálu (cca 4.500,-Kč za jedno, ale už aspoň včetně těsnění a O kroužků pod šrouby, mám je dávaná obě.) Hliníková víka má motor 2.5 V6 ve VeBe a do Omegy jdou přehodit, pouze však pro motory 2.5 a 3.0 - je s tím trochu crcání, ale jde to, na facelift přidělat nejdou (namísto kabelů máme samostatné zapalovací moduly přímo na svíčkách.) Tahle hliníková víka jsou poměrně horké zboží a ojetá se prodávají za cenu kolem tisíce.

Více na: http://www.club-opel.com/...ozba-o-radu-110268?kols=4

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-01-03 17:05:20

kobler: Tedy spojka vypíná ve správný moment..... pak zbývá převodovka samotná.....

2016-01-03 18:23:56

tak jsem se zase dival kudy to tece (nevim jestli tohle uz neni na presunuti do jineho vlakna, preci jen se muj problem rozdelil na dva , unik oleje a to razeni, tak at me admin hend neukamenuje)

Na fotce jsem oznacil misto, je to na prave strane pri pohledu pod masku(na strane baterky a hrdla od oleje) . a prijde mi jako by to vytekalo z toho co jsem oznacil, jakasi trubicka , hrdlo ci co to je??.. mozna to jen z vika tece na to a jen se mi zda se to tece z vnitrku....co myslite?

Ad prevodovka: zitra rano to jdu zkontrolovat popripade vymenit olej na ten GM no a dam vedet co se bude dit

2016-01-03 19:35:05

zdá se mi to nebo je kousek dole prasklina ?

Venca49  
Václav
2016-01-03 19:39:17

breathlless: Je to prasklina,ale v tepelným plechu na paroží.

2016-01-03 19:54:48

aha tak to nic :)

2016-01-03 19:54:55

kobler: Takhle podle fotografie poznám prd, ale tipuju (ne)těsnění ventilových vík. Tyhle motory na to, bohužel, dost trpí, nějakou zkušenost s tím už mám. Dobře se to pozná po delší jízdě, kdy olej steče na výfukové svody a když vystoupíš z auta, je cítit výrazný pach spálené gumy a pneumatiky to opravdu nejsou... Mimoto olej může stékat až dolů na vanu či na převodovku, olej je potvora.

2016-01-03 20:00:07

colommbo: já bych ten olej zrušil , furt sou sním problémy

2016-01-04 19:10:10

Takže olej sice v prevodovce je ale usilovne jsem zjistoval info z minulosti a ten vul predemnou tam nalil 80w90.... nevim jak moc je to spatne , vim jen to ze to hned menim na ofiko GM olej. (uz nekomentuju to ze ve Spanelsku u Opla stoji litr 25 EUR).

A tak se ptam, myslite ze bych tam mel nalit ten ofiko, projet to,vylit a nalit novy? (proste proplachnout?) Nebo staci vymenit? (vzhledem k cene toho oleje bych volil variantu druhou ale zase chtel bych autu doprat to nejlepsi pokud je to treba....)

P.S. Jinak olej z motoru si vesele tece dal. Od tech vik takze az budu v cechach tak to vymenim na nove originaly. (tady by to beztak stalo 500EUR jedno). Jen jsem zvedav kolik ho vytece za ty 2000 kilaku:-D

vlastta  
vlastimil
2016-01-04 19:20:17

kobler: mozna bych oil v prevodovce risknul jen vymenil a az dojedes domu vymenil bych podruhe.......a pred vymenou prevodovku (olej) pekne prohrat

2016-01-04 20:27:04

kobler: Dvě věci:

1. Pokud se nepletu, tož origo GM převodový olej do manuálu má viskozitní klasifikaci 75W80 a je to jako s motorovými oleji - čím nižší první ("zimní") číslo, tím lépe jde řadit zastudena.

2. Pročež viskozita 80W90 určitě není origo oplí olej, který se však do převodovek poměrně důrazně doporučuje (jedině že by Opel pro Španělsko takovou viskozitu používal - logiku by to mělo, ale nepředpokládám to.)

Co se výměny týče, pokud olej jízdou dostatečně prohřeješ (počítej nejmíň tak 30-40km), bude stačit olej jen vypustit (výpustný šroub je dostatečně dole) a nalít nový.

Manuál k autu uvádí u tohoto motoru spotřebu oleje 0,6 popř. 0,7 litru na 1000km (žádné AŽ, prostě taková je spotřeba) a neměla by přesáhnout litr na tisíc km. Mně z motoru olej nikudy neteče, přesto dolívám zhruba půl litru na tisíc km (taky už ventilová gufera.) Tipuju, že i s tím únikem oleje přes ventilová víka tvůj motor během 2000km cesty nejmíň dva litry spolkne.

