Fórum - Téma


Přestavba Y26SE na Y32SE - hotovo


Fórum Omega B Přestavba Y26SE na Y32SE - hotovo

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2001 Omega B 2.6 V6

74 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) . Točivý moment: 240 Nm (177 ft/lb) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 597 ccm (158 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, Y26SE.


1  2

2016-06-20 23:12:03

Zdravím vespolek, stálo mě to desítky hodin práce a něco peněz, ale komplet zgenerálkovaný motor Y32SE je i s novou spojkou v autě a dnes se probudil k životu. Jde nádherně tiše, radost poslouchat, všechno do sebe sedlo relativně v pohodě. Párkrát jsem měl sice slušné nervy (třeba když motoru dlouho trvalo natáhnutí oleje, nebo neskutečné odvzdušňování spojky), ale nakonec dobrý. Mám vysněnou 3.2 v manuálu. Mám akorát jeden menší problém-teplý motor se na volnoběh občas zakucká, jakoby se ulil benzínem (nasvědčuje tomu i drobátko černého kouře). Při jízdě všechno v pohodě, akorát má dle palubáku dost vysokou spotřebu (stará Y26SE mi brala na volnoběh teplá mezi 0.8-1.0 litru za hodinu, Y32SE má +- dva litry, což je velký rozdíl, při jízdě to nedokážu posoudit, ale určitě to bude více. Možné příčiny, které mě napadají-přehozené lambda sondy-jsem jelito a nepoznačil jsem si přípojky, poznám akorát přední-zadní, ale levá-pravá už ne, zásuvky jsou všechny stejné. Dál vadné čidlo teploty chladící kapaliny (je tam z Y32, co jsem koupil, mohu zkusit staré z Y26, které šlapalo v pohodě, svíčky (ty jsou ale nové), nebo si prostě jednotka Y26SE neumí poradit s dávkováním paliva (dává málo-chudá směs-nastanou detonace a následně jednotka obohatí směs, aby k nim nedocházelo? nebo jen upraví předstih?). Jinak nic nesvítí, žádná kontrolka. Nějaká rada? Zkusit sehnat jednotku z Y32SE?

Jinak, kdyby někoho podobná operace také zajímala, rád poskytnu detailní info. Vše jsem dělal sám, všechno jsem měl v rukách

2016-06-20 23:43:48

Gratuluji.. Na spotřebu ve volnoběhu zkus prohodit ty lambdy.. (přední mezi sebou, ty měří poměr kyslík/palivo). Váhy vzduchu jsou stejné. Myslím si, že by si původní ŘJ z Y26SE s mícháním paliva měla poradit.

Jen pro zajímavost, převodovka a diferák jsou původní? Zasloužilo by si to už i převodování z X30XE.

2016-06-21 14:11:06

marquis: Zkusím zajet na diagnostiku, ať si prohlídnu všechny live data. Lambdy taky zkusím prohodit případně. Nenapadá tě ještě něco jiného, co by to mohlo být za problém? Komplet elektrika je z mého motoru, mimo snímače teploty chladící kapaliny, ten je z Y32SE (může být vadný), sání také původní moje. Podle chování motoru bych problém shrnul asi tak, že má buď moc benzínu nebo málo vzduchu-projevuje se to to vysokou spotřebou a neklidným chodem, od výfuku jde slyšet, že to spalování není úplně čisté, sem tam jakoby vynechalo (možná se uleje svíčka), v tahu se mi zdá projev motoru dobrý.

Převodovka i diferák původní, o výměně převodovky prozatím neuvažuji-delší kvalty by mi přinesly sice větší maximálku a možná malinko nižší spotřebu, ale já nejsem žádnej letec a radši si užiju větší zrychlení :) Za to kdybych sehnal někde samosvor, tak ho hned beru, zrepasuju a jde do auta. Na ten zálusk mám.

2016-06-21 15:13:45

jaké to má otáčky ve volnoběhu?

2016-06-21 15:50:26

marquis: Dle otáčkoměru cca 500, ale občas to spadne i níž, to mi stará 2.6 nedělala, ta skoro pevně držela na 500.

