Fórum - Téma


Převodovka (nejde zařadit) za studena


Fórum Omega B Převodovka (nejde zařadit) za studena

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2016-01-01 20:25:48

Zdravím všechny.

Hledal jsem usilovně , ale nenašel jsem nic podobného.

Takže tedy, když má převodovka (olej) provozní teplotu.

Ale pokud se pokusím auto vytáhnout z garáže za studena (při zahřáti (nepohybujíc se z garáže)motoru na provozní teplotu problém přetrvává) chová se dívně tzn:

Pokud nastartuji se zařazenou rychlostí (a sešlapnutou spojkou smaozřejmě) rozjedu se normalně a můžu dále řadit. Pokud ale vyřadím na neutrál a vyšlápnu spojku tak už nezařadím nic.(což například při příjezdu na první červenou na křižovatce nebude nic moc:-D) Jakoby něco bránilo řadičce v pohybu.

(samozřejmě pokud nastartuji na neutrálu tak se nepohnu, nezařadím)

Dá se zařadit ale silou, a když říkám silou tak mám na mysli opravdu silou:-D... (ale né přez zuby nebo něco. Nic se neozývá)

Při vyřazení z pětky jde slyšet od převodovky cvaknutí (nevím jestli tohle má nějaký význam)

Moje hlavní otazka zní (kromně toho co by to mohlo být (lanovody, kapalina od spojky,olej převodovky ...): Měl bych to vyřešit hned nebo si můžu dovolit cestu ze Španělska do ČR, a vyřešit to až tady?

Díky za rady a odpovědi.

vlastta  
vlastimil
2016-01-01 21:08:47

kobler: asi moc neporadim, nejsem mekanik ale presto me 2 veci napadaji.zavzdusneny spojkovy okruh nebo spojkove (vypinaci) lozisko na odchodu.jen tak pro kontrolu muzes juknout kolik mas kapaliny v nadobce popripade jesli neni spodek prevodovky od kapaliny......snad nekdo poradi vic

2016-01-01 21:44:25

Měl jsem hodně podobnej problém, ale když jsem to překopaval z automatů, problém byl v jedné matce na pedálu spojky, než jsme na to přišli tak jsme to zkoušeli odvzdusnovat, vyměnili jsme spojkový váleček a valec a nic. U tebe bych to viděl na ten válec nebo váleček že začal propouštět, zkontroluj kapalinu víc ti asi neporadím odsud..a cesta ze španělská je dlouhá každopádně bude problém někde ve spojkovem okruhu jelikož když nemáš nastartovane tak zařadit jde jestli jsem to pochopil..

2016-01-02 10:56:24

Ahoj to cvaknutí z pětky je podle mne v pořádku mě to dělalo od začátku co jsem jí měl a nic jiného se nestalo 2.0 DTI.jinak když mě začal téct ten brzdový váleček co je spojen s ložiskem v převodovce tak mi to jelo,potom jsem zastavil a cca po hodině že pojedu a sešlápl jsem spojkový pedál a ten mi utekl a zůstal na podlaze.a to ještě kapalina v nádobce stále byla jen se zavzdušnil ten váleček jak v něm byla malá dirka..je mi to divné a po zahřátí i převodovky cca tak 25km ti to už řadí dobře či ne!?

2016-01-02 11:58:46

kobler: Zdravím do Španělska! Pokud není motor v chodu (a tedy zastudena), lze řadící pákou pohybovat, je (třeba s vyšlápnutou spojkou) možné jednotlivé stupně řadit...? Pokud ani tehdy ne, předpokládám problém opravdu někde v mechanismu táhel. Pokud řadit lze, může být potíž jinde, ale domnívám se, že kdyby špatně fungovalo vypínací ložisko či spojkový válec, bude řadit možné, ale přes zuby, to by byl pěkný rachot. O tom ale nepíšeš, proto myslím spíš na špatně seřízený mechanismus táhel či defekt na něm.

P.S. Závada se projevila postupně nebo náhle...?

2016-01-02 14:40:32

colommbo: Ano pokud neni motor v chodu lze normalne pohybovat radickou. Dnes jsem se byl projet a jak se pta Mc. Bucek po zahrati prevodovky radi normalne. Co gde tece nevim (spodek byl spinavy ako prase)ale neco urcite. Po odstaveni se objevuji kapicky oleje nekde kolem zadni casti olejove vany a zacatku prevodovky. Vcera jsem vse ocistil tak dneska se podivam odkud to kape. Ohledne toho jestli se zavada objevila nahle nevim. Auto mam od silvestra:D uvidim jestli se to bude zhorsovat (protoze mozna mam takovy pocit lechce)

Kapalinu jsem kontroloval , je ji tak jak ma byt.

2016-01-02 14:48:43

Nevím jak benzíny ale td motor je uložen podélně a za vanou začíná prostor spojky a tam je vlastně vypínací lozisko tam je vlastně poslední část kde to může propouštět, mělo by tam být i takový výřez, vyměna je možná jen s převodovkou dole. Samozřejmě se bavim o moji zkušenosti takže opravdu benzíny vůbec neznám jen nafty!

2016-01-02 14:55:28

patrik: je to možne že to jde odtamtud, jak mi auto vychladne tak pod neho vlezu a mrknu odkud to tece. No moc si me nepotesil (vytahovat prevodovku atd..:-D) . myslis ze bych to mel udelat tady nebo projet ty tri tisice km( vim malo to neni:-D) a udelat to v CR?

