Fórum - Téma


Prevodovka F40WR - aké množstvo oleja?


Fórum Insignia Prevodovka F40WR - aké množstvo oleja?

Informace o modelu: Opel Insignia


1  2  3

2016-07-11 17:33:18

Zdravím,

viete niekto poradiť koľko litrov oleja má isť do manuálnej prevodovky F40WR. Pred týždňom mi menili poloos a mechanik mi povedal, že keď vytiahol poloos, tak odtiaľ nevytiekol žiaden olej. Na stránke http://www.opel-infos.de/getriebe/f40.html som sa dočítal, že by tam malo byť 3,2 litra oleja ak tam nemajú chybu. Nechce sa mi veriť, že pri výmene poloosi cez gufero nič nevytieklo, keď olej nebol vypustený.

2016-07-13 19:57:00

Nazdar. Ja som nalial 3l. Ohľadom tejto prevodovky ani sám Opel nevie poriadne aké množstvo. Istého času vraj doporučovali 3,2l ale potom to v tise prepísali na 2,2l. A na nete a zahraničných fórach sa dočítaš tiež všeličo od 2,2 po 3,2. Niekto dáva 2,6 atď. Ja som dal povedzme kompromis 3l a žiadny problém. Najazdené už 11000km od výmeny. Dával som viac hlavne kvôli problémovému radeniu jednotky a dvojky. Troška to pomohlo ale aj tak nie som spokojný. Tá jednotka ide fakt zle. Ako je to u teba s radením?

2016-07-13 20:22:31

hardy: Můj mekánik kdysi hovořil o tom, že pokud stupně, jež se řadí na místě, tedy jednička a zpátečka, jdou řadit špatně, ztěžka, bývá často na vině přítlačný talíř. Od doby pořízení stávající Omči (duben 2009) jsem měl přesně tento "problém", ale naučil jsem se s tím žít, jedničku jsem v případě nutnosti řadil přes dvojku a zpátečku takovým zvláštním přesunem ze čtyřky. Loni se se mnou přítlačný talíř rozloučil úplně a po výměně kompletní sady (talíř, lamela, ložisko) jdou i jednička a zpátečka řadit jako víno.

2016-07-13 23:04:49

hardy:s radenim je to podobne ako u teba. 1 a 2 ide radit tazsie hlavne v zime kym sa zohreje prevodovka. Aj teraz v lete tam ta dvojka ide trocha tazsie.

To je tiez dvovod preco chcem olej vymenit. S tym mnozstvom oleja maju fakt chaos. V mazacich planoch napr. Fuchs, Castrol atd. dokonca pre moju prevodovku udavaju mnozstvo len 1,6 az 1,8 litra podla toho ci ide o vymenu alebo servis. Este sa skusim informovat v Opli.

2016-07-14 10:27:56

Opel neviem, ale voľakedy keď som bol ešte malý bol nalievací otvor aj kontrolný. Nalial si veľa a potom zbytok nechal vytiecť a bolo to. Tuším ešte daewoo, to malo tak. Ale u opla neviem. Tiež neviem prečo by niekto tento zabehnutý systém mal meniť.

2016-07-14 10:44:25

Áno býva to tak že je aj kontrolný šroub len akosi pri tejto prevodovke a jej návrhu na neho nejako zabudli :-D.

2016-07-14 10:45:33

jean: bohuzial tato prevodovka nema kontrolny otvor len vypustaci a nalievaci.

2016-07-14 10:49:11

smarty: Zle si ma porozumel. Nalievací otvor oleja býval vždy na boku prevodovky niekde cca v strede výšky prevodovky. Tento otvor vždy bol aj kontrolným otvorom. Nalieval si olej, až začal vytekať. Potom si počkal až zbytok vytečie a bolo to. Podmienka bola jediná, auto zdvihnuté v rovine.

2016-07-14 10:51:11

Náplň v manuální převodovce je "celoživotní" a podle této filosofie výrobce tedy asi není potřeba ani kontrolní šroub/otvor...

2016-07-14 10:56:08

smarty: bol som ti to odfotiť v garáži. Nalievalo sa to takouto pumpou ten olej. Ale už 24 rokov som ju nepoužil....