2016-06-21 18:52:51

marek1992: Oplí guru denny z Brozan na jiném oplím fóru píše "Výrobcem předepsané otáčky volnoběhu jsou 570-730. Je nutno je ale porovnat přesným otáčkoměrem. Ten, co je ve voze, není nijak přesný. Většinou ukazuje 500 a kousíček, ale přesně to má 585." Mně u zahřátého motoru ručička ukazuje taky pětset a chlup, otáčky nikdy nejdou pod pětset.

2016-06-22 00:19:15

marek1992: příjde mi to, jakoby to někde přisávalo vzduch.. více vzduchu == více paliva.. lambda hlídá správný poměr ten je cca 14:1 (to víme). A ŘJ se snaží stáhnout otáčky na správnou hodnotu.. ale zřejmě je už na okraji regulační smyčky, tak motor se jakoby zastavuje ale vzápětí se rozjede. 2.0-16V mi dělala něco podobného, když mi u jednoho pražského značkového servisu měnili krokový motůrek a otočili nesymetrické těsnění.. Musel jsem si to pak na D1 na 87 km otočit..

Colommbo, ty máš 2.6-V6 déle než já.. Co má 2.6 místo krokového motůrku? V katalogu vidím jen škrtící klapky.

2016-06-22 08:18:52

marquis: Krokový motůrek jako takový (volnoběžný ventil) tenhle motor nikde u škrtící klapky už nemá. Předpokládám, že ovládání volnoběžných otáček bude zakomponováno do systému el. škrtící klapky.

2016-06-22 09:25:14

marquis: Buď falešný vzduch, nebo problém se směsí celkově. Sám jsem zvědavý, co to nakonec bude.

Ad (možná) přehozené lambdy- napadá mě, že jejich správné zapojení by se dalo ověřit podle diagnostiky. Pokud se nepletu, tak se dá zobrazit průběh pro každou z nich, takže mě napadá všechny odpojit a potom postupně připojovat a sledovat grafy- bank 1 a 2 a zadní - přední.Podle toho, která začne "malovat" průběh by se dalo zjistit, na jakou přípojku patří. Nebo se pletu?

2016-06-22 11:53:09

marek1992: Nepleteš se.. Ale nemusíš mít ani diagnostiku. Máš 2 lambdy a dvě možnosti. Výsledek ti ukáže počítač přes spotřebu. Jakonáhle ti to ukáže něco kolem litru tak ses strefil. A máš jen dvě možnosti..

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-22 12:15:45

Nechal bych stávající jednotky nahrát to co je v jednotce od 3.2...... Takto to není úplně OK.

2016-06-22 13:24:47

kopejda: Sbíral jsem už před vestavbou trochu rozumy od kamaráda z OCR majícího (nejen) s Omegami a i s touhle záměnou zkušenosti a říkal, že stávající ECU vše zvládne...

2016-06-22 15:04:01

marquis: Supr, to nějak zmáknu. Jinak jsem brouzdal i po zahraničních webech a na jednom jsem našel prakticky identický popis problému, co mám já - neklidný chod, výpadky zapalování, vysoká spotřeba, to vše se zhoršuje s rostoucí teplotou motoru. Diagnóza byla vadný coolant temperature sensor, tedy snímač teploty chladící kapaliny, nebo konektor či vedení k němu. Opět použiji moji logiku, že u studeného motoru je bohatá směs žádoucí, teplý se naopak ulívá. Podle mě to do sebe zapadá.

Kopejda: přikláním se ke Colombovi a jeho vysondovanych znalostech, kdyby to jednotka nezvládala, tak bych čekal, že bude spíš benzín chybět. Já si troufám tvrdit, že mám opačný problém, tedy benzínu moc. Jediné, co se pro jednotku změnilo, je objem válců, do kterých musí vstříknout víc paliva. A jelikož všechny čidla, vstřiky i čerpadlo jsou stejné, tak rozdíl může nahnat jedině prodloužením doby vstřiku. Hlavu za to nedám, ale tahle nějak by to mělo fungovat. A rozdíl na jednom vstřiku bude podle mě malý, každý z nich musí nahnat benzín na deci objemu motoru, dle mého je to ve schopnostech jednotky se přizpůsobit. Klidně mi to ale někdo vyvraťte, rád se přiučím.

