Fórum - Téma


Přestane jet, hajzl.


Fórum Vectra B Přestane jet, hajzl.

Informace o modelu: Opel Vectra B



2008-10-01 14:21:57

Ahoj, zdravím všechny. Vlastním Vectru B 2.0DTi, r.v.99. Někdy v květnu se mně při tažení těžšího vozejku stalo, že auto začlo pocukávat a po pár km chcíplo. Za chvíli jsem ho nastartoval a dojel, nevěnoval jsem tomu pozornost, myslel jsem si, že to bylo váhou toho vozejku. Začalo se to opakovat, nejčastěji při podřazování na 3 nebo 2. Žádná kontrolka nesvítí, auto zdechne a nejede. Cca za 1/4 hoďky nastartuje a za chvíli znova chcípne. Zajel jsem tedy do servisu, na diagnostice nic nezjistili, u autoelektrikáře taky nic. Dal jsem auto do autorizovanýho servisu, kde ho napíchli na PC, vymazali chyby, na diagnostice opět na nic nepřišli, ale aspoň vyčistlili, myslím, palivovou soustavu a ještě něco. Auto šlapalo jak hodinky asi čtrnáct dnů, pak se manželce stalo toto: přijela na parkoviště, pustila CD, které bylo těch čtrnáct dnů vypnuté a už měla problém nastartovat a dojet. Po dvou hodinách nenastartovalo vůbec, po odpojení CD panelu chytlo. Párkrát jsem zkusil startovat, chytlo s CD i bez něj. Tak mě napadlo, jestli není někde špatná elektrika, ale připadá mně divný, že by na to mělo vliv CD. A nebo jestli neblbne manuální imobilizér. Fakt nevím, nejhorší je, když na to nepřijdou ani v servisu. To se pak bojíte vyjet i za humna na houby. Co by to, prosím, mohlo být?

2008-10-01 15:46:23

Manuální imobilizér? To tam máš "tajnej vypínač"? Jestli, tak ho prověř . . . a zkus vůbec celej ten imobilizérův obvod prověřit . . . když to startuje ale nechytá, tak ti tam nejde nafta, takže asi imobilizér imobilizuje i když nemá důvod . . . a to ti tejně na diagu nezjistěj, jen s tim asi bude sraní . . . a taky prověř relátka/pojistky* na podávací pal. čerpadlo a koukni do filtru, jestli tam nemáš nejakej hegeš z nádrže, třeba. Je to nafta, ta nejede jen když nemá na co . . .

*- pamatuju si pojistku, co i na propípnutí byla průchozí, ale víc jak 1,5A (byla to 15A) přes ní nešlo a přitom i vizuálně vypadalo OK, takže vytáhnout a pořádně kouknout.

2008-10-02 08:33:33

Přesně tak, tajnej vypínač. Po předchozím majiteli. Takže to zase zkusím u elektrikáře. Zatím dík za rady, chytám se všeho.

2008-10-02 08:36:18

Ještě jeden dotaz, když mně v servisu vadu neodstranili, můžu opravu reklamovat?

2008-10-02 18:14:27

Mno no tak můžeš to zkusit, ale znáš to . . . já bych do toho nešel.

Jinak, vim že je to asi blbost, ale zkus taky juknout na ty kable na spínačce . . . každopádně bych to dovez šikovnýmu autoelektrikářovi a nejlépe k nějakýmu co ví jak Opel vůbec vypadá , protože když tu závadu nenajde on, tak pak jedině jít po čerpadle a s ním související elektronikou (ŘJ třeba), a tipuju že tam se opravy už asi za pár kaček konat nebudou.

2008-10-02 22:18:00

Dneska jsem už s jedním el. mluvil, měl nedávno stejnej případ s Astrou. Byl vadnej nějakej modul, asi u startéru, či co. Kdyby to bylo ono, nebo ten imobilizér, to by byla pohoda! Dal bych si pak večer o pár piv víc. Hlavně, aby to nebylo čerpadlo. To už jsem jednou zažil a raději bych na to zapomněl. Takže zítra předám elektrikářovi i ty tvoje připomínky, mohlo by mu to pomoct. Ale vypadá, že tomu hoví. Zatím dík.

2008-10-15 11:03:00

Tak to asi nakonec bude to podělaný čerpadlo. A kdo nebo kde se dá čerpadlo repasovat?

2008-10-17 23:49:55

Startuje to dlouho než to chytne? Vadné čeradlo se dá zjistit diagnostikou. Zkus se mrknout ještě po relátkách, nebo to raději nech na elektrikářovi ať je rozloupne a mrkne na ně popř vymění ty co se mu nebudou líbit, repase čerpadla není problém když máš tak 20 tis navíc, ale to až ta poslední možnost.