P.S. Převodový GM olej tady stojí cca 350Kč/litr, ventilová víka cca 4600Kč/kus

2016-01-04 22:26:16

Panove dekuju za rady a informace, doufam ze se blizim k rozuzleni problemu. Ten origo tady maji nastesti na sklade tak jsem koupil dve lahvicky a vymenim. jen nevim kde to prozenu 40kilaku protoze mam ted vsechny papiry u znameho co mi zarizuje urady tady. a spanele zitra nemakaj protoze den pred svatkem se musi pripravit a ve ctvrtek to zase odpicivaji po svatku

Kazdopadne jak vymenim tak tady dam vedet jak se to projevilo na tom problemu z razenim za studena

Z tim motorovym olejem jsme tak nejak pocital ze si vezmu petilitrovy kanistr a bude mi to stacit a jeste mi zustane na doma. jinak jaky olej v motoru mas ty ve sve V6 Colommbo?

2016-01-05 09:28:31

kobler: já tam mám 5W30 ale budu tam davat 5W40 jelikož ho mám více z práce

2016-01-05 10:41:14

kobler: Výrobce vozu žádný konkrétní olej ani jeho viskozitní klasifikaci nepředepisuje, pouze oleje tzv. vícestupňové, tedy klasifikace ACEA A3 s normálním (nesníženým kupř. kvůli DPF, tedy žádné Cněco) obsahem popelovin a API SH a vyšší. Používají se 5W30, 5W40 či 10W40 (tyto dva asi nejvíc.) Vzhledem ke spotřebě oleje používám olej s vyšší letní viskozitou, už několik let Sunoco Synturo Sportivo 5W50 API SH, teď mám v motoru na zkoušku dokonce Sunoco Synturo Racing 10W60, ale protože spotřeba oleje se nesnížila, vracím se opět k 5W50.

2016-01-20 22:58:55

Tak rád bych tady uzavřel můj problém..... ale nemůžu.

Olej v převodovce vyměněn na originál GM. Problém z řazením přetrvává. Chtěl-li bych být optimistický, řeknu: řazení za studena jde o trošičku líp. a taky problém mizí (v průběhu ohřívání) dřív než předtím.

(přeci ale jen, budu se poohlížet po spojce atd)

Jinak jsem již v ČR. Omega projela 3500 km bez problému. (2300 cesta z Španělska plus 1200 doma) až přišla "malá" nehoda která ale poodhalila mnohé tajemství ohledně úniků oleje. a tedy... vylil se mi všechen olej na dálnici.(naštěstí jsem nezadřel motor a včas zastavil a dopravil auto do servisu). Olej se vylil u chladiče oleje (odkud taky pravděpodně celou dobu unikal) Fígl je v tom že ten milý pán co to vlastnil předemnou udělal jakýsi bajpas kolem chladiče (asi věděl proč) takže to vůbec chladičem nešlo, což by nebylo samo o sobě tak zlé gdyby ten bajpas nebyl kvalit učiliště kuchař-mechanik.....takže to tam samozřejmě prdlo.

Jinak jsem dolíval na té 2300 km dlouhé cestě ze španělska asi 2 litry.

2016-01-21 10:51:50

kobler: Jsi opravdu přesvědčen, že olej unikl od výměníku (chladiče) mezi hlavami - už jsi měl aspoň sundané sání...? U mé Omči (tentýž motor) mi před pár lety dvě zimy po sobě taky dvakrát náhle a během několika vteřin vylítalo zpod ventilových vík odhadem téměř dva litry oleje, motor poblitý jak sviň, kouř jak když hoří v Kralupech a louže pod autem... Při druhém případu jsem pak zjistil, že šlem tvořící se v hrdle pod nalívacím víčkem ztuhl jako pryskyřice a tedy předpokládám, že totéž se mohlo stát v systému odvětrání klikové skříně a následným (pře)tlakem olej zpod vík vylítal ven. Vždycky jsem dolil olej a jezdil normálně dál, žádné jiné možné místo úniku se neobjevilo...

2016-01-21 11:36:52

colommbo: Jsem si jist. měl jsem sundané vše co bylo potřeba , protože auto mám již opravené. mohl za to opravdu ten bajpas toho kutila předemnou.(ten chladič oleje byl jakoby odpojený. olej tamtudy ani nešel. bylo to přemostěné ještě před ním. (u mně když jsem nalil 5 litru oleje a nastartoval tak za 10 sekund všechno pod autem)


Odpovědět

1  2