2016-06-27 22:09:01

Tak problém vyřešen. Dnes pomocí diagnostiky správně zapojeny lambdy, smazány chyby a celková kontrola všech systémů. Okamžitě se upravil chod motoru, běží krásně hladce a tiše bez vibrací v každém jízdním režimu. Spotřeba teplého motoru na volnoběh 1.2 l/hod., po zaběhnutí motoru očekávám ještě pokles. Snímač teploty chladící kapaliny ukazuje správně. Auto má skoro 300 tkm a známý mechanik mimo pochvaly, že tohle má ještě motor a ne motorek, konstatoval přímo ukázkové průběhy lambda sond. Žádné chyby teď auto nehlásí, a musím se přiznat, je to strašně fajn pocit, když člověk doma doslova "odoperuje" motor, šroubeček po šroubečku skládá, všechno to do sebe zapadá, dá to do auta a ono to fakt žije A nejsem žádnej mechanik, jen trochu zručnej na ruce a s autem v ruce jsem se asi narodil A teď si budu svoji V6 užívat, co to nejdýl půjde, je to silně návykové a navíc to bude za chvíli velká vzácnost, jak se všude vkrádají ty malé oturbené mrchy.

2016-06-27 22:19:32

marek1992:

... ... ... Super..

také jsem si chtěl dovézt 3.2-V6 v manuálu.. ale bohužel, nemají homologaci.. a měl jsem možnost s najetými 90-ti tisíci km. Tak ať slouží.. A když nejsi mechanik, co jsi? Já elektronika - radiotechnika...

2016-06-27 22:26:08

marek1992: Ten Kuba měl nakonec pravdu - "jen přehodíš motor a jedeš dál"...

2016-06-27 22:33:41

marquis: Prozatím jen gymplák (takže bych k té technice měl mít vcelku daleko) a řidič v pizzerii, ale ono je to hlavně o srdíčku ty auta...a když ti někdo od mala místo pohádek nechával listovat v knížkách pro mechaniky, místo autíček ti dávají na hraní něco z aut a motorek, tak co jinýho z tebe může vyrůst, než automobilový fanatik Je to moje hobby, radost i práce a co si udělám sám, to mě nic nestojí a vím, že to mám, tak jak to má být. Nějak mě nechytly karosářské práce a elektrika, ale z mechaniky si troufnu na hodně.

colommbo: Měl ještě jednou děkuji tobě i jemu za cenné rady

2016-06-27 22:41:37

marek1992: já také začínal u gymplu.. máš dobrý teoretický základ, prakticky jsi jak píšeš, dostal zřejmě doma...

tak dej vědět časem, jak se jezdí s 3.2-V6..

2016-06-27 22:49:19

marek1992: Nemáš zač děkovat, rádo se stalo, však jsem taky rád, že máš jediný takový auto v klubu! Hlavně aby všecko šlapalo, jak má a dlouho. Omeg pomalu ale jistě ubývá a je to škoda, jsou to dobrá auta, ale roky běží...

2016-06-27 23:09:53

colommbo: Fak jediná Y32SE v manuálu? Jinak je to jak říkáš no, roky přibývají Teď nevím, jestli se zeptat tady, nebo jinde-trápí mě stahování oken. Nahodile přestane fungovat, okna nejdou dolů ani nahoru, je to velice nepříjemné. Problém bude v hlavním ovladači u řidiče (ostatní jsou s ním určitě propojena, jelikož když nejde on, nejde nic, ani nastavování zrcátek) nebo někde jinde. Jeho podsvit funguje, ale občas prostě zhasne světýlko vedle vypínače ovládání zadních oken a je konec, nejde to, jako by byly tlačítka bez proudu, po nějakém čase zase funguje (teď mi ale stojí auto u domu s otevřenými okny). Ovladač jsem měl rozdělaný, vše je čisté bez známek poškození. Poradí někdo?


Odpovědět

1  2