2016-01-02 15:05:08

kobler: Motory v Omegách jsou všechny podél. A pokud něco kape z prostoru, o němž se tu bavíme, může to být kapalina ze spojky (která ale, je psáno, neubývá) anebo, v tomto případě spíše, olej z převodovky (gufero.) I když převodovka zatepla funguje a řadí, tož bych se s autem pořízeným na Silvestra bez kontroly množství oleje v převodovce nejezdil a na cestu do Česka se nevydával už tuplem. Skutečně nee.

P.S. Tuhle Omču (stejnou jako ty) mám od dubna 2009. Od počátku mě řazení trochu trápilo, ale jen v tom ohledu, že šla hůř řadit jednička a zpátečka, zastudena i zatepla. U jedničky mi to nevadilo, rozjíždím se v 90% případů na dvojku a když, tož přes dvojku jsem jedničku zařadil vždy, jen rovnou z neutrálu to šlo špatně. Stejně tak jsem vymakal fígl na zpátečku. Moje potíže s řazením definitivně odstranila na podzim 2014 až výměna lamely, přítlačného talíře a vypínacího ložiska z důvodu poruchy talířových pružin.

2016-01-02 15:13:24

colommbo: Byl jsem to projet jen dneska . Kontrolovat ten olej v prevodovce se chystam samozrejme, mozna pred cestou i vymenit. (co doporucujete tam nalit?)

Jo kdyz mi nejde zaradit tak nejlip tam dam petku tak jedu 5 4 3 a pak uz treba vleze i ta jednicka. S chuti bych tu spojku se vsim cos rikal vymenil hned taky (at mam klid....a muzu bez stresu jezdit:-D), jenze tady je EURO raj a z tech cen me boli oci jenom se na to podivam:-D... na kolik te prisla vymena kolem te spojky u nas?

2016-01-02 15:21:52

A kolik má najeto ta krasavice? Mě třebas stála ta výměna spojkového ložiska i s tím pístkem něco kolem 7000,- a bylo to na 2.0 DTI mě by zajímal ten olej co tam je pokud tam není už jen vazelína to by mi tak připadalo že za studena neřadí a za tepla v pohodě ale spíše bych se přikláněl ke Colommbovy že bude asi něco s lamelami či něco kolem toho!

vlastta  
vlastimil
2016-01-02 15:27:17

kobler: pokud "neco" protika mezi motorem a prevodovkou muzou to byt jen 2 veci.jak pise colommbo oil prevodovky (prez gufero) nebo kapalina spojky.oboji poznas na omak......v obou pripadech prevodovka dolu

2016-01-02 15:40:08

mc.bůček: Najeto 168 tisic (podle udaju z technickych kontrol kdy ve spanelsku zapisuji kilometry, a technickou po 10 letech delaji kazdy rok) .

Ten olej zkontroluju, co tam je a neni a dam vedet.

Jdu se hodit pod auto a skusim teda zjistit kde presne a co ze to tece....

Za 7000 tady by to byl krasny sen...

2016-01-02 15:47:32

kobler: ale to je jen to ložisko s válečkem tam je potom ještě pár dalších věcí

2016-01-02 17:10:13

kobler: Hladinka oleje v převodovce by měla dosahovat 9mm pod úroveň kontrolního otvoru po vyšroubování šroubu.Je-li oleje málo, tož bych na tvém místě ani nedolíval, ale vypustil a nalil rovnou nový (před vypuštěním převodovku prohřát jízdou.) Olej originál GM, nic jiného radši nedávej, ani kdyby byl jako náhrada doporučený, náplň je asi litr a čtvrt. Výměna spojkové lamely, přítlačného talíře a vysouvacího ložiska měl vyšla na 7.500,-Kč za sadu (LUK), kamoš-mekánik mi to vyměnil gratis...

2016-01-02 17:37:58

colommbo: tak to je krásné ,no ještě že jsem už změnil nehanika

2016-01-02 20:06:44

Takze panove vyfotil jsem kudy mi to tam tece a kromne teda klasickeho mista ktere jsem jaksi ocekaval (oznaceno cervene)

to tece i "vsudemozne" (oznaceno zelene) hlavne tedy na leve strane (na strane ridice) a pekne zhora (na jedne fotce jde vlastne videt jak to tece lechce po prevodovce i zprava). pak uz se to zbira na tom levem sroubu dole a kap kap. druha strana sucha.

Takze zeby to slo nekde od te hadicky hore co jde k spojkovemy lozisku? (zajimave je ze dole to je zaprasene ale kapaliny mam porad stejne.... ) to jsem z toho jelen:-D

vlastta  
vlastimil
2016-01-02 20:24:12

kobler: muze to byt i ta hadicka co vede k lozisku (jak pises) a nebo spojkovy valec a po te hadici to "jen" stika.ovsem zvlastni je ze kapalina z nadobky neubyva

2016-01-02 21:13:44

kobler: Dle mého soudu lze senzoricky vydedukovat, je-li to olej (motorový a převodový voní odlišně) či brzdová kapalina...

2016-01-03 02:18:18

colommbo: nejako draho colombo nie ? .. Ja som si zohnal spojkovú sadu LUK (ložisko, pritlačak, lamela) za 130€ to máš nejakých 4000 SK tak nejako aj cz .. :) Tiež som ju menil asi pred 2 mesiacmi :)


Odpovědět

1  2