Fórum - Téma


přestavba z N1 na M1


Fórum Zafira A přestavba z N1 na M1

Informace o modelu: Opel Zafira A



2015-01-23 17:44:50

Dobrý den, nemáte někdo zkušenost s přestavbou zafiry z N1 na M1? Co vše to obnáší a na kolik to cca může vyjít finančně. Bývalý majitel využil daňového zvýhodnění, proto je veden v tech. průkazu jako nákladní. Předem děkuji za informace

2015-01-23 17:54:29

tekooman: Ahoj, toto jsem kdysy řešil při výběru mé bývalý Zafky A a upřímně utekl jsem od takového auta.

Tehdy mi řekli že to znamená povolit zpět 7 míst v TP, což obnášelo tipový list z OPEL importéra, sehnat pásy a vše namontovat. sedačky tam tehdy byly, ale jen protože tvoří rovinu v kufru.

Když jsem tehdy sečetl čas a náklady na toto, tak jsem hledal dál a našel obstojné auto M1 s 7 sedačkami.

Toto je ale příběh před 9 lety v roce 2006. Dnes může být třeba vše jinak. Jestli ale nepotřebuješ 7 míst a stačí ti 5 míst, tak bych se na to vy... a jezdil bych s N1.

2015-01-23 18:04:01

veselik: díky za slova, no sedačky i pásy na ty dvě zadní sedačky tam jsou taky, byla tam jen namontovaná mříž, 7 sedaček ale mít nemusím pokud je problém jen to, klidně to nechám na těch 5, hlavní je pro mě přepis na M1 aby bylo osobní.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-23 18:10:40

tekooman: Jestli jde jen o přepis na osobní, tak bych na to z vysoka . Jedině, že ho z nějakého důležitého důvodu potřebujete. Astru H jsem měl také N1 a žádné úskalí jsme za 6 let nezjistili......

2015-01-23 18:13:46

kopejda: doposud jsem to nepotřeboval, ale problém nastal až nyní, kdy mi zaměstnavatel vyplácí cestovní náhrady, ale ty může pouze osobním a ne nákladním, tudíž si musím platit silniční daň, proto by pro mě bylo výhodnější přepsat, proto zjištuji co to obnáší a jestli se mi to oplatí finančně

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-23 18:25:16

tekooman: Aha, tak to je snad jediný důvod. Přestavba se bude muset řešit opět přes otypování OPEL a žádostí na magistrátu. Nejlépe uděláte, když se s dotazem obrátíte na Váš příslušný úřad, kde Vám ochotně sdělí vše potřebné.

2015-01-23 18:30:47

kopejda: i já bych to tak viděl zajít na dopravní inspektorát, kde mi řeknou více, jen jsem chtěl zjistit jestli s tím někdo tady nemá zkušenost, abych věděl jestli to má finančně smysl a zbytečně neběhám po úřadech

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-23 18:35:23

tekooman: Takhle obráceně spíš nikdo.... Ale můžeš klidně počkat, třeba se mýlím

2015-01-24 09:38:20

před týdnem byla řeč na školení řidičů na toto téma, napsat automobilce na vyjádření,jít na dopravku, možná i na STK pro kontrolu a údajně to stálo okolo 5tis

2015-01-24 12:36:14

Kolik míst k sezení je u této kategorie N1 ve vozidle? Mělo by jich být jen 5. Myslím si, že bude problém v tom, že při přestavbě z vozidla M1 na N 1 byla jedna z podmínek odstranění 2 sedadel vč. bezp. pásů ze zadní části a měly by se dále nevratně znehodnotit držáky na bezpečnostní pasy a ukotvení sedadel. Takže pokud je auto teď schválené na 5 míst k sezení, už by nikdy nemělo být schváleno na 7 míst. Vyndat mříž není nic proti ničemu ale 2 osoby v "kufru" bych nevozil, pokud mám jen na 5 míst. Pokud i přestro budeš trvat na přestavbě, požádal bych písemně magitrát, kam spadá registrace vozidla, o přestavbu a na rozhodnutí bude napsáno, za jakých podmínek lze přestavět. Domnívám se, že bude cesta - souhlas obchodního zastoupení - přestavbu bude provádět firma, která k tomu má schválení MDČR, - magistrát může (nemusí) dát podmínku protokol STK, pak na magistrát a výměna ORV + zápis do TP. Je otázkou, zda se to vyplatí. Všude budou chtít peníze.

