Fórum - Téma


Preventivně zaslepit EGR nebo ne ?


Fórum Astra G Preventivně zaslepit EGR nebo ne ?

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

2001 Astra G 1.7

46 diskuzí

Výkon motoru 55 kW (75 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Y17DT.


1  2

2016-07-05 22:02:52

ahoj, někde jsem četl že je egr ventil u géčka problém, a že je prý lepší ho preventivně zaslepit za 235 kč než ho pak měnit za 3000 kč až přestane fungovat.

Prý to mírně zvýší výkon, zvedne emise a má to vliv na funkci některých čidel. Auto přestane cukat a reagovat špatn na plyn.

Co si o tom myslíte ?

2016-07-05 22:09:12

No heled,já měl benzin 1,6 55kw a jeden mechanik z teplického Opla mi říkal že to zaslepovat nemám.že se to pak strašně zasírá carbonem a že pak to nefunguje jak má a že pak na Opelnice každej nadává atd...atd...tak jsem jezdil bez zaslepení a v pohodě.a že zaslepení jen u některých motorů u kterých Opel dělá přímo originál záslepky a musí se to i softvérově vypnout v ŘJ

2016-07-05 22:11:18

randy: Problém je to všude, stejný dopad na zanášení motoru marastem. To není jen "výsadou" géček. Peventivně zaslepit ano, ale nezvýší se výkon. zlepší se plnění válců chladným vzduchem, to jo. Ale výkon...to jsem nezaznamenal. Zvedne to emise oxidů dusíku, ale výrazně klesne kouřivost motoru.

Za 235 můžeš mít dle mě jen záslepku s prací. Na celkové řešení potřebuješ emulátor, krabičku, která jednotce podsouvá hodnoty, co potřebuje.

Pokud vyčistíš sání, dáš emulátor, pak bude sání čisté. Nezanáší se.

2016-07-05 22:16:49

Podle mě je to konsruovaný a nastavený s egrem a bez ošizení ř.j. to nebude pro motor dobrý.

2016-07-06 08:06:36

EGR jako takový motor vůbec nepotřebuje, rozhodně nesníží spotřebu a nezvýší výkon. Je to pouze ekoteror, kvůli snížení oxidů dusíku. Některé typy jednotek jeho zaslepení zkousnou ( např některé benzíny, třeba i 1,9 v naftě, ale pro 1,7čky dvoulitry a 2,2jky v naftě musíš poušít emulátor, váha vzduchu spolehlivě pozná, jestli tam EGR je a funguje.

2016-07-06 09:15:08

Děkuji za názory, takže nezaslepim, jen ho zlontroluju a vycistim.

2016-07-07 14:21:45

randy: Tak tak, ani ja som ho nezaslepil, má 17 rokov a funguje čistím raz za dva roky. technickým benzínom a zubnov kefkou. Funguje :)

2016-07-07 16:36:12

Hm, čištění je fajn, jenže ta osa pístku většinou vydrhne v EGRu své osazení a EGR pak začíná přidrhávat.

Osobně jsem za čisté sání

2016-07-07 22:12:46

alzafir: aha, tak o tom jsem zatím moc nenačetl abych se do toho pustil, je to náročné ? časově i pracně ?

2016-07-07 23:58:09

randy: egr tak 20 minut ak si vzručný, škrtiaca klabka tak hodina ak to chceš mať pekne vypucované, vedú tam hadičky odvetrania palivovej nádrže, odvetranie klukovej skrine, voda nejaký okruh z kurenia tuším, je tam tiež snímač polohy plynu a krokový motorček ktroý tiež treba vypucovať, ak máš elektrický plynový pedál, ku krokáču sa nedostaneš. Dolu pod škrtiacou sú 2 kanaliky ten menší treba prepucovať ihlou často x je uplne upchaty sajrajtom zo škrtiacej klabky. Veľa šťastia a pevné nervy :D

2016-07-08 08:54:37

dewy: To už jinde jsme, řešíme tu nafťáka, tam je to úplně jinak. A sání na Y17DT jsem ještě nedělal, nedokážu posoudit.

Jinak běhají 2 testovací vozy s emulátorem na Y17DT, našli jsme jednu ne nevýznamnou mouchu, tak ještě odlaďujeme celý počin, aby emulátor běhal jak má.

Samotná montáž je pak jednoduchá, konektor solenoidu EGRu se odpojí a zapojí origo konektor do emulátoru. U váhy se přeruší jeden drát a napájí dráty z emulátoru. Na vše je návod. Nic složitého.

2016-07-08 09:00:10

alzafir: Taky mam nejradši kdy někdo motá zaslepování EGR u nafty a benzínu ...

2016-07-08 09:09:23

breathlless: Géčko jako Géčko, ne?

2016-07-08 09:39:09

2016-07-08 11:12:37

breathlless: Tak nakoľko som si pozrel jeho profil po odpísaní, tak motá, Ďakujem, že si robíte prču z iných užívateľov nenaftových motorov, ukazuje to len stupeň vašej inteligencie, dovi dopo...

2016-07-08 11:16:19

dewy: až budeš tolik let na fórech radit lidem jaky my , taky si budeš už dělat šoufky... Promiň , ale je potřeba dodržovat jistou návaznost a nemotat zcela odlišné motorizace do sebe i když se jedná o stejné téma / závadu. Ono 100 verzí motorů , 100 možností.

2016-07-08 11:22:48

dewy: já teda nevím, ale když to psal a já odepisoval, tak v profilu měl Astru 1,7 s Y17DT. A je to tam nadále

2016-07-08 11:27:50

alzafir: Až si si neprečítal písal som v hornej odpovedi, že som si jeho profil neotvoril a nečítal, že má 55kw 1,7 Dti švagor mal 1,7DT 50kw tam sa nesralo nikdy nič a malo to 420 tisíc km isuzu ovšem

2016-07-08 11:31:54

dewy: AHA , no tak vidíš , nečtěš a píšeš, což ej nezlob se na mě , chyba.

A opět motáš motory a to dokonce motory uplně jiné konstrukce a dokonce roku výroby

Porovnáváš hrušky s jablkama.

2016-07-08 11:39:40

Děkuji všem, kste lepší než manuál na papíře. Nemůžete mi dát tel. Cisla? Až zase něco rozvrtám abych mělonline nápovědu? Nebo bude lepší webka ze byste vždycky rekly neeeee tady ten kabel néee ty debile


Odpovědět

1  2