2016-07-14 11:00:20

colommbo: správne, cca od roku 1995 sa plní prevodovka plne syntetickým olejom a náplň je doživotná. Ale pri garančke sa vždy kontroluje a chýbajúci sa doplňa. Prirodzené odparovanie oleja. Treba doplniť. Závisý to od množstva kilometrov. Niekto nemusí nikdy dopĺňať olej

2016-07-14 12:41:19

Tato převodovka opravdu nemá kontrolní šroub. Jen pro vypuštění a zezhora pro nalití. Musí se vždy náplň vypustit, nová odměřit a nalít zpátky. Specielně jsem se o tomhle bavil nedávno s mechanikem a lije tam alespoň 3 litry oleje. A k úplně prvnímu příspěvku nahoře...mě nedávno vyletěla poloosa na dálnici ven (díky rozsypanému střednímu ložisku) a po zastavení na benzince, která byla naštěstí po ruce pod auto vyteklo hodně, opravdu hodně oleje, litr a půl to rozhodně nebyl. I když před časem jsem někde četl, že výrobce pro převodovku F40, pro snažší řazení v zimě, doporučuje náplň oleje poloviční, což by bylo asi těch 1,6litru...tak teď babo raď

2016-07-14 13:59:41

ondra01: Ak mi mechanik neklamal a olej z prevodovky po vybrati poloosi nevitiekol, tak tam asi budem mat tu polovicnu napln. Ak by bol jediny problem vacsieho mnozstva oleja (myslim 3,2 litra) v tazkom radeni v zime, tak ten mam aj teraz, kym sa prevodovka nezohreje. Potom by som tam mohol s kludom naliat tie 3 litre.

2016-07-14 14:35:50

Ja keď som šiel meniť olej v prevodovke tak sme vypustili cca 1,5l starého oleja. Potom čo som nalial správne množstvo (3l) to radí lepšie ale stále to nie je ono. Ja verím hodnote 3,2l no aby som to nehrotil úplne presne dal som tam tie 3l. Stále lepšie ako 1,5 si myslím...príde mi to žalostne málo na túto prevodovku. A určite viacerí viete o problémoch s prevodovkami M32 kde odchádzajú ložiská jedna radosť. Pri tej zas angličania a aj iní maníci na nete radia naliať cca o pol litra viac náplne než je predpísané množstvo. Vraj je to celkom účinná prevencia.

2016-07-14 14:51:11

Mě se to zdá taky málo a odjakživa věřím tomu, že ty 3 litry tam byly (zvlášť po tom, kolik toho vyteklo ) Každopádně olej se měnil teď kvůli tomu karambolu už podruhé a nepozoruji znatelné zlepšení. Pořát jde řadit taknějak stejně a v zimě po studeném startu a rozjezdu prostě na 1q a hlavně na 2q, při velkých mrazech i 3q nespěchám. Po pár metrech už jde stejně řadit normálně.

2016-07-14 19:15:30

Dnes sa tam leje plne syntetický olej, teda zima by nemala robiť žiadne rozdieli. Ak si zaspomýnam na dávne časy, teraz nepíšem o oply, tak vozy čo sa plnila prevodovka z hora a nemali kontrolný otvor, olej v prevodovke sa kontroloval mierkou oleja z motora. Druhý prípad bol ten že dal sa pichnúť prst do otvoru nalievaceho a nechtom zachytiť mierku oleja ktorá tam bola na boku v otvore zasunutá. Nechce sa mi veriť že by pokrok šiel v pred spôsobom odobratia možnosti kontroli hladiny oleja.

2016-07-15 01:06:06

jean: Tak tomu věř... Dneska je i budík na teplotu chladící kapaliny skoro vzácnost taky.

2016-07-21 20:18:47

A žial na Insignii taktiež ako na VAG zbytočnost. Ten teplomer totiž neukazuje skutočnu teplotu .

2016-08-09 09:49:15

Zisťoval som to, napísal som do dvoch autorizovaných servisov Opel, odpoveď z jedného konkrétne final CD, Bratislava - "2,5l postačuje" , odpoveď druhého konkrétne Servis Opel Trnava "množstvo oleja v prevodovke je 1,8l", takže oni majú sami z toho guláš a ani v autorizovanom servise nevedia vlastne koľko tam má ísť presne oleja

2016-08-09 10:56:03

A ako bonus mi napísali z tretieho autorizovaného servisu v Banskej Bystrici kde udali, že v prevodovke má byť 1,7L oleja no tak si môžete vybrať, príde mi to docela na hlavu, teraz mám koľko naliať? Vyzerá to na kompromis 2l


Odpovědět

1  2  3