2008-11-03 13:59:32

Ahoj Dundy. Mám stejný motor v zafiře. Před 2 měsíci se mi to stalo také: z ničeho nic auto zacukalo a chcíplo. Při startování nezhasínala kontrolka označující závadu na elketronice motoru. Pravda je, že tenkrát příšerně lilo, změnila se teplota vzduchu, rptůtrž mračen. Řekl jsem si: "O.K." nějaká krátkodobá vlhkost někde v konektorech, nebo kapička vody. Po cca 1/2 hodině auto nastartovalo a jezdilo dobře. Týden na to jsem nechal zafiru napíchnout v domnění, že se závada uložila do paměti v řídící jednotce. Diagnostika žádnou závadu na celém autě nenašla! Pak auto jezdilo dobře. Jezdím denně. Až... až do dneska. Dnes ráno nenastartovalo vůbec. Myslím, že závada je na snímači otáček. Dnes mi to jeden šikovný leketrikář, který dělá jen opely a má na ně diagnostiku, napíchne a snad diagnostika závadu ukáže. Míra, Č. Budějovice

2008-11-03 18:54:40

Čau Míro, tak to mně hned, jak to budeš mít hotový, dej vědět, jak jsi dopadl a co to bylo. Poslední autoelektrikář řekl, že pokud zrovna auto jede, tak nic nezjistí. Že by musel vždycky něco napíchnout a muselo by se jezdit, dokud by to zase neudělalo. Kámoš měl něco podobnýho na VW a měl zasviněný turbo, protože jezdil jen po městě. Diesely chtějí valit po venku, ne se courat padesátkou po městě. Tak zatím čau a ať máš tu závadu v pohodě. Dundy

2008-11-05 12:36:52

Ahoj Dundy! Dílčí zpráva: diagnostika žádnou závadu nenašla. Myslím tedy, že snímač otáček je v pořádku. Mám zkušenost, že diagnostiky většinou poznají, že je snímač otáček vadný. Čtyří mechanici přímo od opela nezávisle na sobě tvrdí, že jsou špatné simeringy na vstřikách, nebo přepadové hadičky. To vše jsem nechal letos v lednu spravit (musela dolů hlva válců, protože jsem utrhnul jednu žhavičí svíčku, kterou nějaký doveda přede mnou dotáhnul "na krev" a mě kus zůstal v hlavě). Navzdory tomu všichni neustále tvrdí, že při zpětné montáži se stane, že se simering natrhne, auto funguje a pak ho jednou bez předchozích příznaků nenastartuješ. Prý, že i když mechanik motor DTI dokonale zná, ví o tomto problému a při montáži je opatrný, nejde se ubránit tomu, že těsnění nezničíš. Že by ten motor byl tak konstrukčně a technologicky špatný, že pokud jednou simeringy vyměníš, je klidně možné, že za tři týdny, nebo za půl roku je musíš měnit znovu? Jde o to, že se musí nějak nadzvihnout vačka, vytáhnout nějaké kolíky, vyměnit simeringy a právě při zasunování příšných kolíků může dojít k natržení těch simeringů. Moc se mi to nelíbí. Takže dnes odpoledne vyzkouším to, co všichni radí: auto zkusím roztáhnout na laně. Pokud prý auto na cca 100 - 150 metrech chytne, je to vadným těsněním na nějakém vstřikovači. nejdříve ale odpojím naftový filtr, zastartuju a uvidím, jestli stříká z hadice nafta. Prověřím ještě všechny možné pojistky. Znám několik majitelů zafir s motorem DTI 16V a DI a nikdo takové potíže s autem nemá. Je to tou kolísavou kvalitou u opela. Když jsem měnil octavii právě za zafiru, bylo mi řečeno, abych to nedělal. Vedl jsem si svou, že v roce 2002 snad už mají i u opela kvalitu vychytanou. Jak rád bych měl teď zpět svou deset let starou octavii, byť s téměř 300000 km a ne pětiletou zafiru se 170000 km..... Ozvu se Ti. Míra

2008-11-06 19:19:35

Ahoj Dundy! Závada: zavzdušněný palivový systém vlivem vadných simeringů na vstřikovačích a možná i přepadových hadiček. Opravdu prý stačímálo (např. špatné těsnění palivového filtru) a systém se zavzdušní. Tato závada se dá poznat tak, že je černý palivový filtr (bylo tomu tak i v mém případě), nebo povolit palivovou trubku přímo na vstřikovači, startovat a sledovat, zda z trubky jde pouze nafta, nebo nafta spolu se vzduchovými bublinami. Skusil jsem odpojit z filtru i tu hadici, kterou palivo proudí do naftového čerpadla. jestliže je systém zavzdušněný, při startování ani tudy nafta nepůjde. Sada simeringů a přepadové hadičky budou stát cca Kč 1200,00, práce je to prý na 3 - 3,5 hodiny. Sundá se jen plastový kryt víka ventilů, víko ventilů, nadzvihne se vačka a patřičná těsnění vymění. Moje auto včera chytlo po roztažení na laně po cca 50ti metrech. Docela jsem si oddychl, když auto chytlo a mechanik se nemýlil. Snad tedy není závada ještě v něčem jiném jako např. někde v elektrice, ve vadnám čidle nebo čerpadle. Mimochodem, moje auto má již novější tzv. dvoukonektorové čerpadlo, kterých se porouchá tak 10% ze sta. Hodně zdaru a bezproblémových kilometrů! Míra

2008-11-07 08:59:49

Díky Míro za info, dám to hned vědět mechanikovi. Už jsem se rozhodl Vectru prodat, za ty nervy mi to nestojí. Ještě jednou díky a měj se.


Odpovědět