2015-02-07 17:58:45

zdravíčko přátelé. Čistě náhodou jsem na netu narazil na toto.

http://www.mtx.cz/prestav...utomobilu-n1-na-osobni-m1

2015-02-07 18:01:25

veselik: No v podstatě mám pravdu, jako v loni.

2015-02-07 18:05:17

jazeta: no jasné... Jak jinak, že.

pav
2015-02-28 10:41:34

ahoj. já jsem tímto prolšel v létě 2013 a jak povídáš, jen mříž v autě a v TP nákladní. stálo mě to cca 8 tisíc a trošku papíru a volání a vyřízení, celkem 5 dní. a na pohodu přestavba provedena a jezdím jako osobní se 7 sedadly. podrobnosti mužu na dotaz přidat.

2015-02-28 10:51:58

pav: No a jak jsi to dostal na těch 7 míst? Když z toho byla N1 tak bylo jen 5 míst, po přestavbě máš ofiko 7 míst? Jeden známej se o to pokoušel a dostal ofiko jen těch 5 míst.

pav
2015-02-28 11:01:34

TO AUTO MĚLO 7 MÍST,,,,,JEN DÍKY MŘÍŽI BYLO NÁKLADNÍ a vlastně 5 místné.... tak se přeci šetřilo na firmách dph. na stk mě stopli že mám va utě něco co má být demontované, volal bývalého majitele a ten asi stk chodil jen s papírem. a tak sem začal kolečko birokracie a vyřizování.

pav
2015-02-28 11:12:11

od servisu opel požehnání že přestavba vyhovuje - 800 kč, , prohlášení dovozce že schvaluje, i upravu váhy vouzidla abych nekecal asi 2,6 tis, stk , dopravka 1tis , korespondence a hovory a trochu času ....

2015-02-28 11:35:08

pav: Což tomu všemu rozumím ale v době přestavby vozidla z M1 na N1 byly dané jednoznačné podmínky níže:

N = počet míst k sezení s výjimkou řidiče, přičemž za místo k sezení se považuje takové místo, pro které jsou ve vozidle dostupná místa ukotvení sedadel. Za dostupné se považuje takové ukotvení, které se dá využít pro montáž sedadla. Aby nemohla být některá ukotvení považována za dostupná, musí se jejich užití mechanicky zabránit, např. přivařením krycích desek nebo montáží podobných trvalých krytů, které nemohou být odstraněny běžně dostupným nářadím.

Pokud výše uvedená nerovnost není splněna, vozidlo se zařazuje do kategorie M1.

Držáky originálních bezpečnostních pásů měla být znehodnocena provrtáním - odstranění závitů!

Zdroj - Vyhl. č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích - mezi kytičkama je ta jedna z podmínek napsána.

pav
2015-02-28 11:56:14

ano ve všem máš pravdu, to mi přesně řekli na stk a stopli mě auto. bylo to ale v momentě kdy jsem auto kupoval a šel jsem na evidenční kontrolu. takže krok z5 k puvodnímu majiteli a k firmě co auto jako N1 prodala - neudělali podle zákona nic, dali mříž a pasy ani sedadla nevratně nedemontovali, nechali je tam. a tak to prošlo minimálně třemi stk. asi je v čechách jiný režim jak na moravě, já měl problém. puvodní majitel se divil, na prodejci mě odkázali na firmu co z M1 udělala N1 a ti mi řekli za 5 tis mi to připravý jak zákon káže. ale já našel levnější cestu a to je práve prohlášení dovozce, to bylo za pulku. jinak opel servis požehnání že "přestavba" a vše je Ok,,, jasně když je to originál, vid, takže jen papír. vážní lístek kolik je váha vozu, stk schváli přestavbu dle doložené dokumentace a s stk auta to bylo za 1600Kč. na dopravním za přepis techničáku další 1 tis a už to frčí....

2015-02-28 12:08:04

pav: No jo no, co jinej kraj, to jinej mrav.


Odpovědět